Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Gripen-éleslövészet a sarkkörnél (és a hazatérés hét pillanata)

2015.03.13. 11:36 | zord | 83 komment

A mai kitelepüléssel kezdetét vette a kecskeméti Gripen század idei A-A éleslövészeti gyakorlata Vidselben. Aki kíváncsi, hogy milyen is egy ilyen, alább megnézheti a LégierőBlogger 2012-ben készült bejegyzéseit az akkori Légi Fölényről. Addig is, sok szerencsét az egyre súlyosbodó gondok nyomasztotta gripenes közösségnek! Vigyázzatok magatokra!

120323_Vidsel_haza_1.jpg

 http://legiero.blog.hu/2012/03/16/legi_foleny_2012_d_nap

http://legiero.blog.hu/2012/03/23/legi_foleny_2012_d_plusz_7_emlekek_egy_telepulesrol

 

A kecskeméti tavasz hat pillanata

 

150320_ke_gripen_loveszet_haza_1.jpg

Az első hazatérők. Oszolj a reptér fölött

150320_ke_gripen_loveszet_haza_2.jpg

A háttérből ítélve ez csak Kecskemét lehet. A 30-as kigurulása nyitott féklappal a helyi szoborpark előterében

150320_ke_gripen_loveszet_haza_3.jpg

Fogadás a zónában

150320_ke_gripen_loveszet_haza_4.jpg

A vezérgép az "élő egy(en)es" kedvéért az Y-nál állt le

150320_ke_gripen_loveszet_haza_5.jpg

Dandártábornok a dandártábornoknak, bázisparancsnok a haderőnemi főnöknek jelent

150320_ke_gripen_loveszet_haza_6.jpg

És végül, de nem utolsó sorban a nap fénypontja (számomra). Nem szakszerű heraldikai leírás: kör alakú címerpajzs ezüst háttérrel, fekete szegéllyel, a felső hányadában nagybetűs EW felirattal, jobbra fenn egy Gripen vadászrepülőgép planáris sziluettje fekete színben, alsó hányadában fekete alapon ezüst színnel az alakulat 59-es száma; a címer központi motívuma egy fejét lehajtó, magába mélyedő fekete holló, amint azt mormolja: "Szívd fel begyem a sok elektront!" (ez ugyan nem látszik, de így van :-) Köszönet érte!!!

 

A kassai tavasz egy pillanata

 

150320_ksc_gripen_loveszet_haza_7.jpg

Az üzemanyag rendszer meghibásodás miatt Kassán kényszerleszállt magyar Gripen

Zord

 

 

Címkék: 2012 bk 27 éleslövészet 2015 légi fölény 2012 Gripen Sidewinder Vidsel

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr17265087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.03.13. 21:28:20

Csak kíváncsiság, a csehek is ide jár ki?

zord 2015.03.14. 11:00:19

@Levente B.:

Igen, és híres-hírhedt történet, hogy az első Gripen gépágyúlövészetük alkalmával majdnem lelőtték a célvontató Learjetet...

Zord

zord 2015.03.15. 00:45:47

Kitelepülés, ugyanúgy forró utántöltéssel Ronnebyben, mint három éve. Úgy látom, podok ezúttal nincsenek...kár...

www.honvedelem.hu/cikk/49826_megerkeztek_svedorszagba_a_magyar_gripenek

Zord

Ejnye... 2015.03.15. 11:46:18

Forró utántöltés... A Gripenes közösség, és az olvasóid egy része pedig hangosan felnyerít a röhögéstől.

zord 2015.03.15. 22:00:05

@Ejnye...:

Miért? Én úgy tudom, hogy felhevítik a kerót ilyenkor, hogy a nagy magasságban kihűlt tartályok átmelegedjenek, és visszanyerjék eredeti űrtartalmukat. Ezért nevezik forró utántöltésnek.

Aztán meg van a meleg, esetleg langyos utántöltés, gumicsővel a kedves és terminológiailag agyonképzett kommentelők alsó-hátsó kivezetésébe, ha fusztráltak és szorulásuk van :-)

Zord

debyl 2015.03.16. 11:54:44

Üdv Mindenkinek!

Véletlenül nem azt jelenti a Hot Refueling hogy járó hajtómű mellett tankolnak a gépek.? Nem hiszem hogy fel kellene hevíteni az üzemanyagot.
Ezzel egyedül csak időt és egy előkészítést spórólnak a repülő műszaki szakemberek és pilóták.

debyl 2015.03.17. 00:18:53

Köszönöm Devil.
Nagyon jók a cikkeid a témában.

debyl 2015.03.17. 00:23:09

Zord
Erre a hevítéses dologra kívàncsi lennék. :-)

zord 2015.03.17. 10:41:02

@debyl:

Akinek nem tűnt volna fel, hülye felvetésre csak iszonyú hülye válasszal vagyok hajlandó szolgálni.

Majd ha a "járó hajtómű mellett végzett földi üzemanyag feltöltés" helyett valaki előáll egy jobb és kifejezőbb köznapi kifejezéssel, mint a "forró utántöltés" akkor elfogadom a kritikát. Különben a szokásos kategória, a "pofázok, ugatok, hozzá tenni zérót se tudok".
Ugyan csínján kell bánni a tükörfordításokkal, véleményem szerint a "hot refuelling" kifejezést jól tükrözi "forró utántöltés". A gép forró, azaz pörög a hajtómű, és akkor nyomják bele a kerót. Mit a baj ezzel? És még egyszer, mi a javasolt alternatíva, ami nem egy hét szóból álló ügyetlen kifejezés?

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.03.17. 11:00:48

A hot pit refuel egyszerűen arra utal, hogy a hajtómű jár, tehát nem hideg. A pit meg azért, mert a pilóta ki sem száll a kabinból.

Lefordítani meg nem kell mindent, mert nem is lehet. A repülés nyelve meg az angol. Ennyi.

Tüzelőanyag előmelegítésről nem tudok. A folyadékok között a hőcsere elég jó. Ha komoly mennyiséget töltenek be, akkor igen hamar beáll egy magasabb egyensúlyi hőmérséklet, de a hőtágulás minimális. Gáztér meg mindig van a tartályban a folyadék mellett, annak nyomásváltozását a rendszer default állapotban megoldja, a gáztér összenyomásából adódó plusz nyomás meg szinte semmi.

Van egy olyan érzésem, hogy hotpinél néhány %-os biztonsági töltési limit van, de talánmég ez sem. Ha van, akkor sem probléma, mivel nincs prefilgh check megint, ezért ez a mennyiség kb. az, amit amit induláskor és életre keltéskor elfüstölne a gép, de ez ugybár ilyenkor kimarad.

zord 2015.03.17. 11:09:19

@molnibalage:

1. Nekem magyar a nyelvem, törekszem megoldást találni, ha időhiány miatt sokszor nem is sikerül, az infót meg át kell vinni. Magyar vagyok, nem turista, még akkor is, ha repüléssel foglalkozom, aminek dominánsan angol a nyelve, de NEMCSAK az.

2. "Tüzelőanyag előmelegítésről nem tudok. A folyadékok között a hőcsere elég jó." Molni, tényleg nem vetted észre, hogy @Ejnye! beszólására írtam egy légből kapott baromságot hirtelen jött reakcióként? Hülyeségre hülyeség a válasz jeligével?

Egyébként, ha már így felhoztad a témát, az üzemanyag hőmérséklete, hőfelvevő képessége ("heat sink") igenis faktor, amivel élnek illetve szembesülni kénytelenek a repülőgép-tervezők. Hogy is ne lenne az, ilyen kihegyezett rendszereknél.

Zord

zord 2015.03.17. 11:31:30

Azt hittem doktor fog fotózni. De helyette vannak ilyen meglepő kifejezések a hivatalos oldalon. Figyelem! Nem b...tató, hanem segítő szándékkal gyűjtöttem ki ezeket:

"azonnal megkezdték a rakéták rögzítését a Gripenek szárnyvégeire"

"a bemért céltárgyra"

"svéd légierő pilóta nélküli gyakorlógépe"

"Gripenekre erősített rakéták"

A 10. és 12. képhez viszont gratulálok Snoj Péternek!

www.honvedelem.hu/cikk/49890_a_csorgokigyo_farka_kulonleges_ereklye

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.03.17. 11:34:03

@zord:
Elméletileg ő is kint van én legalábbis érkező fotókat láttam. De lehet az Ancsával vissza is jött.

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2015.03.17. 13:00:25

Mivel magyar nyelven írok magyar olvasóknak, azokra is gondolok, akik nincsenek tisztában azzal, hogy mi a hot ref vagy a többi 2-3-4-5 betűs rövidítés. Ők a többség. Hosszú vagy nem, a "hotref" mellett ez a használatos itthon.

zord 2015.03.17. 14:34:22

@Devil 505:

Sajnos ebben én is vétkes vagyok, gyorsan írok, nincs erőm, kedvem, időm kiírni a dolgokat. Pedig KELL. Azt tudja fejleszteni a magyar terminológiát, aki használja. Nem várhatjuk el ezt senki mástól.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.17. 14:53:21

@molnibalage: Már bocsánat, de a szokásos Molnis beszólás. A repülés nyelve angol. Menj egy Engels-be, vagy éppen Lipeckbe és úgy seggbe rúgnak erre a kijelentésre, hogy mach2-vel repülhetsz haza...

A repülés nyelve általánosságban angol, a kakofónia miatt, de pld. a forszázs, ekipázs amely elterjedt szó, semmiképpen sem angol.. A forró utántöltés szerintem értelemesen írja le, hogy járó hajtómű mellett töltik fel a repülőgépet üzemanyaggal.
A szolnoki helikopteres pld. az orosz technika miatt félig, angol félig orosz, félig magyar rövidíteseket és kifejezéseket használnak.

debyl 2015.03.17. 17:56:27

Jó nagy kavarás lett ebből az egészből.A forró utántöltés az szerintem sokkal helytelenebb mint a hosszú verzió mert könnyebben "félreérthető".Viszont ugye vannak olyan kifejezések amit inkább nem kellene lefordítani.Akik meg nem annyira értenek hozzá ha érdekli a téma őket akkor utána járnak mit jelent az.Vagy nincs igazam?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.17. 21:11:25

El tudná magyarázni valaki, hogy miért nem indítunk kígyót belső pilonról, mikor a törővégi rakétafüggesztés, a rolleronokal (szárnyakkal) fáradásos problémát okoz. A csehek inkább a belső pilont használják.

zord 2015.03.17. 21:47:48

@Kelepisti:

Az igénybevétel egy dolog, és cseh forrásból hallottam, viszont idehaza még senki sem erősítette meg az elmúlt hat év nem kevés éles alpha-tango repülése nyomán.
A másik dolog sokkal egyszerűbb. A mi BGT L/I-1-es Sidewindereink külső hűtést kapnak a főfutóaknában elhelyezett palackból, de ez a vezeték tudtommal csak a törővégi fix sínre megy. A szárnyak alá függeszthető Cobham NMML sínjeink pedig tudtommal nem hűtőpalackosak, hanem BOL csaliszóróra előkészítettek, tehát az L/I-1-esek függesztésének nincs értelme rájuk, csak az AMRAAM jöhet szóba.
A cseheknek ezzel szemben Raytheon 9M-9 van, belső argon palackkal. Oda rakod, ahova akarod. A szárny alá rakják, ami kézből is megoldható. És el tudják kerülni az igénybevételt is a törővégen.

Zord

Batkaa 2015.03.17. 22:12:39

@debyl: annyiból nincs igazad (és molninak sem), hogy maga a tény, hogy ma még (úgy-ahogy) beszélünk magyarul, részben annak is köszönhető, hogy száz éve megalkották a magyar szaknyelvet számos tudományterületen. Ami egyáltalán nem magától értetődő!
Sok küszködéssel is járt, de a nyelv romlását kitolta száz évvel.
Ma (egy ideje, évtizedek óta) erre szinte egyáltalán nincs igény és ennek árát, már most is látszik, rövidesen meg fogjuk fizetni (a magyar nyelv ki fog kopni a napi használatból bizonyos szakmákban). És ez szélesebb körben ki fogja fejteni pusztító hatását.
Persze, mi a szarnak nekünk magyarul beszélni, mikor úgyis csak komplikálja az életet...

Batkaa 2015.03.17. 22:17:21

@zord: az Iris-T bevezetése 'tán még jobb megoldást jelentene...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2015.03.17. 22:58:40

@Kelepisti: Moszkvában a nemzetközi járatokkal angolul kommunikál a torony. A német pilótás viccet ugye ismered?

Most mondjam, hogy a szokásos kelepistis beszólás...? :)

zord 2015.03.17. 23:48:01

Egyébként nem látom be, minek is ez a sok nyelv, ha itt az angol. A másik, ami aggaszt, a sok fű, amit le kellene inkább betonozni...

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.18. 08:14:14

@molnibalage: megerősítetted, amit írtam, hogy a kakofónia miatt.. de a katonai reptereken nem angolul folyik a kommunikáció a világ nagyobbik részén, hanem nemzeti nyelven. Voltam 1-2 toronyban. Angolul sokszor csak akkor beszéltek, ha nemzetközi dolog volt (ott elvárás) illetve gyakorlásként. :-)
Olvastam olyan propaganda kiadványt, hogy az oroszok találták fel a repülőgépet, (Wilbur-ék sehol nem szerepeltek). Romániában amikor 100 éves volt a repülésük, akkor láttam képet, hogy romáén Ju-87-esek bombázták a Lánchidat 1945 elején.. Ja és a repülést Bleriot-val egyazon időben kezték meg. Lehet, hogy Kínában is kitalálták, hogy Ők repültek először.. Szóval a repülés nemzetközi. De közös nyelven kell beszélni, ezért van egy csökkentett angol. A katonai repülésben, meg csak azért beszélsz angolul, mert NATO tag vagy. Ha lenne még VSZ, akkor meg oroszul karatyolnánk..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.18. 08:15:43

@zord: köszi az info-t. Erre nem is gondoltam, pedig anno olvastam a a L és az M közti különbséget..

Beat it! 2015.03.19. 11:28:54

Egy érdekes fotó, a galéria utolsó képe:
www.honvedelem.hu/cikk/49912_gepagyukkal_kivivott_legi_foleny
Persze az nem látszik, hogy magyar, vagy svéd gép van-e a cső végén, és az sem, hogy valóban csatlakozik-e. Bár az egyik talán igen. Így lehet, hogy ez egy történelmi fotó. Ha már kint jártak, és a tanker is rendelkezésre állt, miért ne gyakorolták volna ezt is?

zord 2015.03.19. 14:37:41

@Beat it!:

Nem tartom valószínűnek. Egyébként ha megnézitek, az éppen töltő gépen két pótos van, és a mi gépeink idén egy törzs alattit vittek csak :-)))

De ne aggódjatok, jön, aminek jönnie kell, és remélhetőleg idehaza!

Zord

zord 2015.03.19. 14:39:58

@zord:

És ahogy tanult kollégám arra felhívta a figyelmem az imént, a magyar gépek egyedi jellegzetessége, a fals cockpit is hiányzik róluk :-)

Zord

zord 2015.03.19. 17:08:55

És akkor jöjjenek a profik.

Kaszab Tibi fotói:

kaszabfoto.wordpress.com/2015/03/19/gepek-fenyekemberek/

Zord

ms07 (törölt) 2015.03.19. 20:57:46

@zord: a levegő-föld fegyverzetről lehet tudni valamit? lett már beszerzés kiírva, vagy hogyan lesz?

zord 2015.03.19. 21:37:11

@ms07:

Nem tudok róla. A legutóbb úgy álltak a dolgok (álltak máshogy is valaha? :-) hogy jelképes mennyiség lesz, és "reméljük úgyse hívják le", illetve "ha meg mégis lehívják, nem megyünk politikai okokból".

Zord

ms07 (törölt) 2015.03.20. 00:12:58

@zord: Köszi. Nem csalódtam, ilyesmire számítottam... Azért az elég nagy blama lenne, ha vállalunk valamit, számítanak ránk, aztán lemondjuk

stone pit(er) 2015.03.20. 08:56:58

@zord: :-) Nekem tetszik! Jobb mint a fapad, pedig az is találó valamilyen szinten.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.20. 10:16:04

@zord: Miből nem "jelképes mennyiséget" szereztünk be?
Nekem ez olyan, mint a kőszívű ember fiaiban, még tömegjelenetek voltak a csatatéren, aztán a 80-an huszárban, már volt vagy 30 lovas. Ha 2015-ben CGI nélkül készítenének filmet, akkor 3 lovas lesz benne. de az is lehet, hogy egy öreg huszár meséli milyen volt a lovasroham ....

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.20. 10:16:43

Az igaz, hogy minden fegyvernemből őrizzük meg a magját, de már annyi magunk van, hogy csak na, csak gyümölcs nincs .....

Liverbird 2015.03.21. 12:08:31

Ej, Zord, nem is tudom, hogy mersz ilyen negatív dolgokat írni a mi csodálatosan működőképes honvédségünkről egy ilyen szép, verőfényes tavaszi szombaton. A végén még megkapod a provokátor titulust. Viszont a "mocskos libsibolsik" felkapták a cikked rendesen, terjedjenek csak a hírek.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.03.21. 12:58:17

Csak nem megkaptad azt a karjelzést? :)

zord 2015.03.21. 15:14:09

Nem vagyok egy nagy gyűjtő, az ilyen témájú ritkaságokért azonban még a pofátlan lejmolást is megkockáztatom. Ez történt tegnap. És ismét köszönet érte!

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.21. 17:57:09

Sziasztok! Ezt hangyányival értelmesebben nem lehetett volna a 40-esünkről leírni..
...
hatodik Gripen meghibásodás miatt nem tudta felhasználni teljes üzemanyagkészletét, így pilótája a biztonsági előírásoknak megfelelően inkább úgy döntött, hogy az útba eső Kassa repülőterén hajt végre kényszerleszállást....

Laikusok szerint, ha el tudta volna használni a teljes üzemanyagkészletet, akkor vitorlázva kellett volna eljutni Kecsora, ami egye lehetetlen...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.21. 18:02:57

@zord: ha az igazság fáj, akkor fáj...
Ugyanakkor a hajózó elvándorlás nem tipikusan magyar jelenség, bár relevánsan Gábor erre hegyezte ki, mert magyarok vagyunk.
De erre szerintem pártunk és kormányunk kitalálhatná, hogyha nincs hajózó és nincs műszaki, akkor nem kell harci repülőgép sem, a lízingelt gépeket átadjuk a szlovákoknak a légirendészeti feladatokkal együtt. Kecskeméten a megtakarításokból, 40ezres UEFA IV. besorolású stadiont építünk helyette :-))

Hollywood 2015.03.21. 20:39:42

@Kelepisti: @zord:

Minden téren és szinten teljes a leépülés.

Az utolsó kapcsolja le a lámpát :(

zord 2015.03.21. 21:50:21

@Levente B.:

Uramisten, leszállt egy, sőt, több Gripen! Vagy ahogy egy airshow-kommentátor mondaná: Ferrrrrgeteges megkkkközellllíííttttések, lennnnyyyűgggözzőőő földddet érrrések, varázzzzzslatos kigurulások...

Azért a köztévé javára legyen mondva, hogy az esti kiadásban már bizonyosan benne volt a kassai kitérő is. Nem tudom mikor volt először, nyilván az mno-s hírem (~1600) után ciki lett volna kihagyni. De jobb az elhallgatásnál.

Egyébként nem osztozom a fujjogók táborával. A fiataloknak valamikor meg kell tanulniuk a szakmát. Most kitalálta a rezsim, hogy a mélyvízbe dobás, az OJT a legjobb módszer. Most küzdenek, lesz (van) akit kirúgnak, van aki marad, lehet ellopni profibb csapatokat készen és egyenként a riválisoktól, és szépen lassan ezzel majd azért felépül valami. Én ugyan ezt műfajilag a kormányzati propaganda és az audiovizuális közlöny közé teszem (nem klasszikus újságírás), de ezt is meg lehet(ne) profin csinálni. Ehhez viszont így idő kell és kínos bakikon keresztül vezet az út.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.22. 09:53:49

Szerintem itt a pont...

Most kitalálta a rezsim, hogy a mélyvízbe dobás, az OJT a legjobb módszer. ...
és kineveljük az objektív újságírás Benjaminjait...
mert Doayenje egyre kevesebb..

Arra legyünk büszkék, hogy a köztv-ben "újságíró átnevelőtáborban lévő fidelitasos pártkatonák bakiparádékat rendeznek a mi pénzünkből, hogy kikupálódva a hírek helyek propagandát magyarázzanak? 1984 és Orwell..? Oroszország a barátunk, (az eurózsiai unio), 20%-al csökkent a vásárlóértéke a forintnak... Oroszország az ellenségünk, mindig is az volt, A forint vásárolóereje 5%-nak nagyobb mint eddig. Új beszél magyar szótár 2015...

zord 2015.03.23. 09:09:02

@Kelepisti:

Legyél is büszke! Ez minimális elvárás :-)

Én drukkolok nekik. Pénteken vagy háromszor beleállt a fiatalember a képembe. Majd megtanulja, hogy nem szabad. De ez OJT nélkül nem megy.

Zord

ljuka71 2015.03.23. 19:42:30

Belső kamerás felvételek rakéta indításról, magyar Gripenből.

index.hu/video/2015/03/23/gripen/

Liverbird 2015.03.25. 20:21:18

@Open Skies: Itt Egerben ma volt egy kis légiháború, némi felhőalap alatti kergetőzéssel, és errefelé ritkán hallott fütyülős hanghatással. :)

zord 2015.03.25. 22:22:07

Snoj Péter írása és képei a lövészetről. Nagyon ügyes pozíció és fotó a 17-ik. Grat!

www.honvedelem.hu/cikk/50020_szaz_kilometerre_az_eszaki-sarkkortol

Zord

zord 2015.03.26. 10:23:05

@Open Skies:

ha ma győrben esetleg fpotózna valaki...

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.03.26. 17:05:04

@zord:
Akkor ezek szerint te sem vagy ott.

zord 2015.03.27. 07:41:29

@ljuka71:

Hálistennek. Azért az eltelt időből következik, hogy nem volt a legegyszerűbb hiba. Még ha nem is illik a definícióba amit írni fogok, de az MTTR-átlagot kissé lehúzza egy ilyen diszkrét hét napos veszteglés.

Zord

stonefort2 2015.03.27. 07:47:34

@zord: Fura, hogy a legtöbb baj az üzemanyag rendszerrel van.

zord 2015.03.27. 07:56:25

@Levente B.:

Nem éppen ilyenekre gondoltam...

m.kisalfold.hu/gyori_hirek/gyor_legtereben_tamadtak_a_gripenek_-_olvasoink_fotoi/2423037/

De ha van pozíció, akkor össze lehet hozni néha egy antennát a repülővel.

Zord

zord 2015.03.27. 08:44:36

@stonefort2:

Nem tudom az átlagokat, de valahogy ezek a vidseli hazatelepülések nem a legszerencsésebbek. 2012-ben kettő nem tudott eljönni elsőre. Mondjuk akkor két Ancsa tudta támogatni a feladatot, így a logisztika rugalmasabb tudott lenni.
Egyébként meg nekem az a benyomásom, hogy a 29-es a csíkon stabilabb repülőgép volt. Nem tudományos mérés, csak az ember random látogatásaiból az jön le, hogy többször rütyhed le a Gripen indításkor, mint a 29-es. Más rendszer, egy hajtómű, én értem, de akkor is, bennem egyértelműen úgy jön le, hogy annak a valósznűsége, hogy egy repülésre kihúzott Gripen ténylegesen el tudjon menni, kisebb, mint a MiG-29-esnél volt.

Zord

stonefort2 2015.03.27. 11:46:28

@zord: Konkrét infó az első időszakból,. Az MTBF a reklámok szerint 7,6 óra, nálunk alig volt jobb 2-nél.

szoltam 2015.03.28. 18:27:29

@Open Skies: Ideje volt már, hogy a Magyar Honvédség értékelhető anyaggal jelenjen meg a nyilvánosság előtt.Ennek a rövidfilmnek mind a képi világa, mind a technikai minősége kimagasló az ebben a műfajban általam ismert filmek közül. Jó volna minél több ilyen színvonalas felvételt látni a Honvédség egészének tevékenységéről, mindennapjairól.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.28. 20:32:48

@Open Skies: Jó volna, ha minél több polgár nézné meg. A MTVA csatornáit érhető okok miatt kevesen nézik..
NET-en kívül viszont máshol valószínűleg nem lesz látható..

debyl 2015.03.29. 16:07:18

@stonefort2: @zord: Azon elgondolkoztatok már hogy nem is igazán összehasonlítható a két típus ilyen szempontból.Azért mintha lenne egy-két különbség köztük. (Pl: számítógépek száma.)Vagy nem?

Liverbird 2015.03.29. 19:12:40

@debyl: Egyrészt a sokkal több és bonyolultabb cucc miatt nagyobb lehet a meghibásodások esélye, másrészt viszont a modernebb technikának megbízhatóbbnak is kellene lennie. Végeredményben azonban mégiscsak fontos jellemző, hogy melyik típus rohad le többször a csíkon és kell emiatt elhalasztani repülést (ennek minden velejárójával együtt).

Szerintem.

debyl 2015.03.29. 20:49:21

@Liverbird: Csinált valaha is valaki arról valamilyen statisztikát hogy melyik gép mennyiszer rohadt le a csíkon?

zord 2015.03.30. 09:23:25

@debyl:

Feltételezem, csak tudják, és írják az ilyen adatokat. A Gripennél bizonyosan elég egzakt módon.

Zord

debyl 2015.03.30. 12:12:00

Viszont ugye azt is meg lehetne nézni hogy egy évben mennyit repülnek a Gripennel és mennyit repültek a MiG-ekkel.

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.03.30. 16:55:20

Nem tudom ki ez a Kaszab Tibor gyerek - a nevét hallottam már korábban - de marha irigy vagyok a fotóira. Nagyon jók lettek:

kaszabfoto.wordpress.com/2015/03/19/gepek-fenyekemberek/

kaszabfoto.wordpress.com/2015/03/23/eszak-loveszei/

Levente B. · combatant.blog.hu 2015.03.30. 16:58:44

@Levente B.:
A gyerek szót visszavonnám, mert kiderítettem, hogy katona :) Mea Culpa.

zord 2015.03.31. 01:06:55

@Levente B.: hát még ha látnád, hogy függeszt! :-)

Zord

zord 2015.03.31. 13:27:14

@Open Skies:

Off

Mondjuk ha az airbase.blog.hu konkurencia lenne, az elmúlt évtizedben a magyar repülős irodalom különböző fórumokon szegényebb lenne néhány száz oldallal és képpel.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2015.03.31. 22:51:59

@Open Skies: @zord: méghogy konkurencia :-))
Két nagyszerű ember, két más-más szemléletű blogja ....
süti beállítások módosítása