Az Izraeli Légi- és Űrerők (IASF) kapcsolatokat építenek Közép-Európában. Ebben a folyamatban szolgáltattak kellemes látnivalót a csehországi Ostravában megrendezett NATO-napok, ahová az F-15D Baz két, sokat látott példánya jött szövetségeseket toborozni az ügynek.
A 715-ös forszázzsal emelkedik felszállás után 22-es irányba. Akárcsak géppárja, gyakorló rakétákkal (két AMRAAM, három Python III és egy IV) volt függesztve. Ezen a példányon a stabilizátorokat és függőleges vezérsíkokat tartó mindkét törzs végi "boom"-on megtalálhatóak az EW-antennák, melyek mögött valószínűsíthetően nem az amerikai gépek AN/ALQ-135-ös rendszere rejlik.
Haslövés. Itt is jól látható a függesztmény-konfiguráció, de az is, hogy híres (leszakadt szárnnyal leszálló, légigyőzelmes) 957-es példányról hiányoznak a fent említett elektronikai hadviselési antennák. Van ugyanakkor (itt nem látszik) a kabintető mögött egy új (valószínűsíthetően)SATCOM-antenna, ami viszont a 715-ösről hiányzott. Különböző berendezések, különböző feladatok. Nem zárható ki, hogy a kétüléses Baz-ok nukleáris csapásmérésre is kijelölt gépek.
A gépek felszállása előtt – akárcsak tavaly Kecskeméten, a Szúfák esetében – megjelent egy 707-es tanker, kiengedett töltőcsővel, a hazarepülés támogatására...
...az Baz-ok felzárkóztak, de a spotterek által remélt alacsony áthúzás – talán forgami okok miatt, talán másért – elmaradt.
Zord