Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Ukrán válság, Dák Vipera 2014

2014.04.17. 15:00 | zord | 436 komment

Aranyosgyéresen az elmúlt héten került sor a Dacian Viper 2014 gyakorlatra. Bár a rendezvényt korábban megtervezték, az ukrán válság nyomán ehhez hasonló események gyakori ismétlődésére számíthatnak a keleti NATO-tagállamok. A gyakorlat utolsó napján, mintegy ízelítőül Victor Ponta miniszterelnököt is megrepültették F-16-osukkal az avianói vendégek.

140417_DacianViper14_1.jpg

Avianói F-16 az aranyosgyéresi LanceR mellett.

140417_DacianViper14_3.jpg

Victor Ponta miniszterelnök a sajtónak nyilatkozik F-16-os repülése után.

140417_DacianViper14_2.jpg

Ha minden igaz, komoly nóvum ez a fotó. Avianói Block 40 CCIP F-16CM 7.72-es szoftververziójú HTS-konténerrel. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a hét áttelepült F-16-oson láthatóan csak ezen volt, a repülni látottakon nem.

Továbbiak hamarosan...

Zord

Címkék: Aranyosgyéres Dacian Viper

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr726048107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Batkaa 2015.01.12. 22:48:25

@Kelepisti: illetve ab ovo a felelőtlenség a háborús terület légterének nyitva tartása volt, a vizsgálóbizottságnak az okok és felelősségek elemzésekor első helyen ezt kell majd megnevezni, a második helyen pedig azt, hogy a légitársaság nem szentelt kellő figyelmet a helyzet veszélyességének és nem változtatott az útvonalon, holott más társaságok saját elhatározásra akkor már elkerülték a veszélyes légteret.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.01.12. 23:57:26

@zord: Értem, tehát a fizikát felülírja a "kinek állhat az érdekében" megközelítés...Most dobtam el a hajam... De nagyon...

2015.01.13. 00:22:28

Anno az ukránok leszedtek már egy civil gépet, akár most is megeshetett. Egy szem indítót nem sok értelme lett volna átdobni az oroszoknak. Akármi is történt, nem szabad csak az egyik oldal szemüvegén át nézni. Hivatalos bizonyíték nincs, megy a propaganda mindkét oldalról ezerrel

zord 2015.01.13. 10:54:32

@molnibalage:

Ne forgasd ki a szavaim! Azt mondtam, hogy nincs meg a tudás itt (beleértve Téged is), hogy ezt "fizikai" síkon eldöntsük. És persze az input eleve torz, mert azzá teszik, igencsak szándékosan. Ha ezt nem lehet felfogni, akkor sajnálom. Önvizsgálat, önvizsgálat, önvizsgálat. Ajánlom, csodákat tesz.

Zord

zord 2015.01.14. 17:36:30

Több időt töltenek a 6th Fleet AOR-ben az amerikai hajók az új hidegháború miatt. Remélem ebből előbb-utóbb lesz Hornet vagy SH TDY Kecskemétre is :-))

www.navytimes.com/story/military/pentagon/2015/01/13/mark-ferguson-naveur-russia-syria/21452635/

Zord

zord 2015.01.15. 18:35:15

Levente B. 2015.01.15. 14:15:43
A Lengyel 3. Taktikai Szállító Ezred facebook oldala szerint 178 lengyel származású embert menekítettek ki Ukrajna doni körzetéből a napokban. 5 db C-295 és 2 db C-130-as vett részt az evakuálás során. A gépek a 33. és a 8. szállító bázis gépei voltak, az akciót a Külügy engedélyével hajtották végre. A gépek visszatérve Malborkban szálltak le. Az akció során a krakkói ezred medikusai is részt vettek.

Facebookosok előnyben a fotókért: www.facebook.com/3sltr

2015.01.15. 21:27:17

Donyeck repülőtér, fehér csíkos Tunguszka:

u-96.livejournal.com/4028502.html

zord 2015.01.15. 21:55:02

@Z69:

Úgy látom, ukrán. De inkább ide illik, mint egy Buk. Meg szerintem itt inkább földi célok ellen használják.

Zord

2015.01.19. 20:16:20

Szakadár ellenőrizte repülőtér, Luganszk.

www.youtube.com/watch?v=bfO6Piei3j8

2015.01.20. 21:07:43

Donyeck, Sztrela-10-es. Előzni szabad!
www.youtube.com/watch?v=MeW0gfC0awo

zord 2015.01.22. 14:16:00

Klasszik atlantista AWACS-fedélzeti szemellenzős riport, de a részletek azért érdekesek.

www.popularmechanics.com/technology/military/news/nato-surveilliance-russia-vladimir-putin-17652946

(már az url-ben tetten érhető az üzenet: a csúnya Putyint figyeli a NATO :-))))

Zord

Ps: Fülhallgatót is kapott a riporter, hogy belehallgathasson a fedélzeti munkába...na ez a garancia rá, hogy fingja nincs semmiről.

zord 2015.01.26. 19:38:27

Épül a Luhanszki Népköztársaság légiereje. Egyelőre L-29-essel:

airheadsfly.com/2015/01/19/ukraine-building-an-air-force-rebel-style/

Zord

piratvitorla 2015.01.26. 20:10:00

@zord:
Az a FIAT keményen néz ki a hangáron :)

zord 2015.01.27. 01:19:57

@piratvitorla:

Szavazzuk meg, hogy van olyan, mint egy Fightertown USA felirat a hangár timpanonján :-)))

Zord

zord 2015.01.27. 20:45:21

Az ukrán védelmi miniszter parancsával szolgálatra elfogadták az An-70-est:

www.antonov.com/news/359

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.01.30. 08:45:57

Sokszor nem értem az ukránokat.

A vezérkari főnök szerint nincsenek reguláris orosz csapatok Ukrajnában.

www.youtube.com/watch?v=cCqO2I-I6BM

akkor most miért is az oroszellenes és eu /usa ellenes szankciók csatája...

Egyébként mindkét fél kijelentette, hogy kivonják a nehéztechnikát köztük a tüzérségi eszközöket.
Ennek ellenére a szakadárok szinte mindenhol támadnak, és az ukránok is sok tüzérségi csapást hajtanak végre.

és egy szokásos teoria...

Ahogy Líbia felett, úgy Ukrajna keleti része felett, úgy itt is létre lehetne hozni a nagyhatalmaknak repüléstilalmi zónát, ráadásul azon belül nehézfegyvermentes övezetet, ami azon belül van azt - függetlenül kié - meg lehetne semmisíteni..

de nem lehet .. persze mert sem Oroszország, sem usa, sem ukran rezsimnek nem érdeke....
egyébként Líbia esetében, sem a regnáló Líbiai kormány kérte, hogy az övezetek létrehozását.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.01. 09:41:28

bár más források szerint Moszkvába viszik őket a május 9-i felvonulásra... én inkább az utóbbit gondolom..

zord 2015.02.01. 20:09:28

@Kelepisti:

Nekem egy kicsit trükkösnek tűnik. Ugrál, és mintha lenne benne képkocka-ismétlődés.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.02. 08:26:05

@zord: Megnéztem többször, tényleg ugrál a kép, de ez szerintem telo, meg felvételprobléma, mivel a háttérben a fák folyamatosan mozognak, tehát látható lenne a csalás, vagy jobb studió kéne eléjük vetiteni ua. harcjárműveket.

2015.02.02. 17:23:01

@zord: Európától pl elektronikai cuccokat kértek az ukránok, mert a szakadár drónok elég sok fejfájást okoznak, főleg a tüzérségnek, plusz zavarják az ukrán kommunikációt. Közben a Donyecki Népköztársaságban általános mozgósítás lesz, 5 brigádot/ 30 ezer embert akarnak behívni

2015.02.03. 12:41:31

Az Index egész jó helyszíni tudósításokat közölt az utóbbi napokban. Szerintem obkektív, nem tűntet fel senkit az igazság grál lovagjának.

index.hu/kulfold/2015/02/03/a_fasiszta_pestis_ellen_harcolok/

Ami a számomra nagy dolog, hogy elmentek a kritikus helyekre. Veszélyes munka volt, felálltak az irodai székből, hogy megnézzék a harcok helyszínét, ahol bármi megtörténhet.

Egyre jobban megerősödik bennem az álláspont, hogy ez egy értelmetlen, esztelen vérontás, amelyből egyik fél sem jön ki jól, csak vesztesek vannak. Mindkét oldalon a harcosok egyszerű gyalogok egy sakkjátszmában. Feláldozhatóak, és fel is áloddozzák őket. A civil lakosságra ez meg inkább érvényes.

Nézegetem szinte naponta a képeket, videókat a harcosokról pro és kontra. Vigyorognak, pózolnak a fegyvereikkel. Kihasználják őket, a férfiasságukra, a macsóságukra apellálnak, ők pedig belemennek a "játékba" és meg akarják mutatni, hogy hősök, hazafiak. Szóval önkéntest mindig lehet találni.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.03. 13:17:42

@Z69: Teljesen egyetértve, azért hozzá kell tennem, hogy elmenni a harcok színhelyére, a személyes bátorságon kívül a szerkesztőség anyagi támogatására is szükség van. (és persze szervezésre..)
Amit nagyon nem tetszik, hogy nálunk azért vannak olyan médiumok, amelyek ezt megengedhetnék maguknak - sőt olyan kollégák is vannak akik mennének - de egyszerűbb átvenni a más médiumok, akármelyik oldalról - információját, dezinformációját.. A HT sajnos nem ezek közé tartozik :-(

wape 2015.02.03. 19:33:25

@Kelepisti:
A repüléstilalmi zónákhoz ENSZ BT határozat kell, ahhoz meg kell egy orosz igen szavazat is, ha nincs, nincs no-fly zone sem.

A nehézfegyverek kivonása csak felvetés Putyin részéről, úgy emlékszem, de nem találtam róla más hrt.
wp

Batkaa 2015.02.03. 22:29:27

@wape: azok után, hogy Líbia esetében olyan csúnyán kijátszották az ENSZ felhatalmazását a légtérzárlatra, az oroszok és a kínaiak is jól meg fogják nézni, mikor támogatnak megint egy ilyen határozatot...
De facto a légtérzárlat az első lépés a bombázás felé.

wape 2015.02.04. 20:00:45

@Batkaa: Igem, ezt mondom, ezért nem lesz no fly zone.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.02.04. 22:01:09

OFF

@Z69: Hülye kérdés, de értelmes vérontás létezik?

ON

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.05. 08:25:31

@Batkaa: Az orosz határ mellett én nem hiszek a bombázásban, egyébként meg egy közös no fly zone-t akár ellenőrizhetné, az indai, izraeli légierő is
De nem lesz ..
ahogy a közeljövőben béke sem..

