Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Cion ragadozói Közép-Európában

2011.09.26. 23:13 | zord | 29 komment

Az Izraeli Légi- és Űrerők (IASF) kapcsolatokat építenek Közép-Európában. Ebben a folyamatban szolgáltattak kellemes látnivalót a csehországi Ostravában megrendezett NATO-napok, ahová az F-15D Baz két, sokat látott példánya jött szövetségeseket toborozni az ügynek.

A 715-ös forszázzsal emelkedik felszállás után 22-es irányba. Akárcsak géppárja, gyakorló rakétákkal (két AMRAAM, három Python III és egy IV) volt függesztve. Ezen a példányon a stabilizátorokat és függőleges vezérsíkokat tartó mindkét törzs végi "boom"-on megtalálhatóak az EW-antennák, melyek mögött valószínűsíthetően nem az amerikai gépek AN/ALQ-135-ös rendszere rejlik.

Haslövés. Itt is jól látható a függesztmény-konfiguráció, de az is, hogy híres (leszakadt szárnnyal leszálló, légigyőzelmes) 957-es példányról hiányoznak a fent említett elektronikai hadviselési antennák. Van ugyanakkor (itt nem látszik) a kabintető mögött egy új (valószínűsíthetően)SATCOM-antenna, ami viszont a 715-ösről hiányzott. Különböző berendezések, különböző feladatok. Nem zárható ki, hogy a kétüléses Baz-ok nukleáris csapásmérésre is kijelölt gépek.

A gépek felszállása előtt – akárcsak tavaly Kecskeméten, a Szúfák esetében – megjelent egy 707-es tanker, kiengedett töltőcsővel, a hazarepülés támogatására...

...az Baz-ok felzárkóztak, de a spotterek által remélt alacsony áthúzás – talán forgami okok miatt, talán másért – elmaradt.

Zord

Címkék: izrael baz f 15 ostrava

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr53259081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.27. 17:20:40

Vajon miért ilyen faramuci konfiggal jöttek?

Open Skies 2011.09.27. 18:43:29

Hétfőn mentek haza?

Úgy látszik a bombamaketteket a C130-as vitte haza.

Milyen ügynek toboroznak szövetségeseket?

Liverbird 2011.09.27. 19:47:53

Zord, a 15-ösök SATCOM antennáit mintha említette volna Stonefort a pléhvarnyú egyik korábbi számában, a rövidhíres rovatban.

Open Skies 2011.09.27. 20:15:07

A 715-ösön miért nem volt gépágyú?

stonefort 2011.09.27. 21:18:57

@Open Skies: Lehet, hogy volt, csak az izraeliek átvették a Rafale és Eurofighter módszert.

Open Skies 2011.09.27. 21:47:41

Arra gondolsz hogy bekeidoben kiszerelik? De Izraelben sosincs ilyen. Mennyi ido lehet visszaszerelni es hasznalhatova tenni egy gepagyut?

GSF 2011.09.27. 22:24:44

@Open Skies:

Gondolom Stonefort arra célzott, hogy eltakarják egy az első sorozattal átszakítható talán műanyag vagy nem tudom milyen lappal, csökkentendő a radarreflexiót.

Szerintem az izraeli lenne az utolsó, aki kiszerelné.

Ne feledjük, még a 29-esben is nemcsakhogy gépágyú, de lőszer is volt, gyakrep alatt! :-) Nálunk is :-D

De ha tévedek, bocs.

Üdv!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.27. 22:31:29

@stonefort: Asszimetrikus és vegyes. Python-3? ~ 30 éves. Mintha a jenki gépekre ma AIM-9L-t tennének...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.27. 23:55:35

@molnibalage:
Engem is meglep, h ilyen öreg rakétákat függesztenek még, persze a szír 21-esek ellen pont megfelel, gazdaságos.

Open Skies 2011.09.28. 18:41:57

A P3 nem azert volt rajta, mert ezzel erte el gyozelmeinek jelentos reszet?

zord 2011.09.28. 18:47:56

@Open Skies:

Szerintem egyszerűen minél több fegyverzetet akartak a gépre a látvány kedvéért, és PIII gyakorlóból/súlymakettből volt nekik kéznél több, meg azokért már nem kár annyira, főleg ilyen célra.
AMRAAM gyakorlóból láthatóan 2-2-re futotta, meg a hátsók úgy se látszanak jól, még a földön se.
Sokszor az ilyen dolgok mögött szerintem egyszerűbb okok állnak, mint amit az ember sejtene/hallani szeretne.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.28. 19:21:48

@zord: Én is erre gondoltam. Ezekért úgymond nem kár...

zord 2011.09.28. 22:16:00

@Open Skies:

Ez bizony egy permanens lemezmunka, és ha jól látom, a különböző szellőzők is le vannak "vakolva". Ebből szerintem kiépítették az ágyút, és raktak bele valami mást a helyére.

Itt van egy kép a tavalyi Vega 2010-es gyakorlatról, amikor az első képek készültek a "SATCOM-os" Baz-okról Deciben. Ezen is le van vakolva a gépágyú, ugyanilyen módon (701-es gép):

www.milavia.net/specials/vega-2010-decimomannu/view.php?f=25

733-as gép:

www.milavia.net/specials/vega-2010-decimomannu/view.php?f=42

A képeked nézegetve nekem úgy tűnik, hogy azok a kétüléses Baz-ok, ahová "harmadiknak beült R2D2", elvesztették az ágyújukat.

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.28. 22:57:13

@zord:
Ezt bizony nem kérdeztük meg a pilcsiktől, mondjuk, úgysem válaszoltak volna.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.28. 23:40:36

@zord:
Kilóra egyébként hasonló mennyiségű lehet az elektronika, mint a nagygerincű F-16D/I-knél, a satcom is megvan és az operátor is, nem lepne meg, ha ugyanaz lenne a felszerelés.

stonefort 2011.09.29. 10:46:19

@zord: A 957-es ennek ellentmond, van ágyúja és "robotja" is.

No°3 Szeti 2011.09.29. 12:32:02

@zord:

Ezt már az elején meg szerettem volna kérdezni, mi az a púp (ahová "harmadiknak beült R2D2")?
Bocs tudatlanságomért.. :D

stonefort 2011.09.29. 21:16:55

Bár a kérdés nem nekem jött de talán nem haragszik meg rám Zord barátom, ha bele vauvau.
Nos, biztosan csak a típus üzemeltetői és átalakítói tudják, de a burkolat jellege arra utal, hogy alatta forgatható SATCOM (műholdas kommunikációs) antenna van.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.29. 23:17:21

@stonefort:
Őőő akkor az Ostravai gépek mindegyikén volt gépágyú? Mert akkor nem tartok önvizsgálatot, hogy nem vettem észre a hiányát :)) (a 715 másik oldalát elfelejtettem megfotózni)

zord 2011.09.30. 09:26:24

@No°3 Szeti:

A képalákban ott van, hogy valószínűsíthetően SATCOM.

@KGyST: @stonefort:

Én közelről nem láttam/fotóztam a gépeket, csak távozóban. Itt az előbb linkelte Open Skies ezt: iaro.3dmax.hu/images/2011/09/28/p1870516_i.jpg Azt hittem, ez a 957-esre vonatkozik és Ostravában készült. Ebből és a Vega 2010 gyakorlat fotóiból vontam le a következtetést, úgy tűnik elhamarkodottan.
De akkor is érdekes, hogy van jópár ágyú nélküli 15D. Nyilván nem viccből.

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.30. 10:31:05

@zord:
Akkor ezt benéztem, az ellenfény miatt a 715 jobbját nem lőttem meg, a galériám itt van (egyelőre főleg a statikusokkal vagyok meg, a dinamikust eltettem télire :):

indafoto.hu/KGyST/dny_nato_2011_ostrava/page/1

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2011.09.30. 10:49:33

@zord: Volt egy érdekes manőver a Vega 2010-en és a "jutalom" sem maradt el.
airbase.blog.hu/2011/02/24/a_mutatvany_ara

Open Skies 2011.09.30. 19:45:31

Na hogy egyértelmű legyen: a 715-ösön nem volt gépágyú és az általam belinkelt fotó a 715-ös gépről készült.

zord 2011.11.04. 20:18:25

Ja és egy videó az idei romániai Herky-gyakról:

youtu.be/s_zw9NraQCk

Zord
süti beállítások módosítása