Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (105) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (54) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Portorozi kényszerkitérő F-16-ossal

2015.07.19. 00:00 | zord | 2 komment

A rövidke szlovén tengerpart kellemes fekvésű, igazi mediterrán hangulatú reptere, Portoroz volt a helyszíne 1994 februárjában a Bosznia feletti NATO-őrjáratozás egyik emlékezetes, szerencsés kimenetelű incidensének. A ramsteini 86. ezred 526. századának Avianóban állomásozó Block 40-es F-16-osa hajtómű-meghibásodás miatt kényszerült itt leszállni, de nem tudott megállni a rövidke aszfalton, túlfutott és egy csatornában kötött ki. A pilóta, George A. Uribe százados sikeresen katapultált, a 89-2134 szériaszámú gép 3,5 millió dolláros kárt szenvedett. A LégierőBlogger a napokban a helyszínen próbálta meg rekonstruálni az eseményeket.

150719_portoroz_f-16_2graf.jpg

A reptér történetét megörökítő leporelló egyikén látható fotó a felismerhető objektumokkal...

150719_portoroz_f-16_3graf.jpg

...ugyanaz a levegőből. A hosszú nyíl jelzi a bejöveteli irányt.

150719_portoroz_f-16_4.jpg

 

A Knight 14 hívójelű gép eseményének vizsgálati dokumentuma Uribe aktuális fotójával. Most a nellisi 57. (óriás) ezred parancsnokhelyettese.

Zord

 

Címkék: kényszerleszállás Portoroz F-16 Bosznia-Hercegovina Deny Flight

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr477650988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LHKG Iceman 2015.08.21. 14:14:59

Talán érdemes megemlíteni, hogy portoroz-i reptér futópályája csak 1200 méter hosszú (30 méter széles - oldalszél esetén azért nem mindegy)... ami elég "sovány" a katonai repterekhez képest. Ha jól tippelem a pilóta ledobta a függesztményeket. Álló hajtóművel azért elég meredek egy leszállás egy ekkora helyre - tudván, hogy egy átstart nem fér bele és a megközelítés sem mehet nagyon alacsony sebesség mellett... Egyébként itthon sem lenne hülyeség, ha a katonák aktívabban használnák a rendelkezésre álló vidéki reptereket...hasznos tapasztalat lenne, no meg kényszerhelyzet esetén bármikor szóba jöhet a használatuk.

zord 2015.08.22. 12:19:35

@LHKG Iceman:

Abszolúte. Nehéz dolga volt a srácnak. Igen, az Adriába bedobta a bombáit és a pótosait.

Zord
süti beállítások módosítása