@molnibalage:
értelmes vérontás. Valahol olvastam, valahol, hogy mi tekinthető annak. Például, egy fanatikusok által elfoglalt területen, épületben, embereket fogva tartó, és kivégző emberek elleni fegyveres fellépés során azokat elimináló akció, amely gyakorlatilag vérontás, az tekinthető értelmesnek, sőt humanitáriusnak.
Vannak esetek amelyek annak tekinthetőek. Talán még az eutanizáia is az,

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.02.05. 09:50:39

@Kelepisti: Arra nem a vérontás szót használnám, de ez már nyelvten. A fegyveres beavatkozás és vérontás között szerint gigantikus szakadék tátong...

zord 2015.02.05. 11:14:06

@molnibalage:

Csak éppen azt, hogy létezik-e a gigantikus szakadék, ritkán tudjuk meg azonnal, mert az információs hadviselés is részét képezi a műveleteknek. A történészeket meg szintén fizeti valaki az esetek nagy részében.

A lényeg az, hogy más területére bemenni az esetek túlnyomó részében piszokság, és különösen stratégiai távlatokban gondolkodva nem tesz jót. A legfrissebb példa erre az IS létrejötte, általánosságban az iszlám radikalizációjának a kiprovokálása a közel-keleti nyugati intervenciók által. A "tűzoltások" nem okozhatnak nagyobb kárt, mint a kezdeti tűz. Ha igen, megette a fene.

Zord

2015.02.08. 16:24:58

Szepa szerencsétlenkedés az aknavetővel. Végül is nem történt baj, lehetett volna rosszabb is.

www.youtube.com/watch?v=t0Cq8y09xfc

2015.02.11. 11:58:25

Pár nappal a béketárgyalás előtt 300 mm-es rakétákkal lakott településre. Nem lehet tudni, hogy Szmercs, vagy Tornado sorozatvetőből lőtték Kramatorszkot.

info-news.eu/kramatorsk-was-shelled-with-the-newest-russian-tornado-mlrs/

Aki ezért felelős, az direkt csinálja. A becsapódás irányából egyértelműn lehetne tudni, honnét jött. Tüzérfelderítő lokátorral még az indítás helyét is meghatározhatnák. Jó lenne valami bizonyíték, akármelyik oldalról.
Valahogy úgy érzem, egyik félnek sem áll ez érdekében.

2015.02.12. 13:00:35

@Z69: A becsapódás irányát lehet tudni, állítólag csak ukrán területről jöhetett. Van olyan feltételezés, hogy a Jobb Szektor "üzent" így Poroshenkoéknak. Kezd elég nagy ellentét lenni köztük. A szakadárok azt mondják, hogy nekik nincs olyan eszközük, aminek hatótávja elég lenne Kramatorskig. Persze fene se tudja, hazudik mindkét oldal....

ic.pics.livejournal.com/dragon_first_1/72271520/83206/83206_900.png

zord 2015.02.12. 20:00:14

@Z69: @ms07: a híreket napi szinten nézve MINDIG akkor van figyelemre méltó incidens, amikor dolgozni kezd a diplomácia...

Zord

2015.02.12. 20:11:00

Persze, mert ilyenkor lehet nagy nyilvánosan sírni, hogy milyen gazember a másik oldal... A mai tizenvalahány pontos béketervre vagyok kíváncsi, ha sikerülne betartani, a mostani helyzethez képest egész jól kijöhetne belőle az ukrán oldal. A szakadárok viszont vesztenek rajta, nem szakadnak el

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.15. 08:30:52

@zord: havasak :)

egybként egyes szakértők orosznak, mások ukránnak neveznék... attól függ ki fizeti őket, vagy melyik oldal felé húznak..

2015.02.15. 09:47:37

Szerintem szepa, mert nem látni a fehér csíkokat rajtuk. Az elöl lévőkön nincsenek reaktív pótpáncél elemek, így régebbi T-64B-nek tippelem. A hátrébb lévőn van, így az T-64BV lehet. A szeparatistáknál vannak B-k, az ukrán hadseregnél már csak a védettebb változatokat használnak. Általában.
Amúgy ez a háború tényleg azért durva, mert néha még a technika alapos ismeretében, vagy az egyenruhák alapján sem tudja az ember eldönteni, ki kivel van.
Ja nem fizet érte senki, és mindegyik félnek hitelezek egy adag lósz...t bárhol beválthatóra, amelyik megsérti a tűzszünetet! :-)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.15. 11:57:18

@Z69: :-)) lenne ha nem véresen komoly.

Bezzeg a második világhábrúban csak az észak-afrikai partszállásnál fordult elő mikor a francia LaFeyette század indiánfejes jelvénnyel és amerikai gyártmányú Hawk-okkal támadta az amerikai tengerészet Wildcat vadászait, hogy meghökkentek az amcsi pilóták ...
Valamint, valahol normandiában, hogy egy japánokból álló amerikai kommandó, ellen egy volt orosz hadifoglyokból álló Vlaszovista egység harcolt..

2015.02.16. 11:54:56

@Kelepisti:
Egy kicsit eltérnék a témától, de a T-64BV vonalon maradnék.
Magyarországon 1989-ben láthatta a nagy nyilvánosság ezt a változatú harckocsit, amikor megkezdődött a szovjet csapatkivonás.
Az elől lévőkön nincs reaktív, de a mögöttük lévőkön igen.
mnl.gov.hu/nagyitas.php?img=1134.jpg

Az egyik bevagonírozásnál megjelent C művésznő. A harckocsik előtti pózolásakor készüt fotó került az Aurora együttes Viszlát Iván albumának borítójára.
www.youtube.com/watch?v=4TERe2nAKgo

Pont a múlt héten láttam pár emberen ilyen pólót, kivehető volt rajtuk még a reaktív páncélzat is!
Érdemes belehallgatni a szövegbe:
"Mi kívánunk neked ennél is jobb helyet
téged Afganisztán még mindig emleget
nevedet őrzi örökre Grúzia
mi szertünk téged búcsúzzunk Szerjózsa"

Grúziát az 1989-es esemény miatt énekelték meg. mult-kor.hu/20110411_gruz_fuggetlenseg_nacionalista_osszecsapasokkal
"A nacionalizmusok egymásnak feszülése tragédiába torkollt. 1989. április 7-én az abház önállósági törekvések miatt (amelyeket még az ottani - időközben leváltott - kommunista pártvezetés is magáévá tett), az ellenzéki szervezetek kezdeményezésére tüntetők tízezrei lepték el Tbiliszi főterét Grúzia területi egységének megóvását követelve. 9-én a reggeli órákban harckocsikkal megerősített katonai alakulatok tisztították meg a teret a tüntetőktől, akik szovjet- és szocialista-ellenes jelszavakat is skandáltak.

Az összecsapások 19 halálos áldozatot követeltek, mintegy 100 polgári személy és 91 katona megsérült. A hatóságok kijárási tilalmat vezettek be, a hangadó vezetőket (Gamszahurdiát, Csanturiát és másokat) letartóztatták, a konfliktus okainak felderítésére grúz kormánybizottság alakult, a központi szovjet vezetés pedig Tbiliszibe küldte a grúz származású Eduard Sevardnadze külügyminisztert, az SZKP KB PB tagját, valamint Georgij Razumovszkij KB-titkárt, az SZKP KB PB póttagját. Hullottak a fejek: leváltották a Grúz KP KB első titkárát, Dzsumber Patiasvilit, valamint Zurab Csheidze miniszterelnököt. A vizsgálat kiderítette, hogy a tüntetők ellen a könnygáz mellett mérges gázt is bevetett a hadsereg."

Az eseményről még Hofi Géza is viccelődött, mivel a szovjet propaganda először azt állította, hogy a katonák csak gyalásóval rendelkeztek, lőfegyver nélkül oszlatták a tömeget.
Szóval Hofi mondta akkoriban. "A gyalogsági ásó nagyon veszélyes fegyver, Grúziában azzal lőttek fejbe 20 embert!"
Elnézést a kis kitérő, és történelmi visszatekintés miatt. Szóval T-64 - Aurora, Grúzia. Mozgalamas 1989-ünk volt.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.16. 12:04:19

@Z69: annyi személyes emlék, hogy én 1986-ban voltam szabadszálláson a javitószázadban sorkatona (3 hónapig). Nos ott akkor T55AM-ek voltak, és Végh Ferenc volt a pk. Kimentünk gyakorlólövészetre, és ott életem nagy élménye volt látni a T-64-eseket, mentek mint az állta, kötényezéssel, és 1-2 méter magasra csapott a por mögöttük. És mi tátott szájjal néztük (én meg különösen mert érdekelt a haditechnika) és az akkoriban hazánkban elérhető típuskönyvekben nem volt T-64, csak T-62 és T-72. Nos nekünk ismeretlen voltak ezek a tankok, de a századpknak is, mert a fiatal akkor végzett tisztek sem ismerték a típust.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.16. 12:09:41

gyalogsági ásó? = M69 mintájú tábori erődítési eszköz (én mindig halálra röhögtem magam a megnevezésen)

2015.02.16. 12:40:01

@Kelepisti:
Hozzám eljutott olyan információ, hogy még a 80-as évek közepén felmerült a magyar T-55-ösök korszerűsítésére egy érdekes ötlet:
A T-64-es tornyát szerelték volna egy részükre. Lehet, hogy félreértettem, és csak az ágyút és a tűzvezető rendszereit kapta volna meg. Talán egyszer megszólal valaki ez ügyben. Az biztos, hogy akkoriban több beszerzés, modernizáció volt tervezve. Lásd Szu-25-ösök Taszárra.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.16. 12:55:55

@Z69: érdekes ötlet. Úgy tudom, hogy a régi T-55-ös toronyba max 105-mm-es nyugati ágyukat építettek be (Egyiptom, izrael kína), amely a Nato standart löveg volt. A T-55AM-et nagyon dícsérték egyébként hk-sok. Azt tudom, hogy külön kiemelték szabadszálláson, hogy legyőzték gyakorló harcban tatai a T-72-eseket. (Persze festéklövedékkel stb.). Ha jól emlékszem a váltót emlegették, hogy miatta jobb volt a terepjáróképessége. Iljics bajsza pedig biztonságot adott az alapváltozathoz képest. Ha jól emlékszem volt infa és lézer is, (nem besugárzásjelző, hanem távmérő :) meg persze ködvetők. A T-55 mindenestre még mindig sok helyen van, egészen kifacsart átépítésű példányok is, nem tudom pld. a teljesen modernizált kínai változatoknak ténylegesen milyen harcértéke lehet.
Én inkább a 64-esek tűzvezető rendszerére gondolok, hogy beépítették volna. A löveget nehéz lett volna a toronyba, meghát, ahhoz a töltőberendezés is kellett volna, a toronynak nem tudom,hogy az átmérője kompatibilis-e az 55-ésvel (nem néztem utána)...

2015.02.16. 13:35:51

@Kelepisti:
A T-55-ösnek van 125 mm-essel korszerűsített változata. Persze, hogy ukrán!
en.wikipedia.org/wiki/Tifon_2a
en.wikipedia.org/wiki/T-55AGM
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy ezt megvette-e Peru.

A T-55AM-ről beszélt nekem egy katona, aki vezette azt, és előtte a hagyományos T-55-öst is. Nehezebb lett jóval, és kissé furcsán viselkedett, mert az aknák ellen vezetőt védő páncéllemezt szereltek alulra. Emiatt nem volt jól kiegyensúlyozva.

Azt hiszem az utóbbi pár kommentet egy harckocsizós topocba kéne áthelyezni!

Beat it! 2015.02.18. 09:59:37

@Kelepisti:
Én eddig azt hittem, a T-55AM-en a torony hátsó részén lévő függőleges oszlopszerűség a lézerbesugárzás jelző. Más lehet?
mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=219%3At-55am-tata-2006&Itemid=0&lang=hu

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.18. 10:26:49

Ezt találtam az eddigi legjobb összefoglalónak a modifikációról.

www.kotsch88.de/f_t-55am2.htm

a google forditó is a barátunk :-)

Beat it! 2015.02.18. 11:48:51

@Kelepisti:
Valóban, az oszlopban van a lézerbesugárzás jelző (felette a szélmérő). A 4 lyuk is ahhoz tartozik.
Ez egy fontos segédeszköz, sajnos a T-72-eseinken a mai napig nincs.

zord 2015.02.19. 01:16:59

Érdekes drónfelvétel Debalcevóról:

www.bbc.com/news/world-europe-31527414

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.19. 12:59:56

www.hirado.hu/2015/02/18/fotok-bizonyitjak-hogy-orosz-legvedelmi-rendszerek-vannak-kelet-ukrajnaban/

ezt saját részről újabb uszításnak fogom fel. Miért küldenének Pancir új változatot, amikor a gyártása sem rég kezdődött el, valamint a jelenleg ukrán légierő ellen a régebbi SHORAD eszközök, Igla, Sztrela megfelelő... Miér kockáztatnák, hogy ukrán és így rögtön nyugati kézbe kerüljön..

zord 2015.02.19. 17:50:26

@Kelepisti:

Ismerem a képeket, de én se tartom logikusnak, így inkább dezinfó lehet. Elhiszem, hogy kell némileg több, mint MANPADS, de Tunguzka, ami az ukránoknak is van, bőven elég lenne. Harctéri védettsége is nagyobb, ami ebben a háborúban fontosabb szempont.

Ezeknek az információs műveleteknek persze van egy nem tárgyalt célja is: rombolni az orosz brandeket az exportpiacokon. Ki vesz MH17 után Bukot? Ki vesz csúnya Pancirt, amivel elnyomják az ukrán nép demokráciasikolyát?
Ügyesek ezek az angolszászok, és persze mindenek előtt szimpatikusak. Csak a Pb tartalom alacsony :-)))

Zord

zord 2015.02.19. 17:53:13

@zord:

Ja, és persze az ilyen hírek kritika nélküli átvétele az "Orbán- és ezáltal Putyin-párti udvari médiától" remekül mutatja, hogy mi a színvonal, és hogy a lustaság istene milyen nagyhatalmú.

Zord

zord 2015.02.19. 19:24:22

Wesley Clark elemzése: ISIS-Hezbollah-Szíria-Irán-Ukrajna.

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QHLqaSZPe98

Zord

zord 2015.02.19. 19:28:54

@zord: @Open Skies:

Azt látom, hogy nincs forráskritika a magyar média nagy részében. Annyira alacsony a színvonal, hogy még a saját "irányt" se tudják alátámasztani, egyszerűen megeszik a maszlagot. Pedig csak utána kellene járni a dolgoknak, és kellene egy-két téma szakértő, aki ezzel foglalkozik és kész.

Zord

Open Skies 2015.02.19. 19:47:48

@zord: Ok. Nem értettem hogy ez a megjegyzésed a médiamunkásokra vagy a blogod olvasóira vonatkozik.

zord 2015.02.19. 21:23:09

@Open Skies:

Linkelésért össze se ül a rögtönítélő bíróság :-)))

A médiamunkásokra.

Zord

zord 2015.02.20. 22:27:26

Érdekes (igaz, politikailag nyilván elfogult) cikk a kelet-ukrajnai katonai fejleményekről:

www.informationclearinghouse.info/article41040.htm

Zord

wape 2015.02.21. 16:58:07

@Kelepisti: MIért? Hát azért, hogy kipróbálják. És talán úgy ítélték meg a harctéri helyzetet látva, hogy minimális az esélye, hogy ukrán/nyugati kézbe kerüljön.
wp

wape 2015.02.21. 17:04:34

@zord: "Rombolni az orosz brander a piacon", nem már.

Szerintem ez azzal érvvel pont szembe megy Gábor, amit szoktál hangoztatni (és amivel egyetértek), hogy egy fegyverrendszer beszerzése csak a részben ár és képesség kérdése, mert másik részben politikai döntés, hogy milyen politikai közösség oldalán akarja magát látni az ország.

És ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy az orosz beavatkozás tényén túl, abban milyen eszközökkel vesznek részt az oroszok.

A világnak az a fele, akiket zavarnak a jelenlegi folyamatok ezután sem fognak orosz technikát venni, akiket meg nem zavar/érdekel, azok meg továbbra is képesség/politikai irány alapján döntenek majd.

Arról nem is beszélve, hogy szerintem nem a nyugati média beszámolói (és az általuk sugallt kép alapján) fognak döntést hozni sehol.

Ezzel az erővel a Mi-8 Mi-24-nek le kellett volna csengenie Afganisztán után, de még inkább az amerikai haditechnikának Irak után, mert ott aztán volt világszintű utálat. Ha jól értem a szavaidat.
wp

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.22. 12:54:49

A békeszerződés után/ vagy ellenére az enyhülési folyamat megsegítésére újabb amerikai harci gépeket telepítenek Európába. Az A-10-esek Spangiba telepítése után, A floridai ANG F-15-ös egysége települ át még előre meg nem nevezett támaszpontra.

www.stripes.com/news/europe/a-10-warthogs-return-to-germany-as-situation-in-ukraine-deteriorates-1.330479

Batkaa 2015.02.22. 19:13:10

@Z69: ha lőnék pár városunkat tüzérséggel, gyorsan kialakulna a rajongótáboruk...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.02.22. 21:15:18

kik???
fél hete poharaztak vodkát és házi főzött pálinkát :)

zord 2015.02.22. 21:44:42

@wape:

Értem mit mondasz, de ez a háború sok fronton folyik, és az információs az egyik. Talán az egyik legfontosabb. Az afgán Mi-8/17 példáról pedig eszembe jut egy anno HB ülés, amikor az ostoba fideszes képviselő AAT/AMT kiküldés kapcsán aggodalmát fejezte ki, hogy ezekre a helikopterekre aztán biztos minden afgán fog tüzelni, mert ezzel repültek a gyűlölt szovjetek. Ja, hogy ezek alkotják az ANA (ANSF) gerincét, azt nem tudta a g.barma...

Szóval lehet, hogy túldimenzionáltnak tűnik, amit írtam, de igenis célkeresztben vannak, vagy kerülnek a fegyverbrandek. Amikor Mubarak M1/F-16 combóval riogatta a tüntetőket, gyorsan lett neki szólva, hogy ezt ne. Nem humanitárius okokból. Amióta Izrael jóformán csak palesztinokat bombáz, az egyik legnagyobb F-16 brandrombolóvá lépett elő (ezzel csak azt akarom mondani, hogy vannak aktív és passzív brandrombolók). Az orosz technika folyamatos aktív brandrombolás alatt áll világszerte, elég ha a rendszerváltás óta eltelt időszakot nézed. És a legjobb, amikor az n. átvett forrásból, már-már zsigerből végzik el a munkát, ingyen.

Zord

zord 2015.02.22. 21:50:40

@Batkaa:

De nem lövik. Ha majd tényleg lövik, azt meg azért fogják, mert valahogy eljutottunk odáig. Egyik lépést követi a másik. Nincsenek alapból rosszak és jók. History 101.

Zord

Ps: Egy biztos, ha megint bejönnek, nem Ukrán front lesz a név :-))) Én Kárpátaljai frontra tippelek. És ki megy majd elébük? Szerintem lesz néhány ismerős név, és nem onnan ahonnan divatos gondolni. Talán még a régi pufajkák is előkerülnek. Talán a KISZ-tagkönyvek is. Talán majd nem is számít :-)

Batkaa 2015.02.23. 12:23:31

@zord: azt hiszem, másik vektorra tértem át...
Én hazai alkalmazású lövegekre gondoltam, hogy azoknak lenne itthon is ilyen rajongótábora, hasonló körülmények között... (összevetve a mai közfelfogással)
Ép ésszel senki sem akarhatja, hogy idehaza orosz lövegek ne hazai, hanem más zászló alatt vonulgassanak.

@Z69: a szokásos álobjektív indexes mércével még igazad is lehet... de azért álljunk már meg egy pillanatra! Egy olyan portált idézel, ami szélsőségesen elfogult atlantista irányba. A leírt technikák mindegyik szolgálatra érvényesek, beleértve a cikk szerzőjét és megrendelőit.
'90. óta az ország szuverenitását nem orosz, hanem atlantista oldalról fogják erősen présbe, a kiegyensúlyozásra irányuló törekvések aztán -szemlátomást törvényszerűen- ilyen konfliktusokba torkollanak. A '90 utáni politikatörténetünket a szuverenitás erősítésének és feladásának váltakozó periódusaiként is felfoghatjuk és a mindenkori amerikai/atlantista politika látványosan az utóbbit támogatta. 25 év ilyen hullámzása után megmosolyogtató a szuverenitásunkat az oroszoktól félteni...

zord 2015.02.24. 00:23:01

@Z69:

Nem köptem senkit szembe. A megvalósult szocializmus/kommunizmus egy embertelen rendszer volt. De a maga módján és ezt megtapasztalhattuk itt 25 év alatt, a kapitalizmus is. Ki-ki döntse el tapasztalatai alapján (ebben "előnyt" élveznek az idősebbek) hogy melyikben milyen volt neki, illetve hogy érezte magát (a kettő nem ugyanaz). Vigyázat, az "ifjúságfaktort" tudni kell kikompenzálni az összevetésből! Ifjú dárdavetőként egy szál klottgatyában bizonyosan jobb egy diktatúrában, mint betegségekkel küzdve, öregen, lankadt p-el a vastag bankszámlán ülve (HA! és itt van az a csúnya HA) a plurális demokráciában.

