Amennyiben az időjárás nem szól közbe – a Kárpát-medencében márpedig egy alacsony nyomású övezet terpeszkedik –, akkor a napokban (talán már holnap) megérkeznek Magyarországra a megrendelt Gripenek utolsó példányai is. Teljessé válik a 14 gépes flotta.
A gépeknek és hajózóiknak nem okozna különösebb problémát az átrepülés és a leszállás, de az átvétel előtti repülésekre ismereteim szerint szigorúbb szabályok, minimumok vonatkoznak, mint a mindennapi kiképzési repülésekre. Ez okozhat csúszást.
Az átrepülés előtt a „maradék gépek” – mint korábban mindegyik – a svéd beszerzési hivatal (FMV) malmeni (Linköping) tesztbázisán töltötték utolsó anyaországi heteiket.
Ulf Lindström és Pia Ericson jóvoltából vethetünk a 39-es, a 40-es és a 41-es oldalszámú gépekre (Gysz: 39.3310, 39.3311, 39.3312, amiből a pont utáni első hármast nem festik fel a szívócsatorna oldalára!) egy utolsó pillantást, mielőtt Kecskemétre érkeznének. A Gripenek szárny alatti belső tartóin az emmeni (Svájc) RUAG által gyártott póttartályok vannak, melyek függeszthetőek a dél-afrikai Denel által előállított „NATO-pilonokra”.
Csütörtökön Kecskeméten egy visszafogott, valószínűleg nem nyilvános (tisztelet a kivételnek) ceremónia keretében fogadják be a gépeket, ha addig megtörténik az átrepülés. Egyben parancsnokváltásra kerül sor a gépekkel repülő Puma század élén.
Sok sikert, és még több repült órát kívánok nekik!
Zord