Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Parádé..............? - Ugyan! AMRAAM-villantás!

2011.08.21. 16:03 | zord | 66 komment

A LégierőBlogger szomorúan veszi tudomásul azt a tényt, hogy nem lehet egyszerre két helyen, s ezért nem fotózhatott levegőben lévő magyar Gripent AMRAAM gyakorló rakétával (földön, az egy másik kérdés...), amikor erre az augusztus 20-i parádé kapcsán lehetősége nyílott volna. Most GSF-kollégának, aranyfokozatú kommentelőnknek hála következzen néhány kép az említett konfigurációról.

Akárhogyis számolom, a szárnyak alatt ott lapul a CATM-120 mennyiségünk nagy százaléka!

A 42-es bejövetele a becses rakománnyal. A törővégekre CATM-9L is jutott.

A 38-ason csak AMRAAM-ok voltak... 

Részletnagyítás az előző képről: látható, hogy az NMML-sín itt BOL nélküli változatban/konfigurációban van. Valószínűleg hülye a kérdés, de melyik a helyes? Van többféle indító, vagy a hátsó részt át lehet szerelni BOL-szóróval, igény szerint?

Zord

Ps: Még csak annyi, hogy Magyarország a 2004-ben köttetett FMS-szerződés alapján 10 darab CATM-120C-t kapott, ezekből láthattunk most jópárat.

Címkék: augusztus 20 gripen amraam aim 120 catm 120

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr833168886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hollywood 2011.08.21. 20:04:18

szép képek.
Lenne egy elméleti kérdésem: a dupla indídótsínt AMRAAM hordozásra fel lehetne szerelni és elférne a Gripen szárnya alatt úgy mint az F/A-18 szárnya alatt?

rudai gyerek 2011.08.21. 20:05:21

Köszönjük szépen a csodás felvételeket!

Azt meg "örömmel" láttam, hogy a légierő a Hősök tere feletti légi parádén felvonultatta az összes bevethető Mi-24-es helikopterét...

És lenne még egy kérdésem, a június elején történt Gripen hajtóműleállás kapcsán: miért csak két hónappal később jelentették be az eseményt?

zord 2011.08.21. 20:11:13

@rudai gyerek:

Nem történt hajtóműleállás.

Zord

KATZE 2011.08.21. 20:19:58

@zord: megosztható a "nagyérdeművel", hogy mi történt valójában? Mert a miniszter "beszéde" elég zavaros volt.

Szerintem az összes MI-17N is ott volt, de lehet, hogy az összes An-26 is:/

mig23 2011.08.21. 20:37:46

A hajtóművet vezérlő számítógép fő üzemmódja ment tönkre. Átállt a tartalék üzemmódra és hazahozta repülőgépét.

zord 2011.08.21. 20:41:34

@KATZE:

Igen, amit tudunk. A hajtómű vezérlése a meghibásodás következtében nem a teljeskörű digitális főrendszerrel, hanem a tartalék rendszerrel történt. Degradálódik ugyan a működés, nem lesz teljesen "carefree throttle movement", de a hajtómű köszöni, és dolgozik tovább.

Zord

KATZE 2011.08.21. 20:55:51

@zord: Értem. Ez mintha a redszerbeállításkor is szarakodott volna a "flotta" madarain, az üzemanyag-szabályzás mellett (2006-2007 környéke)

örüljünk, hogy nem lett baj és Molnár örgy. nem lett "duplázó" a 2002-es eset után:)

GSF 2011.08.21. 21:06:08

Tulajdonképpen nem állt szándékomban kimenni, mert azt hittem, hogy egy gép fog áthúzni, látva a pénteki próbát, belső infóm meg nem volt. Aztán láttam az ablakból a négy gépet... "Rálőttem", de nagyon messze voltak, viszont láttam, hogy nehezek, rögtön kimentem. Ott konstatáltam, hogy 6 gép van az indítóban. Pálya felőli félcsőből meg kikandikált az egyik keszi gép svanca is. Érdekes, hogy még mindig nem sikerült az összes állást gripenesíteni...

Nekem nagyon furcsa, hogy szinte minden gép más és más pilon variációval dolgozik. A kiképzési repeken is, látni aerodinamikailag teljesen tiszta gépet, csak törzspóttal, az egyik keszi is ilyen, kivéve persze a törővéget, amit mi magyarok rendületlenül terhelünk. Ez látszik ezeken a képeken is. Volt olyan, hogy szárnypótosokkal fordulózptt a tengely felett az egyik gép, gyakran forszázst kapcsolva! A héten többször is ment a keszi, az egyik alkalommal visszajöttek 20 perc múlva és több áthúzást is végeztek. Olyan eleven volt a reptér, mint sok évvel ezelőtt.

Érdekes, hogy a múlt héten a bázis felett az egyik Ancsa az egy hajtóműves üzemet próbálta, ilyet se láttam, gondolom az ominózus eset óta erre fokozottan figyelnek.

A díszelgésre visszatérve, nekem tetszett, hogy nem volt az a nagy rákészülés. A négygépes beköszönés pedig nagyon impozáns volt, azért így a gripen is harciasan tud kinézni.

Mondhatnók benne van a potenciál :-) Csak ki kell használni!

Üdv!

zord 2011.08.22. 07:20:27

@GSF:

Mindenesetre csak járjál ki szorgalmasan, és fotózzál! Köszönöm mégegyszer!

Remélem, Budapesten megjön az ész, és rövidesen újabb függesztmények is megjelennek a repertoárban. Annak is örülök, hogy előjött ismét a pod, ahhoz meg kellene valami, ha más nem is mint 12/49.

Zord

rudai gyerek 2011.08.22. 11:33:17

@zord: Elnézést a félreértésért, de hírekből az jött le, hogy nagyon súlyos helyzet alakult ki, a pilótának katapultálni kellett volna, ehelyett azonban hazavitte a repülőgépet.

Azért megérdemli a plecsnit...sőt, mindenki megérdemelné, aki azon fáradozik, hogy a körülmények ellenére működőképes állapotban tartsa a Gripen-flottát.

mig23 2011.08.22. 22:34:06

Ilyenek az igazi REPÜLŐMŰSZAKIAK!

mig23 2011.08.23. 08:30:44

@molnibalage: a körülmények ellenére működőképes állapotban tartsa a Gripen-flottát.

zord 2011.08.23. 09:00:37

@mig23: @rudai gyerek:

Igaz. Ezért is jók a Robi által szervezett rendezvények, mert ott legalább megtestesül a megbecsülés a műszakiak irányában is.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.08.23. 11:10:01

@mig23: Továbbre sem értelek. Nincs két hete az, hogy kikérted magadnak azt, hogy kele (?) vegzálta a gépek üzemeltetési kultúráját. Mos akkor te magad hasonlítod össze az orosz gépes üzemeltetést a svéd acélossal?

Nálam zavar van a köbön...

mig23 2011.08.23. 11:24:43

@molnibalage: Mint ahogy akkor is, most is a műszakiak által végzett munkát próbálom kiemelni!

zord 2011.08.23. 13:49:53

Uraim, gyönyörűen látni, hogy elbeszéltek egymás mellett!

A repülőműszaki etosza, mint olyan teljesen más dolog, mint egy aktuális üzemeltetési kultúra, ami persze jórészt hús-vér emberekből áll össze.

A REPÜLŐMŰSZAKIT meg kell becsülni áldozatvállalása miatt. Anyagilag, morálisan. Pont, nincs kérdés, hiszen ő a termelő oldal.

Az, hogy egy adott technikával, körülményrendszerben milyen (színvonalú)repülőműszaki kultúra jön létre és létezik, a fenti állítást nem kérdőjelezheti meg.

