Megtörtént! Demon 21-22, 40,30, 4xGBU-12 airborne!
Köszönet mindekinek! 1412: elsőnek a 40-es ment...
...aztán a 30-as. Jobb választás nem is lehetett volna a Puma díszfestésű és a "főnix" gépeknél :-)
A "történelmi" géppárt a 44-es követte...
...fotózási céllal. Nem irigykedünk a hátsó ülésben ülőre, á dehogy!
Az első bombás feladat nem egész egy órát vett igénybe, itt a 30-as (lásd a hátsó orrfutó áramvonalazó lemezek nem feketék a javítás óta) pont fölött.
Paveway II kittel szerelt BDU-50-es inert (vagy ekvivalens) bombatestek együtt gyakorló GBU-12-eseket tesznek ki. Az első berepült konfiguráció a Gripen által hordozható legtöbb, négy darabos függesztés megismerését célozta. Vélhetően lesz szárnypótossal, AMRAAM-mal kombinált, esetleg aszimmetrikus is, összesen pár féle.
A mai későbbi sorokban a gépek (30, 40, 44) nem változtak, de bombát már nem láttunk. Itt egy szépecske túlvégi küszöbnél kezdett belehúzás a 30-astól...
...forszázsos emelkedés egy szinte már teljes sötétben végrehajtott felszállásból...
...és a leszállás, a fényszóróknak köszönhetően megvilágított pár sárkányelemmel. Jó tudni, hogy ha a belső tartón lenne valami, felismernénk...
Villantás a svancon...az élethez bizony szerencse is kell, meg jóbarátok :-)
Ez már a géppár, a hidegebb szín LED-es fényszórót jelez.
És végül, de nem utolsó sorban egy mai különleges vendég, egy német lajstromú Cessna Citation, mely rejtélyes Dark Night 737 hívójellel hagyta el a bázist. Itt még indítás előtt a Limán, némi seregéllyel.
Zord