A szabadságnak vannak szintjei és terei. A komcsik elvettek ezt, a kapitalisták meg azt. Mindig az fáj jobban, amit az adott individuum annak érez.

Ami az Ukrán frontot illeti, azt ugye tudod, hogy a lengyel külügyminiszter volt az, aki nemrég, a 70. évforduló kapcsán azt kezdte el nyomni, hogy az ukránok szabadították fel Auschwitzot, nem a szovjetek? Jó röhögtem is, amikor az oroszok bemutattak egy korabeli dokumentumot, melyből kiderült, hogy mind (az azt hiszem 47) nemzetiség tagjai ott voltak a front katonái között. Csak hát ugye az eszement polyák rápróbálkozott az aktuálpolitika igényei szerint, hátha kap simit a washingtoni gazdiktól.

Még egyszer: Isten ments, hogy megsértselek! Isten ments, hogy a kommunizmust felmentsük! De a szememet azért nyitva tartom az azóta zajló folyamatokra is. Voltak az akkori idők g-jei, és vannak a mostani idők g-jei. Nem kizárt, de nem kötelező, hogy a ugyanazok legyenek, ugyanonnan jöjjenek. Sőt! A történelem bőkezűen osztja-szórja a birodalmi arrogancia és túlkapás átkát mindenfelé, nemcsak az eurázsiai nagy országban. Ennyi.

Zord

zord 2015.02.24. 00:44:31

@Batkaa:

Bocs, akkor félreértettelek.

Zord

zord 2015.02.27. 17:00:41

Mit ér a független francia műholdas felderítés az ukrán konfliktusban. Nagyon érdekes cikk.

"When you listen to NATO intelligence on Ukraine, it is fairly American intelligence" with a slightly "partisan" objective, the source said."

www.defensenews.com/story/defense/air-space/space/2015/02/26/france-intel-satellite-independent-geo-russia-ukraine-share-intelligence/24011253/

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.01. 20:37:33

www.youtube.com/watch?v=Ib7EkJD08e4

A magyar médiában nincs hírértéke...
Kicsit egyoldalúak a fiuk..

zord 2015.03.01. 21:29:19

@Kelepisti:

Hát mi azért sokat írtunk erről.
A minimum konklúzió is az, amire ez a BBC-s anyag is jut, hogy a "tüntetők oldaláról is lőttek".

Zord

zord 2015.03.04. 09:16:50

W Clark és a Potomac foundation szerint így működik az oroszok hibrid hadviselése Ukrajnában. Állítólag használnak HPMW-t és olvasztottak már meg EBESZ-es Schiebel Camcoptert

www.janes.com/article/49469/update-russia-s-hybrid-war-in-ukraine-is-working?elqTrackId=86ef38956c1945ad8e7b651f54d07491&utm_campaign=PC6110_E15_DF%20NL%20Security%2003_03_2015&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&elqaid=11728&elqat=1

Zord

zord 2015.03.04. 09:18:52

Készülnek az ukrajnai kiképzésre az amerikaiak. Megint a 173-asok tudtommal

www.defensenews.com/story/defense-news/blog/intercepts/2015/03/03/ukraine-russia-putin-war/24327263/

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.04. 15:36:19

@zord: Az ukrán UAV-vok zavarása mögött inkább arról lehet szó, amit vagy mendemonda, vagy igaz, hogy a Ramsteini felderítők több UAV-ot elvesztettek a Krímben, még videofelvételek is voltak Predatorokról. Nem sok rendszeresített ukrán UAV-ról tudunk szerintem. A hybrid hadviselés nálam minden oldalon ugyanazt jelenti. Annyi a különbség, hogy orosz oldalról "önkéntesek" mennek, nyugati oldalról meg "contractorok", kiképzőknek álcázott spec erők. Mindig ott van a kutya elásva, ki honnan nézi. Ez már a második világháború óta így van.

zord 2015.03.23. 13:51:13

Ajánlat az ukrán tárolt T-72-esek PT-91-re történő modernizációjára és rendszeresítésére:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/162010/ukraine-may-upgrade-300-t_72-tanks-to-nato-standards.html

Zord

zord 2015.03.30. 09:18:09

Nem könnyű az ukrán drónosok élete:

www.bbc.com/news/world-europe-32085542

Zord

zord 2015.04.16. 17:24:31

Egy kis repesz és repeszütötte lyuk elemzés. A szöveg oroszpárti és eléggé nehézkes angol fordítás, de a képek érdekesek:

cont.ws/post/77155

Zord

zord 2015.05.07. 14:55:53

Magyarul orosz forrásból az MH17-ről. Buk, csak nem onnan, ahonnan gondolták.

rapidpress.info/szakertoi-tanulmany-buk-m-1-legvedelmi-raketaval-lottek-le-a-malaj-gepet/

Zord

zord 2015.06.10. 09:15:54

Mellesleg a geometria tökéletesen egybevág az esemény után prezentált orosz rádiótechnikai felderítési (ELINT) infókkal az aktív ukrán Bukokról:

wp4553-flywheel.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2015/01/Russian-MoD.jpg

