Levente B.:
Aviano welcomes new Jolly Green II combat rescue helicopters in official unveiling
www.stripes.co... (2025.01.22. 12:32)Karnyújtásnyira a zöld óriásoktól
zord:
Közben az Armee de l'Air et de l'Espace megkapta a 2021-ben megrendelt 8 új H225M első két példány... (2025.01.21. 08:54)A marseille-iek: SOF 3 & 4
zord:
A kínai felvásárláson átesett osztrák Diamond DART dizájnja, mint az orosz légierő (egyik) új kiké... (2025.01.06. 15:21)Farnborough: özönvíz alatt
@Levente B.: fönn volt a múlt héten. Rá kellett volna repülni, akit érdekel. Én ezért Pápára nem hegyek le. Talán az EW konfigurációját közelről, de arra zérus az esély
@zord:
A Brexit az EUROATLANTI kapcsolatokra szerintem vajmi kevés hatással lesz, az UNIO és az UK- meg nagyon is sokra. Közvetett hatása (elsősorban az árfolyam ingadozások miatt problémákat fog okozni) pld a hadiiparban és a védelmi költségvetésben is.
Szerintem a biznic érdek nem sérülhet. Ebből kell kiindulni. Az USA-nak az EU jó és praktikus eszköz volt geopolitikai céljaihoz (most már tudjuk, hogy ott bábáskodott a kezdeteknél az OSS), de ez nem jelenti azt, hogy nemzetállamokkal nem tudná elérni céljait. Lehet, hogy ez B-forgatókönyv, de működhet.
Tudom, rengeteg az ellenérv, például a Kreml bomlasztáshoz fűződő érdekei.
Forrásaink szerint megkezdőtt az amerikai erők telepítése a nyári gyakorlatra Veszprém környékén. Volt hajmáskéri vasúti kirakodása láncos járműveknek, és páncélozott teherautó szállítás lengyel vontatóval ( Anakondáról jönnek?) Köszönet annak, akit illet.
@molnibalage: igen, állítólag benn volt véletlenül az orosz tévében is, ahogy lógott a 34-es alatt...valahogy a nagyhatalmak és még jó páran nem akarnak lemondani ezekről.
Ez nem hagyományos kazettás, hanem valami CBU-97/-105-höz hasonló sensor fuzed weapon. Az oroszoknak is van hasonló SPBE néven. Bár nem tudom itt mire vetik be, mert nincsenek tömeges harckocsitámadások.
Korábban voltak viták, hogy az ilyen típusú fegyverek az egyezmény alá tartoznak-e vagy sem. Annak mi lett az eredménye?
A lényeg az, hogy diszkriminatív legyen (tehát irányított résztöltet), illetve ne funkcionáljon aknaként, azaz semmisüljön meg a bevetés során, vagy ha nem, akkor semmiképpen se tudjon robbanni és legyen jól észlelhető-azonosítható. Sajnos ebben van nem kevés ellentmondás. Ha nincs találat a szándékolt célponton, viszont van önmegsemmisítés, az éppúgy okozhat járulékos kárt (igaz, a kumulatív töltet viszonylag kicsit, mivel nagyon irányított a hatás).
Sziasztok!
Mi a különbség a lengyelországban nemrég bemutatott felfegyverzett S-70i Black Hawk és a "régi" UH-60 felfegyverzett verzió között. Mindkettőnek a fő fegyverzete, Hellfire, és Hydra, gépuska/gá konténer, és rá lehet rakni póttartályt. A előd nem rendelkezett még a jelenlegi korszerű besugárzás jelzőkkel (mert nem volt), de ezenkívül mi a különleges benne? Hogy a Lengyelek szerelik össze??
@Levente B.: Nagyon jó és hiánypótló összeállítás. Tényleg lenne értelme egy későbbi könyvet összeállítani belőlük, Sajnos más kérdés, hogy marginálisan kis példányszámot lehetne összehozni belőle.
Ami érdekes, azok elsősorban nem a repülőgépek, hanem áhítattal nézni, Immenmann, Richthoffen, Galland, Udet és a többiek személyes tárgyait, a JG27 vadászegység Afrikában használt cirkuszi kocsiját - amelyet hazánkban készítettek és "Edu" Neumann parancsnoki kocsija volt. Tele emlélktárggyal. A norvég hadjáraton jégre szállt másfél tucat Ju-52 története és maradványainak egy része. stb. Érdemes ha mentek arrafelé útbaejteni.
@Kelepisti: Nagyon jó képek, amit viszont hiányolok, a több információt tartalmazó képaláírás. Ez a sok érdekesség kínálja magát, hogy többet tudjon meg róluk az olvasó, mint "MiG-15" vagy hasonlók. Főleg, ha olyan magyar vonatkozása is van, mint Neumann kocsijának. Annyi érdekesség van abban a kocsiban, hogy megérné egy kicsit részletezni. A Boelcke által kitöltött lapot szintén. Tudom, hogy idő ezeknek utánanézni, de szerintem fontos lenne.
Ismét veszteség listára került egy görög tűzoltó gép...ha jól emlékszem tavaly is volt egy...itt is ahogy tavaly is a személyzet túlélte (az eset tegnap történt):
@Devil 505: Tökéletesen igazad van. Szeretnék a múzeumról a HT-ban írni a múzeumról, benne a cirkuszi kocsiról, az első és második világháborús pilótákról, és a személyes tárgyaikról. Van róla anyag a múzeum honlapján is, de kis kutatómunkával érdekes dolog születhet. Amikor odaértünk a fene gondolta, hogy ez nálunk gyártották. Sok kép van még, amit nem raktam fel, Pld. a cirkuszi kocsin belül a JG27 hajózóinak neve, személyes tágyak még benn. Az első világháborús légjároknak is van még egy-két cucca kirakva, Ki is volt Adolf Galland testvére, aki szintén experte volt, de lelőttek, nem élte meg a háború végét stb.
@zord: Sajnos korlátozott a karakterek helye képalírásnál.
Blog-nál, cikknél nem, ott a képek beszúrása körülményes.
Mindenestre készül a háttérben egy blogszerűség szintén a Gportal-on, egy cikk már úgy ahogy felrakva, de és az már nemcsak repülőkkel, hanem más haderőnemekkel is foglalkozik. Sok leadott cikk van, amely nem jelent meg, és a közeljövőben nem is fog, azokat próbálom majd iderakni, amiben . De igen, idő-idő. ... De készülget.
(Tudom, fárasztó dolog ez a magyarság, de hosszú távon azt mondják, megéri. Lehet benne valami, mert mi már több, mint 1100 éve pörgünk itt, az amerikai kultúradiktátorok csak 240 éve léteznek, abból 72 éve Európában, és húsz éve itt. Mi szerintem jobban tudjuk, hogy mi az az orosz, mint ők, nem mellékesen kiejtést követő írásunk sokkal jobban alkalmas az orosz szavak megjelenítésére, mint az angol)
Az S-70i és UH-60M egy teljesen új digitális avionikai architektúrára épül, az előbbi exportengedélyezés szempontból egyszerűbb, kereskedelmi elemekre. Ez integrált szenzor és fegyverzeti megoldásokat is lehetővé tesz, szemben az eddigi "stand alone" megközelítéssel. Van a dologban egy céges ügy is, a Sikorsky eddigi anyacégének (UT) ez nem volt prioritás, az LM viszont maga is foglalkozik vele.
@Levente B.: Zordnak könnyű, mert még tanult oroszul... :))
Nekem 9 év orosz tanulás után pár szón és kifejezésen kívül pont annyi maradt, hogy el tudom olvasni a cirill szöveget. Na igen, akkor ez még ilyen utálatos dolog volt...
@Open Skies: a sziklakórházas meg volt hirdetve, de ezek inkább rendőrnapi bravúroskodás szintű dolgok, mint nekünk fotóznivaló. A múltkori szolnoki, az igen.
@molnibalage: amiben ilyen The Sun szintű infografika van, azt a hülyéknek dobják oda. Cencio meg szokás szerint spekulál, de pár részletet nem kalkulál be.
(Eleve rém gyanús F-15E-k red air használata, de ha el is fogadjuk, ezek azért mégiscsak főként bombázó képzettségű személyzetek)
@zord: F-15E gépekkel F-35-ösöket kergetni, ráadásul, védővadász feladatközben? 8:0-nál lelövési arány a Villám javára BVR-ben elképzelhető, de ez nem jelent számomra légifölényt. Hány F-35 ellen, hány F-15E? Milyen körülmények, fegyverzet, taktikai felállás stb... Ja és valószínűleg, de nem biztos, hogy Sniper, és valószínűleg de nem biztos, hogy AESA lokátor.
Ez olyan mint a The Sun, Daily Mirror, vagy itthon a Bors és a Blikk cikkei.
Egyébként BVR-ben egy fordított 8:0 is hasonlót jelentene. Ha egy slammer-t elindítasz a kill zónán belül akkor az nagyon nagy %-ban találni fog.. Az F-15E ráadásul elég nagy radarreflexióval rendelkezik. Itt jön be, hogy mit ér egy AIM-120 lokátora. látja, vagy nem látja a célt. Hiába van AESA vagy PESA a másik oldalon, ha az aktív rakéta nem találja a célt. Lehet, hogy a jövő a vegyes lokátoros félaktív-aktív és hozzá hőkövető végfázisú rakétáké..
.
"MBDA Italia signs 1 billion euros plus contract to supply missiles to the Qatar Emiri Navy
MBDA Italia has signed today a contract worth more than 1 billion euros to supply the Qatar Emiri Naval Forces (QENF) with missiles for their new naval vessels recently procured from Fincantieri. In this respect, MBDA will be supplying the QENF in due course with Exocet MM40 Block 3 anti-ship missiles as well as Aster 30 Block 1 and VL MICA air defence missiles."
"A Magyar Honvédség részéről érdeklődésre tartott számot az olasz T-346A elnevezésű vadászpilóta-kiképző program. A Magyar Légierő jelenleg a kanadai NFTC (NATO Flying Training in Canada) program keretein belül képzi vadászpilótáit, azonban a Honvéd Vezérkar vizsgálja annak a lehetőségét, hogy a 2019-ben esedékes szerződés lejártával más képzési rendszert vezet be a harci pilóták utánpótlásának biztosítására. "
Volt egy kis időm, és a Google-n frissítették a térképeket.
Nos: Kecskeméten a GoogleEarth alapján a szabad ég alatt:
17 darab MiG-29 látható. Egy gép tudtommal lefedésben van és 1 darab pedig Szolnokon. Ez összesen 19 darab.
Hol a többi???
"Tanker Problems Delay F-35 Atlantic Crossing
Tony Osborne | Aerospace Daily & Defense Report Jun 28, 2016
LONDON—Tanker problems are holding up the long-awaited transatlantic deployment of British and U.S. Marine Corps F-35Bs in time for their debut at two
major U.K. air shows.
It had been hoped that the two Marine Corps and one British F-35B could make their eastbound transatlantic flight to RAF Fairford on June 27 in readiness for the Royal International Air Tattoo on July 8-10 and then the Farnborough Airshow the week after.
But serviceability issues with the KC-10 Extender refueling aircraft, understood to be transiting from MacDill AFB, Florida, and meeting the F-35Bs from MCAS Beaufort in South Carolina, held up the flight. “During the preflight checks a maintenance issue with the refueling system was identified,” Air Mobility Command spokesman Capt. Nick Plante tells Aviation Week
“A maintenance team was dispatched and the problem is now resolved.” The mission is now scheduled to depart on June 29, approximately 48 hr. after its originally scheduled departure.
A second deployment, this time by a pair of U.S. Air Force F-35As from Luke AFB, Arizona, is also expected to take place later this week, possibly June 30. British officials have said there is little reason to be concerned, and the deployment plan has leeway in the event of further delays to the plan to ferry the aircraft to the U.K."
@zord: Nagyon dühös leszek, ha megint nem lesz F-35 Angliában. Abban a tudatban hagytam ki Leeuwardent, hogy Fairfordban és Farnboroughban úgyis látni fogom majd.
@Open Skies: hát, a cím szarul hangzik. Ha lemondunk az An-26-osok javításáról, akkor bizonyosan lesz interregnum. Persze, most tényleg lehet pénz, akár új gépre is, de minden IDŐ. Évek.
@zord: Hatásvadász cikk, alacsony igazságtartalommal. Más van a háttérben.
Azért hazug a cikk, mert X.Y őrnagy nemrég tért vissza Ukrajnából, a MotorSzics-től és akkreditál a gyárban, bizonyos dolgokat. (ez holt biztos dolog, beszéltem vele).
Hasonlóan lehet(ne) a volt Antonovnál is.Ha megfelel az Antonov gyára a Szaúdiaknak, az AN-70-el a Franciák szállítanak katonákat, az AN-26-ost amelyből még több száz darab repül és nagyjavítás döntő része Ukrajnában folyik, mégha talán minőségi problémák is vannak, akkor sem ez lenne az igazi OK.
@Open Skies:
Én ezt kaptam az LM-től, tehát biztos látunk Villám2-esket Angliában. A fotót nem csatoltam..
Media Colleagues,
Chances are good you’re aware three F-35B’s (1 UK, 2 USMC) landed at RAF Fairford shortly after 8 p.m. This is the F-35B’s first transatlantic flight and a major milestone for the program.
I wanted to share a unique photo which was captured shortly after the jets landed and parked. Photo courtesy Lockheed Martin.
Nem volt ez sem veszélyes helyzet, csak fel van fújva. Persze ha az orosz hajó csinálta volna, akkor tele lenne a NATO media. Ja a Mudrij, amelyet őrhajó az orosz terminológia szerint, nyugati besorolás szerint valójában fregatt.
@Open Skies: @Kelepisti:
Emlékeim szerint a legutóbbi An-26-os nagyjavítása alatt már javában dúlt a háború Ukrajnában. Akkor ez nem számított, most meg már probléma lenne?
A másik kérdésem: 7-800 millió körül van egy nagyjavítás. Milyen gépet lehet ennyiért venni?
Az utolsó 100 komment: