zord:
Mindig is figyelemre méltónak tartottam, de az utóbbi időben az ukrajnai bevetések miatt nagyon el... (2025.01.17. 11:42)DrónPowerNews 142. (2025.jan.)
zord:
A kínai felvásárláson átesett osztrák Diamond DART dizájnja, mint az orosz légierő (egyik) új kiké... (2025.01.06. 15:21)Farnborough: özönvíz alatt
zord:
Első olasz Lynx átadás, persze úgy ahigy kell, előszőr tesztelésre a tesztegységnek: Centro Polifu... (2025.01.01. 12:07)Előugrott a magyar Hiúz
zord:
A Gettysbug által lelőtt SH pilótàjának beszámolója:
m.youtube.com/watch?v=jqiZiIKAnnw
(a rész, ... (2024.12.31. 00:52)Somogyban csapott le Neptun
szoltam 2016.06.02. 22:15:52
Thunderbirds crash:
http://www.airforcetimes.com/story/breaking-news/2016/06/02/thunderbirds-f-16-crashes-following-air-force-academy-graduation/85307094/
Válasz erre
Moderál
zord 2016.06.02. 22:25:13
@szoltam: csörlésre váró vitorlázógép a füves reptéren. Tisztára ilyen fílingje van a képnek :-) lényeg, hogy a srác kijött és még találkozhat az elnökjel is. Ha nem így jár, bizonyosan soha nem látta volna.
Zord
Válasz erre
Moderál
szoltam 2016.06.02. 23:19:42
Ilyen nincs - Ugyanakkor Blue Angels crash:
http://www.rt.com/usa/345242-blue-angels-plane-crash/
Válasz erre
Moderál
zord 2016.06.03. 07:00:12
@szoltam: RIP. Kísérteties egyezés. Még a nagyoknál, profiknál is csőstül jön a baj.
Mindkét gép a hatos volt. Már-már bizarr egybeesés. A BA hatos katapultálás nélkül, jelentős merüléssel csapódott be közvetlenül a felszállás után. Ha nem tévedek, a hatos felszállása a látványosabb: alacsonyan gyorsít, majd a pálya végén ugrás, abból leborítás, majd vissza a pálya fölött áthúzás. Nem tudom, lesz-e nyilvános felvétel közzétéve, de tény, hogy minden repülésüket - a gyakorlókat is - több kamerával is felveszik.
"Polish fighters will take part in the upcoming NATO surveillance mission airspace of Bulgaria and Romania. It is a foregone conclusion, now we are wrapping up the details - admits in an interview with PAP deputy defense minister Tomasz Szatkowski.Jak learned unofficially PAP, military preparations are underway for the surveillance mission airspace (ang. Air policing) on the south-eastern flank of NATO. "It is true. It will be Polish air policing in the Balkans, on Bulgaria and Romania" - confirmed Szatkowski. "It's a foregone conclusion, now we are wrapping up the details," - he added. Deputy Minister emphasized that participation in the mission is a form of showing that not only strive for safety for themselves, but also help the partners of NATO. Since 2004. Mission Alliance oversees the airspace above Lithuania, Latvia and Estonia, which do not have their own fighter. Other NATO countries on a rotating basis there send their warplanes. Duty last approx. Four months. Poland six took part in Baltic Air Policing mission, the last time at the beginning of 2015"
"EASA and Norwegian CAA Ground all EC225LP & AS332L2 Operations in Wake of April Crash"
Ennek előzménye, április 29: "Lezuhant egy helikopter Norvégia nyugati partjainál. Az első hírek szerint legalább tizenhárman meghaltak, más források szerint tizenhét halott is lehet, írja a Thelocal.no."
"BUCHAREST, Romania - Exercise Steadfast Cobalt 16 (SC16), designed to assess and document the level of communication and information system capabilities for the NATO Response Force, wraps up today in Romania."
"The Slovak Ministry of Defence (MoD) has announced it is rejecting the latest offer for the lease of eight Saab Gripen fighter aircraft made by the Swedish government."
"Brig. Gen. James Sears becomes the new 455th Air Expeditionary Wing commander during a change of command ceremony at Bagram Airfield, Afghanistan, June 03, 2016."
Oklahoma Air National Guard 138th Fighter Wing, 125th Fighter Squadron gépek érkeztek Spangdahlembe...a forumban írják mennek Lask-ba?, akkor lehet az Anakonda 16-ra:
@Levente B.:
Megnéznék egy Typhoon-t olyan festéssel, amilyen a 2. vh-ban a Messzereken voltak. Szerintem tuti jól nézne ki, csak a politikai felhangok miatt nem engednék.
@Beat it!:
Kicsit annyiban árnyaltabb a dolog, hogy a jelenlegi alakulatok közül egy sem létezett 1945-ig bezárólag, plusz a jelenlegi Luftwaffe ugye 1956 óta létezik, így nincsen ami kösse a dolgokat a Messerhez...az más kérdés pl. hogy második világháborús pilótáról is van elnevezve ezred náluk, de a te általad említett politika ugye belenyúlt a JG 74-be, 2004-ben a történelmi név kapcsán.
Két Raptor kényszerből egy kicsit tovább maradt Európában.
"A rewarding hour or so in tricky light produced the following images at RAF Lakenheath today. Firstly the last two remaining 95th FS F-22A's departed as TABOR 33 flight. Sadly for the crews, the trip across the Atlantic was shelved when TABOR 34 (04-4081) developed an ECS problem and couldn't carry on. Therefore both jets returned after burning fuel off to await repairs."
Nem tudom, mehet-e ide szolnoki hír, miszerint a RepTár állítólag (mert ez már a sokadik terminus) augusztustól fogad előre bejelentkezett csoportokat és szeptembertől lesz nyitva normál nyitva tartás szerint.
@zord:
Még egy szolnoki hír...ma családi nap volt a bázison, Gripen, Ancsa, Delfin biztos repült...hosszú evek után első alkalommal nem kaptunk meghívót.
@zord:
A Retro Sky Team a szolnoki bázison ejszakazott...a Delfin is benne volt a szandai programban...lehet volt valami egyeztetés? U.I.: várom a honvedelem.hu oldalon a cikket.
@Open Skies: Hát, hogy egymásra szerveztek két ilyen rendezvényt egy köpésre egymástól, plusz a kunszállási is ott volt...a szolnokira mi sem kaptunk meghívót szokás szerint...persze az Ecureuil bemutatkozás (tervezve jövő hétre volt, KRE újdonságokkal együtt) is halasztódik egyelőre...
A családi napra mi sem kaptunk meghívót, pedig majd egy évtizedig mindegyikre kaptunk, katonai gulyást, és a buktát sem ettük meg senki elől, bár néha a médiát még repülni is elvitték... Már Szolnoki PIAR sem a régi.
Bezzeg a Bolgár Légierő a következő Trák Csillag 16 Bolgár-Amerikai gyakorlatra megküldte a meghívóját júniusra.
Kaptunk más országokból is meghívókat, szóval néha úgy néz ki, hogy saját hazájában az emberfia nehezebben jut be egy értelmes eseményre, ha megrendezik egyáltalán, mint Európa összes NATO országába, ahol megbecsült vendégként üdvözlik, és örülnek, hogy propagandát csinálnak az adott légierőnek, egységnek, eseménynek.
"The flight datacould have helped the pilots better understand the limits of the aircraft’s handling while performing tight maneuvers. But defense contractor Lockheed Martin declined to provide the proprietary information without a contract, and the Air Force decided not to purchase it, according to the report."
@Beat it!: Én a németek helyében inkább Manfred von Richthofen piros gépének mintájára festenék egy Eurofightert. A 100. évforduló miatt úgyis lenne aktualitása és politikai szempontból is teljesen vállalható lenne...
Nyeva és Kub kitelepülés is lesz az idei Trachian Eagle 16 gyakorlaton:
"ЗЕНИТНО-РАКЕТНИ ВОЙСКИ СЕ ВКЛЮЧВАТ В „ТРАКИЙСКИ ОРЕЛ-16”
От днес, в продължение на три седмици, дивизиони на Първа зенитно-ракетна база на ВВС ще заемат временни позиции на учебен полигон Корен, за да водят учебни бойни действия в рамките на съвместната българо-американска тренировка „Тракийски орел - 2016”. Зенитно-ракетните ни комплекси ще отработват прикритие на стратегически обекти от критичната инфраструктура на страната. ЗРК „Нева” и „Куб”, ще „воюват” срещу американските самолети F-15 и нашите изтребители МиГ-29 и щурмовици Су-25.
В момента на полигона е разположен ЗРК „Нева”. Това е първото развръщане на комплекс от този тип на временна позиция там. По-късно неговото място ще заеме ЗРК „Куб”. Батареи на същия комплекс бяха на позиции на полигон Корен и през месец февруари т.г., в рамките на тренировката „Тракийски гръм 2016”. Тогава противодействаха на ударните самолети A-10 „Thunderbolt от ВВС на САЩ.
Изнасянето на зенитно-ракетните комплекси от пунктовете за постоянна дислокация, развръщането им на полеви позиции и тежките атмосферни условия на полигона дават възможност на разчетите да тренират в среда, максимално близка до реалните бойни действия."
"KABUL, Afghanistan — David Gilkey, a veteran news photographer and video editor for National Public Radio, and an Afghan translator, Zabihullah Tamanna, were killed while on assignment in southern Afghanistan on Sunday, the network says."
"The Gripen aircraft and the F16 jets have different communication systems and for security reasons the US will not unlock the link of the F16 jet's system allowing communication between the F16 jet and the Gripen aircraft."
@zord: Az MNO publicisztika tetszik. Sajnos azonban ebből az átlagolvasó szerintem jóval kevesebbet ért meg. Talán néha lebutítva kéne eladni, hogy a mérnök, műszaki katona, a harckocsiparancsnok, a katonaorvos, a katonazenész, helikopter személyezet stb. nem azért van, és nem is arra képezték ki, hogy a határon nézze a kerítést és rugdalja le a migránsokat.
Néha nem is értem, ha van 2 feléig feltöltött lövész dandárunk, meg két jogilag dandárunk, akkor azok rotációjával miért nem lehet ezt a feladatot végrehajtani és a NATO kötelékbe csak a 2KRE és a JAS-39 Gripen századot és talán 1-1 lövészszázadot missziós feladatokra használni. Ha OV-nek a fixa ideája, hogy magyar katona a határőr, (jó, hogy nem telepíti le őket településekre a határ mellett mint anno a székelyeket elődeink), Meg kéne határozni a priorításokat, hogy egy dandárnak 2 zászlóalját az ország szárazföldi haderőnemének, összes fegyvernemének maradékával támogatni, az lenne amit ténylegesen alkalmas magas intenzítású harcfeladatra - valaint missziós feladatokra lenne rotációval , a másik dandár, és a két jogállású dandár személyi állományának fő feladata lenne a határvédelem szintén rotációval.
@Gaudi: megcélzott igényszintnek megfelelő írás.
Engem főleg azok a részek bosszantanak, hogy minek kellene ilyen Magyarországnak?
Mondjuk a térségi magyar légifölény visszaállítására?
Szuverenitáserősítő lépésnek, hogy ne az AEÁ hatalmi szempontjaitól függjünk a látóhatáron túli légiharc fegyverek terén...?
Az se tetszik, ahogy a bombákról ír, mert amíg nem bizonyítják, még a bombák meglétét sem kellene készpénznek venni, főleg egy újságírónak nem... látott már bárki "magyar" bombát?
@Liverbird: Én sem értem... Tudtommal semmiféle svéd részvétel nincs a fejlesztésben... Az, hogy a Gripenre integrálák először nem jelenti azt, hogy a rakéta svéd..
@Batkaa: A HTKA.hu-n meg azért verik a tamtamot egyesek, hogy az AIM-120 nem jelent nemzeti szuverén BVR képességet, míg a Meteor igen. Érdekes, hogy mennyire tartják ezt egyesek fontosnak és mások meg nem. Valahogy mondjuk páran hajlamosak elfelejteni, hogy melyik katonai szövetségnek vagyunk a tagjai...
Az írás "lesvédezős" részét leszámítva meg az átlag hülyeségekhez képest teljesen korrekt.
Kolbernek a múltkori Sz-300/400 cikk kapcsán írtam és válaszolt is, hogy javítani fog. Figyelmébe ajánlottam a HT összefoglalómat is. A NEZ rész alapján nekem úgy tűnik, hogy elolvasta. :)
@molnibalage: ezek ilyen rétegek, mint a hagyma héja...
Nyilvánvalóan szuverenitáserősítő tényező a BVR képesség megléte, de sajátosan csonka képesség.
Mi történne például NATO-n belüli konfliktus esetén? Minden félnél letiltaná az AEÁ az AMRAAMokat? Esetleg csak az egyik félnél?
Az AMRAAMOK száma egyébként is kevés, mindenképpen kellene még, akkor pedig miért ne lehetne METEOR? Most már egyre kevésbé pénzkérdés.
A többi, amit írsz valóban a cikk szerzője javára írható.
@Liverbird: @molnibalage: olvassatok utána. Nyakig benne voltak és vannak a svédek, ipari (közelségi gyújtó) és megrendelői-követelményszabói-menedzsment oldalon egyaránt. Ez egy európai rakéta, a svédek legfontosabb szerepe a britek mögött, hogy tolták, hogy kell. Őket emelném ki.
Erre megint lehet persze legyinteni, de ha nincs senki, aki hajtsa a dolgokat és persze a megfelelő irányba, akkor azok maguktól nem jöttek létre. Nem zárom ki, hogy a Gripen relatív alacsonyabb repülési teljesítménye pl. mozgatórugó volt. A Meteor propulziós rendszere miatt ugyanis jóval kevésbé függ az indítási paraméterektől mint a tipikus boost-glide rakéták. Ha nincs egy 1,5-1,6-al dzsaló 22-esed, hogy elhajítsd az AMRAAM-odat, minden jel szerint még mindig jobban jársz egy Meteorral normál szubszonikus indításból.
Nincs itt semmi gond, az amerikaiak másfelé mentek, nekik van hozzá "első fokozatuk". Pechükre azt hitték, hogy a britek most is letérdelnek, és így megmarad a pálya nekik. Nem jött be.
@Open Skies: hát, Szolnokon erre egész ügyes céges előterjesztést láttunk áprilisban. Zavarás, elkapás, lelövés - foglalkoznak ezzel k.sokan. Ha igaz, hogy a ruszki ügynökök néhány kilométerről drónnal belesnek ide oda, akkor ez reális felvetés. De hangsúlyozom, a hír a jogi lehetőségről szólt, a légügyi törvény módosításáról, ami ugye csak az ügyvéd urak zsebeit tömi, a drónt még nem hozza le.
Az AMRAAM - METEOR váltásról a nemzeti szuverenitást én emlegettem, de ez az összes többi olyan fegyverrendszerre is vonatkozik, amelyiket nem használhatna konfliktus esetén a Honvédségünk. Az ugyanis akkor nem fegyver, hanem kolonc!!!
Más: A priorításokat azért mutatja, hogy a nagyobb európai nemzetek bizony átállnak az európai rakétákra. IRIS-T, AIM-132 ASRAAM, és METEOR. Nem véletlenül. Az USA ne korlátozza az európai fegyveres erők (Ne feledjük NATO mellett EU tagok is vagyunk) illetve a nemzeti haderők fegyverrendszereinek használatát, valamint a fegyvereladásoknál is jó, ha a vevő nem függ az USA jóindulatától...
De pld. Leeuwardeen bázison bemutatták a holland F-16MLU-k fegyverzetét. Nos az asszimetrikus hadviselés, és a terrorizmus idején okosan felhasználva a védelmi költségeket, BVR rakétának AIM-120B-t, hőkövetőnek meg AIM-9L/M-et használnak, levegő-föld csapásmérésre viszont szinte a teljes integrált ejtőlőszer fajták az nukik kivételével rendszeresítésre kerültek.
Nekünk viszont itt a határszélen, MS20-al és kb egy javadalmazásnyi mennyiség METEOR kéne, más kérdés, hogy a politika erre nem is gondol, akárcsak a HM elsősorban szárazföldi vezetése. Hozzáteszem, hogy a hollandok pld., nem döltek a kardjukba a páncélos fegyvernem anulálásával, mert van egy viszonylag használható gyalogsági harcjárművűk nem kevés páncéltörő rakétájuk, és MLRS/ATAMS harcászati rakétatüzérségük. Nekünk meg X éves vacakok. Ja légvédelem. A Patriot mellett, AMRAAM alapú és Stinger alapú lérakos komplexumokkal megfelelően rétegezett ernyőt képesek létrehozni.
@Kelepisti: Az ASRAAM-ot nem vágom, hogy miért említed. Az egyik legnagyobb kudarc az a cucc. TVC nincs ls UK-n kívül csak a RAAF rendszeresítette. (Indiával nem tudom, hogy mi lett, de mindkettő ex. brit gyarmat...) A németek nem viccből szálltak ki és rakták össze az IRIS-T-t.
@molnibalage: Nem kell lenézni, mert egy AIM-9L/M-nél potensebb. És hazai (brit gyártmány).
Megint kérdés, hogy mi is az a legnagyobb kudarc.. Ja az USMC ugy emlékszem rendszeresítette az AV-8-asaihoz (vagy legalábbis integrálta).
Amikor a Sea Harrier II-vel és a Tornado ADV gyakoroltak a mieink elismerték, hogy az R-73-at haszálva sem volt meg az a fölényűk mint a régebbi Winderes vadászokkal szemben..
Meg aztán igy le lehetne fizkázni pld. a PARS helikopteres pctörő rakétát, amelynek elődje a TRIGAT volt, és szintén besült a fejlesztése - a franciák is Hellfire-t vettek. A németek viszont kipofozták és használják.
Én jártam tavaly a WTD-61-nél, amely fejleszti a légierős cuccosok egy részét, a múlt héten a WTD-61-nél amely a szárazföldiek modernizációjával foglalkozik, van ott ész és technika..
Láttál pld. lézerirányítású fejjel AIM-9L-et?? mert létezik.
@Kelepisti:Annál persze hogy az. De IRIS-T és AIM-9X mellett - már elnézést - de ki az az ökör aki rendszeresítené? Lényegében senki, ahogy az élet is mutatja.
Számorma meglepő, hogy a RAAF azt választotta. Indiát még csak csak meglértem, kenőpénz, de Ausztráliát ennél korrektebbnek képzeltem el.
The P3I would have been very much like the AIM-132, but with the addition of thrust vectoring to provide increased agility and to carry a larger warhead to meet the requirements expressed by the US Navy led AIM-9X program.[citation needed]
The ultimate winner was the Hughes submission using the same seeker but with the rocket motor, fuze and warhead of the AIM-9M. The latter was a US Air Force stipulation to ease the logistics burden and save by reusing as much as possible of the existing AIM-9 Sidewinder, of which 20,000 remained in the US inventory.
Az ausztrálok is "improved ASRAAM-ot vásároltak, amely Hughes kereső fejjel van ellátva akárcsak ha jól tudom az AIM-9X.
Ja és az F-35-re is integrálták.
Egyébként a Rapier és a Sea Wolf rakéták is gyakorlatilag ASRAAM-ok, és jól szerepeltek a brit SHORAD légvédelemben a Falklandoknál, a szárazöldi (Rapier) és a navalizált Sea Wolf is. Azok a hajók amelyeket az argentínok kinyírtak csak Sea Dart rakétákkal voltak felszerelve.
Jó ez 1982-ben volt.. Azóta már fejlődött a világ.
@Kelepisti: Nem értem, hogy hogyan lehet valami ASRAAM, ami bőven az ASRAAM program előtt volt. A Sea Wolf egy kőkorszaki rendszer, semmi köze az ASRAAM-hoz. A Rapiert nem ismerem, de az sem mai gyerek...
Amit idéztél meg wikinek tűnik és nincs megerősítve.
Az AIM-9X-et és IRIS-T-t külön külön tucatnyi ország használ kb. ASRAAM-ot mmeg UK, minimális gépen RAAF és India. Beszédes...
Úgy néz ki, mivel MDBA gyártmány mindegyik, hogy a lérak változat volt az első, majd annak alapján alakították ki a légiharc rakétát. Utána viszont a Sea Wolf utód kapta meg az ASRAAM bizonyos alkatrészeit..
At the DSEi conference in September 2007 it was announced the UK MoD was funding a study by MBDA to investigate a replacement for Sea Wolf which is scheduled to leave service about 2018. MBDA was later contracted to replace the Vertical Launch Sea Wolf weapons system on the Royal Navy's Type 23 frigates as part of the Future Local Anti-air Defence System (Maritime) or FLAADS(M). The system chosen is the CAMM which will be known within the Royal Navy as Sea Ceptor. It will enter service on all of the Type 23 frigate from around 2016 onwards and will be migrated in time to the Type 26 global combat ships early in the next decade, providing a Local Area Air Defence capability for the Royal Navy for the next 30 years or so.
The CAMM will share components with the ASRAAM missile in service with the RAF.[6]
The CAMM (Common Anti-Air Modular Missile) series is a family[7] of surface-to-air and air-to-air missiles developed by MBDA for the United Kingdom. CAMM shares some common features and components with the ASRAAM air-to-air missile, but with updated electronics and an active radar homing seeker. It is envisioned that the missile will be introduced into all three service branches of the British Armed Forces and is currently scheduled to enter service starting 2016. The Common Anti-Air Modular Missile is intended to replace the Sea Wolf missile on Type 23 frigates of the Royal Navy, the Rapier missile in British Army service and contribute to the eventual replacement of ASRAAM in service with the Royal Air Force.
@Kelepisti: Nagyon legfeljebb de szerintem kb. annyi köze lehet hozzá, mint az AIM-9X-nel az M-hez. Szinte semi. Az ASRAAM egy igazi nexgen rakétának indult, csak a némtek kitáncoltak belőle az R-73 megismerése után, mert TVC-t + HOBS-ot akartak és punktum. Az ASRAAM meg nem tudta azt...
@molnibalage: ezt CV helyett azért nem adnád be, ugye?
"Annál persze hogy az. De IRIS-T és AIM-9X mellett - már elnézést - de ki az az ökör aki rendszeresítené? Lényegében senki, ahogy az élet is mutatja.
Számorma meglepő, hogy a RAAF azt választotta. Indiát még csak csak meglértem, kenőpénz, de Ausztráliát ennél korrektebbnek képzeltem el."
Szerintem te ennél sokkal több és okosabb vagy. Ez nagyon nem széleslátószögű üzemmód.
Ami az ASRAAM-ot illeti, a lényeg a sebesség és a zóna, a több energia. Egy egyedi fegyver, ami inkább a BVR közelebbi, WVR távolabbi részein egészíti ki jól az AMRAAM-ot az irányítási mód diverzitásával.
Ezt tudja úgy, hogy közben gyengébb a 9X-nél és az IRIS-nél dogfightban, de a felváltott classic Sidewindernél azért jobb.
Ki mit gondol a légiharcról, úgy dönt. Én, aki szimpatizál a BVR-ben az infrával, szimpatizálok az ASRAAM-mal.
@zord: Az AIM-9X is tudja kinematikaialag a WVR határát csak éppen mégis TVC-s HOBS képességet ad. Ennek fényében én tutira nem venném meg és milyen meglepő, gyakorlatilag mindenki így döntött.
Az IRIS-T egy később indult program ahhoz képest igazi sikertörténet. NATO és NATO-n kívüli ország is használja és nem elhanyagolható mennyiségben.
France and Italy Join Together to Develop Aster 30 Block 1 NT
Today in Paris, the Italian Minister of Defence, Roberta Pinotti, and the French Minister of Defence, Jean-Yves Le Drian, signed a ‘Cooperation Arrangement’ agreement which aims to pursue the joint development of the Aster 30 Block 1 NT missile. With this agreement, Italy is joining with France who launched the development programme in December 2015.
The Aster 30 Block 1 NT programme comprises, in addition to the upgrade of the Aster missile, the modernization of the SAMP/T systems currently in service with the French Air Force and the Italian Army. These systems as a result will see themselves featuring enhanced capabilities notably against ballistic missiles and thereby making essential contributions to the NATO programme in this domain.
@zord:
Szerintem pont annyi BRDM-2 van Kecsón, amennyit a repnapokon láthatunk a földi bemutató soron... Egészen pontosan ez az egy darab. E logika menték D-20-asnak is kell lennie, de akár másnak is. Persze lehet tévedek, Kecskeméti bennfentesek kijavítanak majd.
Bár az is lehet, hogy van ott egy vegyvédelmi szakasz, és az övéké. Emlékszem valami gyakorlat fotóira, ahol a leszálló gépet vegyi védelmisek fogadták.
@zord: Szerintem BRDM-et nemigen használtunk PSZH feladatokra. Sem az MN se az MH kötelékében.
Nem is alkalmas ilyen feladatokra, mert egy felderítő jármű annak minden előnyével és hátrányával.
"A RAF és a Magyar Honvédség között létrejött megállapodás alapján június 20-tól 23-ig a britek tervezetten 3-3 órát repülnek a pápai légtérben az éjszakai és a nappali órákban. Az esetlegesen megnövekedő zajhatás miatt az MH Pápa Bázisrepülőtér kéri a lakosság szíves türelmét és megértését. "
Aláírták a TUHP szerződést, a TAI T-70 jelzéssel 109 Black Hawkot fog gyártani licenszben saját hasznákatea 10 év alatt, illetve harminc év alatt ugyanennyi S-70i-t a Sikorskynak exportra. Érdemes figyelni ezt a programot, ilyen irányú tárgyalás is zajlott:
@T.Tom: szép, látszik, hogy nézték a tecsőt. Kár, hogy Donbaszban otthagytak alacsonyan egy századnyi gépet, és effektíve az ukrán légierőnek ki kellett szállnia a buliból.