Zord

zord 2015.10.13. 13:49:22

Itt van az MH17-es jelentés és az Almaz-Antej jelentés percről percre:

www.rt.com/news/318457-mh17-report-plane-crash/

Il-86-os cockpit szekcióval modellezte az Almaz-Antej, hogy 9M38-as rakéta pukkant az MH17 mellett, és persze azt, hogy ahhoz képes hol:

www.rt.com/news/318505-almaz-antey-video-simulation/

Zord

zord 2015.10.13. 23:25:00

Viszonylag korrekt összefoglaló az MH17-es jelentés nyilvánosságra hozataláról. A "Russian missile" kifejezés az, ami vitatható. Pont az a lényeg, hogy szinte bizonyosan szovjet.

www.bbc.com/news/world-europe-34511973

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.14. 13:13:42

@zord: Minden angol írás skizofréniája, hogy amikor létezett Szovjetunió, akkor is sokszor "Russian" szóhasználat van, "Soviet" helyett. Soha nem értettem, hogy milyen alapon és miért váltogatják...

A "Russian / Soviet made" kifejezés szerencsésebb lett volna.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.10.14. 13:45:40

@molnibalage: nem véletlenül nincs is szofisztikálva. Igy akarva akaratlan, az oroszok a volt szovjetek voltak ....
ép ez benne a mocsokság.. (ami talán igazság is lehet).

zord 2015.10.14. 13:47:08

@molnibalage:

Ennek az esetek többségében nincs sok jelentősége, az MH17 esetében igen, azért is említettem. A Russian missile, vagy Russian made missile az információs hadviselés alapvető szabályai szerint alapból azt sugallja, hogy az elkövetők is oroszok voltak.
A magam részéről azt raktam össze, hogy a 9M38 alapváltozat sorozata rövid volt, és a nyolcvanas években véget ért. A 9M38M1-et gyártották még a kilencvenes években is (talán 1999-ig). Mind a két féle rakétaváltozat többsége vélhetően posztszovjet maradék, mindkettő lehetett az oroszoknál és az ukránoknál is. Az Almaz-Antej azt mondja, hogy az M1-est az oroszok kivonták, amit én nem hiszek el. Legfeljebb az alapváltozatot. Az ukránoknál pedig bizonyosan lehet mindkét féle.
Egyszóval továbbra sincs meggyőző válasz, a repeszek okozta sérülés alapján felvázolt nagy rákurzusos trajektória viszont számomra meggyőzőbb, mint a közel szembőli.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.14. 14:07:04

@Kelepisti: Én meg erra azt mondom, hogy ez már a paranoid gondolkodást súrolja...

zord 2015.10.14. 14:35:08

@molnibalage:

Sajnos nem. A nagy nyugati orgánumok teljesen elfogultak, ami nincs a véletlenre bízva. A torzítás teljes mértékben tudatos.

Egy tegnapi példával illusztrálnám ezt. Egy koszovói cikkben annyit bírt írni az ország eredetéről a BBC (!), hogy "Kosovo's ethnic Albanians broke away from Serbia in an armed revolt in 1999, and then unilaterally declared independence in 2008."

Hogy a NATO 78 napig bombázta Jugoszláviát, ami megnyitotta az utat Koszovó elszakadásához, említésre se méltó számukra.

www.bbc.com/news/world-europe-34512121

Hasonlóképpen nézzétek meg, hogy a mai líbiai helyzet (káosz, nincs ország) hírei között mennyiszer említik "Kadhafi bukása" kapcsán, hogy a NATO márciustól októberig bombázta az országot.

Szóval nem, ez nem paranoia. A tét nagy, és úgy is viselkednek, akiknek a kezében van az irányítás. Márpedig ma az információ az irányítás.

Sajnos nem forszíroznám ezeket a dolgokat itt szívem szerint, de mivel a mi híreinket is érinti, megkerülhetetlen néha leszögezni a dolgokat.

Egyébként nem kell messzire menni. Az MTVA portfólió eddig a percig nem adta ki tudtommal a ma megjelent A-10-es infómat. A kormánynak nem érdeke propagálni az amerikai jelenlétet, nehogy ingerelje az oroszokat, ezért a központilag irányított médium elhallgatja (hogy ez mennyire hatásos, miután többen, pl. az Index is felkapta, azt nem tudom).

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.14. 15:19:30

@zord: Ez megint féparanoid.

Egyszerűen az fels sem merül benneket, hogy a mai "újságírás" "színvonala" (mindkét szón röhögök) odaáig süllyedt, hogy ez nem hír. Nem kell hírzárlat és semmi. Ahol a hír az, hogy VV faszmtudja ki és szupersztár akárki mit csinál és kicsoda...

A Soviet / Russian megjegyzés meg nem a mára vonatozott. Még a Hidegháború alatt készült könyvekben és filmekben is így van. Egyszerűen néha az az érvzésem, hogy a szóismétlés miatt váltogatják. Semmiféle olyan logika és hátszó szándék sincs benne...

A sajtó elfogultságról meg hadd ne kezdjek itt zengeni sorokat, mert még elröhögném magam...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.10.14. 15:20:33

@molnibalage: Pontosan ezért nem olvasom már a biztpol jellegű topikok nagy részét. Inkább maradok a technikai jellegűeknél és, ha megfigyeled, akkor okkal olyan az összes HTKA-s írásom, amilyen...
süti beállítások módosítása