Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Load Diffuser 2010 - első péntek Kevély porfelhőlovagok kurta röpte

2010.04.30. 19:54 | zord | 38 komment

Bár ezt nem mindenki mondhatja el magáról, ma sokan zártak sikeres napot Kecskeméten, amiért ezúton köszönet a magyar, az amerikai, és az orosz légierők személyi állományának az áldozatos munkájáért. Ebből kellene sokat, és úgy gondolom, hogy alacsony létszáma ellenére potens légierővel büszkélkedhetnénk. Ilyenkor kerítésen kívüliként is, bármíly kritikus is az ember, úgy érzi, hogy van remény, lehet ebből valami. Drukkol.

A magyar Gripenek eddig felmutatott "legnehezebb"  konfigurációja: két pótos, két levegő-föld rakéta. Ez jelen pillanatban Magyarország legnagyobb hatósugarú csapásmérő (elrettentő) képességét testesíti meg - természetesen minden PC maszlag lefejtése után.  

A jobb szárny alatt egy pótos és egy fehér színű, televíziós CATM-65H/K. A törővégen egy CATM-9.

A bal szárny alatt egy pótos és egy képalkotó infravörös (IIR) fejjel szerelt CATM-65G.

Míg a csapásmérőkről hiányzott, a demózást gyakorló 41-es gépen volt egy üres BOP/C (BOY 403) kazetta.

Csak egy kazetta volt a gépben, a fölfelé irányuló három társa hiányzott.

Utas nélküli F-16D emelkedik az első sorban.

Légiharc-konfiguráció egy 300 gallonos tartállyal, egy CATM-9-el és egy RCS-reflektorral.

Leszállóban a századparancsnoki killer gép.

Némi futó- és futóakna-tanulmány.

Szóval akármennyire is sok van belőle, akármennyire is unják egyes műkedvelők, az F-16-os igen szép röpüllő.

Vipera suhan át a spotter feje felett...

Forduló a fájnelre, ezen a gépen két 370 gallonos van.

Az oroszok sokat időznek nálunk, ha nem is a spájzban. Egy Open Sky An-30-as kék 04-es oldalszámmal.

Jól látszik a változat megemelt pilótafülkéje.

Kamerafarm a törzs alatt.

Otkritoje Nyebo.

Az 582-es Mi-24D dícséretes rácsapása a szpotterekre. Ellentétben egyes szárazföldi erőkkel, ez szándékos manőver volt.

Napi vészhelyzet: a csillogó-villogó 603-as Ancsa álló hajtóművel tért vissza a bázisra, a földön tűzoltók várták két gurulón is.

Zord

Na ez egy pozitív gesztus, bárki is üljön a hátsó ülésen.

Címkék: hungary kecskemét gripen ohio maverick litening iiig f 16 agm 65 load diffuser 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr351965084

-Roy- 2010.05.01. 12:56:54

Jó az alcím, tetszik :)

Lev330 2010.05.01. 13:58:58

Remek riport a hétről, mint mindig :) Ha Szketyától sikerül ellejmolnom, közkincsé teszem a mihu áthúzás videót! Hacsak ő meg nem előz :)

UAZ AIRLINES powa!

Open Skies 2010.05.01. 16:07:43

Erről az UAZ-os produkcióról nem készült fotó?

the little stormtrooper 2010.05.01. 16:16:21

fuaztade. azok az F-16-os képek nagyon ott vannak! be is tettem képenyőpihentetőnek.
igazad van: uncsi az F-16, de megyek boltolok egy újabb makettet belőle.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.01. 19:04:00

Jelent valamit, amit az F-16 WSO mutat?

zsoltfireman 2010.05.01. 19:58:04

@molnibalage:

Van egy két jel amit ismerek a Viper pilótáktól,de ezzel még nem találkoztam

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.01. 20:47:29

@molnibalage:
Általában minden alakulatnak megvan a kézjele, amivel "köszön", és ami utal a nevére.
Pl. a texasi Gunsliners : airbase.blog.hu/2009/12/10/caslav_2009_szeptember
Az avianói Ölyvek (51. FS Buzzards) a madár karmait utánozzák.
Stb., stb.
Szerintem most is erről volt szó, csak köszönt a földön állóknak.

zsoltfireman 2010.05.01. 20:59:09

@Devil 505:

Pontosítást kíván,hogy nem Gunsliners (No NAVY) :-)
Hanem, Lone Star Gunfighters
149th Fighter Wing TX

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.01. 20:59:27

Persze az is lehet, hogy magyar ült a Viper hátsó ülésén...

Életképek az Ohio ANG oldalán: www.178fw.ang.af.mil/

zsoltfireman 2010.05.01. 21:01:24

@Devil 505:

Aviano AB
555th Fighter Squadron "Triple Nickel"
510st Fighter Squadron "Buzzards"

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.01. 21:04:46

@zsoltfireman: Igazad van, elütöttem. Ilyenkor jövök rá, hogy ideje klaviatúrát cserélni...

:-)

zsoltfireman 2010.05.01. 21:55:32

@Devil 505:

:-)

Semmi gond!

F-16 Fan vagyok

Üdv!

Zsolt

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.02. 07:46:59

@zsoltfireman: Azt tudom, mert vagy 10 éve ismerjük egymást! :-)
Dobj egy mailt az airbase@upcmail.hu címre!

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.02. 08:42:15

@zsoltfireman: Tudom, mert vagy 12 éve ismerjük egymást! :-)
Dobj egy mailt az airbase@upcmail.hu címre

Beat it! 2010.05.02. 08:55:54

A "napi vészhelyzet" valós volt, vagy csak megrendezett, hogy ezt is gyakorolják?

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.05.02. 10:31:34

Pénteken általában magyar pilóták ültek a hátsó ülésekben, így nem biztos, hogy megfejthető a köszönés.:)

Bobby Baccala 2010.05.02. 11:09:16

@Devil 505:

az nem lehet, hogy mondjuk egy számot mutat? esetleg 12 ?

másik kérdésem, hogy a belinkelt oldalon az egyik képen van egy bizonyos Maj. Gyovai. nem lehetséges, hogy magyar származású lenne?

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.02. 20:07:37

@Bobby Baccala: Az is lehet, meg az is, amit sdragon írt. :-)
Meg az is, hogy magyar származású. Ohióban nagyon sok '56-os kivándorló él vagy élt.

Zsolt, vírusos volt a mailed, nem fogadta a levelezőm. Holnap kereslek!

zsoltfireman 2010.05.03. 06:17:16

@Devil 505:

Vírusos???
Na ez valami új....
Kaspersky mellett

Open Skies 2010.05.03. 18:25:33

A mai nap nem történt Kecskeméten semmi említésre méltó?

zsoltfireman 2010.05.03. 19:23:26

@Daimler:

Mire gondolsz?
Mert lent voltam...

Open Skies 2010.05.03. 19:29:04

Én nem voltam ott, nem tudom. Írnál valami beszámoló-félét a mai napról? Milyen gépek repültek, milyen fegyverzettel, mikor jöttek-mentek a gépek, mit gyakoroltak, őrök mai hozzáállása, stb? Esetleg fotók? thx.

zsoltfireman 2010.05.03. 21:29:06

Nos,

Nem volt a mai nap intenzív,a megszokottakhoz képest,szerintem a hétvége utáni első napon ez érthető volt.
Két nagyobb hullám volt,reggeli felszállás 1-2 órás repülés valahol M.O. légterében.
Érdekesség,hogy nyolc F-16-ból hat fent volt.
Gripenek ugyancsak szép számmal,vegyes konfigurációval,2 póttartály,vagy 2 póttank+2 Maverick (Inert) + Litening lézer POD-al. A Viperek esetében is a center tank volt a jellemző függesztmény,de két póttankos variáció is látható volt.Két Mig-29 is levegőben volt ma. 11:00 óra magasságában érkeztek vissza,sajnos a 44-es út melletti spotter állást kellett felvennünk a leszálló irány miatt. Kb.13:00-kor indult a második hullám,mely 14:45-re tért vissza a bázisra.
Az őrök egy szót sem szóltak,nyugottan járőröztek a megszokott útvonalukon,a kerítéstől biztos távolságban! :-)
Hogy mit gyakoroltak? Szerintem ezt a pilótáktól kéne megkérdezni,de megint volt két üdvözlés a spotterek felé,a második hullám utolsó Gripenje elemelkedés után alacsonyan áthúzott felettünk és gépét használta integetésre,a visszatérők közül az egyik F-16D hátsó üléséből integetett a pilóta nekünk!
Állítólag Pénteken érkezik két C-17

Open Skies 2010.05.04. 19:55:56

Van-e valami információtok arról, hogy a Mercedes használhatja-e majd Kecskemétet? Az Audinak ott van Győr-Pér és viszonylag nagy forgalmat bonyolít. Valószínűleg hasonló lesz a Mercedesnél is. Vagy ő is Pért fogja használni?

bvik 2010.05.04. 21:23:51

@Daimler: Ott van Jakabszállás is.
Csak álljon meg a Citation 600 m-en...:)

Open Skies 2010.05.04. 22:05:48

Jó gondolat! Kicsit beruháznak és jó is lesz az nekik.

Reap79 2010.05.04. 22:26:32

Azt csiripelik a verebek régóta, hogy Matkópusztát fogják megcsinálni Merciék (hasonlóan az Audi-Pér dologhoz)... Az máris mellette szól, hogy fele olyan messze van, mint Jakabszállás és minden gond nélkül tud terjeszkedni, mert a falutól messzebb van...

falconfan 2010.05.05. 15:15:43

holnap lesz-e még intenzív replés, van infótok?

Open Skies 2010.05.05. 19:33:15

@zsoltfireman: "Állítólag Pénteken érkezik két C-17"

Ez azt jelenti hogy megjött az eszük és olyan gépet küldenek amelyek le tudnak szállni közvetlenül Kecskeméten? Vagy a C-5 is jön még azért Ferihegyre?

No°3 Szeti 2010.05.05. 19:49:57

Ma végre én is kijutottam, pont az első hullám végekor érkeztem. A másodikban volt fennt Mihu, Gripen+Maverick+Pod, F-16, MiG utánégetővel és vegyes kötelék. Nagyon tuti volt, majd linkelek videót!

Szeti

szoltam 2010.05.05. 21:55:01

Érdemes volna utánakérdezni, hogy vajon most már kiképzési céllal hajtják végre az Ancsával a single engine emergency landing-et, vagy ez véletlen...? Ma ugyanis szintén volt egy ilyen, és nem a múlt heti gép...

zsoltfireman 2010.05.05. 21:56:19

@Daimler:

Hát? Nemtom....
De én közben lebetegedtem,úgyhogy már nem tudok a héten lemenni :-(((
De majd a repnap,akkor Csütörtökön már ott leszünk!

Üdv!

falconfan 2010.05.06. 14:03:48

én viszont ma kissé megszívtam. a 2. hullámban kigurult 6 F16, 4 gripen szintén járó hajtóművel várakozott miközben 1 ub megérkezett (gondolom utasrepültetés) de kb. fél órányi hajtómű járatás után lefújták a felszállást gondolom a közben kialakult nagy borulás miatt:-(
süti beállítások módosítása