Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (24) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (48) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Gyorsabban és magasabbra: álmaink rámpás gépe, a KC-390-es

2020.11.17. 17:28 | zord | 62 komment

Ma délután aláírták a honvédség jövendő rámpás szállítógépeiről szóló beszerzési szerződést. A megállapodás értelmében a brazil Embraertől érkezik két KC-390-es Kecskemétre a Tevékhez 2023-24-ben - a két A319-es és a két F7X mellé. A magyar haderő a lépés nyomán világszerte példátlan módon "all jet" szállítóflottával bír majd. 

201117_kc-390_szerzodes_1.jpg

Az Embraer promóvideóján szereplő magyar KC-390-es a 610-es oldalszámot kapta. 

Zord

Címkék: honvédség Kecskemét Teve Embraer KC-390

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr8316289086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.11.17. 17:52:08

Csináltam egy külön bejegyzést is a brazilnak.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.17. 18:01:29

Örüljünk neki.. Szerintem annak ellenére jó választás, hogy mi is "előszéria" gépet kapunk (a mai gyártási darabszámok mellett - kivéve amcsi repülőgépek - szinte minden repülőgépből olyan kevés készül, hogy 20 év még csak előszériának nevezték volna Őket..) Azért a KC390-el minden különösebb hírverés, biztosítás nélkül többször átrepülték szinte hosszába az Atlanti óceánt, jártak vele Farborogugh-ba, Fairfordon, LeBourgeten, közép Európában stb. Szerintem nagy gond nem lesz velük. kérdés: vajon lesz-e rá cseh és magyar Gripenek miatt certificate a tankoláshoz, illetve az is abba az irányba mutat, hogy F-35A nem, mivel merevcsöves tankolásra nem alkalmas, és most már csak a legdrágább Marine változatot vehetnénk, mint a britek (ők is azért vették rossz nyelvek szerint, mert annyi Rolls alkatrész van bennük, hogy jobban megérte mint a két hordozó átalakítása hagyományos katapultra..

Kérdés?
Miért az Embraer-től kellett megtudni??

Gaudi 2020.11.19. 15:54:43

Na, hogy ebben a topicban is legyen kontent, és egyben felhívás keringőre.
Killermetál barátunknak finoman jelzem, hogy bár még a Lynx post sincs kész, de közben itt van ez a csodálatos repülőgép, valamint közben még egy NASAMS is beesett, szóval, kéne igyekezni a cikkírással. ;-)

Harrdder 2020.11.30. 17:15:51

@Gaudi: Köszönöm a megszólítást, megtisztelő!
1. A KC-390-esnél úgy éreztem eddig, hogy nem volt meg az a többlettudás, amit hozzá tudtam volna tenni. Nem kaptunk tájékoztatást, nem engedtek oda, amikor itt volt látogatóban. Nincs saját fotó, a netről pedig mindenki elolvashat egy típusimertetőt. De most eszembe jutott valami. Szóval hamarosan.
2. A Lynx készül. Jelenleg 15 oldalnyi az írott anyag. Akkor viszont itt esetleg megkérdezném a kommentelőket: Mi a jobb, minek van több értelme a egy blogposztban? Egy teljes, 15 oldalas ismertetőnek, amely szaksajtóban is megfelelő lenne, vagy mondjuk csak a fele, harmada, de az részletezné, ami viszonylag kevésbé ismert. Valahogy egyre inkább úgy érzem, nem látom értelmét, hogy leírjam azt, amit látni a képen is, vagy milyen típusú a motor, hány kg a gépágyú.

árpika 2020.11.30. 19:47:15

@Harrdder: Ez egy érdekes kérdés; ezen a fórumon szerintem a többség támogatná a hosszabb írást, köztük én is. Engem pont hogy nem untatnak a részletek, ha időm engedi, Molni irományait is el szoktam olvasni.

Az átlagember már nem biztos, hogy ennyire lelkes; esetleg ha a formátum lehetővé teszi, megfontolandó egy 2-3 oldalas rövidítést kiollózni és közzétenni.

Gaudi 2020.11.30. 20:29:29

@Harrdder: Először is, ennek kapcsán engedd meg, hogy Neked, a bloggazdának és az összes szerzőnek más blogokon és oldalakon megköszönjem a munkát, amit helyettünk beletesztek, így nekünk pont elég elolvasni, értékelni, helyretenni fejben, aztán lehet csinálni tovább aki, amivel foglalkozik.

Kérdésedre:
Én pont a hosszú, részletes cikkeket szeretem, és azt gondolom, hogy a haditechnikai oldalakat követők legnagyobb része ilyen. Akik ezeket követik ha szeretik is a pár perces dózisokat, azért alapvetően olvasni szerető emberek.

Mivel rétegszintű az ilyen érdeklődés, sajnos ezek az oldalak nem is lesznek különösebben látogatottak. Ami nehezíti, hogy reklámbevételekhez jussatok, amit amúgy a befektetett munka alapján nagyon is megérdemelnétek.

A látogatottságot a bulvár irányába elmozdulással lehet növelni, pár perces dózis, valami hangzatos baromsággal, na arra van kattintás, alatta komment flamewar, stb. Ebből lehet bevétel. Ezzel együtt azokat az olvasókat, akiket a téma ténylegesen érdekel, nagyjából el is lehet veszteni.

Ha engem kérdezel: ha beletetted a munkát, ne rövidíts, kivonatolj. Ha pont rövidhez van kedved akkor meg azt csináld. Mi olvasók mindkettőnek örülni fogunk.

390 ügyben amúgy volt már egy elég szép ismertető a jetplanes blogon, de ha van mit hozzátenned, ne tartsd magadban. ;-)

Harrdder 2020.12.01. 22:02:53

@árpika: @Gaudi:
Köszönöm a véleményeket. A kattintásszám nem érdekel (na jó, azért az egy komoly visszacsatolás). Tájékoztatni szeretnék, információt közölni. Amíg nem nyitja meg valaki a posztot, úgyse látja a terjedelmet. De ha nem olvassák végig, akkor az írás sem éri el a célját. A reklámra, pénzre szót vesztegetni nem érdemes. Sokan ezt még mindig nem hiszik el, de ebből pontosan 0 ft bevétel származik.

Harrdder 2020.12.16. 21:01:31

@Gaudi: @árpika:
Üdv! Köszönöm a felkérést, anélkül talán nem írtam volna meg. Nem szokványos típusismertető, a felhasználhatóság szempontjait vettem végig.
Tessék szétszedni, kritizálni kötelező! killermetals.blog.hu/2020/12/16/de_mire_lesz_hasznalhato_a_kc-390-es

árpika 2020.12.17. 19:52:49

@Harrdder: Köszönjük szépen, megtisztelsz.

Harrdder 2021.03.12. 17:14:40

@Gaudi: A Lynx cikk első része már elérhető. A link az arra vonatkozó blogbejegyzésben lett megosztva.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.25. 18:08:32

"This week, Embraer started the C390 #Millennium's tests for operations from an unpaved runway. To conduct this test, a 5,905ft / 1,800m runway was built at the Gavião Peixoto unit. Several assessments will be performed over the next weeks to analyze the effective operation of the aircraft, demonstrating yet another multi-mission capability."

www.facebook.com/Embraer/posts/3800168640088605

Beat it! 2021.12.21. 09:44:37

honvedelem.hu/hirek/csapatmunka-ket-hajtomure.html

Jó cikk, de akad benne pontatlanság:
"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik.
A három sugárhajtású repülőgép (sic!)
a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."

Némi zavar van az erőben. Mintha csak egyetlen Falcont tartana észben a kettő helyett. Rakétaelhárító rendszer pedig csak az Airbus-on lesz? A Falconra is érdemes lenne tenni. Annak ellenére, hogy hadműveleti területre nem repül be, bárhol megbújhat egy MANPAD, ami a VIP utasokkal repülő gép elvesztését érzékennyé teheti. És kanyarodjunk vissza egy korábbi állításhoz is: ha SIGINT-re vetik be a gépet - mint korábban hangsúlyozták - akkor is jó lenne a rakétaelhárító rendszer (persze ha az a kijelentés releváns még egyáltalán...).

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.12.21. 10:38:39

@Beat it!:

Nekem úgy jön át, hogy mind a két típus megkapja a BIRD cuccot.

zord 2021.12.25. 10:14:54

@Levente B.: @Beat it!: ezek a dolgok is összetettek. Ugye úgy kezdődik, hogy vannak a tervek, meg a kívülről is látható jelek. Ez utóbbiak is lehetnek többfélék, de mondjuk egy magunkfajta egy valós komponenst elég nagy valószínűséggel meg tud különböztetni egy előbeépítéstől vagy repülőképes mockuptól, és még gyártót/típust is tud azonosítani jó esetben.
Na de még ezzel sem vagyunk célnál, a működőképes és hatékony EW rendszernél. Adatbázisok, könyvtárak, modellezés, labor és open air tesztek. Bizonyos összetevők egyszerűen nem hozzáférhetők mindenki számára, még akkor sem, ha van figyelem és erőforrás.
Ne is feszegessük.

A realitások talaján állva megtenné néhány trenázs illuminátor berendezés és platform- illetve fenyegetésoptimalizált zavarótöltetkészletek - minden típus, merev és forgószárnyas számára.

...és ne feledjétek, minden addig eltelt idő a potenciális ellenség kegyelmére bízva telik el, a mi érdemi ellenlépéseink nélkül.

Zord

Harrdder 2022.01.25. 14:17:14

Lehet volt már, de annyira látványos, hogy érdemes újra megnézni. A szolniki füves mezőn, vagy máshol talán mi is fotózhatunk hasonlót majd?

www.aviacionline.com/2021/07/embraer-tests-the-c-390-millenium-on-unprepared-runways/

www.youtube.com/watch?v=ivM6nlo9DOU

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.06.06. 20:40:19

Bemutató a típussal Pardubicében.
Nálunk is dekkolt három napig, kíváncsi vagyok volt e bármi "hasonló" bemutató itthon.

www.youtube.com/watch?v=bpoaEVpPODI

zord 2022.06.06. 23:52:20

@Levente B.: a költészet nagyon fontos a szabadságszerető népek számára. Így a költői kérdések is :-)

Zord

zord 2022.06.17. 23:17:01

@Greg36:

az első igazán referenciaértékű exportkuncsaftok. Fontos, régen várt pillanata a programnak, jó hír, önigazolás nekünk.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.10. 11:04:57

Promó videó a 390-es gyártósorról és az első portugál gépről:

www.youtube.com/watch?v=rkA_YmvCAU4&ab_channel=Embraer

Levente B. · combatant.blog.hu 2023.09.27. 09:45:05

RIO DE JANEIRO, Sept 26 (Reuters) - Brazilian Defense Minister Jose Mucio said on Tuesday he will travel to Sweden next month to negotiate a potential sale of Embraer's KC-390 military aircraft to the country.

Mucio told reporters in Rio de Janeiro that Brazil was eyeing the sale of three or four KC-390 aircraft to Sweden, while noting the Nordic nation wants to sell more Saab Gripen fighter jets to Brazil. (Reporting by Rodrigo Viga Gaier; Editing by Kylie Madry)

zord 2023.09.27. 11:28:03

@Levente B.: tegyük hozzá, a szakmai érvek mellett a brazil Gripen E/F program miatt ez így is lenne stratégiai/pragmatikus/helyes a svédek részéről.

Nagyon jó érezni a 390-es "piaci take off"-ját. Minden egyes további géppel szilárdul a mieink ~30 éves életciklusának rendszerstabilitása is.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2023.10.17. 16:30:07

The Czech Republic’s Ministry of Defence and Armed Forces has announced its intention to enter negotiations for the acquisition of the Embraer C-390 Millennium, a versatile military transport aircraft. The decision to pursue the C-390 was based on a market assessment conducted by the Czech Ministry of Defence, which found it to be the most suitable solution for the Czech Army’s needs.

www.reuters.com/business/aerospace-defense/czech-defence-ministry-negotiating-buy-embraer-c-390-aircraft-2023-10-17/

www.aviation24.be/manufacturers/embraer/czech-republic-selects-the-embraer-c-390-millennium-as-its-next-medium-military-transport-aircraft/

árpika 2023.12.05. 01:03:25

@Katsura_Taro: Ez remélhetőleg nagyon jó hír, ők azért nem csak mutatóba szoktak venni egy-két darabot.