@zord: el tudnám képzelni a leendő légvédelmi dandáron kívül gépesített dandáronként 5-6 példányban a csapatlégvédelem és az air-burst muníciót lövő új PSZH gépágyúk tűzvezetésének támogatására... (álmodik a nyomor?)
A SAMP-T-hez: kissé vicces fogalmazás, hogy a Daesh ellen telepítik Törökországba... :)
@zord:
De bírom az ilyen statisztikai hókuszpókuszokat:
Harckocsi:
2008 - 88 darab
2011 - 112
Pc harcjármű IPTR-rel:
2008-2011: 28 darab.
Helikopter: 28 db
Miközben mindenki tudja, hogy a jelzett időszakban egyetlen tűztámogató zászlóalj volt 15 hk-val és kb 12 Konkurszos járművel. A helikopterekről meg ne is beszéljünk. (Azóta lehet több Hk van hadrendben, de a többségük szerintem működésképtelen.)
Vajon a kormány várta el, hogy ilyen statisztika készüljön, vagy a honvédség?
"After coordination and planning efforts by U.S. Pacific Command’s Joint Force Air Component Command headquartered at Pacific Air Forces, the first temporary detachment of U.S. Navy EA-18G Growler airborne electronic attack aircraft arrived at Clark Air Base, Philippines, June 15."
@Levente B.: valamiért úgy emlékszem, linkeltem. Ennek lesz a nagyobb, patriotos, eszháromszázas gyakorlat változata Tobruq Legacy néven ősszel a lesti gyakorlótére, Szlovákiában.
@Levente B.: ja és tavalyhoz képest még egy különbség, hogy nem Bolatice, hanem Hradiste lőtere adott helyt. Ahol anno 2011-ben állva elestek az utolsó magyar Igla-1-esek :-(
"Gratulálunk a csaknem negyven amerikai kadétnak és a magyar katonáknak, akik sikeresen teljesítették az Amerikai Hadsereg idei CULP (Cultural Understanding and Language Proficiency) programját, amely egy 1 hónapon át tartó kulturális megértést szolgáló és nyelvi képzés volt Magyarországon! A programot a jövőbeni katonai vezetőknek hozták létre annak érdekében, hogy megismerjék egymás kultúráját, valamint személyes kapcsolatokat építsenek, hogy a jövőben szövetségesként jobban segíthessék egymás munkáját."
@Levente B.: fönn volt a múlt héten. Rá kellett volna repülni, akit érdekel. Én ezért Pápára nem hegyek le. Talán az EW konfigurációját közelről, de arra zérus az esély
@zord:
A Brexit az EUROATLANTI kapcsolatokra szerintem vajmi kevés hatással lesz, az UNIO és az UK- meg nagyon is sokra. Közvetett hatása (elsősorban az árfolyam ingadozások miatt problémákat fog okozni) pld a hadiiparban és a védelmi költségvetésben is.
Szerintem a biznic érdek nem sérülhet. Ebből kell kiindulni. Az USA-nak az EU jó és praktikus eszköz volt geopolitikai céljaihoz (most már tudjuk, hogy ott bábáskodott a kezdeteknél az OSS), de ez nem jelenti azt, hogy nemzetállamokkal nem tudná elérni céljait. Lehet, hogy ez B-forgatókönyv, de működhet.
Tudom, rengeteg az ellenérv, például a Kreml bomlasztáshoz fűződő érdekei.
Forrásaink szerint megkezdőtt az amerikai erők telepítése a nyári gyakorlatra Veszprém környékén. Volt hajmáskéri vasúti kirakodása láncos járműveknek, és páncélozott teherautó szállítás lengyel vontatóval ( Anakondáról jönnek?) Köszönet annak, akit illet.
@molnibalage: igen, állítólag benn volt véletlenül az orosz tévében is, ahogy lógott a 34-es alatt...valahogy a nagyhatalmak és még jó páran nem akarnak lemondani ezekről.
Ez nem hagyományos kazettás, hanem valami CBU-97/-105-höz hasonló sensor fuzed weapon. Az oroszoknak is van hasonló SPBE néven. Bár nem tudom itt mire vetik be, mert nincsenek tömeges harckocsitámadások.
Korábban voltak viták, hogy az ilyen típusú fegyverek az egyezmény alá tartoznak-e vagy sem. Annak mi lett az eredménye?
A lényeg az, hogy diszkriminatív legyen (tehát irányított résztöltet), illetve ne funkcionáljon aknaként, azaz semmisüljön meg a bevetés során, vagy ha nem, akkor semmiképpen se tudjon robbanni és legyen jól észlelhető-azonosítható. Sajnos ebben van nem kevés ellentmondás. Ha nincs találat a szándékolt célponton, viszont van önmegsemmisítés, az éppúgy okozhat járulékos kárt (igaz, a kumulatív töltet viszonylag kicsit, mivel nagyon irányított a hatás).
Sziasztok!
Mi a különbség a lengyelországban nemrég bemutatott felfegyverzett S-70i Black Hawk és a "régi" UH-60 felfegyverzett verzió között. Mindkettőnek a fő fegyverzete, Hellfire, és Hydra, gépuska/gá konténer, és rá lehet rakni póttartályt. A előd nem rendelkezett még a jelenlegi korszerű besugárzás jelzőkkel (mert nem volt), de ezenkívül mi a különleges benne? Hogy a Lengyelek szerelik össze??
@Levente B.: Nagyon jó és hiánypótló összeállítás. Tényleg lenne értelme egy későbbi könyvet összeállítani belőlük, Sajnos más kérdés, hogy marginálisan kis példányszámot lehetne összehozni belőle.
Ami érdekes, azok elsősorban nem a repülőgépek, hanem áhítattal nézni, Immenmann, Richthoffen, Galland, Udet és a többiek személyes tárgyait, a JG27 vadászegység Afrikában használt cirkuszi kocsiját - amelyet hazánkban készítettek és "Edu" Neumann parancsnoki kocsija volt. Tele emlélktárggyal. A norvég hadjáraton jégre szállt másfél tucat Ju-52 története és maradványainak egy része. stb. Érdemes ha mentek arrafelé útbaejteni.
@Kelepisti: Nagyon jó képek, amit viszont hiányolok, a több információt tartalmazó képaláírás. Ez a sok érdekesség kínálja magát, hogy többet tudjon meg róluk az olvasó, mint "MiG-15" vagy hasonlók. Főleg, ha olyan magyar vonatkozása is van, mint Neumann kocsijának. Annyi érdekesség van abban a kocsiban, hogy megérné egy kicsit részletezni. A Boelcke által kitöltött lapot szintén. Tudom, hogy idő ezeknek utánanézni, de szerintem fontos lenne.
Ismét veszteség listára került egy görög tűzoltó gép...ha jól emlékszem tavaly is volt egy...itt is ahogy tavaly is a személyzet túlélte (az eset tegnap történt):
@Devil 505: Tökéletesen igazad van. Szeretnék a múzeumról a HT-ban írni a múzeumról, benne a cirkuszi kocsiról, az első és második világháborús pilótákról, és a személyes tárgyaikról. Van róla anyag a múzeum honlapján is, de kis kutatómunkával érdekes dolog születhet. Amikor odaértünk a fene gondolta, hogy ez nálunk gyártották. Sok kép van még, amit nem raktam fel, Pld. a cirkuszi kocsin belül a JG27 hajózóinak neve, személyes tágyak még benn. Az első világháborús légjároknak is van még egy-két cucca kirakva, Ki is volt Adolf Galland testvére, aki szintén experte volt, de lelőttek, nem élte meg a háború végét stb.
@zord: Sajnos korlátozott a karakterek helye képalírásnál.
Blog-nál, cikknél nem, ott a képek beszúrása körülményes.
Mindenestre készül a háttérben egy blogszerűség szintén a Gportal-on, egy cikk már úgy ahogy felrakva, de és az már nemcsak repülőkkel, hanem más haderőnemekkel is foglalkozik. Sok leadott cikk van, amely nem jelent meg, és a közeljövőben nem is fog, azokat próbálom majd iderakni, amiben . De igen, idő-idő. ... De készülget.
(Tudom, fárasztó dolog ez a magyarság, de hosszú távon azt mondják, megéri. Lehet benne valami, mert mi már több, mint 1100 éve pörgünk itt, az amerikai kultúradiktátorok csak 240 éve léteznek, abból 72 éve Európában, és húsz éve itt. Mi szerintem jobban tudjuk, hogy mi az az orosz, mint ők, nem mellékesen kiejtést követő írásunk sokkal jobban alkalmas az orosz szavak megjelenítésére, mint az angol)
Az S-70i és UH-60M egy teljesen új digitális avionikai architektúrára épül, az előbbi exportengedélyezés szempontból egyszerűbb, kereskedelmi elemekre. Ez integrált szenzor és fegyverzeti megoldásokat is lehetővé tesz, szemben az eddigi "stand alone" megközelítéssel. Van a dologban egy céges ügy is, a Sikorsky eddigi anyacégének (UT) ez nem volt prioritás, az LM viszont maga is foglalkozik vele.
@Levente B.: Zordnak könnyű, mert még tanult oroszul... :))
Nekem 9 év orosz tanulás után pár szón és kifejezésen kívül pont annyi maradt, hogy el tudom olvasni a cirill szöveget. Na igen, akkor ez még ilyen utálatos dolog volt...
@Open Skies: a sziklakórházas meg volt hirdetve, de ezek inkább rendőrnapi bravúroskodás szintű dolgok, mint nekünk fotóznivaló. A múltkori szolnoki, az igen.
@molnibalage: amiben ilyen The Sun szintű infografika van, azt a hülyéknek dobják oda. Cencio meg szokás szerint spekulál, de pár részletet nem kalkulál be.
(Eleve rém gyanús F-15E-k red air használata, de ha el is fogadjuk, ezek azért mégiscsak főként bombázó képzettségű személyzetek)
@zord: F-15E gépekkel F-35-ösöket kergetni, ráadásul, védővadász feladatközben? 8:0-nál lelövési arány a Villám javára BVR-ben elképzelhető, de ez nem jelent számomra légifölényt. Hány F-35 ellen, hány F-15E? Milyen körülmények, fegyverzet, taktikai felállás stb... Ja és valószínűleg, de nem biztos, hogy Sniper, és valószínűleg de nem biztos, hogy AESA lokátor.
Ez olyan mint a The Sun, Daily Mirror, vagy itthon a Bors és a Blikk cikkei.
Egyébként BVR-ben egy fordított 8:0 is hasonlót jelentene. Ha egy slammer-t elindítasz a kill zónán belül akkor az nagyon nagy %-ban találni fog.. Az F-15E ráadásul elég nagy radarreflexióval rendelkezik. Itt jön be, hogy mit ér egy AIM-120 lokátora. látja, vagy nem látja a célt. Hiába van AESA vagy PESA a másik oldalon, ha az aktív rakéta nem találja a célt. Lehet, hogy a jövő a vegyes lokátoros félaktív-aktív és hozzá hőkövető végfázisú rakétáké..
.
"MBDA Italia signs 1 billion euros plus contract to supply missiles to the Qatar Emiri Navy
MBDA Italia has signed today a contract worth more than 1 billion euros to supply the Qatar Emiri Naval Forces (QENF) with missiles for their new naval vessels recently procured from Fincantieri. In this respect, MBDA will be supplying the QENF in due course with Exocet MM40 Block 3 anti-ship missiles as well as Aster 30 Block 1 and VL MICA air defence missiles."
"A Magyar Honvédség részéről érdeklődésre tartott számot az olasz T-346A elnevezésű vadászpilóta-kiképző program. A Magyar Légierő jelenleg a kanadai NFTC (NATO Flying Training in Canada) program keretein belül képzi vadászpilótáit, azonban a Honvéd Vezérkar vizsgálja annak a lehetőségét, hogy a 2019-ben esedékes szerződés lejártával más képzési rendszert vezet be a harci pilóták utánpótlásának biztosítására. "
Volt egy kis időm, és a Google-n frissítették a térképeket.
Nos: Kecskeméten a GoogleEarth alapján a szabad ég alatt:
17 darab MiG-29 látható. Egy gép tudtommal lefedésben van és 1 darab pedig Szolnokon. Ez összesen 19 darab.
Hol a többi???
"Tanker Problems Delay F-35 Atlantic Crossing
Tony Osborne | Aerospace Daily & Defense Report Jun 28, 2016
LONDON—Tanker problems are holding up the long-awaited transatlantic deployment of British and U.S. Marine Corps F-35Bs in time for their debut at two
major U.K. air shows.
It had been hoped that the two Marine Corps and one British F-35B could make their eastbound transatlantic flight to RAF Fairford on June 27 in readiness for the Royal International Air Tattoo on July 8-10 and then the Farnborough Airshow the week after.
But serviceability issues with the KC-10 Extender refueling aircraft, understood to be transiting from MacDill AFB, Florida, and meeting the F-35Bs from MCAS Beaufort in South Carolina, held up the flight. “During the preflight checks a maintenance issue with the refueling system was identified,” Air Mobility Command spokesman Capt. Nick Plante tells Aviation Week
“A maintenance team was dispatched and the problem is now resolved.” The mission is now scheduled to depart on June 29, approximately 48 hr. after its originally scheduled departure.
A second deployment, this time by a pair of U.S. Air Force F-35As from Luke AFB, Arizona, is also expected to take place later this week, possibly June 30. British officials have said there is little reason to be concerned, and the deployment plan has leeway in the event of further delays to the plan to ferry the aircraft to the U.K."
@zord: Nagyon dühös leszek, ha megint nem lesz F-35 Angliában. Abban a tudatban hagytam ki Leeuwardent, hogy Fairfordban és Farnboroughban úgyis látni fogom majd.
@Open Skies: hát, a cím szarul hangzik. Ha lemondunk az An-26-osok javításáról, akkor bizonyosan lesz interregnum. Persze, most tényleg lehet pénz, akár új gépre is, de minden IDŐ. Évek.
@zord: Hatásvadász cikk, alacsony igazságtartalommal. Más van a háttérben.
Azért hazug a cikk, mert X.Y őrnagy nemrég tért vissza Ukrajnából, a MotorSzics-től és akkreditál a gyárban, bizonyos dolgokat. (ez holt biztos dolog, beszéltem vele).
Hasonlóan lehet(ne) a volt Antonovnál is.Ha megfelel az Antonov gyára a Szaúdiaknak, az AN-70-el a Franciák szállítanak katonákat, az AN-26-ost amelyből még több száz darab repül és nagyjavítás döntő része Ukrajnában folyik, mégha talán minőségi problémák is vannak, akkor sem ez lenne az igazi OK.
@Open Skies:
Én ezt kaptam az LM-től, tehát biztos látunk Villám2-esket Angliában. A fotót nem csatoltam..
Media Colleagues,
Chances are good you’re aware three F-35B’s (1 UK, 2 USMC) landed at RAF Fairford shortly after 8 p.m. This is the F-35B’s first transatlantic flight and a major milestone for the program.
I wanted to share a unique photo which was captured shortly after the jets landed and parked. Photo courtesy Lockheed Martin.
Nem volt ez sem veszélyes helyzet, csak fel van fújva. Persze ha az orosz hajó csinálta volna, akkor tele lenne a NATO media. Ja a Mudrij, amelyet őrhajó az orosz terminológia szerint, nyugati besorolás szerint valójában fregatt.
@Open Skies: @Kelepisti:
Emlékeim szerint a legutóbbi An-26-os nagyjavítása alatt már javában dúlt a háború Ukrajnában. Akkor ez nem számított, most meg már probléma lenne?
A másik kérdésem: 7-800 millió körül van egy nagyjavítás. Milyen gépet lehet ennyiért venni?