zord:
Levertek egy saját F-18F-et is az amerikaiak Jemen támadásakor:
www.rt.com/news/609751-us-downs-o... (2024.12.22. 07:00)AirPowerNews 141. (2024.dec.)
zord:
Szép videó Marignane-ból az HForce-os H225M SOF-unkról, Róka nyilatkozatával. A nyitókép miatt bei... (2024.12.06. 18:31)AirPowerNews 139. (2024 okt.)
zord:
Ha kínai vagy Dél-Koreában, ne fotózz amerikai hordozót:
koreajoongangdaily.joins.com/news/2024-1... (2024.12.03. 10:54)Forddal Triesztben
zord:
A szaga alapján ez egy infoops kampány. A rezsimszócső BBC civil lakosok nyilatkozataival futtatja... (2024.11.30. 13:07)AirPowerNews 140. (2024.nov.)
Mi-8MPTR-1 "eltérítési" kísérlet. A propaganda ködén át is látszik a nagy tanulság: a széles körben ismert, romantizált esetek (pl. Beljenko) ellenére a legtöbbször az ilyen sztorik ellenséges kezdeményezéssel kezdődnek, nem szilárd disszidálási szándékkal. Na de hát ez a "szakma", megkeresni és mebillenteni a bizonytalant, az elégedetlent, a sértettet, a mohót:
Flights to Ukraine are expected to resume as early as 2025
Although there is no end to the war in Ukraine in sight, the country is apparently already planning passenger flights again. And soon. Two airports are being discussed.
Russia's war of aggression against Ukraine has been going on since February 2022. Since then, no civilian flights have taken off from the country. Airlines have taken their fleets abroad as best they could. However, there are plans in Ukraine to revive civil air traffic soon.
This was confirmed by a manager of the insurance broker Marsh McLennan, who is also active in aviation, at the Kyiv Economic Forum congress. Five or six airlines are ready to operate flights from Ukraine as early as the end of January 2025, according to senior partner Crispin Ellison. The airports in Kyiv and Lviv are among the options, he reports, according to an article in the Kyiv Independent newspaper.
@Levente B.: végülis annak, hogy az illetékes kijevi hatóságok nem vezettek be légtérzárat a civil átrepülőknek a konfliktus elején a Donbaszban, volt már néhány száz áldozata (akárki is lőtte le a maláj gépet, a legtöbb jel szerint oroszok).
Egy ilyen háborúban a forgalom újraindításáról beszélni legalább tűszünet nélkül blődség és felelőtlenség.
@Levente B.: jó kérdés, hogy itt milyen szakterület illetékessége merül fel. Pszichológia, agysebészet, vagy büntetésvégrehajtás?
A viccet félretéve, egyre inkább az a gyanúm, hogy egy újabb szörnyszülöttet üdvözölhetünk Európában.
Az idei Csuhaj expón érdekes mock-up is megjelent, ami mintha egy sci-fi filmből jött volna elő. Bár 2022-ben már látható volt, az idei kiállításra készült el, a csak Baidi vadászgépnek nevezett 1:1 modell. Ahogy kivettem, maguk a kínaiak is egy sci-fi elemnek tekintik a projektet. Viszont! Komolyan veszik, mondván, annak tervezése során, sok új ötlet jöhet elő, amik akár átültethetőek egyszer a való életbe.
"The United States reaffirms its unwavering support for Ukraine’s sovereignty and territorial integrity within its internationally recognized borders, extending to its territorial waters.
Ukraine is a key regional strategic partner that has undertaken significant efforts to modernize its military and increase its interoperability with NATO. It remains an urgent security assistance priority to provide Ukraine the equipment it needs to defend itself against Russia’s war against Ukraine.
To date, we have provided more than $64.1 billion in military assistance since Russia launched its premeditated, unprovoked, and brutal full-scale invasion of Ukraine on February 24, 2022, and approximately $66.9 billion in military assistance since Russia’s initial invasion of Ukraine in 2014. We have now used the emergency Presidential Drawdown Authority on 55 occasions since August 2021 to provide Ukraine military assistance totaling approximately $31.7 billion from DoD stockpiles."
@molnibalage: én mindig Oszanból toltam és tettem oda A-10-es századot is, beleraktam a forgatókönyvbe, a package-ekbe, ott gurultak, néha láttam őket. Talán a gép által dobott kampányokban is voltak ott, ahogy a valóságban is...
Már nem tudom mi volt a neve annak a módnak, amikor az összes hadműveleti-harcászati beállítást, hadrendet nem a gép dobta, hanem a játékos. Őszintén szólva egy idő után ezt a részét már legalább annyira szerettem, mint a szimulációt magát.
Retrospektíve nagyon sokat lehetett tanulni ebből az ATO-zásból, targetingből.
@zord: TE = tactical engagement volt a single mission editor a többi szim használatával.
A campaign = hadjárat volt a full din. Az alap F4.0-nál nem tudtál hadjáratban módosítani. A Rolling Fire.ban volt asszem Osanban.
Amúgy 2D világban egy rakás szar volt az A-10, a 2D hadjáratban meg overkill. Egyetlen 4xA-10 flight volt, hogy egy bevetésen leradírozott egy teljes battaliont. 3D-ben meg az AGM-65 használat után kb. semmit sem értek vagy egyből lelőtték őket.
A SP3 era táján jelent meg a Tacedit, azzal mókolhattál hadjáratot is. Aztán jött a Mission Commander.
Az, hogy ne játékos belszólhasson az ATO-ba, hogy kikapcsolja a generáltást, az csak az F4AF tudta a BMS 4. mittoméhányig.
@molnibalage: igen én TE-ben építettem hadszíntéri szcenáriókat és valahogy mentegettem tovább, úgy emlékszem. Jó kis komplex környezeteket lehetett így összehozni az AI keretein belül minden egység tette a dolgát.
Amióta követem az amerikai politikát, ilyen kényszerítőzést, fricskázást, kész helyzet elé állítást egy távozó amerikai kormányzattól sem láttam a bejövő felé...és persze Donahue csak hab a tortán, a kemény az oroszországi bajuszráncigálás.
Kérdem én, a sok beleölt pénz a látott sorozatvető technikába, azzal mi lesz? Bár hajlok rá, ahogy más nemzettel, itt is lesz valami kooperáció, fegyver integráció.
@Levente B.: egy dolog egy 122-128-as átmérő és egy ~200-300-as. Ezt nem olyan könnyű megugrani. De a létező kapacitások kecsegtetőek, mert nem kell 0-ról indulni, amikor beindul a kooperáció a beszerzés farvizén...
Biztos van ilyen aspektus is, idôvel valamit meg is fognak mutatni, egyelőre azonban megy a szerbeknél immár tipikus, meglehetősen profi "búvópatak" kommunikáció.
Az állami ellenőrzésű brit média, a BBC tendenciózus interjúja intenzív információs hadviselési viszonyok közepette egy állítólagos orosz disszidens ex-RVSZN tiszttel:
Brit pógár érdeklődött az RAF repórák iránt, de a brit állam se egy eccerű gépezet. A levelezési nyelvezet és hivatkozások, a jogászkodás lenyűgöző. Ahogy a rettenetesen alacsony F-35 repórák is...
@molnibalage: imádom a fehérköpenyes tudóskodási kísérleteket az információs szemétdombon.
Keresd meg a videóban, általánosságban hangzik el (~mindenféle célra), hogy 15 rakéta kell. Utána még számol is, hogy ez mennyibe kerül vs egy konkrét alegység állítólagos killjeinek az árával.
Azért azon csodálkozom, hogy a leszállított harminconpár RAF F-35B fent linkelt éves 1700-2470 órás produkcióján még nem horkant fel senki. Nyilván nem illik be az amerikabarát narratívába és 35-ös fetisizmus/bálványimádás napi gyakorlatába, de ez egy igazi felkiáltójel. Kevés adat van, mely egy repülő rendszer esetében beszédesebb, mint ez
De mondok még egy szubjektív példát. Bár bemutatón már sok 35-öst láttam, gyakorlaton is kerítéstől, de a flight line közeléből, benntről a bázisról gyakorlaton most októberben először....a package-ben lévő 35-ös rajból három gép ment el és egy géppár. Visszatéréskor a gépek egyike kényszerszállt, leblokkolta Andravidát. Azzal kezdtem, hogy ez nyilván egy kiragadott példa, de statisztikailag mégiscsak elgondolkodtató, hogy random az orrod előtt hat bevetésből egy ground abortál, egy meg kényszerleszáll.
A komoly RAF meg egy gépből évente átlagban kihúz 50-70 órát.
@zord: Nahát..
Mintha a "környéken" pl. Kínát érdekelné bármi más ország, helyi tényező vagy nemzetközi döntés amikor szigetek, atollok, szikladarabok körül kavar, építkezik, stb. (Nem Tajvanra gondolok, az nyilván más történet.) Vagy az oroszokat Afrikában ever, stb. stb. Ennyire ne legyünk már egyoldalúak..
@zord: Ki mondta, hogy nem, csak nem mindenki teszi ki mindenét a netre. Ennyi.
A bálványozás részhez érve tényleg úgy érzem, hogy a pravda.hu/ru-t olvasom. De akkor legyen " fehérköpenyes tudóskodási kísérlet", ha már ilyen kedves voltál.
1. Az F-35 fő változata nem a 'B1, az ''A'. A 'B' változat a politika és fegyvernemi f*szméregetés, röviden emberi hülyeség gyermeke, ha engem kérdezel léteznie sem kéne.
2. Emiatt az, hogy egy kis alkalmazó n+1 múltbeli hülyeségét nézve mit balfaszkodik és csinál vele az nem érv arra nézve, hogy a NATO gerincét ado 'A'-val mit csinálnak. A USAF safety centeren a repórák láthatóak. Szép magasak.
3. Az abortokról. Volt olyan, ahol 3 Tornadoból asszem mind lerodhadt az airshown. Na erről ennyit...
Ez alapján a 2021-es évben talán, ha 300 db F-35A-ja volt az USAF-nak, de ez nagyon erős felső becslés, mert a 2021-ben szállított gépeknél kb. 270 gép van listázva. Ma picivel 500 feletti USAF F-35A van.
A 2021-es (!) repórákat 500 gépre szétdobva is 107 óra / gép jön ki. A kb. 300 darabra meg 180 óra / gép. 250 tájára meg 216 óra/év.
Ez tényleg alacsonyabbnak tűnik, mint a LEGÖREGEBB F-16 (anno asszem ez 295 óra/év volt), de azért egy liga. A LEGJOBBAN terhelt gépektől persze messze elmarad.
@molnibalage: meg lett mutatva hogy kell, azt máris megyen. Az eredmény nem annyira rózsás mint gondoltad, de nem baj, jön a hétvége, lehet pihenni. Nyugi, amikor kicsit elkezd hámlani a prekoncepció vastag dukkója, akkor következik be a legértékesebb tanulás. Csak így tovább, előre Damaszkusz felé.
Amikor az amerikai közélet egyik leginteligensebb, legkiegyensúlyozottabb szereplőjét ilyen össztűz alá veszik, akkor is tudod, hogy nagy a gáz a birodalomban. Nem adnék 50 százaléknál többet, hogy Tulsi Gabbard végül tényleg DNI lesz...jó eséllyel elhúzzák a lábát: