Légi díszelgés mellett Budapesten, a Nemzeti Sírkertben eltemették tegnap Németh Gábor nyugállományú alezredest, a kecskeméti 2. század, a Dongók egykori parancsnokát, a MiG-29-es első hazai bemutatópilótáját, aki 1994-ben először mutatta be a nagyközönségnek a típust a budaörsi repülőnapon. Papa – ahogy bajtársai nevezték – június 13-én tragikus váratlansággal halt meg, negyvenhét évesen. Halála nagy veszteség a magyar vadászrepülő-közösségnek, melyet nem kerülnek el a hasonló csapások mostanság:nem is oly régen kellett búcsúznia egy szintén markáns századparancsnoktól, Hegedűs 'Gege' Ernő alezredestől, aki hosszú éveken keresztül a Pumákat vezette.
Az első áthúzás, 10 fokos irányon; a kép az Országos Baleseti és Sürgősségi Intézet 6-ik emeleti erkélyéről készült, jobbra az OEP vöröstéglás épülete. Az IP a Molnár jelentőpont volt, akörül várakoztak a gépek vagy negyed órát. Az útvonalrepülés során és a várakozás közben a Gripen volt a vezér, a rárepülés közben azonban helyet cseréltek, és az aktuális díszelgés követelményeinek megfelelően a 29-es „előzött” vezér pozícióba.
A fákkal sűrűn benőtt Kerepesi temető felett húz át a vegyes géppár (27, 31) terep felett 250 méteren.
Szépek együtt. A város feletti díszelgésekkel repülésbiztonsági okokból általánosságban egyet nem értő LégierőBlogger a pilótatemetések esetében nem lát kivetnivalót. Annyit jegyez meg mindössze, hogy a HM „felméréseiben” szereplő társadalmi támogatottságot nem igazolta az a rengeteg telefon, melyben a katonai repüléstől teljesen elszokott civilek lázongtak a zaj miatt.
Forduló a város felett. Előtérben a pesti háztetők, háttérben a budai hegyek.
Zord
Egy pillantás 1999-be: a sokgépes háború alatti készültségadás idején négy hajózó megy a 29-esekhez, jobbról a második Németh Gábor. Isten nyugosztalja!
Pillantás 1994-be. Nagy megtiszteltetés és szerencse, hogy Devil505 kolléga képét közölhetem itt Németh Gábor első budaörsi bemutatójáról a "zsírúj" 01-essel. Köszönet érte!