Azért nem, mert ha nincs megbecsülés, nincsenek biztosítva a feltételek, nem lehet akármekkora színvonalat sem elvárni. Erről már írtam: lelkesedés < lelkesedés+megbecsülés

Zord

GSF 2011.08.23. 22:32:54

Nekem volt már itt vitám ezzel kapcsolatosan.

A műszakik ugyanolyan fontos elemei a rendszernek, mint a hajózók, vagy maga a repülőgép. A megbecsülés és elhivatottság egyaránt fontos. Megemelem a kalapom azok előtt, akik erőn felül teljesítve, adott esetben tényleg a szarból építettek várat, tartottak fent egy döglődő és alulfinanszírozott rendszert.

Ugyanakkor bőven tapsztalni olyan mentalitásbeli tüneteket, amik szerintem nem pénzkérdés vetületűek. Vesszőparipám a ponyva. A pofám leszakadt, hogy a kabinra se futotta. Attól, hogy egy gép üzemképtelen, még értéket képvisel, méghozzá a mi értékünk, és ha csak a kabint tudja megmenteni, hogy ne sárgítsa és szívja ki a Nap, akkor tegye meg! Küzdjön érte. Én nem állítom, hogy senki sem tett így, de a Jurassic Park egykori látványa önmagáért beszél. Ez is az üzemeltetési kultúránk része... Felelősöket pedig a ranglétra minden szintjén lehetne találni, ha valaki keresne. Vajon hogyan néznének ki az évtizede üzemképtelen és szabad ég alatt szétrohadni hagyott gépeink, ha már akkor, amikor lehetett látni, hogy a földön maradnak, tetőtől talpig (ahogy erre volt példaideig-óráig) betakarják őket, és mentik, amit lehet! A szabad ég alatt is lett volna lehetőség bizonyos állagmegóvásra!

Ezzel nem akarok megbántani senkit. Erre nincs magyarázat. Ez nem pénzkérdés, nem százmilliós tétel. Szerintem hozzáállás kérdése.

Üdv!

mig23 2011.08.23. 22:35:36

@GSF: Hidd el nekem, ha a repműszaki pk. azt mondaná: Uraim, itt van 25 kabintakaró a 29-esekre, akkor a műszakiak feltennék. De NINCS!!!!!

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.08.24. 10:41:39

@GSF: Én a repműszakiak munkáját nem csak abban mérném, hogy a Jurassic Parkban a gépeken van ponyva vagy nincs. Bár itt sokaknak ez a mérce. Ajánlom ismerjétek meg a másik oldalt. Gyertek el egy repműszakis rendezvényre és beszélgessetek velük. Elég sok dolgot fognak elmesélni.:) Én már megtapasztaltam.
Hogyan foglalkoznak a repműszakiak a gépekkel, hogyan néznének ki a repülők, ha rajtuk múlna minden? Úgy, ahogy most már a 08-as MiG-23MF. :)

stonefort 2011.08.24. 11:34:14

@mig23: A ponyva nem lehetne kérdés. Nincs? Akkor adni kell a konyhás néniknek egy mintát meg valami nevetséges összeget, amit az ezred röhögve kigazdálkodik, és CSINÁLNAK!!! Agyamra megy ez a töketlenkedés, hogy a vezérkar, meg a minisztérium, stb. Nem rájuk tartozik a ponyva, és még sok egyéb más sem. Helyben kell, (kellene, kellett volna) megoldani, és nem mutogatni felfelé, oldalra, lefelé, stb. bár az egyszerűbb.

mig23 2011.08.24. 12:56:48

@stonefort: A pk-nak annyi költségvetése nincs, hogy ha vendég érkezik hozzá, megvendégelje! Értsétek már meg, elmúltak a régi szép idők!

stonefort 2011.08.24. 13:29:06

@mig23:

Ehhez képest több szükségtelen "csókost" lehet kiküldeni az ersókra jó kis napidíjjal. (a hajózókon és műszakiakon felül)

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.08.24. 15:34:41

@stonefort: Te is tudod, hogy működik. A beszerzés a logisztikáé és valószínű ennyi ponyvánál közbeszerzésen keresztül kellett volna venni. A pályázat kiírása már bonyolult, így elmaradt és folytathatnánk a sort.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.08.24. 15:40:26

@stonefort: különben pont a MiG-23-as festésnél tudtuk meg, hogy egy sima, egyszeri alkalomra készülő ponyva, mennyibe kerül. Nem kevés. ezt szorozd be 25-el és rögtön megtudhatod, hogy nem biztos, hogy az ezred ki tudja gazdálkodni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.08.24. 17:48:04

@sdragon: Mennyi? Miért nem lehet leírni? A ponyva egészen pontosan milyen funkciókat lát el?
Mivel helyettesíthető szerinrted? Mert az láttuk, hogy pl. vulkáni hami ellen mivel védték az olaszban kint levő gépeket egyes nemzetek. Műanyag fólia és ragasztószallag. Ponyva helyett talán ez is megtette volna, a semminél biztos több...

GSF 2011.08.24. 19:25:19

Ne haragudjatok, nem hiszem el, hogy a gépek minimális állagmegóvására nem futotta volna.

Igenis a Jurassic Park látványa tünete egyfajta mentalitásnak. Állami vagyon, azaz közvagyon. Azért pedig a kerítésen belül mindenki felelős.

Röhejesnek érzem a pályázati árat a 8 roncsért. Több mint 3 milliárd. Érdemes lenne eljátszani a gondolattal, ha bár üzemképtelen (kannibalizált), de lekonzervált és tetőtől talpig ponyvába csavart gépekről lenne szó. Ezek között ugyanis vannak gépek, amiket nem szétrepültek, tehát gondos gazda módjára történő kezelésük esetén igen jelentős értéket képviselnének.

De ez csak az anyagi vetülete. Elnézést, de nonszensz az a mi a 29-esekkel történt, még az Iván is ponyváz, pedig ott sincs péz.

És miért a ponyva a vesszőparipám? Mert sztem ez az alap, és ha ez hibádzik, mit várunk az egésztől?

Sokszor láttam, ahogy a 90-es évek derekán, végén a repülés után hátravontatták a gépeket. Szertartásszerűen végignéztem, ahogy ponyvázzák őket, nagy gondossággal. Akkor se volt több pénz szerintem.

Még egyszer, ez nem százmilliós tétel. Egy napi üzem árából kijött volna, és gépeket mentett volna. Bár nem akarok populista lenni...

Ettől függetlenül továbbra is nagyra becsülöm a műszakik áldozatos munkáját. A jövőre nézve azonban érdemes tanulságokat levonni a 29-esek szétrohasztásából.

Üdv!

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.08.24. 20:29:14

@GSF: Tudod, hány darab, nem száz milliós tétel miatt nem volt néha repülés? Hosszú lenne felsorolás és néha elmosolyogtató az eredmény.:)
Pont Te fogalmaztad meg, amikor volt ponyva rárakták, nem voltak hanyagok. Ha nincs, mert eljárt felette az idő, akkor meg már nem tudtak mit feltenni.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.08.24. 20:32:31

@molnibalage: menj be egy szövetboltba, kérdezd meg mennyi a szakakadást bíró eső álló anyag métere. Nézd meg a MiG-29 felületét, számold ki mekkora anyag kell. És megvan egy gépre az ár, de ez a nem közbeszerzési:) Szorozd be 25-el és már okosabb is vagy.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.08.24. 20:41:49

@sdragon:

A Honvédségnek nincs n+1 darab régi esőkabátja? Azok jó vastagok voltak amennyire tudom, olyan sátoranyag szerűek. Vagy régi sátrak anyaga? Csak össze kellett volna varrni őket...

GSF 2011.08.25. 08:50:23

@sdragon:

Te sem gondolhatod komolyan, hogy ezzel védhető a dolog! Elszakadt és elfogyott, hát nincs tovább, rohadjon szét? És a kabinra se futja? Arra már igazán nem mondhatod, hogy milliós tétel?

Szerintem ez védhetetlen. Szégyen. És igen, része a magyar üzemeltetési kultúrának, függetlenül attól, hogy nem tartom hibásnak a műszakit azért, hogy nem rakott rá ponyvát, ha nem volt. Csak épp nem hiszem, hogy nem volt rá pénz.

Tudod mi nem volt hozzá? Akarat és szándék. A rendszer a hibás, annak pedig, ha tetszik ha nem, része az egész állomány, még akkor is, ha lehet azzal takarózni, hogy fejétől bűzlik a hal.

Ahogyan annak sem volt következménye, hogy főtartó tört, meg gépeket amortizáltak demo címén, úgy annak miért lenne, hogy a szabad ég alatt rohadtak az adófizetői forintmilliárdokat érő vasak! Nemde?

Üdv!

KATZE 2011.08.25. 14:36:10

@GSF: Igazad van, fontos eleme a műszaki, a pilóta, a repülőgép. És a repülésirányítás? Nélkülük sem repül semmi! Őket is "megbecsülik" a HM-ben.... Még annyira sem mint a műszakiakat.

Más! Az eladásra szánt gépek régóta nem repülő, tíz-tizenöt éve alkatrész-bázisnak használtak? Ki fogja akkor megvenni őket, ha a belső részek nagy része hiányzik? Talán az oroszok, más nem nagyon

zord 2011.09.26. 21:42:48

@Open Skies:

A cikkben van egy ennél is fontosabb adat: a csehek eddig 12.600 órát repültek (2005 áprilisától kezdve, azaz 6 és fél év alatt).
Mi márciusban tartottunk a lízing felénél, öt évnél, és nemrég ünnepeltük a 6000 órát.
Ha ezért nem sittelnek le senkit, vagy legalábbis nem neveznek meg senkit felelősnek, akkor semmiért sem lehet.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.27. 08:49:18

@zord: Ugyan már, itt? Ebben az országban? Előbb fagy be a Duna augusztusban...

zord 2011.09.28. 13:41:36

Ja, egy kérdés a kecskeméti szpotter-társadalmohoz:

Jól érzékelem én, hogy mostanában két pótos a módi a Gripeneken?

A felszállásszám és a repóra közötti olló nyitása pozitívan hathat a megbízhatósági mutatókra is.

Zord

jack o'neill 2011.09.28. 13:52:35

@zord: Sajnos Molninak lesz igaza, nem hiszem, hogy ezért valakit(ket) még csak le is ba**nának...

GSF 2011.09.28. 14:34:56

@zord:

Mostanában nem voltam kint, de tény, hogy sokkal többet tolták szárnypótosokkal mint előtte.

Ettől függetlenül a repidő nem nyúlt meg, sokszor a géppárok is törzs és szárnypótos függesztésekkel mentek, nem egyszer meg a dupla pótosok jöttek vissza hamarább.

Olyan 50-75 perc körüli az átlag feladat, és négy felszállás egy nap. Legalábbis a keró-dömping első heteiben ez volt. Hogy most mi van, sajnos nem tudom.

Csak annyit, hogy éjszakai váltás nincs (6 után érek haza...), gondolom az óraállításig várnak vele :-)

Üdv!

Ákyka 2011.09.28. 21:33:34

@GSF:
Holnap már kezdik az estit.
13.30-21.00-ig lesz repülés.

zord 2011.10.15. 20:28:16

@Open Skies:

Kéretlen válasz a szkeptikusoknak. Annyira rendszerben van a Gripen A, hogy még most is ajánlják a horvát konstrukció elejére...
Teljesen nyilvánvaló számomra, hogy a változások dacára az eredeti (2001) magyar Gripen-ügylet is végig lett volna műszakilag támogatva (2014-15-ig).

Zord

stonefort 2011.10.15. 21:29:59

Az egekig magasztalt maximalista airliners-en is becsúsznak hibák, a második képen vastagon C Gripen látható.

Open Skies 2011.10.15. 21:50:38

@stonefort: Az airliners csak egy fotóportál, nem harcirepülős szakportál...

Open Skies 2011.10.15. 22:07:58

Gripen variant identification guide

img.photobucket.com/albums/v486/robban75/differences1.jpg

A. 39101-39206(39130 became the first twoseater Gripen 39800)

B. 39800-39814(39800 has now been been modified into a D)

C. 39208-onwards(39207 became 39-6)

D. 39815-onwards

forum.keypublishing.com/showthread.php?t=67555

stonefort 2011.10.16. 08:43:57

@Open Skies: Így van, de erősen disszonáns, hogy a fotó minden apró részletébe belekötnek, abba meg nem, hogy mit is ábrázol.

Liverbird 2011.10.16. 11:30:35

No, ezért a "riportért" aztán érdemes volt megreptetni őket... Engem nem akarnak elvinni egy körre az Ancsával?

www.blikk.hu/blikktv_aktualis/elkaptak-minket-a-gripenek-2067800

balou84 2011.10.16. 18:58:58

@Liverbird: Ezt asszem pont láttam, szerintem csütörtökön délután lehetett. Felment az Ancsa, utána meg kényelmes tempóban két Gripen, a második utánégetőt sem kapcsolt felszálláskor, viszont dobott egy orsót. :-) Nem gondoltam volna, h megtudom kik voltak a zsokék.

szasa30 2011.10.16. 20:28:00

@balou84:
nincs ezzel baj. Pakolják meg az ancsát ujságírókkal és menjen a gripen marketing. Csak növeli az image-et a légierőnek. Inkább ezzel legyenek tele az újságok....

zord 2011.10.16. 20:47:44

@szasa30:

Egyetértek. Simán össze lehetne hozni egy csomó légifotózást koordinált An-26/Gripen gyakrepekből. A rámpát úgysem nyitják ki, ami felkészítést igényelne. 3000 alatt a vészkijáratot ki lehet venni, hogy jobban lehessen fotózni.
Pár perc együtt elég.

Zord

GSF 2011.10.17. 09:36:12

Láttam én is a dolgot. Sajnos csak 3 gép repült és csak két leszállás fért az időmbe. Bosszantott, hogy az utolsó bejövetel után egy továbbmenetelt se nyomtak :-( Rohadt hideg egy óra elteltével a mezőn futkározó őszi szél...

Üdv!

Liverbird 2011.10.17. 22:22:10

@zord: Persze, én is egyetértek azzal, hogy promózni kell a légierőt, meg úgy alapvetően a honvédséget, de ha már elvitték repülni őket, igazán megtölthették volna némi információtartalommal ezt a videót. Így csak az a kép jön le, hogy minden szép és jó. Picit árnyalni kéne ezt a képet.

T-Jay 2011.10.18. 17:26:22

Sziasztok!
Ha már a légierőnk promóciójánál tartunk:ma 12 óra után nem sokkal erős hajtóműzajra rohantam ki a lakásból.2 Griffet láttam hátulról szokatlanul alacsonyan elhúzni a radarjaink felé és rövidesen még egyszer lecsaptak.Tettek egy kört és "laposkúszásban" támadtak újra.Kiváló látási viszonyok voltak ma is, gyönyörű látvány volt a 3(!)
Gripen 100m alatti magasságon.Majdnem a fejem felett repültek el, a jobb kísérő a 39-es számú volt.A második körnél már úgy helyezkedtem hogy minél jobban láthassam őket,de az első menetnél teljesen váratlanul robbantak ide :) Szuper volt! Remélem nem lesz újságcikk ebből...

T-Jay

zord 2011.10.18. 17:32:34

@T-Jay:

Ha esetleg legközelebb lenne kéznél gép, és küldenél a fotókból, megköszönném...
...nem kell nagyon rájuk mászni, lássék a táj is!

Zord

T-Jay 2011.10.18. 18:04:03

@zord:
Természetesen, én is gondoltam ilyenre.Erre nem voltam felkészülve,a Hungarocontrol-t nézve is váratlan volt.Egyébként néhány éve An-26-osok csináltak ilyen rácsapásokat, volt hogy kettő is párhuzamosan repülve.Ez többször is előfordult.
Majd résen leszek...:)
T-Jay

Open Skies 2011.10.18. 18:32:52

honvedelem.hu/cikk/28500/bucsuzik-a-tabornok

Pontosan 11 óra 30 perckor kapcsolt forszázst a JAS–39 első kabinjából Kilián tábornok, hogy utoljára megmutassa egy vadászrepülőgép pilótafülkéjéből Pintér Zoltánnak azokat a repülőtereket, ahol a ranglétrát végigjárva szolgált.

T-Jay: Te hol laksz?

zord 2011.10.18. 19:17:53

@T-Jay:

Ha esetleg legközelebb lenne kéznél gép, és küldenél a fotókból, megköszönném...
...nem kell nagyon rájuk mászni, lássék a táj is!

Zord

block50 2011.10.19. 12:41:28

@Open Skies: Pintér és Sáfár...
Rajtuk keresztül ismerkedtünk a magyar katonai repüléssel a 90-es évek elején. Ha jól emlékszem Sáfár volt, aki 92-ben a MiG-23-ast repülte Taszáron. Pintérnek pedig egy vészhelyzetéről volt cikk a TG-ban, amikor meghibásodott MiG-21UTI-val szálltak le. Senki nem fiatalodik! :-)

zord 2011.10.19. 12:56:52

Egy név, mely összefonódik az elmúlt két évtized sikertörténetével! :-))))))))))))))))))))

------------------------------------

Sok sikert kívánok Safinak! Már csak azért is, mert amint azt itt is sokszor megbeszéltünk, ha a dolgok lényege a politikán is múlik, azért nem minden. Egy jó parancsnok sokat változtathat, általánosan szar körülmények közepette is. Eddig ennek sok nyomát nem láttuk. Talán majd ő.

Első kérdésem: a kecskeméti alakulat főtiszti állományához (NEM Kiliánról beszélek) hasonlóan ő is kap évente néhány Gripen-órát?

Zord

Allesmor Obranna 2011.10.19. 23:18:02

Sáfár Albert még 1989-ben a Popcorn magazinban volt látható Perjési Zoltánnal, mint szimpatikus fiatal "magyar Top Gun"-ok és válaszolgattak fiatalosakat a fiatalos kérdésekre.
Az itt készült fotókból jelentek meg aztán pár a legeslegelső 1990/10-es Top Gun-ban.
Ez egy sorozat volt, Sáfár Albert és Perjési Zoltán a vadászpilóták életét, Késmárki Attila a fiatal Mi-24-es helikopterpilóták, míg egy név nélkül srác a Komondor Kommandó-beli mindennapjairól nyilatkozott.

Perjési volt az, aki utoljára repült idehaza 23-assal, a 11-es oldalszámúval.

Open Skies 2011.10.20. 20:54:12

A 45. héten lesz valami magyar-svéd hadgyakorlat Kecskeméten? Lehet erről valamit előre tudni? Bár túl sok érdekességet nem tudnak mutatni a svédek.

Liverbird 2011.10.20. 21:19:11

@Open Skies: Air power hírek 7 táján keresgélj...
süti beállítások módosítása