zord:
Szerződés az E-4B leváltására, érdekes, hogy a kiinduló platform típusát nem írják. Mi lehet, 767,... (2024.04.27. 13:26)AirPowerNews 133. (2024. ápr.)
zord:
Struktúraváltás az amerikai szárazföldi erők helikoptereseinél:
"The U.S. Army’s aviation force ... (2024.04.25. 16:16)Légiroham a romvárosban
zord:
Nem tudtam hova tegyem ezt a cikket az ukrán tapasztalatok haderőfejlesztési célú értelmezéséről. ... (2024.04.25. 07:07)Zrínyi 2026...hiszem, ha látnám
zord:
Vihor 2024 gyakorlat, szerb H145M HForce Sz-8 lövészet 11:30-tól:
m.youtube.com/watch?v=MHfLoZ-4I... (2024.04.21. 21:40)Szerb az irány - Gránit 2023, Batajnica
zord:
@T.Tom: mrk fsszpk. 'Értékrendjüket" csodálatosan illusztrálta a Bout-narkós kosaras csere is.
Zord (2024.04.21. 10:47)Második élet a Mihunak
Levente B.:
Ha jól értem Hollandia vesz 9 gépet, abból meg 4-et Ausztria.
"The BMLV and Defensie signed a me... (2024.04.20. 12:36)Kecskeméten a magyar KC
zord:
Vége az interregnumnak. Aranyosgyéres is megkata első 16-osait:
magyarnemzet.hu/kulfold/2024/04/e... (2024.04.20. 08:12)Aranyosgyéres évről-évre jobb
@Levente B.: kösz! Remélem az a tény, hogy a NATO szerint is 2020-ban már a GDP 1,85 százalékát költöttük védelemre és annak harmadát fejlesztésre, hihetővé teszi, hogy van forrás.
@Levente B.: többek között igazi P-14 antenna van ott, illetve domb helyett "asztalon" az egyik 37-esük. Ilyen megoldást Rt-nél korábban csak ex-Szu-ban láttam:
"Március 22-25. között Gripen pilótáink repülnek,
Ám ez önmagában ne legyen csoda senkinek.
Közleményben tájékoztatunk, mikor, hol lesz a repülés,
Önökért vagyunk, így ez nem lehet akkora meglepetés.
Csupán késő délutáni, esti kiképzési repülésről van szó,
Bár ebben sincs semmi újdonság és kirívó.
Őriznek minket a pilóták, védik a hazát, a légteret,
Gyakorolják hivatásukat, teszik a dolgukat a felhők felett.
Kecskemét, Eger, Mezőkövesd és környéke,
Készüljön kisebb zajra, és égen világító repülőgépre.
Tiszafüred se csüggedjen, sőt Tiszaújváros és Nagyatád is benne van a pakliban,
Kaposvár, Szolnok, Veszprém és Hajmáskér térsége se legyen nyugtalan.
A honvédség kötelékében esküt tettünk a haza védelmére,
Így számítunk a lakosság szíves megértésére."
A csehek az izraeli BIRD cég-t választották a MI-17 rakétavédelmének modernizáláshoz. (Van képem is,de nem tudom mellékelni, a BIRD-nél szerintem elérhető.
BIRD Aerosystems, the leading developer of Airborne Missile Protection Systems (AMPS) and Airborne Surveillance, Information and Observation (ASIO) solutions,has been awarded a new contract by the Czech Republic. Under the contract, BIRD Aerosystems will provide additional AMPS-MV systems with the patented MACS Sensor for the Czech Air Force Mi-17 fleet. This project is a part of the overall modernization of the Czech Mi-17 transport helicopter fleet.
BIRD’s AMPS are already operational on the Czech Air Force Mi-17 helicopters and have been successfully deployed in different conflict zones, including Afghanistan.
This contract comes after BIRD Aerosystems has conducted an overall upgrade to the Czech’s existing AMPS systems earlier this year, which provided enhanced functionality to the MILDS UV detection sensors and the MCDU Mission computers.
"2 ROCAF F5E disappeared on radar at 1519 this afternoon while training. Available assets of ROCArmedForces ,CGA, and first responders were dispatched to the area at once for search & rescue effort. We will not give up any chance, also keep guarding our country."
"Lt. Lo shang hua, 26 years old, was found unconscious by rescuers. He was flying F-5E #5287. Other missing pilot is Capt. Pan ying chun, 28 years old. He was flying F-5E #5286. Photo: Taipei Rescue Coordination Center"
"US Navy NAVSEA’s Supervisor of Salvage and Diving (SUPSALV) recovered a downed Navy MH-60S helicopter from a depth of 19,075 feet off the coast of Okinawa, Japan Thursday."
"the First Technical Online Consultation between Ukraine and the Republic of Brazil took place within the framework of the Dialogue in the Defense sphere of the two states, launched in autumn 2020.
The main focus of preliminary discussion was further cooperation on the ATGM and 90 and 105 mm guided missiles supply, development, and supply of aircraft missiles and their integration into the Gripen aircraft, joint production of armored vehicles, and heavy aircraft."
"Ten aircraft, two nations, one association: nothing like this has ever happened in Europe. In September, the first Franco-German air transport squadron starts its service in Évreux in Normandy. The start is initially with four French Super Hercules C-130J, two of them in the tanker version. In 2024 the squadron will be complete with an additional six German machines. The association will then include a total of around 300 soldiers from both nations."
"40 éve történt
NAPI OPERATÍV INFORMÁCIÓS JELENTÉS
1981. március 24.
A Katonai Elhárítás /III/IV/ jelenti, hogy a svájci nagykövetség diplomatái a G-XX objektum közelében tettek felderítő szemlét. Az objektumban előkészületben van a DHDSCS sorállományának váltása.
ÁBTL - 2.7.1. NOIJ Összefoglaló jelentések 64/1. 1981. március 24."
Utána kellene menni, hogy szabadítottak-e fel már valamit a budapesti nyugati katonai attasék hidegháborús dokumentumaiból. Mivel ez "nagyfülű terület", ezért vannak kételyeim, de akár lehet, hogy igen. "Az MN és a JuGV fejlesztése a nyugati katonai attaséjelentések tükrében" címmel szép munkát lehetne összehozni, aztán jöhetne egy szép összehasonlító munka...
...kiderülne mennyire volt hatékony a komcsik nagy titokzatossága - melynek mentalitása a mai napig él idehaza a seregben.
Az L-39NG 7003-as proto életciklus tesztje. forrás: Aero hírlevél.
...............
The fatigue test confirms significantly longer lifespan of the Next Generation L-39
Another phase of the fatigue test of the new L-39NG jet aircraft from the Czech manufacturer Aero Vodochody was successfully completed at the Czech Aerospace Research Centre in Prague (VZLÚ). The prototype with manufacturing serial number 7003 completed the third life cycle ground test which confirmed that the lifespan of the new aircraft will be significantly longer than of its predecessor L-39 Albatros. The new L-39NG received its international type certification in September 2020.
"In the future, belt armored vehicles will be the focus of a heavy mechanized brigade, the construction of which is one of the basic commitments to the Allied Allies in improving our armed forces," said Slovak Minister of Defense Jaroslav Naď.
In the first phase, it is planned to purchase 164 BVPs (in seven versions) for the Slovak 1st Mechanized Brigade - this, like the Czech 7th Mechanized Brigade, is set aside for NATO needs. Each of the three mechanized battalions of the 1st Brigade will receive 51 BVPs, a tank battalion of nine armor and a logistics battalion of two vehicles.
In the future, the recently introduced modernized reconnaissance BPzV Svatava (reconnaissance version BVP-1) will be replaced by the 2nd Mechanized Brigade - the brigade has 18 modernized reconnaissance vehicles BPsVI (Combat Reconnaissance Vehicle ISTAR). In total, Slovakia can buy up to 204 passport BVP, resp. BVP and derived versions on the same crawler chassis.
Figyelemfelhívás - Lézeres zavarás⚠️
Az utóbbi időben megszaporodtak a katonai repülőgépek ellen irányuló lézeres zavarások. A kiskereskedelmi forgalomban is kapható, kézben hordozható lézerekkel akár több kilométerről is meg lehet zavarni a pilótákat.
@Beat it!: a debreceni combat camerások dolgozták meg a minyót állítólag, értük mentek át kora reggel.
A hírverés körülötte legalábbis olyan volt, mintha egy ufó szállt volna le.
Tiszta röhej, hogy az amik gond nélkül v-22-eseznek, blekkhókolnak Budapest felett, a honvédség meg elnézést kér, mert felvesz pár katonát egy kicsit korán. Ez a defenzív kommunikációs attitűd egyre inkább kolonc a a haderő nyakán.
1: eleve azért mert bakker jó lett volna ott lenni
2: mert Leo 1A5 is van a videóban
3: nemrég volt aki okosabbnak hitte magát, hogy a Pzh 2000 majd nem tud mindenhova eljutni nálunk az országban.
@Levente B.: Az aszfaltos, betonos utakon minden páncélozott jármű jól mozog. A nagyobb mozgatásra viszont elsősorban vasutat, másodsorban trailert- használnak, még háborús időkben is. Semelyik ország nem bassza össze a saját úthálózatát 60+ tonnás láncos technikával. A németeknél ez lehetséges, mert ők a pályáikat fél méter vastagságú betonra, és alatta jól megtervezett, és készített altalajra építik. Pld. sok helyen éppen Leo-kkal tesztelték. Lásd Youtube..
Szóval a 3. pont gyakorlatilag nem igaz. Azonban a tarack könnyebb mint a leo2A7, az is igaz, hogy Én sokkal lazább talajon is láttam frankón mozogni a Pzh2000-et Tier-ben Meppenben és még néhány helyen. A probléma nem Magyarország talaja, hanem a hidak, átereszek teherbírása. A II. vh óta, amikor a tavasz ébredése megfeneklett a sárban, jóval kiterjettebb lett az úthálózat, a mozgás nem okoz(na) gondot háborús időkben nem igazán törődik az ember a pályával, aszfaltal. Nagyobb távot, gyorsabban mindenképpen a sűrű vasúthálózaton mozgatás jelent előnyt, és sebességet. Ott a zárt kötött pálya (persze bombázás, rongálás nélkül) komoly előnyt jelent. ez Európa nagy előnye csapatmozgatás területén. Lásd az amcsik nagy nehéztechnikája sem keréken jut Románia,Bulgária stb. irányba, hanem hazánkon keresztül vasúton.
@Kelepisti: Tegyük még hozzá, hogyha az előző kormányzatok (ez most elsősorban a szocik vétke) tisztességes minőségű, és aszfalt helyett német mintára beton autópályákat építettek volna, akkor előbbre járnánk a nehéztechnika közúti mozgatásában is. Akkor rá lehetne békeidőben is ereszteni a leokat akár nagysebességű gyarkorlatra is. Igy meg nem.. Az M6-nál pld sok helyen néhány cm aszfalt van csak ráhúzva az alapra, kézzel le lehet törni.
Én csak azt tudom, hogy hídvetők tekintetében, műszaki verziók tekintetében kellő szintű a beszerzett harcjárműmennyiség támogatása. Ez már inkább a taktikai mobilitás kérdése, de fontos.
A műveleti illetve stratégiai mobilitás a sűrű és folyamatosan bővülő úthálózatnak köszönhetően szerintem kielégítő, de vasútra megfelelő pőrekocsikat kell beszerezni. Illetve fejleszteni kell a pontonos képességet az új, nehezebb technikának megfelelően a nagyobb vizekre telintettel.
Az egyetlen értékkelhető méretű betonút pont a szocik alatt épült, az M0 bizonyos szakaszairól beszélünk.
Előtte-utána is épültek autópályák a különböző kormányok alatt, de az aszfalt volt a favorit.
Én alapvetően támogatom a betonutakat, ugyanis jóval tartósabbak, kevesebb karbantartást igényelnek, és a magyar, túlzás nélkül balkáninak nevezhető útfenntartási kultúra mellett ez nem egy hátrány, de tény, hogy jóval drágábbak, mint az aszfalt, és speciális gépsor is kell hozzá.
@árpika: Ez így van, amit írtál. Ott a pont, hogy aszfaltosak az autópályák, ráadásul rossz minőségű sok részük. A minőségbiztosítás szart sem ért és a garancia ismeretlen volt, hosszabb időtávra. A pályakarbantartás balkáni minőségű.
Current participating assets in the QRA
1 RAF Voyager ZZ336
2x RAF Typhoons (Registrations unknown)
1x NATO E-3 Sentry LX-90459
2x Belgium Air Force F-16's FB-14 & FA-121.
"Today 2 BeAirForce F16 were scrambled by the
Kon_Luchtmacht to investigate the presence of 2 RU Tupolev Tu-142 Bear F above the North Sea. The timely arrival of our jets allowed a defensive posture, as the Bears didn’t enter the NLD responsibility zone of the NATO airspace."
"Under ‘Future Soldier’ we will become a modern, world-class Army that is more agile, more integrated and more expeditionary - ready for the next challenge, not the last."
US Army fehér könyv a great power competition-ről. Eszerint a győzelem definíciójában nincs benne a rivális hatalmak rendszerváltása:
“We can define winning in competition in many ways: deterring conflict, upholding our interests, remaining the security partner of choice, keeping allies and partners free from coercion and subversion, and discouraging adversaries from malign actions because they know that these acts will not succeed,” McConville writes. “What we must remember is a win today is an opening for new competition activities tomorrow.”
"The United States will not leave Ukraine alone in the event of escalation of Russian aggression": what the defense ministers of Ukraine and the United States said
Secretary of Defense Lloyd J. Austin III spoke by phone today with Ukrainian Minister of Defence Andrii Taran to discuss the regional security situation. Secretary Austin reaffirmed unwavering U.S. support for Ukraine’s sovereignty, territorial integrity, and Euro-Atlantic aspirations. He condemned recent escalations of Russian aggressive and provocative actions in eastern Ukraine and offered condolences to Minister Taran on the deaths of four Ukrainian soldiers on March 26.
Secretary Austin reiterated the U.S. commitment to building the capacity of Ukraine’s forces to defend more effectively against Russian aggression. Since 2014, the United States has committed more than $2 billion in security assistance to Ukraine, including a recently announced $125 million package that featured defensive weapons and other key capabilities to enhance the lethality, command and control, and situational awareness of Ukraine’s Armed Forces.
Minister Taran expressed gratitude for the open dialogue and continued support.
"Az MH Bakony Harckiképző Központ parancsnoka - a szokásos év eleji tájékoztatóján 2020 és 2021 tavaszán -, a Gyulafirátót közelében újonnan épülő katonai bázisról is említést tett a rendezvényen résztvevő, érintett települések polgármestereinek. A lakosság teljeskörű tájékoztatása érdekében Benkő Tibor honvédelmi miniszter április 1-jén a térség érintett vezetőivel szűk körben találkozott, mivel a járványhelyzet még nem teszi lehetővé a nagyobb létszámú találkozók megtartását."
A mostani találkozó ellenére is a leginkább az aggasztja a településen élőket, hogy a tervezett vasútvonal nagyon közel húzódik a lakóházakhoz, ez pedig mind a vasúti forgalom, mind az ezen érkező többtonnás harcjárművek lerakodásakor hatalmas zajterhelést jelent majd számukra. Arra sem kaptak érdemi választ honvédségi érdekekre hivatkozva, készül-e lőszerraktár a központ és a település közelében, ha igen, hol.
– Több mint negyven évig elviseltük az oroszokat, rossz érzésem van, nem veszik figyelembe, hogy mindenkinek egy élete van. Szeretném, ha a gyerekeim is itt élnének, jó lenne, ha ez a település megmaradna élhetőnek. A legrosszabb jóslat az, hogy Rátót lesz a második „Kis-Moszkva”, az ingatlanjaink elértéktelenednek, azok a lakók maradnak majd itt, akik nem tudnak elmenekülni. Nem biztos, harminc év múlva Rátót olyan lesz, amilyennek elképzeltük vagy amilyen volt – zárja szavait Amrein Csaba, az Élhetőbb Rátótért Egyesület elnöke.
• France with Rafale and M-2000D aircraft
• USA with F-16, MQ-9 and KC-135 aircraft
• United Arab Emirates with F-16 aircraft
• Spain with F / A-18 Hornet aircraft
• Israel with F-15 and F-16 aircraft
• Cyprus with AW139 helicopter
3 spotter nap is tervezve van, bár ahogy olvastam Görögben nehezebb két város közlekedni még a helyieknek is
@Levente B.: ügyes, ha külsős médiával is ki lehetne használni az Airbus/ Falcon légifotózási potenciált ( érthetőek most a covid limitációk persze) akkor a szükséges elérést is lehetne biztosítani. De Kecskemét így is messze vezet a kommunikációban. X rulez!
The Air Force’s newest fighter jet has a name: F-15EX Eagle II. The service unveiled the name of the jet during an April 7 ceremony at Eglin Air Force Base, Fla.
Az utolsó 100 komment: