zord:
Szerződés az E-4B leváltására, érdekes, hogy a kiinduló platform típusát nem írják. Mi lehet, 767,... (2024.04.27. 13:26)AirPowerNews 133. (2024. ápr.)
zord:
Struktúraváltás az amerikai szárazföldi erők helikoptereseinél:
"The U.S. Army’s aviation force ... (2024.04.25. 16:16)Légiroham a romvárosban
zord:
Nem tudtam hova tegyem ezt a cikket az ukrán tapasztalatok haderőfejlesztési célú értelmezéséről. ... (2024.04.25. 07:07)Zrínyi 2026...hiszem, ha látnám
zord:
Vihor 2024 gyakorlat, szerb H145M HForce Sz-8 lövészet 11:30-tól:
m.youtube.com/watch?v=MHfLoZ-4I... (2024.04.21. 21:40)Szerb az irány - Gránit 2023, Batajnica
zord:
@T.Tom: mrk fsszpk. 'Értékrendjüket" csodálatosan illusztrálta a Bout-narkós kosaras csere is.
Zord (2024.04.21. 10:47)Második élet a Mihunak
Levente B.:
Ha jól értem Hollandia vesz 9 gépet, abból meg 4-et Ausztria.
"The BMLV and Defensie signed a me... (2024.04.20. 12:36)Kecskeméten a magyar KC
zord:
Vége az interregnumnak. Aranyosgyéres is megkata első 16-osait:
magyarnemzet.hu/kulfold/2024/04/e... (2024.04.20. 08:12)Aranyosgyéres évről-évre jobb
Műszaki hiba miatt nem tudott kimenni Ausztriából egy C-130-as az Izraelben rekedt osztrák állampolgárokért...ráadásul nem is vitték volna haza őket
"Only one of the Army's three Hercules is currently basically ready to fly - and now this machine is also on the ground due to technical problems after a take-off attempt had to be aborted.
A C-130 Hercules from the Federal Army was scheduled to take off from Cyprus today to fly on to Israel. Politicians had promised an “evacuation shuttle”. The Federal Army's Hercules was supposed to fly Austrians from Israel to Cyprus. From Cyprus, the evacuees should then have traveled on their own to Austria on regular scheduled and charter flights. This circumstance was already harshly described on social networks as an “embarrassing PR move by the Republic,” because other states fly their citizens from Israel directly back to their home countries.
Now the departure of the Hercules to Cyprus has been delayed indefinitely. As the armed forces announced, the only airworthy C-130 had technical problems. We are working hard to fix it."
The federal government is scrambling to speed up the delivery of new army helicopters from the United States after deciding to ground the entire fleet of MRH-90 Taipan helicopters permanently following a fatal crash in the Whitsundays this year.
Defence Minister Richard Marles announced on Friday that the Taipans would not return to flying operations, a move that comes more than a year before their planned withdrawal date of December 2024.
és az jutott eszembe, hogy nekünk miért nincs? Nem pont GTR-18, de valami ami alkalmas, hogy a MILDS triggerrel gyakorolhassanak "éles" infracsapdázást, mikor gyakorlat van, és ne az osztrákoktól kelljen kuncsorogni, mint ugye.
A repülőklub az a hely, ami arra van, hogy ott repüljenek.
A légierő egy katonai intézmény, mely a repülést használja fel arra, hogy a feladatát végrehajtsa, a "csomagot" megbízhatóan, gyorsan, stb. oda vigye, ahova kell. Így lesz légierő képesség. A dolog nem áll meg a repülésnél, annál sokkal több. Például olyan, repüléssel nem járó "apró", dicstelen funkciókkal, mint a videóban is látható.
Igen, bizony.
In the ZDF today journal, Federal Foreign Minister Annalena Baerbock talks about
...why the Foreign Office isn't sending military aircraft
“Given the situation that we have to get many, many more people out, we cannot send a military machine,” the Foreign Minister states. She cites capacity reasons.
Compared to other European countries that send military aircraft to Israel - such as Austria, Italy or Poland - Germany has "over 100,000" nationals on site.
Ausztria nem próbálkozik tovább hogy C-130-al hozzák ki az állampolgáraikat Izraelből
After the breakdown on Wednesday, it is now clear: The Hercules will no longer take off from Linz's Hörsching airport to fly Austrians out of Israel. The technical problems are too great. “There will therefore be no further flight attempts,” confirms Army spokesman Michael Bauer.
There were 20 people from the Federal Army on board, including a psychological support team and soldiers from the hunting command for protection. Medical examinations after the incident revealed no impairment. The situation is completely different with the elderly Hercules: Here, troubleshooting was in full swing because the technicians could not immediately determine the cause of the smoke. The C-130 will remain on the ground until further notice.
There is no alternative because the Army only has three C-130s, two of which are currently undergoing maintenance. One of them is undergoing a lengthy C-check at OGMA in Portugal, while the other is in the shipyard in Hörsching. Chartered passenger aircraft are now being used for the evacuation.
Borzongva figyelem a városban egyre több helyen feltűnő toborzóirodákat, a netflixes háborús filmes fotóra emlékeztető katonai toborzóplakátokat, most pedig a Ligetben futottam bele toborzósátorba, azon a helyen, ahol a NER hipszterrétegének tartanak tudatátformáló eseményt Brain Bar címen.
Egyébként vicces lenne, ha éppen ezt a parvenü, Jordan Peterson-féle bullshitekkel megvezethető, MCC-, a Déryné és a Felix kávézóval kompatibilis réteget rántanák be a magyar honvédséghez. Elképzelem, ahogy a slimfarmeres, Nanushka-ruhás hazafiak Kovács őrmester hajnali ordítására sikálják a laktanyafolyosót. De ezt leszámítva a felfújt, nemzeti fegyverkezéssel mégis zsigeri ellenérzéseim vannak.
Vajon miért? Hiszen legutóbb, a finn NATO-csatlakozás kapcsán Finnországban járva inkább elégedettséggel és nyugalommal töltöttek el a polgári védelmi egységek, és a katonaság sok helyen felbukkanó toborzóeseményei?
A magyar és a finn haderőfejlesztés közt azonban van néhány alapvető különbség. Egyszerű lebontásban.
- Finnország határos Oroszországgal, így a fenyegetés valós.
- Magyarország csak baráti és szövetséges országokkal van körülvéve, fenyegetettségünk minimális.
- Finnország a világ egyik legtranszparensebb országa, ahol a hadiköltések megalapozottak és áttekinthetőek.
- Magyarország az Unió egyik legkorruptabb országa, ahova az EU már jó ideje nem küld pénzt, mert már a banki transzfer alatt ellopnák. Bármely új állami beruházás csak a közpénz lerablásának újabb terepeként értelmezhető.
- Finnország hadügyminisztere egy politikus, aki korábban igazságügyi miniszterként szerzett tapasztalatot.
- A magyar hadügyminiszter egy pénzügyi kavaróember, aki korábban Habony Árpád jobbkezeként szerzett tapasztalatot, de az adriai ingatlanbizniszek mellett a kormány hatalommegtartó műveleteit segítő Századvégben is csiszolta katonai ismereteit.
- A finn hadsereget egy a demokráciát és a szövetségeseit védő és támogató kormány irányítja.
- A magyar hadsereget egy a demokráciát és a saját szövetségeseit is támadó kormány irányítja, amely nyíltan szimpatizál a brutális agresszor Oroszországgal és a világ számos durva diktatúrájával.
Nem érvelek tovább. Ha van riasztó, az egy korrupcióval átitatott, Európa-ellenes ország homályos célokat szolgáló hadserege, amelyet ráadásul egy szakmájához nem értő, így befolyásolható szerencselovag vezet.
@Levente B.: olyan szép lenne egyszer arra ébredni, hogy normális magyar (szak)emberek rúgnak labdába. A provinciális disznófejek és a zagyvalék hazaáruló világforradalmárok meg egyaránt közmunkán pucolják az árkot a lakájaikkal együtt. Magyarország, édes hazánk kétoldali vérszívói és sorsrontói, nemzeti tragédiáink szorgos újratermelői.
The opposition does not agree with the purchase of the F-35. A seminar in the Chamber of Deputies compared costs with Gripens and the risks of a purchase for 150 billion
@Levente B.: szurkolunl cseh barátaink józanságáert. 35-ig Gripen, aztán új. Ha nem, akkor meg FA-50. Ez a realitás ebben a méretben, ebben a régióban. Nagyon észnél kell lenni, hogy egy ekkora ország mire tud harci gépet venni, fenntartani. Attól tartok, sokszor nagyon rosszak az ár-erték arányok. Lérak, rskétatüzérség, infó sokkal hatékonyabb költés.
There will be no further special Lufthansa flights from Israel for the time being....Lufthansa brought more than 1,500 German citizens from Israel back to their homeland on four special flights. The airline will initially no longer operate any more flights of this type.Lufthansa justified the move with “the uncertain security situation” and unresolved “issues of operational stability in Tel Aviv.” The Foreign Office subsequently commissioned the holiday airline Condor with two flights on Sunday from Aqaba, Jordan. The city is several hours drive or bus ride through the Negev Desert from Tel Aviv. The flights, with a total of more than 450 seats, can be booked via the Condor website
The Bundeswehr says it is preparing to bring German citizens out of Israel if necessary. This is intended to ensure that the air force can get people out of the country quickly if civilian flight operations are canceled. This is coordinated with the Foreign Office. The Ministry of Defense announced on Friday night that “preparatory preventive measures” had been initiated.
According to a spokesman on Wednesday, around 5,000 people have registered in "Elefand" - the precautionary list for direct crisis information. But he couldn't say whether all these people wanted to leave.
To take part in the Lufthansa special flights, a fee of 300 euros per person had to be paid according to the so-called compatriot letter and on behalf of the German Foreign Ministry. Before traveling to the airport, those affected were also informed that their journey was their own responsibility.
Baerbock's next evacuation debacle: "Dear compatriots, the planned Lufthansa flights will not take place!"
Annalena Baerbock has not sent Air Force evacuation planes to Israel for days, even though numerous countries are doing so .
The Foreign Office writes that there will be no possibility of leaving Israel for Germany in the near future.
@zord: Ezt a logikát az boríthatja fel, ha a térségben valamelyik ország, mint pl. tőlünk keletre az egyik beruház(ni tervez) egy új generációs technológiába, és borítja az egyensúlyt.
De amúgy igen, egyrészt a jelenlegi földi légvédelem is egész más hatékonyságú mint pl. anno a Dvina, másrészt sokkal fontosabb témákra kéne költeni elsősorban (drónok, tüzérség, logisztika, infrastruktúra, stb.).
És nincs az a pénz, ami elég lenne mindenre.
Kezdésnek az is elég lenne, ha a megvett (és meglévő) cuccokhoz lenne elegendő lőszer. Az, hogy nem volt egy NIR lövészet az Airbusokkal máig, mondjuk sok mindent elmond.
De kezdhetnénk onnan, hogy egy 6 éve tartó haderőreformban nem tudtunk kalibert váltani a szárazföldön, még mindig AK-val gyakorlatoznak, képeznek. Nincs egy NATO kaliberű géppuskánk, és nem is akarok belemenni, mert agyrém az egész.
"At the same time, U.S. engineers have been able to work with Ukraine to modify a Soviet-era Buk air defense launcher so that it can fire RIM-7 missiles, which the U.S. has in large quantities. Ukraine has a number of the Buk systems, but its supply of missiles had been dwindling."
@Levente B.: Ilyet amúgy az olaszok is ajánlottak már vagy 10 éve, Aspide rakétákkal felszerelt modernizált Kub rendszereket ajánlottak, az Aspide meg ugye a Sparrowon alapul.
Tisztelt Fórumtársak,
ne feledkezzünk el a mai napon egy szép kerek évfordulóról. Ma van harminc esztendeje, hogy a MiG-29-eseink leszálltak Kecskeméten.
Tisztelet minden nagybetűs Szakembernek, aki részt vett a típus magyarországi üzemeltetésében, és repülte ezeket a csodálatos vasmadarakat.
Ha lett volna folyamatos politikai szándék a fenntartásukra, kb. most, vagy ~5 éven belül búcsúzhatnánk tőlük. Ezzel kijönne az a kb.30 év szolgálat, amit egy fő fegyverrendszer beruházás ellenértékeként el lehet várni. Így csak 17 adatott.
A hazai gyakorlatban sajnos nem volt alternatívája az idejekorán Gripennel történő felváltásnak, ami így békeidőben ~elégséges képességet adott, ad.
Egy repülőgéptípus milyensége (itt sem felmagasztalni, sem lehúzni nem akarom a MiG-29-est, pontosabban a nálunk rendelkezésre álló változatát) csak egy és nem is a legfontosabb faktor az általa fémjelzett harci repülőgép képesség tekintetében. Na persze ez is egy olyan dolog, aminek a megértése máig széles körben problematikus.
A blog gazda 11 évvel ezelőtti kommentje láthatóan beigazolódott
"Azt tudom, hogy a HM tervező fiúknak a földi indítású AMRAAM áll közel a szívükhöz, merhogy AMRAAM már van az országban. Ez logikus is, de a rakéta csak egy kis része a NASAMS/SL-AMRAAM komplexumnak, és a többit bizony meg kellene venni."
@Katsura_Taro: a letört szárnyakat/vezérsíkokat elfogadnám emlékbe, az orosz ütegparancsnok és az ukrán pilóta által dedikálva. Ha túlélik, mire véget ér :-(
@Katsura_Taro: @zord:
Előfordulhat olyan a gyakorlatban, hogy a TELAR látja a lokátorernyőn közeledni a HARM-ot, kikapcsolja a kisugárzást és arrébb gurul pártíz métert?
A HARM megjegyzi a kisugárzás helyét, de ha a sugárforrás közben távozik onnan és nincs kisugárzás, akkor utána nem tudja megtalálni.
Ha ez működőképes gyakorlat, akkor minden mobilisabb lérak használhatja. De vajon egy KUB vagy MCP elég gyorsan el tudna inalni? És egy Sentinel ami utánfutón van?
@Beat it!: megkockáztatom, hogy más, jóval régebbi rendszerhez hasonlóan egy Buk M3-nak van automatizált önvédelmi üzemmódja. Aztán hogy ezt mikor használják, vagy sem, nem tudhatjuk.
Attól tartok ilyen kikapcs arrébb gurul dolgokra nincs idő. Vagy lelövöd, vagy nem talál, vagy bekapod.
Az is biztos ugyanakkor, hogy ezeknek a régi HARM-oknak kell kapaszkodniuk ha nem főnyalábba vannak indítva. Az aktuális orosz technikák FAR-jainak oldalszirmai nagyon gyöngék a régi parabolikus-reflektoros antennákhoz képest.
@Beat it!: Erre nincs idő szerintem. Ha időben látja, akkor lekapcs és képes mellémenni a HARM, akkor is, ha ez csak 5-8 km-re történik meg. Ez a történelmi tapasztalat a régebbi HARM-ok esetén.
@Beat it!: az ukránoknak nincs módja magasan repülni, így viszonylag alacsonyan, nem is túl messziről indítottak egy szuperszonikus rakétát, nem gondolom, hogy erre lenne idő. Szerencse volt ez inkább (már orosz oldalról).
A BBC anno több órányi filmet forgatott a Falklandi háborúról amiből rengeteg ismert felvétel van a neten és sok dokumentum filmben is felhasználtak....de volt az argentin oldalon is egy forgatócsoport....jó lenne ebből a többit is látni
@Levente B.: No végre nem a politikai szarság, hanem ontopic.
Május elsején nemcsak a sokszor megénekelt éjszakai Black Buck-1, hanem reggel a brit flotta Sea Harrier gépei is bombázták a főváros repterét. A fővárost védő argentin 10. "Nicolas Levalle altábornagy" gépesített lövészdandár, a főváros keleti szélére telepítette a 601-es vegyes légvédelmi tüzérosztályának vadiúj Roland "B" ütegét, ami előző év novemberében került leszállításra.
Az egyik bombázó Sea Harriert felderítette a Roland lokátora, és Zelaya törzsőrmester indított egy rakétát, amint az a videón is látható, 0:45-től.
A konfliktus során összesen 8 Roland rakétát indított az üteg.
@Hpasp: a század tudta, hol van a Roland, a brífingen föl is volt rajzolva a térképre, de a pilóta állítólag túlzottan közel merészkedett a zóna széléhez. Egyes leírások szerint tényleg "kint" történt az indítás, de mégis talált..
@zord:
Egyre érdekesebb ez a téma. Vajon miért települt relatíve messze a repülőtértől a Roland, és miért nem változtattak helyet gyakran? Volt másik Roland is a térségben? Egészen kellemetlen meglepetéseket tudtak volna okozni a briteknek ha taktikusabbak.
@Beat it!: négy kocsijuk volt, előző évben kapták. Egyet vittek csak a kirándulásra. A többit a szárazföldi repterken tartották, mert féltek, hogy azokat is megkínálják a britek.
De igaz, jól kiképzett állománnyal négy Roland csúnyán elkenhette volna őfelsége sötét- és vilagoskék csapatát. Ez az egész nem sokon múlott...
@Beat it!:
A Roland FU egy 20 tonnás konténerbe volt telepítve, amit elég macerás volt mozgatni.
Alapvetően a Roland üteg feladata a szárazföldi csapatok légvédelme volt, különös tekintettel a partraszállás várt terepszakaszára.
Ha megnézed az argi csapatok elhelyezkedését Stanley körül, plusz a Roland MZ határát, akkor ez egy jó kompromisszum volt. (nyilván a brit civil házakhoz közel, védettebb is volt egy bombázástól)
@Levente B.: A nyolcvanas években egyszer Magyarországon is leszállt egy Mi-2 egy focimeccs előtt; a show része volt, hozott egy nagy halom focilabdát, és tovaszállt.
Saab has received an additional order from FMV to the value of SEK 579 million to ensure continued operation and capability enhancement of the Gripen C/D. This is one of several orders that FMV has made lately with the aim of increasing the capability and increasing the lifespan of Sweden's C/D plane.
Csehország tesz róla, hogy ma ne csak a magyar NASAMS-ről legyen szó
"At its meeting on Wednesday, the government got acquainted with the information on the public contract, the aim of which is the procurement of 48 pcs of I-Derby Long Range anti-aircraft missiles from the government of the State of Israel. Thanks to these missiles, which the Czech Republic will receive by October 2027, the Army of the Czech Republic will acquire the ability to destroy unmanned vehicles, helicopters, airplanes and guided missiles with a long range of up to 80 km at an altitude of 20 km."
Nem is tudtam hogy Ausztrália szomszédos Európával
"A Royal Australian Air Force E-7A Wedgetail touched down at Ramstein Air Force Base in Germany on 19 October to commence a six-month deployment in support of Ukraine.
The deployment, announced by Australian Prime Minister Anthony Albanese during July’s NATO summit, will provide NATO with an “additional early warning capability” according to Defence Minister Richard Marles."
"Hozzátette a miniszter, hogy a NATO államokban rendkívül elterjedt és kiváló amerikai gyártmányú AMRAAM rakétákkal működik, melyeket a Gripen harci repülőgépek is használnak. A világ élvonalát képviseli a rendszer, amelyet a NATO-országok közül elsőként Magyarország tudhat magáénak."
"Az 1976 óta szolgálatban álló, és most leváltandó szovjet (KUB) rendszerhez képest az új eszközökkel sokszorosára nő az oltalmazható terület nagysága és a légvédelem harci lehetősége. Magyarország erősebb lett - zárta gondolatait Szalay-Bobrovniczky Kristóf."
"Lieutenant-General Viktor Afzalov has been confirmed as the new head of the Russian Aerospace Forces, the Defense Ministry in Moscow announced on Friday. He had stepped in as acting commander when Sergey Surovikin, the general who masterminded the defense of Zaporozhye and Kherson, was relieved after the Wagner mutiny.
“Appointed commander of the Aerospace Force in October 2023, by presidential decree,” read the general’s official biography on the Russian Defense Ministry website as of Friday, confirming unofficial reports by major media outlets last week.
Afzalov, 55, is a highly decorated career air defense officer, whose previous post was heading the Aerospace Force general staff since 2018. He was born near Simferopol, in Crimea."
@zord: Jól fogalmaztál legutóbb, hogy nálunk a légierő is kimerül a repülésben; annak alkalmazása, és az ahhoz szükséges fegyverek az mintegy szükséges rossz, és mint ilyen beszerzésre sem kerülnek, vagy legfeljebb minimális számban.
Két hete egy horvát Mi-171-es nézett be a Split-i foci klub meccsének félidejébe, amikor is beteget szállítottak a helyi kórházba.
Az átrepülés nem volt engedélyezett a stadion felett, azért a személyzetet három hónapra eltiltották a repüléstől.
"but about three dozens aviation enthusiasts and amateur photographers gathered around Plant 42 on Friday hoping to see the bomber take to the skies, according to the Reuters witness."