Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (105) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (54) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Aligha átmeneti: dolgozik a SALIS

2011.05.13. 13:27 | zord | 15 komment

Tegnap ismét dolgozott a SALIS-program, amikor egy ukrán An-124-essel elszállították Ferihegyről Afganisztánba a magyar PRT állományának megóvását szolgálni hivatott, fokozott védelemmel ellátott hét Rába H-14 típusú teherautót és két Mercedes mentőt. Tekintettel az A400M késlekedésére, a C-17-es árára és korlátaira, nevével ellentétben a SALIS aligha átmeneti szolgáltatást nyújt az expedíciós missziók terhe alatt rogyadozó európai haderőknek, benne a Magyar Honvédségnek. 

Még kinn a hasznos teher...(a Russzlán padlózata, beleértve e rámpát is, szinte teljesen új volt, a lemezeken néhol még látszottak a „szabászat” során felrajzolt számok és jelek, illetve a túloldalról a szegecslyukakon átfolyt alapozó).

Felgördül a rámpán az első páncélozott H-14-es, mely a módosítással új típusjelzést nem kapott a helyszíni információk szerint.

Sorára várakozik az utolsó két Rába.

A páncélozott Mercedes mentők egyike. Ne legyen rájuk szükség!

Zord

Címkék: afganisztán rába ferihegy salis an 124 h 14

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr542900646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.05.13. 14:21:04

C-17-esek ezt hány körben vitték volna el? így olcsóbb? Ha jól emlékszem a hírekre, 2003-ban 200 ezer USD volt egy fuvar Taszár-Kuvait az An-124-essel. Afganisztán egy kicsivel több lehet, mert messzebb van.

Beat it! 2011.05.13. 19:50:37

Kerestem adatokat ezekről az új Rábákról, de nem sok mindent találtam. A cég on-line magazinjában is a januári a legutolsó szám.
Lehet tudni, hogy aknák ellen is védettek? Ránézésre nem úgy tűnik. A H-14-esek kaptak erősebb motort és első felfüggesztést a megnövekedett tömeg miatt?

2011.05.14. 10:18:29

A robbanótöltetek elleni védelemnek a két legfontosabb módja a döntött páncéllemezek alkalmazása alul, és magasabbra helyezni a felépítményt. Ezek nem látszanak, de természetesen csak közelről megvizsgálva lehetne eldönteni a védelem hatékonyságát. Talán azért alulra szeeletek valami páncélzatot, még az ilyen egyszerűnek tűnő változtatást sem könnyű megoldani. Egy komoly átalakítás gyakorlatilag már egy új járművet jelent. Ennek fejelsztési költségei sokba kerültek volna. Ezért vásárolják a jól bevált típusokat. Az MRAP járművek közül egyre többnek lesz teherszállító változata a jövőben.
A szállítás gazdaságosságára visszatérve, nikkelezett szemmérték alapján legfeljebb 3 esetleg 4 ilyen méretű jármű fért volna be egy C-17-esbe. Tehát a 9 járművet három vitte volna el, ez alapján egy forduló An-124-es talán olcsóbb. Mindenesetre komoly felelősség egy hadrendben lévő, saját tulajdonban is lévő, üzemóra lekötött gép használata és egy bérelt civil An-124-es közti döntést meghozni.
Amúgy egy Loadmasterrel beszéltem egyszer, és azt mondta, hogy a max teherbírás közelében sem szoktak lenni, inkább a méretek korlátozzák a kapacitást.

2011.05.14. 10:27:12

Próbáltam számolgatni, de ez csak elmélet. A Loadmasterek biztosan nevetve mondják, lehet, hogy nem így működik. De azért próbálok logikázni.
C-17 kapacitás 3 Stryker, vagy 6 M1117
Az M1117 hosssza 6.7m, magasság 2.59m, szélesség 2.56 m.
Rába H-14 hossz: 7.4 m, magasság 2.9 m, ponyva, vagy felépítmény nélkül (ez fontos adat lehet, hogy a C-17-ben kettőt egymás mellé lehetne-e rögzíteni). Szélesség : 2.55 m.
Lehet, hogy nem egészen pontosak az adatok, és itt bizony minden cm számít. Szóval valószínűsíthető a 3 ilyen jármű egy C-17-esbe, és nem több.

stonefort 2011.05.14. 14:20:53

@Z69: Szerintem ha három elfér, akkor négy is, mivel egymás mellett kettő helyezhető el.

zord 2011.05.14. 20:39:34

@stonefort: @Z69:

www.globemaster.de/assets/images/cargoleft.jpg

www.globemaster.de/assets/images/cargotop.jpg

www.globemaster.de/assets/images/cargoaxis.jpg

A C-17-es belső tere 5,49m széles. Két H-14-es egymás mellett a fentiek szerint 5,10m. Nem tudom, hány centi ráhagyást kell hagyni közöttük és mellettük, de eszerint 49 centi marad erre a célra, ami egyenletesen elosztva 16,3 centi rést jelent.
Szó mi szó, négy elfér benne.

Zord

2011.05.16. 14:09:21

Köszönöm. Ez alapján akkor is 3 C-17-es szükséges.
Nem akarom tovább feszegetni, de lehet kérni, hogy hozzák nyilvánosságra a költségeket? Már ami a C-17 An-124 közötti költség különbséget illeti. Ha megvásárlunk bizonyos mennyiségű repórát , azt eleve ki kell fizetni? VAgy enélkül is kihasználjuk a kapacitást?

rudai gyerek 2011.05.16. 15:17:39

Jelenleg a Magyar Honvédség mennyi repórával rendelkezik a pápai C-17-eseken? 60?

oszi80 2011.05.18. 19:27:22

Üdv.
Ma 11 óra 56 perckor kis magasságon, kis sebességgel három darab Gripen repült kötelékben Sárbogárd-Örspuszta felett. Szépek voltak!

T-Jay 2011.05.19. 16:12:14

@oszi80:
Sziasztok!
Egy barátom mesélte:tegnap fent dolgoztak egy családi ház tetején Vésén amikor kis magasságon
elhúzott a fejük felett 3 Gripen.
Egy másik fórumon LHSM környékéről is ezt írták.
T-Jay

oszi80 2011.05.19. 21:23:51

@T-Jay:
Szépek a Gripenek. Ritkák, mint a fehér holló, de egy 29-esre még meg is könnyeztem volna. Kár.

Liverbird 2011.05.19. 22:50:11

Tegnapelőtt kétszer is láttam egy géppárt itt Egerben, de annyira nem voltak alacsonyan. Nem néztem meg a régebben kiadott térképet, de nem lehet, hogy beindultak a korábban sokat emlegetett kis magasságú repülések?

T-Jay 2011.05.20. 18:28:32

@Liverbird:
Én is erre gondoltam először, de sehol semmit nem olvastam még róla.Az egyeztető tárgyalásokról is csak februárig tudok, hogy azóta történt-e megállapodás arról semmit nem hallottam:
siresz.hu/hirek/mac_egyeztetes/mac_egyeztetes.php

www.galatech.hu/pg/

De a barátom azt mondta hogy majdnem leugrottak a tetőről ijedtükben - persze élvezték(katona volt Ő is, AN-26-tal jártak Boszniába). :)))
T-Jay

Open Skies 2011.08.11. 21:03:52

Az előző hétvégén 3 An124-es járt Ferihegyen. Június óta kb. 12szer járt AN124-es Ferihegyen.
süti beállítások módosítása