Levente B. · combatant.blog.hu 2023.12.20. 10:13:24

Gyűlnek a tapasztalatok

Two months ago, the KC-390 plane landed at the Air Force
Today we show images of one of the most important 506 Squadron missions for the Air Force: the transport of the UH-60 Black Hawk helicopter from the United States to Portugal.
Since entering into operation in the Air Force, the KC-390 has already landed in several Air Force Units and in other parts of the world such as the Canary Islands, Hungary, the USA twice, Guinea-Bissau and Italy.

www.facebook.com/PortugueseAirForce/videos/1150355186348680/

History is made up of events. And there are certainly events that mark history.
Yesterday, history was written with the KC-390 plane that made the first air medical transport. The Rhinos from Squadron 506 were the essential bridge to giving life to a baby who was just four days old!
Transport between the Azores and Lisbon allowed the transfer to a hospital on the Mainland, crucial for receiving neonatal care essential for survival. The characteristics of the new aerial means guaranteed speed, comfort and safety for the mission.
Present to monitor the entire process was a military health team from the Air Force, in addition to the civilian team, under the watchful eye of the parents.
To the Air Force soldiers, who contributed to the baby's survival, we feel a sense of mission accomplished and the pride of being part of this story.
To this family, a more restful Christmas and a feeling of hope for a healthy future.
The story continues...

www.facebook.com/PortugueseAirForce/posts/pfbid02WvQMzM5v5WY8B7uxbANAgNQ7MTmwenQxfWHvL84WNksBNq9EGzgHWuAYSL7vxmv6l

zord 2024.03.18. 16:50:31

Portugál 390-es, Lajes, oldalszeles leszállás:

www.youtube.com/watch?v=c5BYCiX67yU

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.06.23. 13:19:24

@Greg36:
Nálunk ilyen videó biztos nem lesz, a fülke titkosítása miatt.

zord 2024.06.23. 19:54:34

Erre az egész problémára megoldást jelent a vitorlazórepülő kiképzési tematika I/8 repülés letakart műszerfallal feladata :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.07.17. 18:58:01

Holland 390-es ütemezés

"In the B letter I informed your House that the first aircraft will be replaced from 2026. This timeline turned out to be unfeasible due to the cooperation with Austria and negotiations with the
producer. Embraer is expected to deliver the first aircraft at the end of 2027. The remaining four aircraft will follow gradually until the end of 2029. Defense expects to have the simulators available for training in the second half of 2026. The new unit at Eindhoven Air Base will initially be ready for deployment in 2028 (Initial Operational Capability, IOC) with three aircraft. The unit will reach Full Operational Capability (FOC) status with five aircraft in 2030."

open.overheid.nl/documenten/80921ec1-e911-448d-b396-bd4d3526721f/file

Katsura_Taro 2024.09.04. 11:42:46

Akkor ma, hm?
Addig is, ilyen készlet is van hozzá:
x.com/DefesaGovBr/status/1828144827244126661

zord 2024.09.04. 12:08:16

@Katsura_Taro: Kanári már biztos.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.09.17. 13:32:26

Embraer plans partnership to produce C-390 in India
Embraer is planning a partnership with Mahindra to produce the C-390 Millennium in the Asian country

aeromagazine.uol.com.br/artigo/embraer-planeja-parceria-para-producao-do-c-390-na-india.html

zord 2024.09.17. 21:34:49

@Levente B.: Kecskeméten is megnéznék egy ilyet, bár ennek az ötletnek, ha minden kötél szakad valszeg a betonon is keresztbe feküdnének az atlantistáink akik mostanában nyilván "pacifistának" is képzelik magukat.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.10.09. 21:32:46

"An image, which was reportedly presented at the last C-390 Millennium Users Group Conference, which took place last month at Embraer's headquarters in São José dos Campos, shows the flags of Chile, the United Arab Emirates and Morocco, together with those of the countries that have already selected the C-390 Millennium."

www.defesaaereanaval.com.br/aviacao/c-390-millennium-para-chile-emirados-arabes-unidos-e-marrocos

zord 2024.10.14. 08:03:36

Kútba esett az L3-Embraer emü a 390-es fehércsillagos értékesítése kapcsán. Az amerikai trade press körmönfont fogalmazásával együtt ez számomra annyit jelent, hogy kezdenek megijedni a típustól, mint tényleges Herky kiváltótól:

breakingdefense.com/2024/10/exclusive-l3harris-embraer-no-longer-working-together-to-pitch-c-390-to-us/

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.10.16. 16:47:08

Air Refueling képesség a hollandoknak is?

"In de behoeftestelling heeft Defensie een aantal eisen gesteld met een innovatief karakter. Een voorbeeld hiervan is Helicopter Air tot Air Refueling (HAAR). Deze capaciteit zorgt ervoor dat helikopters in de lucht kunnen worden bijgetankt. Deze capaciteit is nieuw voor Nederland en vergroot de mogelijkheden van het optreden met de Caracal helikopter omdat het meer handelingsopties in de planning en uitvoering van SOF-operaties geeft. Doordat de Caracal helikopter commercieel wordt aangeschaft en niet via Foreign Military Sales (FMS), biedt zowel de contractvorm als het platform mogelijkheden om innovatieve oplossingen snel door te voeren. De Embraer C-390M kan technisch geschikt worden gemaakt om in deze HAAR capaciteit te ondersteunen. "

"In the requirements statement, Defence has set a number of requirements with an innovative character. An example of this is Helicopter Air to Air Refueling (HAAR). This capacity ensures that helicopters can be refuelled in the air. This capacity is new for the Netherlands and increases the possibilities of operating with the Caracal helicopter because it provides more options for action in the planning and execution of SOF operations. Because the Caracal helicopter is purchased commercially and not via Foreign Military Sales (FMS), both the contract form and the platform offer opportunities to quickly implement innovative solutions. The Embraer C-390M can be made technically suitable to support this HAAR capacity."

zord 2024.10.16. 22:20:44

@Levente B.: amikor erről felénk is szó esett, az volt a mondás, hogy a két görbe "elégséges mértékben" mutat átfedést.
Ezek szerint a hollandok a végére fognak járni a dolognak.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.11.24. 09:24:22

Felkészül Szlovákia?

The Slovak Air Force will get rid of most of the existing transport aircraft and replace them with new ones. Today, the government described the transformation of the transport aviation of the armed forces as a strategic investment.

The Slovak Air Force currently has two C-27J Spartan twin-engine turboprop transport aircraft manufactured by the Italian company Leonardo (formerly Alenia Aermacchi). Slovakia signed their order in 2014 and delivered them in 2017-18. In addition to the F-16 fighters, these are the newest aircraft in our arsenal.

At the same time, the Ministry of Defense of the Slovak Republic proposes the procurement of a new type of 2 twin-engine jet aircraft intended primarily to acquire a new transport capacity for the transport of passengers over medium distances with a capacity of up to 15 transported persons. From this description it follows that they will be smaller passenger planes of the business jet category.

There is no specific mention in the proposal of possible new types for the Slovak Air Force. However, it can be rightly assumed that the Brazilian Embraer C-390 will be a significant contender. This twin-engine jet has performance on par with the four-engine turboprop C-130 Hercules. The C-390 has a maximum transport capacity of 26 tons and with a load of 14 tons has a range of 5020 km. It is also bought by our neighbors – Hungary and the Czech Republic, two each, and Austria four machines.

www.futurearmy.sk/2024/11/20/slovensko-vyradi-transportne-lietadla-a-nakupi-nove/
süti beállítások módosítása