Zord
AirPowerNews 131. (2024.feb.)
2024.02.06. 17:55 | zord | 105 komment
Címkék: hírek aesa AirPowerNews
A bejegyzés trackback címe:
https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr3818320009
zord 2024.02.07. 19:00:00
@Katsura_Taro: @árpika: most nézem, valami élősködő mászott azokra az öreg fákra. Mondjuk ez sajnos itthon sem ismeretlen. A parazita, mint olyan.
Zord
Zord
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.08. 08:46:28
The new Construction Concept of the Army of the Czech Republic (KVAČR) has undergone a number of changes. For example, the purchase of self-propelled mortars, artillery fire control systems, as well as light attack vehicles is being pushed back significantly. The head of the army, Karel Řehka, declared that everything is possible if the army receives three percent of GDP instead of the current two.
"The army postponed key projects. Tracked BVPs move forward by about five years, battle tank by two years, fire control system by four years, self-propelled mortars by ten years, floating and transport bridges by four years, Pandur modernization by another year, light attack vehicle by eleven years and the ability C-RAM, i.e. air defense, by an incredible eight years. So I would be quite interested in how Mr. General is preparing for the war with Russia," said Růžička after the committee meeting.
www.idnes.cz/zpravy/domaci/armada-modernizace-f35-minomety-bvp-obrana-kvacr-tanky.A240131_133612_domaci_ivos
"The army postponed key projects. Tracked BVPs move forward by about five years, battle tank by two years, fire control system by four years, self-propelled mortars by ten years, floating and transport bridges by four years, Pandur modernization by another year, light attack vehicle by eleven years and the ability C-RAM, i.e. air defense, by an incredible eight years. So I would be quite interested in how Mr. General is preparing for the war with Russia," said Růžička after the committee meeting.
www.idnes.cz/zpravy/domaci/armada-modernizace-f35-minomety-bvp-obrana-kvacr-tanky.A240131_133612_domaci_ivos
zord 2024.02.08. 19:06:55
A lengyelek rámennek a ballonos radarra. Őszintén szólva én is egyre inkább azt gondolom, hogy elkerülhetetlen a levegőbe is rakni nemzeti IAMDS szenzorkomponenst. Ami a költségek miatt nem lehet igazi AWACS, hanem "csak" MALE/HALE drón vagy ballon, radarral, SIGINT-el és EO-val. És a közhiedelemmel szemben nem kell olyan messzire látni. Csak elég messzire kell :-)
www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/poland-aerostat-systems
Zord
www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/poland-aerostat-systems
Zord
árpika 2024.02.08. 19:28:02
@zord: Mire tetszik a szerző gondolni a fás kommenttel kapcsolatban?
zord 2024.02.09. 09:04:11
@árpika: a jellegzetes kelet-közép-európai, medencei bioszférában jelen levő populációk közötti interakciók többé-kevésbé konstansan szuboptimális strukturalitására. Ebben csak hosszú időszakonként jelennek meg optimalizációs kezdemények és kondíciók a korai abortálás magas fokú valószínűségével :-)
Zord
Zord
árpika 2024.02.09. 18:06:06
@zord: Ha te mondod...
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.09. 21:30:22
It's the beginning of the end for the A-10 warthog at Davis-Monthan Air Force Base.
The workhorse for nearly 50 years at DM, the 355th Wing has started to divest its fleet of A-10 aircraft.
www.kgun9.com/news/community-inspired-journalism/southeast-side-news/davis-monthan-begins-divesting-its-fleet-of-a-10-aircraft?fbclid=IwAR1WFufPN2MWAgbZMD3n79RyD-BBUHrOvl7pA98QKy-xAmZ88TfZiplDwL8
The workhorse for nearly 50 years at DM, the 355th Wing has started to divest its fleet of A-10 aircraft.
www.kgun9.com/news/community-inspired-journalism/southeast-side-news/davis-monthan-begins-divesting-its-fleet-of-a-10-aircraft?fbclid=IwAR1WFufPN2MWAgbZMD3n79RyD-BBUHrOvl7pA98QKy-xAmZ88TfZiplDwL8
zord 2024.02.10. 09:52:58
@Levente B.: igazán elhozhatnák még egy kis gyakorlatra. Brrrr, brrrr, brrrr. A 2015-ös mély nyomokat hagyott az emlékezetemben.
Zord
Zord
Nucleus81 2024.02.10. 19:15:43
@zord:
Voltak itt 2 vagy 3 éve is ha jól emlékszem. Még sasoltam is őket a 8-asról miközben mentem át Veszprémből Palotára.
Voltak itt 2 vagy 3 éve is ha jól emlékszem. Még sasoltam is őket a 8-asról miközben mentem át Veszprémből Palotára.
zord 2024.02.11. 09:53:44
"motley crew". Ezt a kifejezést még nem hallottam a szpotterekre...
www.bbc.com/news/world-us-canada-68248168
Zord
www.bbc.com/news/world-us-canada-68248168
Zord
zord 2024.02.12. 08:02:30
Az öreg AV-8B-k is vadásszák a húszi drónokat a USS Bataanról.
"An experienced fighter pilot, Ehrhart says he has shot down seven Houthi drones. "
www.bbc.com/news/world-middle-east-68227200
Zord
"An experienced fighter pilot, Ehrhart says he has shot down seven Houthi drones. "
www.bbc.com/news/world-middle-east-68227200
Zord
zord 2024.02.13. 11:54:49
Lassan ébredezik az internet a BBC riport után, hogy a bőrnyakú Harrier pilóta, Earl Ehrhart V százados történelmet írt 7 légi győzelemmel a húszi drónok ellen.
Abban bizonytalan voltam, hogy a Marines használ-e AMRAAM-ot (az olaszokról tudnivaló), de a képek a USS Bataan-ról ezt megerősítik. Viszont a Sidewinder az még mindig 9M, az AV-8Bre a 9X-et nem integrálták. Ágyút nem látni, csak TGP-t a hasa alatt..
alert5.com/2024/02/13/first-american-ace-since-the-vietnam-war/#more-98734
theaviationgeekclub.com/with-7-confirmed-houthi-drones-shot-down-this-usmc-av-8b-harrier-pilot-could-be-the-first-american-ace-since-the-vietnam-war-meet-usmc-captain-earl-ehrhart-v/
Zord
Abban bizonytalan voltam, hogy a Marines használ-e AMRAAM-ot (az olaszokról tudnivaló), de a képek a USS Bataan-ról ezt megerősítik. Viszont a Sidewinder az még mindig 9M, az AV-8Bre a 9X-et nem integrálták. Ágyút nem látni, csak TGP-t a hasa alatt..
alert5.com/2024/02/13/first-american-ace-since-the-vietnam-war/#more-98734
theaviationgeekclub.com/with-7-confirmed-houthi-drones-shot-down-this-usmc-av-8b-harrier-pilot-could-be-the-first-american-ace-since-the-vietnam-war-meet-usmc-captain-earl-ehrhart-v/
Zord
zord 2024.02.13. 22:29:23
Keresik az egyszer használatos aktív RF csali, a GEN-X utódját (RT-1489/ALE)
govtribe.com/opportunity/federal-contract-opportunity/freefall-radio-frequency-countermeasure-rfcm-active-expendable-device-aed-n0016424snb33
Zord
govtribe.com/opportunity/federal-contract-opportunity/freefall-radio-frequency-countermeasure-rfcm-active-expendable-device-aed-n0016424snb33
Zord
Hpasp 2024.02.14. 12:37:16
Nyugati felderítés + Starlink + műanyag ladikok lassan kivégzik a Fekete Tengeri Flottát.
www.youtube.com/watch?v=AYncD-yjoQc
Farkasfalka módjára támadnak ezek a villanyhajtású műanyag hajók.
Igazából passzív szonáron kívül más esély nincs a felfedezésükre éjszaka, ha nincs folyamatos termokamerás körkörös felderítés, de az is csak közelben szúrná ki őket, és egy hajó védeleme túlterhelhető.
Valami SOSUS szerű figyelmeztető cuccra lenne szükségük...
www.youtube.com/watch?v=AYncD-yjoQc
Farkasfalka módjára támadnak ezek a villanyhajtású műanyag hajók.
Igazából passzív szonáron kívül más esély nincs a felfedezésükre éjszaka, ha nincs folyamatos termokamerás körkörös felderítés, de az is csak közelben szúrná ki őket, és egy hajó védeleme túlterhelhető.
Valami SOSUS szerű figyelmeztető cuccra lenne szükségük...
zord 2024.02.14. 16:51:46
@Hpasp: NATO miniszteri van Brüsszelben. A norvég egyenesen arról beszélt, hogy győztek az ukránok a Fekete-tengeren.
A nyugati közvéleményre fókuszáló befolyásolási müveletek a romló harctéri, hátországi-politikai és támogatási helyzetre, no meg a Carlson interjúra tekintettel nagyon kritikussá váltak.
A látványos ukrán-nyugati taktikai sikerek ebben segítséget nyújtanak. Hatásuk a nagy folyamatokra szerintem a "lassítás" szóval foglalható össze. Hadműveleti hatásuk még értékelhető, stratégiai már nem nagyon.
Zord
A nyugati közvéleményre fókuszáló befolyásolási müveletek a romló harctéri, hátországi-politikai és támogatási helyzetre, no meg a Carlson interjúra tekintettel nagyon kritikussá váltak.
A látványos ukrán-nyugati taktikai sikerek ebben segítséget nyújtanak. Hatásuk a nagy folyamatokra szerintem a "lassítás" szóval foglalható össze. Hadműveleti hatásuk még értékelhető, stratégiai már nem nagyon.
