Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

NEWFIP 2016: a romlás virágai?

2016.06.01. 23:59 | zord | 5 komment

Idén is megrendezték Kecskeméten a NATO illetékes szerve által biztosított eszközökkel a NATINADS EW integrációs programjának (NEWFIP) gyakorlatát, mely az alföldi helyszín (Cobham DA20, Gripen, a határőrizet miatt rendkívül megcsappant győri lérak csoportosítás) mellett természetesen kiterjedt az 54-esek minden radarjára, illetve környező országokra (Szlovéniára biztosan) is. Fájdalmas volt látni annak jelét, hogy az egyesek számára legnagyobb és legfontosabb szakmai kiképzési rendezvény idejére sem tudják úgy magválasztani a migrációellenes műveletben aktuálisan résztvevő erők összetételét, hogy azon az érintett állomány maximális létszámban részt tudjon venni, és ebből következően a haditechnikai eszközök megszokott számát tudják prezentálni a gyakorlat hatékonysága érdekében. A LégierőBloggernek minden alkalommal nagy öröm látni ennek a szövetségi programnak a folytatását, melyből mindenekelőtt a nemzeti légvédelmi erők profitálnak, de ezúttal nyilvánvalóak azok a jelek, melyek a honvédség magas intenzitású hadviselésre való alkalmasságának degradációját mutatják a politika által diktált belbiztonsági feladat kedvéért. Ez nem jó így! Olyan, mint okostelefonnal szöget beverni.

160601_ke_newfip16_2.jpg

Akik a nótát húzták...

160601_ke_newfip16_1.jpg

...és hangszereik. A belső az E/F sávú, a külső az I/J sávú konténer. A szolgáltatás klasszikus PPP-konstrukció.

160601_ke_newfip16_3.jpg

Nem az a lényeg, amit látunk, hanem amit nem. Sehol P-18, sehol PRV-16.

160601_ke_newfip16_5.jpg

Nem volt magányos ez a SzURN sem, hiszen vígan ott pöfékelt mellette az agri. Nem is olyan rég még a reptér teljes hosszában felsorakozott mind a négy célcsatorna.

160601_ke_newfip16_4.jpg

A 40-es pumabőrébe bújt Démon indul komplex, a NEWFIP-nek is alájátszó, CAS-t is gyakorló, valszeg JTAC-et is gyakoroltató bevetésre harmincas irányon.

160601_ke_newfip16_8.jpg

A kísérő. Dögöljek meg, de én ezen még mindig nem látok ROVER DL antennát. (Igen, tudom, lehet máshogy is megoldva - azaz nem a podon magán -, ahogy anno a ROVER-hőskorban az F-14-eseken is volt). Esetleg valaki felhomályosíthatna :-)

160601_ke_newfip16_6.jpg

Némi rohanással elértük a túloldalon a tangóleckéből visszatérőket is. A kísérő a vezérnél laposabb besiklása, de ahogy mondani szokták, inkább az elejére, mint a végére. Úgy némileg több idő marad gondolkodni, ha valami elfelejtődött ;-)

160601_ke_newfip16_9m.jpg

 Pop-up-os márknyolcvankettes házhozszállítás után kifordulás jobbra a célpont felett...

160601_ke_newfip16_7.jpg

...egress közben egy hasonlóból, de másik irányba.

160601_ke_newfip16_11.jpg

Diversitas delectat. A napi második sor, Kobráék már 12-esre jöttek...

160601_ke_newfip16_12.jpg

...némi tempót itt is be kellett iktatni a feladat sikeres végrehajtása érdekében, de hálistennek elég jó a hátsó út. A Fekete Gólya szolgáltatásainak igénybevétele közben ráadásul kinyílt a felhőzet is, ami miatt a fenti Ghost hívójelű Falcon olyan fakóra sikeredett.

Zord

Címkék: kecskemet litening iiig szt 68 szurn newfip Gripen Falcon DA20 Kub ROVER

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr128775338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.06.03. 11:01:01

"Némi rohanással elértük a túloldalon a tangóleckéből visszatérőket is."

Írd le, hogy körrekorddal szerintem :)

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2016.06.03. 11:48:58

A 34,40-en lejjebb van az ILS antenna a vezérsíkon a többihez képest, a 37-en pedig mintha lenne 2 extra antenna a fékszárny alatt a törzsön.

zord 2016.06.03. 11:55:15

@T.Tom:

Igen, az ILS-t észrevettem, hogy lehozták a FPU oldaláról a belépőélen lévő (használaton kívüli???) antennaház oldalára, mint más C/D-ken. De a has alattiakat még nem...jó jelöltek, hiszen a ROVER karakterisztikának oldalszög szerint körkörösnek (omni), helyszög szerint viszont lényegében csak negatívnak kell lennie.

Zord

zord 2016.06.08. 09:02:28

Csak hogy nem a levegő bebeszélünk, itt van, ha virágynyelven, a sorok között is:

www.honvedelem.hu/cikk/57612_megtiszteltetes_es_megbecsules

Zord
süti beállítások módosítása