Zord
zord 2024.02.14. 17:54:56
Katsura_Taro 2024.02.12. 20:57:15
AAM-5 japán 15-ösön.
pbs.twimg.com/media/GGJCtqbb0AAz5xO?format=jpg&name=large
Válasz erre
AAM-5 japán 15-ösön.
pbs.twimg.com/media/GGJCtqbb0AAz5xO?format=jpg&name=large
Válasz erre
Katsura_Taro 2024.02.14. 20:38:20
"NCSIST has successfully test-fired 2 variants of HF-3 supersonic cruise AShM. One is 2000km range high altitude, the other is 800km range sea-skimming. The 3rd variant is 120km range airborne, reported to be tested by F-CK-1 fighter end of this year."
www.ettoday.net/news/20230419/2481812.htm
www.ettoday.net/news/20230419/2481812.htm
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.02.15. 10:36:34
@zord: Sajnos 0 érdemi infó van arról, hogy akkor ezek milyen drónok voltak... MQ-9 méret? 1 méteres quadcopterek? Stb.
zord 2024.02.15. 14:04:30
@molnibalage: én azért a nagyon kicsiket elvetném , mert azokkal szemben nem hiszem, hogy egy AV-8B+ rendelkeznek érdemi lehetőséggel (APG-65, Litening, AMRAAM, 9M, esetleg 25mm) .
Legalább pár tucat kilós harcászati UAV illetve ezzel méretben pariban lévő cirkálólőszer, csapásmérő robotrepülőgép illetve efölött. De nem hiszem hogy MQ-9-es méretűek lennének, mert ahhoz azért komoly reptér kell. Katapultos vagy startrakétás indításúak. Mint mondjuk a Shahed 136..
Meg hajó elleni rakéták/robotrepülőgépek is elméletileg ezt is el lehet csípniük, bár a cikkekben kifejezetten drónokról volt szó.
Szerintem a kill az kill, ráadásul ezek nem feltétlenül könnyű célok egy nem éppen erre tervezett fegyverrendszernek.
Zord
Legalább pár tucat kilós harcászati UAV illetve ezzel méretben pariban lévő cirkálólőszer, csapásmérő robotrepülőgép illetve efölött. De nem hiszem hogy MQ-9-es méretűek lennének, mert ahhoz azért komoly reptér kell. Katapultos vagy startrakétás indításúak. Mint mondjuk a Shahed 136..
Meg hajó elleni rakéták/robotrepülőgépek is elméletileg ezt is el lehet csípniük, bár a cikkekben kifejezetten drónokról volt szó.
Szerintem a kill az kill, ráadásul ezek nem feltétlenül könnyű célok egy nem éppen erre tervezett fegyverrendszernek.
Zord
zord 2024.02.16. 10:15:01
@molnibalage: hát ritka is az ilyen tartós negatív figura fast jettől az biztos. Próbálom felidézni, 16-os rémlik nekem is, de hogy belga volt az is, vagy holland, esetleg török, az nem rémlik.Meg talán svájci F-5-ösöknek van tükörben forduló, ahol ugyebár a háton levő végig negatívban van.
Zord
Zord
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.02.16. 17:45:59
@zord: Csak ott sokkal kisebb a veszély. Ha nem bírná a pilóta, akkor befejezi a fordulót és elrepül egyenesen. Ha meg felfelé tolja, akkor is.
Itt, ha nem bírja, akkor fél orsó és úgy lesz pozitív, de negatívban, ha csökkenti a terhelést, akkor beleáll a földbe.
Őszintén szólva meglep, hogy ezt egyáltalán engedélyezték...
Itt, ha nem bírja, akkor fél orsó és úgy lesz pozitív, de negatívban, ha csökkenti a terhelést, akkor beleáll a földbe.
Őszintén szólva meglep, hogy ezt egyáltalán engedélyezték...
Liverbird 2024.02.16. 22:51:11
@molnibalage: Ismerős volt, itt van mégegyszer, 2 percnél:
www.youtube.com/watch?v=q62V_o-WUX8
Ősidők óta nem jártam repülőnapon, de teljesen más szintnek tűnik, amit ez a Vrieske művel, mint az anno megszokott F-16-os demok.
A tavalyi RIAT repülése is elég látványos.
www.youtube.com/watch?v=D8bYqsj8jS8
www.youtube.com/watch?v=q62V_o-WUX8
Ősidők óta nem jártam repülőnapon, de teljesen más szintnek tűnik, amit ez a Vrieske művel, mint az anno megszokott F-16-os demok.
A tavalyi RIAT repülése is elég látványos.
www.youtube.com/watch?v=D8bYqsj8jS8
zord 2024.02.18. 19:43:57
Ezek felkészült, kiválasztott emberek, jól kitalált figurák, menedzselt kockázat. Nem jókezű gipsz jakab aki evett egy jó kolbászt, fejest ugrott a gépbe, aztán húzta, recsentette, meg magát is...és néha nem jött ki a figura.
(Ezzel együtt minden kis magasságú műrep fokozott kockázat, egy kis légierő számára az "ár/érték" szerintem nem jön ki, bármennyire ia odarakják a hátteret. Ha van légierő ami ezt tapasztalatból tudhatja, az a miénk. 15 év, négy gép, három embervesztés kis magasságú bemutató műrep (gyak) közben. Ha hozzávesszük a privát ersót, akkor öt+5 (18 év alatt).)
Zord
(Ezzel együtt minden kis magasságú műrep fokozott kockázat, egy kis légierő számára az "ár/érték" szerintem nem jön ki, bármennyire ia odarakják a hátteret. Ha van légierő ami ezt tapasztalatból tudhatja, az a miénk. 15 év, négy gép, három embervesztés kis magasságú bemutató műrep (gyak) közben. Ha hozzávesszük a privát ersót, akkor öt+5 (18 év alatt).)
Zord
Harrdder 2024.02.19. 17:19:33
Az 1992-es taszári repülőnaapon a francia Mirage 2000-es teljes negatív, vagyis kifele fordulót csinált többször is, de előre bukfencre nem emlékszem.
Viszont ha már Taszár, és 1992: A mi Szuhojunk is produkált. A fékernyő nyitása, ha jól saccolom, 5 méternél magassbban volt. Az orrfutó rugóstag egy "kicsit" meg lett terhelve, a pótvezérsík elkopott, de ezen kívül a sárkány semmilyen károsodást nem szenvedett. Sok minden jött akkor össze. A komment szintén jól sikerült: Mi igy szállunk le! :-)
youtu.be/c3DlE_GJFMw
Viszont ha már Taszár, és 1992: A mi Szuhojunk is produkált. A fékernyő nyitása, ha jól saccolom, 5 méternél magassbban volt. Az orrfutó rugóstag egy "kicsit" meg lett terhelve, a pótvezérsík elkopott, de ezen kívül a sárkány semmilyen károsodást nem szenvedett. Sok minden jött akkor össze. A komment szintén jól sikerült: Mi igy szállunk le! :-)
youtu.be/c3DlE_GJFMw
zord 2024.02.20. 05:24:53
Russian pilot Maksim Kuzminov, who defected to Ukraine last year with a military helicopter, has been killed, the Spanish news agency EFE reported on Monday, citing people close to the investigation. According to EFE, the ex-pilot was shot dead on February 13 in Villajoyosa, a city on Spain’s eastern coast.
Kuzminov made headlines last August, when he flew a Russian Mi-8 military cargo helicopter to Ukraine. The pilot’s treason resulted in the deaths of his two fellow crew members, who were “liquidated” during the operation, according to Ukrainian intelligence, which touted the defection as a major success.
Kuzminov made headlines last August, when he flew a Russian Mi-8 military cargo helicopter to Ukraine. The pilot’s treason resulted in the deaths of his two fellow crew members, who were “liquidated” during the operation, according to Ukrainian intelligence, which touted the defection as a major success.
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.20. 10:49:56
@zord:
After a great season in 2023, we will not be renewing the Belgian "F-16 Solo Display" in 2024. In fact, we have actively begun our transition to the F-35, our F-16’s are being phased out as they reach the end of their potential and our recent contribution to the training of Ukrainian pilots is mobilising most of our resources. The priority is to train our fighter pilots, meet our operational commitments and transition to the F‑35A.
We are extremely grateful for the work of our last F-16 demonstration pilot, Senior Captain Steven 'Vrieske' De Vries. Over the past two seasons, he has been an outstanding ambassador for the Air Force with his "Dream Viper".
After a great season in 2023, we will not be renewing the Belgian "F-16 Solo Display" in 2024. In fact, we have actively begun our transition to the F-35, our F-16’s are being phased out as they reach the end of their potential and our recent contribution to the training of Ukrainian pilots is mobilising most of our resources. The priority is to train our fighter pilots, meet our operational commitments and transition to the F‑35A.
We are extremely grateful for the work of our last F-16 demonstration pilot, Senior Captain Steven 'Vrieske' De Vries. Over the past two seasons, he has been an outstanding ambassador for the Air Force with his "Dream Viper".
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.21. 11:06:56
The “RP” also quoted from a current study by the German Economic Institute, according to which the Ukraine war has cost Germany around 240 billion euros so far. “While the defaults in 2022 are around 100 billion euros, they rose again to a good 140 billion in 2023,” it says. However, the consequences of the corona pandemic will continue to have an impact in 2022 and 2023, meaning that an exact definition of the effects of the Ukraine war cannot be calculated. According to Fratzscher, the costs of the Ukraine war hit people with low incomes particularly hard because they experienced “two to three times higher inflation than people with high incomes.”
www.welt.de/wirtschaft/article250193870/Ukraine-Krieg-Folgen-kosten-Deutschland-bislang-mehr-als-200-Milliarden-Euro.html
www.welt.de/wirtschaft/article250193870/Ukraine-Krieg-Folgen-kosten-Deutschland-bislang-mehr-als-200-Milliarden-Euro.html
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.23. 07:53:49
“ Az amerikaiak egy merész tervvel álltak elő, hogy igazán pontos információkhoz jussanak. A Purple Flash fedőnevű küldetés keretében a Sandia Laboratories által fejlesztett Tabasco nevű szenzort akarták a robbantás közelébe juttatni. Az erre akkor legalkalmasabb gép az U–2-es volt. Csuang Zsen-liang őrnagyot választották ki a feladatra, akit egy héttel a repülés előtt tájékoztattak. Zsen-liangot és a tartalék pilótát, Csang Csen-hajt Thaiföldre vitték át, mivel a Lop-nór csak innen volt elérhető.”
combatant.blog.hu/2024/02/22/lop-nor_titka_kemkedes_a_kinai_atomprogram_utan
combatant.blog.hu/2024/02/22/lop-nor_titka_kemkedes_a_kinai_atomprogram_utan
zord 2024.02.23. 22:08:31
@T.Tom: nem tudom, hogy elég nyitottan gondolkodunk-e ezekről az esetekről. Beszéltünk már Patriotról, Sz-200-asról, SAMP-T-ről. De van-e, lehet-e más megoldás ilyen távolságon? Lehet, hogy teljesen felesleges agyalgás...de abban is biztos vagyok hogy most olyan idők vannak, amikor az innovátorok mindent megkapnak, amit akarnak, és talán eredményt is hoznak. Nagyon érdekes a nagyfülűek szetepének.kihangsúlyozása is.
Zord
Zord
Hpasp 2024.02.24. 11:48:51
@zord: Ezek szerint megint "NATO miniszteri volt tegnap éjjel Brüsszelben."
:o)
:o)
zord 2024.02.24. 13:07:57
@Hpasp: azt, hogy az ilyen sikereket igyekeznek az alapvetően rossz helyzet elfedésére (Avgyejevka elvesztése, az USA legalábbis ideiglenes cserbenhagyása stb.), kompenzálására használni a kommunikációban, ténykérdés. Elég csak nézni a nyugati fősodrú média "modulációját".. Néha szerencsésebb az időzítés, néha kevésbé, de biztos lehetsz benne, hogy ez szempont.
Az ukrán élőerő és tömegpszichózis mellett a nyugati támogatás és közvetve a nyugati társadalmi hozzáállás a kulcsa a háború menetének. Szóval hogy az őket célzó infoops hangsúlyos, afelől nekem nincs kétségem. És tegyük hozzá ez így normális egy de facto hadban álló nagyhatalom, klientúrája és proxija részéről: Propaganda és cenzúra. Dettó, mint az oroszoknál, csak szokás szerint kifinomultabban, jó sok mákonnyal leöntve, melynek hatóanyaga oly sok okos embert is a józan belátása, kiegyensúlyozottsága felhagyásába dönt.
Viszont engem azért jobban érdekel, hogy mi a TTP ezek mögött az esetek mögött. Ezért kérdeztem azt a fenti kommentben, hogy "elég nyitottan gondolkodunk-e ezekről az esetekről"? Most én nagyon hajlok az Sz-200 rakétáját használó "hosszú" FrankenSAM-ra, de sok más variációt is lehetségesnek tartok. Azzal együtt, hogy az orosz eljárásbeli merevsége, vezetési hiányosságai miatt kétszer, de többször is belemegy ugyanabba a zsákutcába és csak vérzik, gyártja a hősöket a rogyinának...
Zord
Az ukrán élőerő és tömegpszichózis mellett a nyugati támogatás és közvetve a nyugati társadalmi hozzáállás a kulcsa a háború menetének. Szóval hogy az őket célzó infoops hangsúlyos, afelől nekem nincs kétségem. És tegyük hozzá ez így normális egy de facto hadban álló nagyhatalom, klientúrája és proxija részéről: Propaganda és cenzúra. Dettó, mint az oroszoknál, csak szokás szerint kifinomultabban, jó sok mákonnyal leöntve, melynek hatóanyaga oly sok okos embert is a józan belátása, kiegyensúlyozottsága felhagyásába dönt.
Viszont engem azért jobban érdekel, hogy mi a TTP ezek mögött az esetek mögött. Ezért kérdeztem azt a fenti kommentben, hogy "elég nyitottan gondolkodunk-e ezekről az esetekről"? Most én nagyon hajlok az Sz-200 rakétáját használó "hosszú" FrankenSAM-ra, de sok más variációt is lehetségesnek tartok. Azzal együtt, hogy az orosz eljárásbeli merevsége, vezetési hiányosságai miatt kétszer, de többször is belemegy ugyanabba a zsákutcába és csak vérzik, gyártja a hősöket a rogyinának...
Zord
Hpasp 2024.02.24. 13:46:15
@zord: Szinte látom magam előtt ahogy iccaka az elhúzódó NATO mítingen a Szijártó tolja befelé a kaviáros szendvicskéket, és minden elfogyasztott szendvicske után oda egy újabb muszka hajó vagy egy HVA.
Amúgy nem teljesen igaz hogy a muszka nem tanult, vagy 50km-rel hátrébb tolta az őrjáratozási oválist a multkori esethez képest...
... szóval lehet azt ismét 50km-el hátrébb tolni.
(és ezzel egyben igazolni is a találatot)
Amúgy nem teljesen igaz hogy a muszka nem tanult, vagy 50km-rel hátrébb tolta az őrjáratozási oválist a multkori esethez képest...
... szóval lehet azt ismét 50km-el hátrébb tolni.
(és ezzel egyben igazolni is a találatot)
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.24. 15:33:32
@Hpasp:
Ezen én relatíve kevés igazolnivalót látok:
new.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ay9wl6/do_you_see_how_big_it_is_the_bullet_hit_the_wing/
(A videón a lelőtt gép vízszintes vezérsíkja. Annyi nem kerek szerintem, hogy repesznyomot nem nagyon látok.)
@zord:
Mire gondolsz?
Ha Sz-200-ban gondolkozunk, a cél megvilágítása nem egy nagy truváj, a nagy truváj a rakétában van. Ha az 5V28 van azon a műszaki szinten, hogy eltalálja a repülőt, akkor nem hiszem, hogy a lokátor lenne a szűk keresztmetszet.
Ezen én relatíve kevés igazolnivalót látok:
new.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ay9wl6/do_you_see_how_big_it_is_the_bullet_hit_the_wing/
(A videón a lelőtt gép vízszintes vezérsíkja. Annyi nem kerek szerintem, hogy repesznyomot nem nagyon látok.)
@zord:
Mire gondolsz?
Ha Sz-200-ban gondolkozunk, a cél megvilágítása nem egy nagy truváj, a nagy truváj a rakétában van. Ha az 5V28 van azon a műszaki szinten, hogy eltalálja a repülőt, akkor nem hiszem, hogy a lokátor lenne a szűk keresztmetszet.
Hpasp 2024.02.24. 16:20:30
@KGyST: Nem értek a légi célokhoz, nekem repesz ütötte antenna borítást kell látnom ahhoz hogy felismerjem.
Molni korábban már elemezgette a lérak vs A-50 lehetőségeket.
www.youtube.com/watch?v=6LI1hIUd7kA
Itt meg a korábbi kaviáros szendvicske eredményét:
www.youtube.com/watch?v=l6-LB71c7ng
Molni korábban már elemezgette a lérak vs A-50 lehetőségeket.
www.youtube.com/watch?v=6LI1hIUd7kA
Itt meg a korábbi kaviáros szendvicske eredményét:
www.youtube.com/watch?v=l6-LB71c7ng
zord 2024.02.24. 17:07:24
@Hpasp: szerintem most jött el a pillanat egy NATO szendvics szimulátor, a SANDSIM megírásának. Körbe lehetne járni azokat a veteránokat, akik már ettek NATO-ban szendvicset, és az ő emlékeik, feljegyzéseik, munkafüzeteik meg a szendvicsespultról készült fotók alapján biztos a valósághoz nagyon közeli eredmény születne. A lényeg a témában releváns tapasztalatok felkutatása és feljegyzése. .
Zord
Zord
zord 2024.02.24. 17:52:35
@KGyST: az ukránnál és a nyugati támogatóknál minden megvan, hogy csináljanak egy hibrid rendszert, ami ellen mindig nagyon nehéz védekezni. Szerintem a 200-as rakéta ebben a háborúban már a földi célok ellen is módosított volt, most láthatóan megoldották légi célokra nézve is (kellett idő, hiszen ez már jól jött volna korábban is).
Egyáltalán nem vagyok abban sem biztos, hogy kell megvilágítás, vagy akár aktív fej egy nem, vagy alig manőverező cél ellen.
Ezért is írtam, hogy a szokásos dobozokon kívül is lehet gondolkodni itt. A rakéta egy jármű, ami a maga fizikai lehetőségeinek a határain belül irányítható bárhova. Ha valaki, akár jóval közelebbről szolgáltat kellő frekvenciájú frissítéssel kellő pontosságú célkoordinátát (mondjuk egy kőevő csapat a track alatt???), és azt eljuttatja a rakéta fedélzetére, akár össze is jöhet.
(Emlékeztetnék arra, hogy pár éve az amerikaiak 155-ös precíziós, datalinkelt tüzérségi gránáttal lőttek le légi célt kísérleti jelleggel)
Most, ebben a háborúban szerintem megvan a tér az ilyen kísérletekre.
...és ezzel együtt is, lehet, hogy tök prózai a megoldás. Sima felélesztett 200-as, és a ruszki nem tud ellene védekezni, mert rendszerszinten annyira tehetetlen.
Zord
Egyáltalán nem vagyok abban sem biztos, hogy kell megvilágítás, vagy akár aktív fej egy nem, vagy alig manőverező cél ellen.
Ezért is írtam, hogy a szokásos dobozokon kívül is lehet gondolkodni itt. A rakéta egy jármű, ami a maga fizikai lehetőségeinek a határain belül irányítható bárhova. Ha valaki, akár jóval közelebbről szolgáltat kellő frekvenciájú frissítéssel kellő pontosságú célkoordinátát (mondjuk egy kőevő csapat a track alatt???), és azt eljuttatja a rakéta fedélzetére, akár össze is jöhet.
(Emlékeztetnék arra, hogy pár éve az amerikaiak 155-ös precíziós, datalinkelt tüzérségi gránáttal lőttek le légi célt kísérleti jelleggel)
Most, ebben a háborúban szerintem megvan a tér az ilyen kísérletekre.
...és ezzel együtt is, lehet, hogy tök prózai a megoldás. Sima felélesztett 200-as, és a ruszki nem tud ellene védekezni, mert rendszerszinten annyira tehetetlen.
Zord
Hpasp 2024.02.24. 17:55:58
@KGyST: "Ha Sz-200-ban gondolkozunk, a cél megvilágítása nem egy nagy truváj, a nagy truváj a rakétában van. "
Ha az eredeti berendezésekkel indítanád, akkor minimálisan kell hozzá:
- K-1 kabin antenna RPC
- K-2 műszer kabin
- K-3 indítást előkészítő kabin
- K-20 áramforrás
- K-22 elosztó kabin
- 1-2 db indítóállvány
- 1-2 db rakéta
Az antenna 30t a többi kabin és az indítóállvány egyenként 12t, a rakéta darabja 7t.
Áttelepítési ideje 24h folyamatos munka.
Ezeket kellene a front mögé 10-20km-re telepítened, az orosz tüzérség lőtávolságába.
Itt nem beszéltünk még a brutálisan mérgező (idegméreg) és maró hajtóanyagokról, azok töltéséről, (csak teljes vegyvédelmi felszerelésben), stb...
Ha a fentit kiváltanád valamivel, akkor azt viszont meg kell csinálni, építeni.
Ha az eredeti berendezésekkel indítanád, akkor minimálisan kell hozzá:
- K-1 kabin antenna RPC
- K-2 műszer kabin
- K-3 indítást előkészítő kabin
- K-20 áramforrás
- K-22 elosztó kabin
- 1-2 db indítóállvány
- 1-2 db rakéta
Az antenna 30t a többi kabin és az indítóállvány egyenként 12t, a rakéta darabja 7t.
Áttelepítési ideje 24h folyamatos munka.
Ezeket kellene a front mögé 10-20km-re telepítened, az orosz tüzérség lőtávolságába.
Itt nem beszéltünk még a brutálisan mérgező (idegméreg) és maró hajtóanyagokról, azok töltéséről, (csak teljes vegyvédelmi felszerelésben), stb...
Ha a fentit kiváltanád valamivel, akkor azt viszont meg kell csinálni, építeni.
zord 2024.02.24. 18:24:57
@Hpasp: "Ha a fentit kiváltanád valamivel, akkor azt viszont meg kell csinálni, építeni."
Erről beszélünk. Átalakított rakéta, indító. Kb ennyi maradhat a régi rendszerből, hogy eséllyel bevigyed a front közelébe, és elérj olyan messzire, amit látunk, akár >200 km mélységbe.
Zord
Erről beszélünk. Átalakított rakéta, indító. Kb ennyi maradhat a régi rendszerből, hogy eséllyel bevigyed a front közelébe, és elérj olyan messzire, amit látunk, akár >200 km mélységbe.
Zord
Hpasp 2024.02.24. 19:20:08
@zord: Az indítóállvány maradhat, a V-890 rakétába (gyárilag 300km MZ) kell egy GPS hogy mondjuk 100km-re megközelítse a cél őrjáratozási pályát, majd onnan alá kell világítani azt valamivel. (Ez egyben indokolja az A-50-es egy percig tartó chaff/flare dobálását a találat előtt - már meg volt világítva)
Elméletileg egy mai ~2m átmérőjű AESA antenna tudja ugyanazt a teljesítmény sűrűséget ugyanazon a frekin amit a (70-es évekbeli) Vega/Dubna RPC 300km-en, azt meg fel lehet simán építeni egy teherautóra ami csak erre az egyetlen percre áll meg, sugároz és már teker is tovább.
Elméletileg egy mai ~2m átmérőjű AESA antenna tudja ugyanazt a teljesítmény sűrűséget ugyanazon a frekin amit a (70-es évekbeli) Vega/Dubna RPC 300km-en, azt meg fel lehet simán építeni egy teherautóra ami csak erre az egyetlen percre áll meg, sugároz és már teker is tovább.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.24. 19:23:31
@Hpasp:
Szerinted mi a bonyolultabb, öt kabint a front mögé 100 (nem 10) kilométerrel telepíteni vagy kvázi nulláról egy új rendszert kifejleszteni?
Az Sz-200 teljesen fix telepítésű rendszer, ezért van munka az áttelepítésével bőven, de ez még mindig sokkal (nagyságrendileg) kevesebb munka mint bármi újat fejleszteni.
Az az igazság, hogy az Sz-200 teóriának akármilyen alternatív magyarázatát láttam, sütött belőle "az ukránok nem tudják ezt egyedül megcsinálni" gondolkodás. Nyugati titkos légi beavatkozás (F-4-től F-22-ig bármi), nyugati rendszer (Patriot), nyugati segítség, keleti segítség (exlengyel Sz-200), orosz öngól stb.
Miközben mindannyian tudjuk, hogy az Sz-200-ast szinte pont az ilyen célok ellen fejlesztették ki és az ukránoknak állt hadrendben.
A legnagyobb ismeretlen, hogy a 2010 körüli kivonása és a háború 2014-es kitörése közötti időszakban sikerült-e ludditák módjára, kisbaltával szétverniük ezeket a komplexumokat. (Mint ahogyan mi tettük).
Szerinted mi a bonyolultabb, öt kabint a front mögé 100 (nem 10) kilométerrel telepíteni vagy kvázi nulláról egy új rendszert kifejleszteni?
Az Sz-200 teljesen fix telepítésű rendszer, ezért van munka az áttelepítésével bőven, de ez még mindig sokkal (nagyságrendileg) kevesebb munka mint bármi újat fejleszteni.
Az az igazság, hogy az Sz-200 teóriának akármilyen alternatív magyarázatát láttam, sütött belőle "az ukránok nem tudják ezt egyedül megcsinálni" gondolkodás. Nyugati titkos légi beavatkozás (F-4-től F-22-ig bármi), nyugati rendszer (Patriot), nyugati segítség, keleti segítség (exlengyel Sz-200), orosz öngól stb.
Miközben mindannyian tudjuk, hogy az Sz-200-ast szinte pont az ilyen célok ellen fejlesztették ki és az ukránoknak állt hadrendben.
A legnagyobb ismeretlen, hogy a 2010 körüli kivonása és a háború 2014-es kitörése közötti időszakban sikerült-e ludditák módjára, kisbaltával szétverniük ezeket a komplexumokat. (Mint ahogyan mi tettük).
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.02.24. 19:27:39
@KGyST: Nos, amikor egyszemélyes projektben anti drón radart lehet építeni és piacon vásárolhatók akár modulok is és volt erre 1+ év alsó hangon.
youtu.be/igrN_wd_g74
Szóval de, a harcászati túlélés megkövetelte azt, hogy meg se próbálják a Dubna terepre kitelepülést, mert a tüzérség kb. az első indítások után szétlőné az egészet. A leghalványabb remény sem lenne odébállni az egész hóbelevanccal.
youtu.be/igrN_wd_g74
Szóval de, a harcászati túlélés megkövetelte azt, hogy meg se próbálják a Dubna terepre kitelepülést, mert a tüzérség kb. az első indítások után szétlőné az egészet. A leghalványabb remény sem lenne odébállni az egész hóbelevanccal.
Hpasp 2024.02.24. 19:42:53
@KGyST: Érdemes egy pillantást vetni a térképre is, a mostani gépet 290km távolságban szedték le a Dnyeper legközelebbi ukrán partjától.
Ha a front mögé 100km-re települsz, akkor már 400km rakéta repülési távolságról beszélünk, ami már messze nincs benne a V-890-ben se.
Ha a front mögé 100km-re települsz, akkor már 400km rakéta repülési távolságról beszélünk, ami már messze nincs benne a V-890-ben se.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.24. 19:55:19
@Hpasp:
Hm. Vuhledar és Jejszk között olyan 180 kilométer van légvonalban.
Hm. Vuhledar és Jejszk között olyan 180 kilométer van légvonalban.
zord 2024.02.24. 20:27:53
A rendelkezésre álló információk alapján egyik verzió sem elvethető szerintem. Ugyanakkor én az eredeti Vega/Dubna jellemzői miatt inkább hajlok egy módosított Sz-200 rakéta alapú, de teljesen új(más) rávezetési elven működő rendszer felé.
Zord
Zord
Hpasp 2024.02.24. 20:35:05
@zord: Egyetértünk, bármi más megoldás is lehetett.
A V-890 kinematikája (lőtéri adatok alapján):
i.ibb.co/6FqmKrd/image-2.png
A V-890 kinematikája (lőtéri adatok alapján):
i.ibb.co/6FqmKrd/image-2.png
zord 2024.02.24. 21:45:54
@Hpasp: mondjuk azt, hogy valami nagyobb teljesítményű nyugati nagy hatótávolságú rendszer lenne, mondjuk THAAD vagy SM-3, magam részéről szkippelném.
Zord
Zord
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.24. 21:54:59
Nem tudom, ezt a videót ismeritek-e:
twitter.com/OAlexanderDK/status/1761166106113253571?s=20
Lérak indítás a már vészsüllyedt és csapdákat dobáló gép közelében.
Én azt tippelem, hogy ez egy lérak lérak ellen próbálkozás volt, azaz az ukrán elfogót megpróbálták meglőni, mondjuk Bukkal esetleg Pancirral.
Szerintetek ez mennyire reális? Én nem emlékszem olyanra, hogy légvédelmi rakétát próbáltak volna elfogni másik légvédelmi rakétával (különösen nem M6 sebességűt).
(Hehe, én a Strike Fleeten nőttem fel, abban ez standard eljárás volt).
twitter.com/OAlexanderDK/status/1761166106113253571?s=20
Lérak indítás a már vészsüllyedt és csapdákat dobáló gép közelében.
Én azt tippelem, hogy ez egy lérak lérak ellen próbálkozás volt, azaz az ukrán elfogót megpróbálták meglőni, mondjuk Bukkal esetleg Pancirral.
Szerintetek ez mennyire reális? Én nem emlékszem olyanra, hogy légvédelmi rakétát próbáltak volna elfogni másik légvédelmi rakétával (különösen nem M6 sebességűt).
(Hehe, én a Strike Fleeten nőttem fel, abban ez standard eljárás volt).
zord 2024.02.25. 09:00:45
@KGyST: számomra két extra momentum van a videókon. Egy rakéta robbanása, már jóval a gép mögött (" az első nem talált"), aztán az előbb említett földi indítás.
Nem tartom irreálisnak, hogy próbálkoznak ellenük, a földi célok (pl.kercsi híd) ellen tavaly nyár óta használt Sz-200 rakétákra is lőttek, az oroszok szerint le is lőttek belőlük. Visszaverő felület van, nem is kevés, és a pálya végén, 200 km fölött a sebesség sem lehet már túl nagy.
Ezen a taganrogi becsapódáson látni, hogy mennyire:
twitter.com/igorsushko/status/1684983321791778816?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1684983321791778816%7Ctwgr%5E0bc6a0bdf27da46d2c84388dda1790ce866470a9%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.twz.com%2Fukraine-situation-report-s-200-missile-slams-into-russian-town
Zord
Nem tartom irreálisnak, hogy próbálkoznak ellenük, a földi célok (pl.kercsi híd) ellen tavaly nyár óta használt Sz-200 rakétákra is lőttek, az oroszok szerint le is lőttek belőlük. Visszaverő felület van, nem is kevés, és a pálya végén, 200 km fölött a sebesség sem lehet már túl nagy.
Ezen a taganrogi becsapódáson látni, hogy mennyire:
twitter.com/igorsushko/status/1684983321791778816?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1684983321791778816%7Ctwgr%5E0bc6a0bdf27da46d2c84388dda1790ce866470a9%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.twz.com%2Fukraine-situation-report-s-200-missile-slams-into-russian-town
Zord
Hpasp 2024.02.25. 09:13:15
@zord: A 900kg-os THAAD rakéta MZ elvileg csak 200km (és az már 80km magasan) és azzal a komplexummal sem triviális a hit-and-run.
youtu.be/JPSw6oNsLcI?si=-OdPXDHvWJxIb_S-&t=1554
youtu.be/JPSw6oNsLcI?si=-OdPXDHvWJxIb_S-&t=1554
Hpasp 2024.02.25. 09:25:03
@KGyST: Innen ered a "saját légvédelem lőtte le" vélemény.
Elvileg ez a Krasznodári Sz-400-as volt.
A V-890-es rakéta úgy egy MiG-21 radarkeresztmetszete körül van.
Azt az Sz-400 MFR 210km-ről képes észlelni és követésbe venni.
Nyilván a V-890-esre tüzeltek a 400-assal, de már túl későn.
Ha felrajzolom a geometriát abból látható miért:
i.ibb.co/7rHWL5R/2024-02-24-07-48-58-Google-T-rk-p-2.jpg
Ebbe a távolságba a 400-as rakétája 2 perc körül ér ki, és a flare/chaff dobálózás 1 perc körül tartott a találatig.
Szóval a 400-as rakéta még csak félúton lehetett.
Tanulság, közvetlen a HVA alá kell telepíteni egy 400-as osztályt.
Elvileg ez a Krasznodári Sz-400-as volt.
A V-890-es rakéta úgy egy MiG-21 radarkeresztmetszete körül van.
Azt az Sz-400 MFR 210km-ről képes észlelni és követésbe venni.
Nyilván a V-890-esre tüzeltek a 400-assal, de már túl későn.
Ha felrajzolom a geometriát abból látható miért:
i.ibb.co/7rHWL5R/2024-02-24-07-48-58-Google-T-rk-p-2.jpg
Ebbe a távolságba a 400-as rakétája 2 perc körül ér ki, és a flare/chaff dobálózás 1 perc körül tartott a találatig.
Szóval a 400-as rakéta még csak félúton lehetett.
Tanulság, közvetlen a HVA alá kell telepíteni egy 400-as osztályt.
Hpasp 2024.02.25. 09:53:51
@zord: Amúgy a Franken V-890-es fejlesztésének fázisai is szépen látszanak:
1, tavaly nyár - GPS irányítás a rakétába, hogy inerciálisan repülhessen akár radarcsaliként (földi célok ellen) is.
Jellemzően a Kercsi híd környékét lövik vele, ezzel ide csalták az A-50-es őrjáratot.
2, idén év eleje - elkészül a mobil alávilágító radar az azóta a Kercsi híd légvédelméhez adott A-50-es őrjárat megvilágítására a végfázisban (az utolsó egy percen át az utolsó 100km-en).
Az első esetben lehet simán azt hitték az A-50 fedélzetén, hogy ez a V-890-es is csak földi célra megy.
A második esetben már tudták hogy őrájuk, főleg amikor alávilágították az A-50-est 1 percen át...
A reakciójuk logikusan a Krasznodári Sz-400-as felé fordultak és dobáltak minden ellentevékenységet is ami a fedélzeten volt. (nem mintha a 70-es éveki Vegát zavarná a chaff egyáltalán)
1, tavaly nyár - GPS irányítás a rakétába, hogy inerciálisan repülhessen akár radarcsaliként (földi célok ellen) is.
Jellemzően a Kercsi híd környékét lövik vele, ezzel ide csalták az A-50-es őrjáratot.
2, idén év eleje - elkészül a mobil alávilágító radar az azóta a Kercsi híd légvédelméhez adott A-50-es őrjárat megvilágítására a végfázisban (az utolsó egy percen át az utolsó 100km-en).
Az első esetben lehet simán azt hitték az A-50 fedélzetén, hogy ez a V-890-es is csak földi célra megy.
A második esetben már tudták hogy őrájuk, főleg amikor alávilágították az A-50-est 1 percen át...
A reakciójuk logikusan a Krasznodári Sz-400-as felé fordultak és dobáltak minden ellentevékenységet is ami a fedélzeten volt. (nem mintha a 70-es éveki Vegát zavarná a chaff egyáltalán)
zord 2024.02.25. 10:33:06
@Hpasp: igen...
legiero.blog.hu/2024/01/10/airpowernews_130_2024_jan/full_commentlist/1#c42413007
Mivel kétszer bejött, igencsak megtérült.
(Szerintem a végfázis tekintetében is lehetnek alternatívák, az "lávilágítás" mellett. Itt jöhet be az ukrán nagyfülűek bősz emlegetése a közleményekben.)
Zord
legiero.blog.hu/2024/01/10/airpowernews_130_2024_jan/full_commentlist/1#c42413007
Mivel kétszer bejött, igencsak megtérült.
(Szerintem a végfázis tekintetében is lehetnek alternatívák, az "lávilágítás" mellett. Itt jöhet be az ukrán nagyfülűek bősz emlegetése a közleményekben.)
Zord
MrGrey 2024.02.25. 11:59:35
Elkalandozva hazai vizekre. Kicsiny Gripen flottánk kicsi növekedésére mit mondtok? Várható esetleg pár újabb gép, pl. D, beszerzése vagy a 18 lesz a szám ameddig majd egyszer jön váltótípus?
zord 2024.02.25. 13:41:06
@MrGrey: harci repülőgép képességminimum, mint eddig, de "kényelmesen", 36-ig. Hurrá!
Magam részéről érthetően csak ennyi.
Zord
Magam részéről érthetően csak ennyi.
Zord
zord 2024.02.25. 16:31:09
Ukrajnai tapasztalatok US Army szemmel, NTC-ben próbálgatva:
"Thus far, this adaptation has manifested in four ways: the transparent battlefield, greater use of mass precision strikes, greater synchronization required above the brigade level, and the battle of the narrative."
mwi.westpoint.edu/preparing-to-win-the-first-fight-of-the-next-war/
Zord
"Thus far, this adaptation has manifested in four ways: the transparent battlefield, greater use of mass precision strikes, greater synchronization required above the brigade level, and the battle of the narrative."
mwi.westpoint.edu/preparing-to-win-the-first-fight-of-the-next-war/
Zord
árpika 2024.02.25. 16:36:43
@zord: Legyen úgy. Ez jó hír.
Remélem, ha a lehetőségek adottak lesznek, a szállítógépek számát is növelik a jövőben.
Remélem, ha a lehetőségek adottak lesznek, a szállítógépek számát is növelik a jövőben.
GSF 2024.02.25. 22:00:35
Ha ilyen sokáig kell megvilágítani a célt, akkor nem lehet lokalizálni? Értem én hogy mobileszköz, de ez nem egy 10 secundumos művelet.
Nem igazán értem, hogy az Azovi-tenger fölött nincs egy olyan körzet, ahol biztonsággal tud az A50 működni? Azért elég sokrétű az orosz légvédelmi képessége is.
Egy ilyen szituban vontatott csali nem segítene?
Üdv GSF
Nem igazán értem, hogy az Azovi-tenger fölött nincs egy olyan körzet, ahol biztonsággal tud az A50 működni? Azért elég sokrétű az orosz légvédelmi képessége is.
Egy ilyen szituban vontatott csali nem segítene?
Üdv GSF
árpika 2024.02.25. 22:33:46
@GSF: Nem véletlen, hogy az ukránok nem hoznak nyilvánosságra további részleteket... :-)
Majd egyszer talán kiderül. Mindenesetre én már az elsőn is megdöbbentem, a másodikon meg pláne.
Majd egyszer talán kiderül. Mindenesetre én már az elsőn is megdöbbentem, a másodikon meg pláne.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.25. 22:47:24
Van még két furcsa dolog.
Az egyik, hogy a radarhorizont 300 km távolságban 7000 méteren, 200 kilométer távolságban is 3000 méteren van. Azaz a vészsüllyedt A-50-est az ukránok sehogyan sem tudták megvilágítani ilyen távolságban (mindegy, milyen komplexum milyen radarja, ha a földön van).
A másik dolog, hogy a múlkori trió (A-50-Il-20-Il-22) lelövésénél elég furcsa lett volna az ukránoknak a Patriotot kockáztatni úgy, hogy közben pár héten belül elérhetővé vált az Sz-200 (ha akkor még nem volt elérhető), viszont egy "mobil", telepített Sz-200 valószínűleg egy célcsatornás, a célokat csak egymás után tudja lepuffantani, nem egyszerre meglepni őket. (Az is igaz, hogy itt a rakéta elég gyors, így is csak pár perc volt a lövöldözés).
BTW mindkét dolog erős érv az aktív lokátoros rakéta használata mellett (azt az apróságot leszámítva, hogy a dolog sci-fi). Vagy a baráti tűz mellett, az is magyarázná a dolgokat, igaz, másképp.
Az egyik, hogy a radarhorizont 300 km távolságban 7000 méteren, 200 kilométer távolságban is 3000 méteren van. Azaz a vészsüllyedt A-50-est az ukránok sehogyan sem tudták megvilágítani ilyen távolságban (mindegy, milyen komplexum milyen radarja, ha a földön van).
A másik dolog, hogy a múlkori trió (A-50-Il-20-Il-22) lelövésénél elég furcsa lett volna az ukránoknak a Patriotot kockáztatni úgy, hogy közben pár héten belül elérhetővé vált az Sz-200 (ha akkor még nem volt elérhető), viszont egy "mobil", telepített Sz-200 valószínűleg egy célcsatornás, a célokat csak egymás után tudja lepuffantani, nem egyszerre meglepni őket. (Az is igaz, hogy itt a rakéta elég gyors, így is csak pár perc volt a lövöldözés).
BTW mindkét dolog erős érv az aktív lokátoros rakéta használata mellett (azt az apróságot leszámítva, hogy a dolog sci-fi). Vagy a baráti tűz mellett, az is magyarázná a dolgokat, igaz, másképp.
zord 2024.02.26. 00:15:08
Mi van, ha egy SOF csapat egy EO eszköz/lézer távmérő segítségével az orbit alól követi és Starlinken élőzi a tracket? Egy aktív fejnek szükséges "kosárba" így bőven bevezethető a rakéta, de lehet, hogy még rávezető fej sem kell.
Nagyon meredeken hangzik, tudom.
Zord
Nagyon meredeken hangzik, tudom.
Zord
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.02.26. 09:57:06
@KGyST: Honnan jön ez a butaság? Máshol is et a hülye értéket írta le. Bakker, tanuljuk már meg használni a két klikkeléssel használható dolgokat...
Antenna magasság 0.001 km
Célmagasság 7 km
Eredmény 350 km
5 km magasság jön ki 295 távolságban.
www.translatorscafe.com/unit-converter/en-US/calculator/radar-horizon/#google_vignette
A videón nem nagyon látni komoly süllyedést.
Antenna magasság 0.001 km
Célmagasság 7 km
Eredmény 350 km
5 km magasság jön ki 295 távolságban.
www.translatorscafe.com/unit-converter/en-US/calculator/radar-horizon/#google_vignette
A videón nem nagyon látni komoly süllyedést.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.02.26. 11:06:09
@Hpasp: Ráadásul ez több szempontból is reakciót keltő lehet. Mert akkor az Sz-400/Sz-300V4-et akkor bizony HVA alá kell rakni = kevesebb jut frontközelbe.
És ettől még nem lesz kockézatmentes így repkedni.
Nagyon kirajzolódik valami olyasmi, hogy rést nyitnak az F-16 és a 90-130 km hatótávolságú siklóbombák alkalmazásának.
Mert akkor ezek után már önmagában, ha csak elindul felfelé egy V880-nak látszó tárgy, akkor vakarhatja a fejét az orosz, hogy ha van BARCAP, akkor mitévő legyen.
Ok, hogy egy Szu-35/MiG-31 gyorsabban süllyed horizont alá, de akkor MZ-je összemegy neki, vagy akár a célt sem képes követni. Ha csak 3-4 percre esik ki egy vadászgép és akkor jön az F-16, akkor nagyjából régen olajralépett, mint reagálni tudnának.
Még 50-100 km-re a fronttól is ennyit fednek le. Képzeljük el mi van, ha 150-200 km-re repülnek és még akkor le is kell időnként menekülni a horizont alá.
youtu.be/7V-kP2NY5dM?t=734
Így lényegében csak az AD SAM fenyegetés maradna meg. Ahol, meg ha nem mennek közel a fronthoz a SAM-ek, akkor lehet át szórni a sikló PGM-et, ha van.
youtu.be/7V-kP2NY5dM?t=1239
Nekem ez jön le.
A modell alapján, ha a BARCAP és HVA lényegében el van kergetve és betolnak egy szűk helyre 6-8 db F-16-os állig pakolva, akkor egy szűk területen 40-60 db SDB és más együtt azért már oda tudna csapni, szabad szemmel is látható mértékben.
Igen, sok a HA, de a festmény körvonalai látszódni látszanak, Kérdés, hogy lesz-e ki is színezve.
És ettől még nem lesz kockézatmentes így repkedni.
Nagyon kirajzolódik valami olyasmi, hogy rést nyitnak az F-16 és a 90-130 km hatótávolságú siklóbombák alkalmazásának.
Mert akkor ezek után már önmagában, ha csak elindul felfelé egy V880-nak látszó tárgy, akkor vakarhatja a fejét az orosz, hogy ha van BARCAP, akkor mitévő legyen.
Ok, hogy egy Szu-35/MiG-31 gyorsabban süllyed horizont alá, de akkor MZ-je összemegy neki, vagy akár a célt sem képes követni. Ha csak 3-4 percre esik ki egy vadászgép és akkor jön az F-16, akkor nagyjából régen olajralépett, mint reagálni tudnának.
Még 50-100 km-re a fronttól is ennyit fednek le. Képzeljük el mi van, ha 150-200 km-re repülnek és még akkor le is kell időnként menekülni a horizont alá.
youtu.be/7V-kP2NY5dM?t=734
Így lényegében csak az AD SAM fenyegetés maradna meg. Ahol, meg ha nem mennek közel a fronthoz a SAM-ek, akkor lehet át szórni a sikló PGM-et, ha van.
youtu.be/7V-kP2NY5dM?t=1239
Nekem ez jön le.
A modell alapján, ha a BARCAP és HVA lényegében el van kergetve és betolnak egy szűk helyre 6-8 db F-16-os állig pakolva, akkor egy szűk területen 40-60 db SDB és más együtt azért már oda tudna csapni, szabad szemmel is látható mértékben.
Igen, sok a HA, de a festmény körvonalai látszódni látszanak, Kérdés, hogy lesz-e ki is színezve.
zord 2024.02.26. 11:22:28
Úgy tűnik, hogy mindkét oldalnak nagyon fontos, hogy büntetlenül PGM-elhessen a levegőből. Talán nem nagy csúsztatás a párhuzam, hogy ahol/amikor az orosz be tudott menni UMPK-kites bombát dobni (adott szakaszon akár több tucatot naponta), jött is az eredmény szárazföldön.
Hiába van tüzérség, mondhatni bőven, úgy tűnik, ennek a jelentősége megkerülhetetlen. Pedig a hordozók sebezhetősége miatt egyáltalán nem egyértelmű a matek.
A kommunikációs oldalon pedig nagyon nem mindegy, hogy MiG-eket és Szuhojokat, vagy F-16-osokat lőnek le az oroszok. Hiába ötven éves a típus, a nyugati katonai mítosz egyik oszlopa. Nagyon elő kell készíteni a jöttét. (M1 analógia)
Zord
Hiába van tüzérség, mondhatni bőven, úgy tűnik, ennek a jelentősége megkerülhetetlen. Pedig a hordozók sebezhetősége miatt egyáltalán nem egyértelmű a matek.
A kommunikációs oldalon pedig nagyon nem mindegy, hogy MiG-eket és Szuhojokat, vagy F-16-osokat lőnek le az oroszok. Hiába ötven éves a típus, a nyugati katonai mítosz egyik oszlopa. Nagyon elő kell készíteni a jöttét. (M1 analógia)
Zord
Hpasp 2024.02.26. 19:33:03
@zord: "Hiába ötven éves a típus, a nyugati katonai mítosz egyik oszlopa."
Fel nem foghatom hogy miért, (persze a TopGun/Aranysas-on felnövő generációt megértem) hiszen mindenhol lőttek belőle, bármerre is járt.
Az "analfabétának tartott" iraki lérakosok 6 találatot értek el, amiből kettő le is esett, pedig volt velük kötelékben "nagyzenekar" is.
i.ibb.co/h1hbwds/87-0257-2.jpg
Boszniai szerbek KUB-al O'Grady-t szedték le, Dani Zoliék meg a rájuk vadászó CG-t.
Legutoljára szégyen szemre egy felpimpelt csoda Izraeli F-16I-t vert le az égről egy Szír 80-as évekbeli Sz-200VE Vega-E komplexum. (nem segített az EW black magic)
Mégis a "középhatalom Szultánja" beérte 40 új F-16V, meg 79db "V upgrade kit"-ért a szuverenitása feladását.
A "kisország" szuverenitásáért meg 4 öregecske Grippen is elég vót.
Meg is született a "Négy Gripppenes szuverenitás" elmélete.
:o)
Fel nem foghatom hogy miért, (persze a TopGun/Aranysas-on felnövő generációt megértem) hiszen mindenhol lőttek belőle, bármerre is járt.
Az "analfabétának tartott" iraki lérakosok 6 találatot értek el, amiből kettő le is esett, pedig volt velük kötelékben "nagyzenekar" is.
i.ibb.co/h1hbwds/87-0257-2.jpg
Boszniai szerbek KUB-al O'Grady-t szedték le, Dani Zoliék meg a rájuk vadászó CG-t.
Legutoljára szégyen szemre egy felpimpelt csoda Izraeli F-16I-t vert le az égről egy Szír 80-as évekbeli Sz-200VE Vega-E komplexum. (nem segített az EW black magic)
Mégis a "középhatalom Szultánja" beérte 40 új F-16V, meg 79db "V upgrade kit"-ért a szuverenitása feladását.
A "kisország" szuverenitásáért meg 4 öregecske Grippen is elég vót.
Meg is született a "Négy Gripppenes szuverenitás" elmélete.
:o)
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.26. 20:17:16
Egyébként a legnyilvánvalóbb lehetőség kimaradt.
Mi van, ha az ukránok passzív ("HOJ") Sz-200-ast indítottak az A-50-esre?
(Akár eleve ezt, és az A-50 radarja vagy más emittere tudott cél lenni, akár úgy, ahogy a SAM Simulatorban az SR-71 csinálja, az első, "félaktiív" rakéta közeledtére bekapcsolja a zavarást, erre indítanák a második, passzív rakétát.)
Így nincs szükség a cél megjelölésére.
Sőt, nem tudom, mennyire abszurd műszakilag, de adott esetben ki lehet hagyni az egész radartechnikát, leteszik az indítóállványt a rakétával, a cél felé fordítják, és ha van vétel, indítják a rakétát.
Mi van, ha az ukránok passzív ("HOJ") Sz-200-ast indítottak az A-50-esre?
(Akár eleve ezt, és az A-50 radarja vagy más emittere tudott cél lenni, akár úgy, ahogy a SAM Simulatorban az SR-71 csinálja, az első, "félaktiív" rakéta közeledtére bekapcsolja a zavarást, erre indítanák a második, passzív rakétát.)
Így nincs szükség a cél megjelölésére.
Sőt, nem tudom, mennyire abszurd műszakilag, de adott esetben ki lehet hagyni az egész radartechnikát, leteszik az indítóállványt a rakétával, a cél felé fordítják, és ha van vétel, indítják a rakétát.
Hpasp 2024.02.26. 21:26:37
@KGyST: Az SR-71-esen volt direkt az Sz-200-as RPC frekijére hangolt zavaró adó.
Az A-50-esen tudtommal nincs, és a radarja is más frekin megy, szóval HOJ önrávezetés itt nem működne.
Az A-50-esen tudtommal nincs, és a radarja is más frekin megy, szóval HOJ önrávezetés itt nem működne.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.02.26. 21:38:11
@Hpasp:
Ez azért érdekes, mert akkor az Sz-200-nak volt egy olyan üzemmódja, amit csak azért valósítottak meg, mert egy típuson volt egy direkt az Sz-200 ellen fejlesztett zavaróadó? Magyarul az összes rakétába beépítették az üzemmódot egy 32 példányban épült gép kedvéért?
Nem kétlem, csak furcsa.
Jut eszembe, tudom, nem vagyok benne az első tízben, aki megkérdezi, de ha leálltál a SAM Simulator fejlesztésével, mért nem raktad fel a művet valami nyitott repóra, hogy mások fejleszthessék tovább?
Ez azért érdekes, mert akkor az Sz-200-nak volt egy olyan üzemmódja, amit csak azért valósítottak meg, mert egy típuson volt egy direkt az Sz-200 ellen fejlesztett zavaróadó? Magyarul az összes rakétába beépítették az üzemmódot egy 32 példányban épült gép kedvéért?
Nem kétlem, csak furcsa.
Jut eszembe, tudom, nem vagyok benne az első tízben, aki megkérdezi, de ha leálltál a SAM Simulator fejlesztésével, mért nem raktad fel a művet valami nyitott repóra, hogy mások fejleszthessék tovább?
Hpasp 2024.02.26. 21:57:57
@KGyST: Félreértetted.
Az Sz-200 rakétájának volt olyan üzemmódja, hogy HOJ önrávezetést alkalmazzon minden zavaró jelforrásra, ami pont az RPC alávilágító lokátor frekijén működött, azt próbálta zavarni.
Nemcsak az SR-71 zavarta az RPC-t, de az ALQ-119/131/184 ECM podok is, illetve minden gép ami ezeket hordozta, plusz még értelemszerűen az EA-6B és az EF-111 gépek is.
Az Sz-200 rakétájának volt olyan üzemmódja, hogy HOJ önrávezetést alkalmazzon minden zavaró jelforrásra, ami pont az RPC alávilágító lokátor frekijén működött, azt próbálta zavarni.
Nemcsak az SR-71 zavarta az RPC-t, de az ALQ-119/131/184 ECM podok is, illetve minden gép ami ezeket hordozta, plusz még értelemszerűen az EA-6B és az EF-111 gépek is.
zord 2024.02.27. 07:41:11
@Hpasp: igen, tudjuk, de a veszteségji arányok igen alacsonyak voltak, mondhatni szporadikusak. Ezen a hadszíntéren viszont nagyon más a helyzet. Ilyen fenyegetési leosztással még egyetlen F-16-osnak sem kellett szembenéznie. Ezért a FrankenSAM-mal utat nyitunk, "megötödöljük" és kiszorítjuk az A-50-est, a 16-os érkezése előtt teljesen helytálló teória. Persze a dolgokat ettől még komplexen kell értelmezni: úgy fest, hogy a 16-os érkezés még nem holnap lesz, és a közepes-nagy hatótávú lérak frontközeli alkalmazásának erősítése így is direkt, jelentős hatással van az oroszokra.
Én csak arra akartam rámitatni, hogy a nyugati fegyverek küldésének, bevetésének, veszteségeinek van egy nem nem direkt katonai síkja, rétege is a kommunikációs, információs térben, ami ugyanakkor nagy jelentőségű a nyugati tarsadalmak hozzáállása szempontjából.
A mechanizmust az első tegnapi ukrajnai M1 veszteség
Is jól szemlélteti. Lehetne ezt "magas elvárásokból nagyobb a csalódás szindrómának" is nevezni. És ezzel el is érkezünk a mítosz szóhoz.
Zord
Én csak arra akartam rámitatni, hogy a nyugati fegyverek küldésének, bevetésének, veszteségeinek van egy nem nem direkt katonai síkja, rétege is a kommunikációs, információs térben, ami ugyanakkor nagy jelentőségű a nyugati tarsadalmak hozzáállása szempontjából.
A mechanizmust az első tegnapi ukrajnai M1 veszteség
Is jól szemlélteti. Lehetne ezt "magas elvárásokból nagyobb a csalódás szindrómának" is nevezni. És ezzel el is érkezünk a mítosz szóhoz.
Zord
zord 2024.02.28. 07:16:53
@Katsura_Taro: számomra nem kérdés, hogy EZ fontos. Viszont hogy ha egy 6x6, akár tgk vagy páncélos (Pandur EVO osztrákoknál) elviszi, akkor fel kell rakni-e egy "tankra", legalábbis, hogy csak arra, az nagyon nem világos. Acq, ILS rocketing sky high.
Zord
Zord
Katsura_Taro 2024.02.28. 08:19:33
@zord: Meg aztán... ~600M, 18 db, plusz a protók (ok, nem részletezett, mit tartalmaz még a csomag). Durva, na.
Valami opcionálisan mobilizálható kell a repterekre legalább (de még fel tudnék sorolni pár helyet), az nyugodtan lehet(ne) már kész 35-ös, ez meg, ha már ennyire elszántak vagyunk az ügyben akkor legyen Lynxen nem bánom. Csak legyen most már. Meg legyen belőle elég, a fenti számokat látva, nem tudom lesz-e elég.
Valami opcionálisan mobilizálható kell a repterekre legalább (de még fel tudnék sorolni pár helyet), az nyugodtan lehet(ne) már kész 35-ös, ez meg, ha már ennyire elszántak vagyunk az ügyben akkor legyen Lynxen nem bánom. Csak legyen most már. Meg legyen belőle elég, a fenti számokat látva, nem tudom lesz-e elég.
zord 2024.02.28. 09:08:09
A kérdés úgy hangzik, fegyvergyártó vagy inkább, vagy Gekko. Haladunk az időben előre, és láthatjuk.
Zord
Zord
zord 2024.02.28. 09:53:19
Kiírták a tendert a brit szárazföldi erők közepes helikopterére (~44 db) amin a nálunk is tesztelt AW149 is indul, a yeovili gyártósor miatt valszeg jó eséllyel:
www.defensenews.com/air/2024/02/27/uk-opens-bidding-for-new-helicopter-to-award-contract-in-2025/
Zord
www.defensenews.com/air/2024/02/27/uk-opens-bidding-for-new-helicopter-to-award-contract-in-2025/
Zord
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.28. 20:35:15
Frigate “Hessen” mistakenly fires on US Reaper drone
Security incident has occurred in the Red Sea. According to SPIEGEL information, the crew of the German warship almost shot down a US drone if the technology had not failed.
www.spiegel.de/politik/deutschland/marine-mission-im-roten-meer-fregatte-hessen-feuert-irrtuemlich-auf-reaper-drohne-der-usa-a-cce55285-2393-4c30-aa3b-62c491fbf770
Security incident has occurred in the Red Sea. According to SPIEGEL information, the crew of the German warship almost shot down a US drone if the technology had not failed.
www.spiegel.de/politik/deutschland/marine-mission-im-roten-meer-fregatte-hessen-feuert-irrtuemlich-auf-reaper-drohne-der-usa-a-cce55285-2393-4c30-aa3b-62c491fbf770
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.28. 20:36:42
The German warship “Hessen” fires two missiles at a Reaper drone in the Red Sea. The launch fails for technical reasons. Only later did it emerge that it was a US drone.
The German frigate “Hessen” accidentally fired at a US Reaper drone, reports the German news magazine “Der Spiegel”. The drone was only not shot down due to a technical defect in two German anti-aircraft missiles. The two projectiles fell into the sea.
The near miss was caused by a lack of communication between various military missions in the Red Sea and over Yemen, the report said. The American drone was not used as part of the US mission “Prosperity Guardian”, which patrols the Red Sea against attacks by Houthi rebels. The crew of the “Hessen” was in contact with members of “Prosperity Guardian” after sighting the unknown drone. But they didn't know about the use of the flying object either. This was probably traveling for another US mission in the region.
www.diepresse.com/18227714/bericht-deutsche-fregatte-schoss-im-roten-meer-irrtuemlich-auf-us-drohne
The German frigate “Hessen” accidentally fired at a US Reaper drone, reports the German news magazine “Der Spiegel”. The drone was only not shot down due to a technical defect in two German anti-aircraft missiles. The two projectiles fell into the sea.
The near miss was caused by a lack of communication between various military missions in the Red Sea and over Yemen, the report said. The American drone was not used as part of the US mission “Prosperity Guardian”, which patrols the Red Sea against attacks by Houthi rebels. The crew of the “Hessen” was in contact with members of “Prosperity Guardian” after sighting the unknown drone. But they didn't know about the use of the flying object either. This was probably traveling for another US mission in the region.
www.diepresse.com/18227714/bericht-deutsche-fregatte-schoss-im-roten-meer-irrtuemlich-auf-us-drohne
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.02.29. 17:28:25
The New Zealand Defence Force (NZDF) is reportedly considering a move to axe its eight-strong fleet of SH-2G(I) Super Seasprite multi-role maritime helicopters as part of a 6.5% cut in defence spending – equivalent to NZ$150m (US$91.23m) – that has been requested by the New Zealand government.
While no formal decision has been made on how the NZDF will meet this goal or on the short-term future of the Royal New Zealand Air Force’s (RNZAF's) ageing SH-2G(I) fleet, the retirement of the air arm’s eight remaining Super Seasprites is definitely being considered as an option by the NZDF hierarchy. In a statement issued to reporters on February 15, RNZAF Air Marshal Kevin Short – New Zealand’s current Chief of Defence Force – noted that the NZDF would have to divest an entire capability to meet Wellington’s cost reduction goals.
www.nighthawk.nz/index.php/news/defence/7250-new-zealand-considers-axing-super-seasprite-helicopter-fleet
While no formal decision has been made on how the NZDF will meet this goal or on the short-term future of the Royal New Zealand Air Force’s (RNZAF's) ageing SH-2G(I) fleet, the retirement of the air arm’s eight remaining Super Seasprites is definitely being considered as an option by the NZDF hierarchy. In a statement issued to reporters on February 15, RNZAF Air Marshal Kevin Short – New Zealand’s current Chief of Defence Force – noted that the NZDF would have to divest an entire capability to meet Wellington’s cost reduction goals.
www.nighthawk.nz/index.php/news/defence/7250-new-zealand-considers-axing-super-seasprite-helicopter-fleet
Katsura_Taro 2024.02.29. 23:11:47
Az uj lengyel vezetes is igyekszik.
www.defensenews.com/global/europe/2024/02/29/poland-signs-25-billion-deal-for-us-air-defense-software-hub
www.defensenews.com/global/europe/2024/02/29/poland-signs-25-billion-deal-for-us-air-defense-software-hub
zord 2024.03.01. 06:44:01
@Levente B.: ugyebár van egy mondás, miszerint ha ilyen barátaid vannak, ellenségekre egyáltalan nincs szükséged.
Kísértetiesen emlékeztet a dolog arra, amikor 25 éve volt OAF (NATO) ATO és ONA (US eyes only) ATO. A NATO E-3-asra kinyomtatott slejfnikkel ugrottak fel az amerikai összekötők szólni, amikor valami olyan jelent meg, ami a szövetségeseknek nem lett megadva ( B-2, F-117, Tomahawk, stb.)
Ezzel együtt igen gyanús, hogy két rakéta (ESSM, RAM?) egy lövészeten belül hibásodjon meg. Az MSM tudósításban ez nagyon büdös.
Zord
Kísértetiesen emlékeztet a dolog arra, amikor 25 éve volt OAF (NATO) ATO és ONA (US eyes only) ATO. A NATO E-3-asra kinyomtatott slejfnikkel ugrottak fel az amerikai összekötők szólni, amikor valami olyan jelent meg, ami a szövetségeseknek nem lett megadva ( B-2, F-117, Tomahawk, stb.)
Ezzel együtt igen gyanús, hogy két rakéta (ESSM, RAM?) egy lövészeten belül hibásodjon meg. Az MSM tudósításban ez nagyon büdös.
Zord
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.03.01. 15:12:35
Ha valaki ráér
Lengyel legiero autopalya üzem, sajtó akreditáció lehetőség
m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02uA79JEA9o1y9mTcKvo4CNgfJ5TAkEvzV9hannpWqNvedZq2Mm9y2nmw4Wq6xvL7ul&id=100064877463024
Lengyel legiero autopalya üzem, sajtó akreditáció lehetőség
m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02uA79JEA9o1y9mTcKvo4CNgfJ5TAkEvzV9hannpWqNvedZq2Mm9y2nmw4Wq6xvL7ul&id=100064877463024
Katsura_Taro 2024.03.01. 22:13:01
@Levente B.: agyrém...
zord 2024.03.03. 00:40:03
@Levente B.: az, hogy BBC címlap lett, nem hallgatták el, roppant érdekes:
www.bbc.com/news/world-europe-68457087
Ha az Európa-Oroszo konfliktus érdek volt, a német-orosz különösen az. Látványos kínszenvedéssel tolják bele a Krautokat ebbe is. Nagyon meglepődnék, ha nem mennének bele végül.
Zord
www.bbc.com/news/world-europe-68457087
Ha az Európa-Oroszo konfliktus érdek volt, a német-orosz különösen az. Látványos kínszenvedéssel tolják bele a Krautokat ebbe is. Nagyon meglepődnék, ha nem mennének bele végül.
Zord
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.03.03. 15:53:58
@zord:
Megy a nyomás...sajna fizetős, de azért na...
"Germany’s elites run scared as Putin rains down death on Ukraine
Ukrainians are paying the price for Olaf Scholz’s reluctance to confront Russia"
www.telegraph.co.uk/business/2024/03/03/germany-scholz-russia-ukraine-war-putin-nato/
Megy a nyomás...sajna fizetős, de azért na...
"Germany’s elites run scared as Putin rains down death on Ukraine
Ukrainians are paying the price for Olaf Scholz’s reluctance to confront Russia"
www.telegraph.co.uk/business/2024/03/03/germany-scholz-russia-ukraine-war-putin-nato/
zord 2024.03.04. 10:42:20
Rossz pénz nem vész el :-)))))
N. Zoltán hazatérhet:
index.hu/kulfold/2024/03/04/drogrepulo-n-zoltan-pilota-delszlav-haboru/
Zord
N. Zoltán hazatérhet:
index.hu/kulfold/2024/03/04/drogrepulo-n-zoltan-pilota-delszlav-haboru/
Zord
zord 2024.03.04. 14:28:19
Éles AGM-183 ARRW B-52-esen állítólag...ahhoz képest, hogy tavaly törölték a programot:
www.andersen.af.mil/News/Features/Article/3690368/andersen-afb-hosts-hypersonic-weapon-familiarization-training/
Zord
www.andersen.af.mil/News/Features/Article/3690368/andersen-afb-hosts-hypersonic-weapon-familiarization-training/
Zord
Levente B. · combatant.blog.hu 2024.03.05. 19:01:49
“ Spanish soldiers change gender to gain benefits intended for women
Self-ID law was introduced at same time as benefits were boosted to make careers in military and security forces more attractive to women
Corporal Perdigones said “positive discrimination” was an incentive for becoming a woman.
“For changing my gender, I have been told that my pension has gone up because women get more to compensate for inequality. I also get 15 per cent more salary for being a mother,” he said.
The corporal explained that he was planning to sue for shared custody of his 16-year-old son because he thought his new gender status will give him a better chance in the courts.
After changing his gender last summer Corporal Perdigones arrived at the barracks with longer hair than is permitted for men, and earrings, which male soldiers are not permitted to wear.“
www.telegraph.co.uk/news/2024/03/05/spanish-soldiers-change-gender-benefits-for-women/?WT.mc_id=tmgoff_youtube_youtube-community
Self-ID law was introduced at same time as benefits were boosted to make careers in military and security forces more attractive to women
Corporal Perdigones said “positive discrimination” was an incentive for becoming a woman.
“For changing my gender, I have been told that my pension has gone up because women get more to compensate for inequality. I also get 15 per cent more salary for being a mother,” he said.
The corporal explained that he was planning to sue for shared custody of his 16-year-old son because he thought his new gender status will give him a better chance in the courts.
After changing his gender last summer Corporal Perdigones arrived at the barracks with longer hair than is permitted for men, and earrings, which male soldiers are not permitted to wear.“
www.telegraph.co.uk/news/2024/03/05/spanish-soldiers-change-gender-benefits-for-women/?WT.mc_id=tmgoff_youtube_youtube-community
KGyST · http://repules.tumblr.com 2024.03.05. 23:44:55
FYI a csillagos égi háttér alapján az A-50 cca. 35 fok magasan repült, a robbanás látványa és hangja alapján a kamerától 13 kilométerre (40 másodperc), ez 7500 méteres repülési magasságot jelentene, azaz lehet, hogy nincs itt semmi látnivaló, tényleg nem volt (jelentős) vészsüllyedés.
Ami viszont az oroszok felkészültségéről állít ki szegénységi bizonyítványt.
Ami viszont az oroszok felkészültségéről állít ki szegénységi bizonyítványt.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.03.07. 13:52:33
@KGyST: Lehet, hogy az A-50 nem képes erre. Ki tudja.
Az utolsó 100 komment: