Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (24) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (48) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Land(Air)PowerNews 112. (2022. július)

2022.07.03. 18:46 | zord | 117 komment

A Covid után (?) felszabadult kiállítási szezonban az ipari szereplők számos új megoldással rukkolnak elő, de a keleten lángoló tűz is sok tanulsággal szolgál arra nézve, hogy merre halad a hadviselés, milyen képességek kialakítását kell fontolóra venni egy haderő átfogó modernizációja során. A diverz "long-range effects" kiváltására alkalmas eszközök köre bizonyosan ilyen terület. 

220703_airpowernews112.jpg

Zord

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr8517874235

zord 2022.07.03. 18:49:49

Induljék a júliusi hírbejegyzés.

Zord

árpika 2022.07.04. 12:13:56

Szóval Mars II & JFS-M.
Jöhet mind a kettő.

zord 2022.07.04. 16:31:13

@árpika: gondolatébresztésnek.

Zord

árpika 2022.07.04. 16:50:05

@zord: Sejtettem... ;-)

Nem vettem én sem készpénznek, még ha nem is ez tűnt ki a hozzászólásomból, viszont nálad néha nem zörög a haraszt, ha... :-)

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.04. 18:59:55

On Friday, June 17, shortly before midnight, the TV JOJ crew filmed the transfer of two Mi17 helicopters from the Prešov airport, which were headed to Ukraine via Košice and Michalovce. They were transported by Ukrainian tractors.

plus.noviny.sk/689649-video-stabu-tv-joj-sa-podarilo-nakrutit-prevoz-vrtulnikov-mi17

Scramble Magazine has knowledge that Mi-2 serial 3301 was also delivered by road to Ukraine. The other two Mi-17s are 0844 and 0847, these two were flown to Ukraine fully armed with B8 rocket pods.

www.scramble.nl/military-news/donated-helicopters-from-slovakia-to-ukraine-known?fbclid=IwAR29l84X8JmRNV3rXeFFQU01H5MNtqjZh6yZEfOWlzcQd5gOZ_bbLvYAWto

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.04. 19:36:44

An Easyjet flight heading from London to the Spanish holiday island of Menorca on Sunday was escorted to its destination by a Spanish fighter jet after a British teenager onboard made a bomb threat on social media, police said on Monday.

The 18-year-old, who was travelling with five friends, spent the night in jail and is awaiting a court hearing, said a spokesman for Spain's Civil Guard police.

Footage of the incident showed an F-18 jet flying close to the distinctive orange wingtips of the commercial airline's A-319 aircraft, which typically carries between 120 and 150 passengers.

www.reuters.com/world/europe/easyjet-plane-spains-menorca-escorted-by-fighter-jet-after-bomb-hoax-2022-07-04/

zord 2022.07.04. 23:39:15

@árpika: én azt látom, hogy multifunkciós megoldások sorakoznak az Iszkandertől (kváziballisztikus rakéta + csapásmérő robotrepülőgép), a szerb vegyes sorozatvető/kamikázedrón indítókig, de a törököknél is van erre példa, meg most ez a KMW/MBDA cucc is kijött. A támadható célok köre és a támadás módja is bővül, ezzel együtt persze a védekezés feladata is bonyolódik.Erre márpedig gondolni kell, mert kibontakozóban vannak a lövedékek elleni képességek, keleten mindennapos a Pancirok, Torok harci munkája a Tocskák, Szmercsek ellen. Ha megbonyolítod a dolgukat egy terepkövető robotrepülőgéppel, kamikázedrónnal, esetleg ezekkel direkt rámész a csapatlégvédelmre/C-RAM-ra, akkor fenntarthatod a csapások hatékonyságát.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.05. 08:09:52

Ukrainian HIMARS unit that targeted Melitopol airbase hit it from a distance of 85km.

twitter.com/Osinttechnical/status/1544064836228743173

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.05. 15:31:28

France, Germany and Sweden have signed an agreement to work together to develop a future medium tactical transport aircraft. The agreement forms the basis for developing joint specifications for the project and conducting industrial feasibility studies. Current plans envisage that development of the aircraft could begin in 2026 or 2027. From 2040, the C-130 Hercules and Casa CN-235 fleets could then be replaced by the new transport aircraft, according to a press release from the French Air Force.

esut.de/2022/07/meldungen/35373/frankreich-deutschland-und-schwenden-planen-neues-mittleres-transportflugzeug/

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.05. 20:58:40

A Russian Su-30 takes off from Novofedorivka airbase in western Crimea, armed with a Kh-31, two R-27s, and two R-73s.

twitter.com/Osinttechnical/status/1544395081750179841/photo/1

zord 2022.07.06. 06:15:40

@Levente B.: oldalszám alapján ez nem lehet egy baltikumi ismerős?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.07. 22:18:01

Kilencvenhét éves korában, a Mississippi állambeli Columbusban vasárnap meghalt Bradford Clark Freeman második világháborús veterán, aki az utolsó még élő tagja volt annak az 506. eje ezred Easy századának, amely a 101. Screaming Eagle hadosztály része volt.

zord 2022.07.08. 08:48:05

@zord: bocs nem, ez mindig Szakiba, a 43. OMSAP-ba való gép volt.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.11. 17:55:03

A költségvetési fejezeteket érintő államháztartási stabilizációs intézkedésekről hozott határozatot a kormány.
A hétfőn megjelent Magyar Közlönyben szereplő kormányhatározat értelmében 152,5 milliárd forinttal csökkentenek egyes költségvetési előirányzatokat, valamint 416,8 milliárd forintot zárolnak a minisztériumoknál.
Minisztériumi zárolások (millió forintban)
Honvédelmi Minisztérium: 23 701,30
Vagyis magyarul bár a beszerzésekre lesz pénz, persze időben elnyújtva, de a dologi kiadások, a kiképzésre fordítható összegek, a tervezett karbantartások, javítások stb. egy részével ismét az lesz, mint ami volt 2016 előtt. Szóval amit a falra festettem fél éve megvalósulni látszik. (sajnos)

zord 2022.07.11. 20:53:00

@Kelepisti: már bocs Kele, de 23 milliárd forint miatt a már ~1000 milliardos büdzséhez viszonyítva nem kellene farkast kiálltani.
Más miatt lehet hogy igen, de emiatt...

Azzal egyetértek, hogy a rekalkulációs kényszer itt van, de hát felfordult a világ is.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.11. 21:38:35

@zord: Ez az első lépés sajnos. A Paksi 100 Milliárd elég sok mindent mutat. Nos igen 23 Milliárd pld több minisztériumhoz hasonlóan képes kevesebb, de a személyi kiadásokból nem lehet elvonni, sőt még akarnak adni, akkor dologi kiadások. Ez pedig kerozin, gázolaj, lőszer stb. (A ruházatot nem lehet később kiadni, meg nem lehet a mosást ritkitani, az étel sem lesz olcsóbb... 23 Milliárd nagy kiképzési költség...

zord 2022.07.12. 06:17:03

A Jolly Viharhoz, melyre gyűlnek nálunk az avianói Pave Hawkok, egy kissé lehangoló amerikai CSAR jövőkép:

www.defensenews.com/air/2022/07/11/air-force-rethinks-combat-rescue-for-major-war-but-what-will-it-look-like/

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.12. 13:38:26

Jó kis videó az ukrán Minyókról. Nagy kár hogy ezzel a zenével baszták el az élvezeti faktort

twitter.com/Ukraine_AF/status/1546776965629239297

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.13. 10:26:07

Sziasztok!
Lehet, hogy mellélövök, de talán van informáciom a L-39NG felderítő kapacításával kapcsolatban.
Úgy gondolom, hogy az eredetileg L-159-hez kifejlesztett, de nem rendszeresített
L-159A passzív rádiós felderítő konténer továbbfejlesztése lenne, amely 2003 és 2005 között kutatási projektként valósult meg. Ez a konténer a Szu-22M4 felderítő repülőgépen használt KKR-1 konténerben technológiájának továbbfejlesztése lett volna, egy kisebb PFK-5M konténerbe, amelyet eredetileg az L-39ZA Albatros repülőgéphez fejlesztettek ki fényképészeti podként a Légierő és Légvédelem Katonai Műszaki Intézetében. Az észlelt földi RL-célpontokra vonatkozó információkat olyan cserélhető adathordozóra kellett rögzíteni, amely lehetővé teszi a későbbi gyors kiértékelést, és lehetőséget kellett biztosítani az információknak a repülőgépről közvetlenül a földi helyszínre történő továbbítására. Az egész projektet a RAMET a.s. vállalat bonyolította le, amely aktív és passzív radarfelügyeleti rendszerek fejlesztésére szakosodott, és például katonai célú ELINT-rendszereket kínál. Végül kidolgozták egy tartály prototípusának műszaki tervét, amely ismét kibővítette volna az ALCA felhasználási lehetőségeit, de ezzel a projekt véget ért. Nos szerintem ezt élesztették fel.

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.15. 18:53:48

A magyar és a szlovák rendőrség eredetileg drogkereskedelem miatt tartott razziát, de rengeteg, Ukrajnából kicsempészett háborús fegyver került elő.

index.hu/kulfold/2022/07/15/ukrajna-szlovakia-rajka-fegyvercsempeszet/

zord 2022.07.15. 22:37:55

@Levente B.: érdekes az idézett márciusi Neokohn írás arról, hogy nincsenek csodafegyverek. Ez akkor is, most is igaz.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.15. 23:02:45

M E G H Í V Ó
Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Magyarország honvédelmi miniszterének és
Dr. Rétvári Bence, a Belügyminisztérium miniszterhelyettesének
2022. július 16-án (szombat)
10:00 órakor kezdődő sajtótájékoztatójára
Téma:
A katonák és a hivatásos rendvédelmi dolgozók illetményemelése. ---
No akkor ha kvázi béremelés lesz, akkor a laktanya felújításokon kívül honnan lesz meg a 23 milliárdos megszorítás...

Helyszín:

Hősök tere, Budapest

zord 2022.07.16. 08:42:43

Itt vannak az illetményemelés részletei + a határvadászat megszervezése:
index.hu/belfold/2022/07/15/rendorseg-pinter-sandor-beremeles/

Zord

zord 2022.07.16. 23:38:19

Egy drogbáró fogságban, egy BH down, 14 mexikói tengerészgyalogos KIA:

edition.cnn.com/2022/07/15/americas/mexico-rafael-caro-quintero-fbi-arrest-intl-hnk/index.html

Zord

zord 2022.07.17. 10:08:23

Ukrán An-12 katasztrófa Görögországban, úton Szerbiából Jordániába...sok másodlagossal...

www.bbc.com/news/world-europe-62195005

Zord

zord 2022.07.19. 08:38:07

Értitek ugye? "Enhanced Air Policing" Growlerrel Spangdahlemből, két függesztett ALQ-99-es konténerrel :-)

m.youtube.com/watch?v=BfbNfXyJj4E

Ez a téma, állítom, az egyik legérdekesebb kérdés az előrevont amerikai légierők kapcsán.

What the heck the Garudas are really doing?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.19. 16:51:02

@zord: Végül is :)..
A Balti Air policing amúgy is szinte végig a Kalinyingrádi Sz-400 hatósugarában repül. Ha "bevadulnak" az oroszok jól jön egy kis elektronikai támogatás...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.19. 16:56:13

www.defensenews.com/.../eu-members-wish-lists.../...

NO ezért kellett volna az inkurrenciában lévő D-20-asokat,, hozzá néhány teherautó, vagy vagon lőszert, meg talán még használható BRDM-et ATGM-el kiküldeni. Nekünk ingyen lett volna, utána európai fegyver, így meg fizetünk majd érte...

zord 2022.07.19. 18:14:11

@Kelepisti: én továbbra is jobban alszom, hogy nem veszünk részt egy újabb nagyhatalmi érdekek között dúló háborúban. SEMMILYEN hasznot nekünk nem hajthat. Csak kárt. Ha nem most, majd később.
Épp az imént jutott eszembe, amikor az Abu Graib botrány kitörése után kijöttünk Irakból. Hiba volt eleve bemenni, de legalâbb kijöttünk, amikor a misszió teljes morális összeomlásba csapott át.
Én ezt az egész békeretorikát még magasabb hangerőre kapcsolnám, kis "el nem kötelezett" felhanggal. Nem baj, ha nem hatásos, de legalább senki sem mondhatja, hogy a magyarok uszítottak.
Közben persze rémesen fejleszteni, a humán erőforrásra koncentrálva és az új technikára.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.19. 23:28:54

Ugy gondolom, hogy ilyen kis ország nem mehet szembe az europai közösség (az EU 27 tagállama) politikájával szemben különösen ha az Europai Unió és a NATO tagjai vagyunk. Hozzáteszem még, hogy még nagyobb a probléma, mert gazdaságilag is az EU-tól függünk a kereskedelmünk, akár export, akár import vonatkozásában, ráadásul a GDP nagy részét is az európai multik termelik.
Ilyen esetben dőreség szembehugyozni ukrajnával kapcsolatos EU álláspontot, farizeus módjára, hogy fegyverre adunk pénzt (nem is keveset) sőt át is lehet vinni az országon, csak Csap helyet néhány km arrébb szolvákián vagy románián keresztül hagyja el a határt. Ezzel nem fekszünk jobban az agresszornál, vagyis Oroszországnál, ráadásul elvesztjük szövetségeseinket, például már a visegrádi 4-eket, és lassan az egész EU-t. A pénzünk összeomlóban, a gazdaságunk recesszióban, és nem lesz több foszilis tüzelőnk arányaiban sem, mint a többi demokratikus nyugati országnak. Aki ezt nem látja, az még mindig hisz a mesében. A hadsereg reformot sem nem tudjuk források nélkül folytatni. Márpedig a 2% az ma felét éri EUR-ban mint egy éve. Ráadásul a külföldi gyártásnál - lőszer, fegyverzet, mivel a megrendeléseinket "késve" adtuk le, hátrább fognak szorulni, a gyártó országok, és a ténylegesen pld fegyvert szállító országok mögé.
Persze lesz mutatóba egy tucat METEOR, vagy IRIS-T, de úgy hajunkra kenhetjük, mint a fél javadalmazásnyi AMRAAM-t, illetve a rettentő minimális LGBU-t.
A nyelvtörvényt és a demokratikus jogokat a kisebbségnek a háború után kell rendezni ukrajnával. A lengyelek is kiegyeztek velük, pedig sokkal többen élnek ott, mint magyarok. Ahogy látom a "békegalambság" inkább a belpolitikának szól, mert a gazdasági problémák helyett, most a béke és a Brüsszel természetesen az OK, nem az elhibázott osztogatás a választások előtt, és az évek óta rossz monetáris politika.

gaffel 2022.07.20. 00:29:21

@Kelepisti:

Köszönjük szépen mester. A csendes többség nevében...a legmélyebb tisztelettel.. nem e lehetne e, hogy a szélsőségesen mainstream nézeteidet mondjuk a 444 felületén fejtsd ki? Ott talán a fogadókészség is nagyobb volna.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.20. 06:00:07

@gaffel: a szélsőséges és a mainstream üti egymást egy mondaton belül. Utóbbi általános vagy fő irányzatot jelent, vagyis a többséget.

Beat it! 2022.07.20. 10:08:41

@Kelepisti:
Még mindig nem ébredtél fel? Egyetlen kézzelfogható eredménye lenne csak a "tranzakciónak", hogy az oroszokat teljesen és végérvényesen magunkra haragítanánk. Az inkurrencia leadása után sem biztos, hogy lesz európai vagy amerikai fegyver. Ezt kifejtem bővebben, mert több oka van. Egyrészt az amcsi vagy európai fegyverek átvételének az a feltételen, hogy legyen. Ők is inkurrenciát adnának, azt előbb fel kell újítani, ki kell képezni a személyzetet, vagy ha új lenne az eszköz, le kell gyártani. Évekbe telik, mire hadrafogható lesz és megbízhatóan kezelik a katonák. Ráadásul ott vannak a lengyelek, akik Leo-2 a7-est szerettek volna ingyen a T-72-esekért cserébe. Ez már a vicc kategória. De a lényege a történetnek, hogy a németek beintettek nekik. Nézzük tovább sorban. Kaptak a szlovákok Patriotot az Sz-300-ért cserébe? Kaptak. A sajátjuk lett? Nem. Bármikor összecsomagolhatják őket és hazamehetnek, a kezelőszemélyzet sem saját. Összegezve: a haditechnika átadása csak a kiszolgáltatottságot növeli. Véleményem szerint ez egy trükkös machináció az USA részéről. Európát fegyveresen meggyengítik, ráadásul szembefordítják az oroszokkal. Ki nyerhet a dologból? Egyértelműen ők - már ha az orosz nem annektálja előbb a területet - majd jön Uncle Sam, és megvéd mindenkit. Cserébe viszont benyújtja a számlát...

Második hozzászólásodra:
röviden és tömören ez egy atlantista bullshit Uniós benyalással fűszerezve. Sajnos az összes balos szimpatizánsra ez jellemző. Azt a látszatot kelti számukra, mintha gondolkodnának, de ez csak elfedi a szemük elől, hogy az egész egy agyhalott maszlag.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2022.07.20. 10:53:34

@Beat it!: Az utolsó bekezdésre mi szükség volt?

Mert az elmúlt napok sokkolódása és egyéb történései után szerintem ne nagyon kezdjük el firtatni, hogy melyik oldal szavazói hol és hogyan gondolkodtak, mert még elfog a röhögés.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.20. 12:08:58

@Beat it!: A EU szerint csak európai fegyvert kaphatnak azok akik saját készletükből átadtak eszközöket. ennek semmi köze Amerikához abban az értelemben, hogy éppen az Unios saját fegyvergyártás támogatjuk ezzel mint UNIO. ergo pld. az átadott M113-asokért például magyar gyártású Lynxet is kaphatnának, és az EU fizetné a költségeket. el kellett volna olvasni részletesebben.

árpika 2022.07.20. 20:55:49

@zord: Jájj... Nekem az jobban fáj, ami alatta van.

Ezek szerint ott is a CV90 a nyerő.
Pedig bíztam a Lynx sikerében.

Flankerr 2022.07.22. 13:48:13

@zord: 100% Kelepistivel értek egyet.
Hányingert kapok szíjjártó lavrov és orbán putyin nyalásától, meg "háborús infláció" meg "békepárti"kamutól,nem sorolom mert tényleg nem itt van a helye. Csak azért írom (és többször nem is akarom) hogy tudd, Kele nincs egyedül a véleményével.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.22. 13:59:12

@árpika: A CV90-est a svéd a Gripenek helyetti üzletnek kapja. Ami viszont magyar vonatkozású. Sajnos dölni látszik a magyar fegyvergyártási biznisz. Szlovákia és Csehország se Lnyxet vásárol. Ausztrália messze van és csökkentik a darabszámot. Egyébként logikus, én is több hajót, tengot és repülőgépet vennék a helyükben.
A Hinterberger összes 18 darabos DÁN rendelést kapott 81mmes aknavetőre, ami már bocs, de kisebb összeg,mint a fradi játékosállományánka a fele. 8,1Millió EUR ha jól emlékszem. Más üzlet nem log a levegőben. ( A NER-es Aero esetleges rendeléseit nem számítom, mert azt nem magyarország kapja, csak magyar olgarachák vállalkozása, akik akármelyik adóparadicsomba vitehtik.. Szurkolok Maróth-nak, hogy sikerüljön külföldi megrendelés is, mert Ő inkább lesz céltábla mint Palkovics..

GSF 2022.07.22. 14:06:03

@Flankerr:
Nem tartozik ide, de csak leírjátok. Ez a blog nem erről szólna.
Kele most már biztos nem fél, hogy egyedül van a véleményével, mindenki megnyugodhat.

Üdv
GSF

zord 2022.07.23. 01:26:08

Nekem most az a Kossuth nóta dallamára íródott szöveg jut eszembe, hogy aszongya: Bethlen Pista, Horthy Miki, lesz még egyszer prolidiki. Az MKP kemény dió, éljen a Szovjetunio, a proletár haza....
Az elvtik most is érzik az idők szavát, az internacionalista helyett a globalista kontextusban, és dörzsölik a tenyerüket, hogy na, most végre kitörhetik a fasiszta pribékek nyakát. Ezt érteni vélem, háború keleten, mozgolódás a pesti uccán (talán r=1km?), ez a legjobb pillanat érezni a bizsergést.

Az okok is ott vannak, a csúnya fasiszták kedvezményeinek (melyet elfigadni persze nem voltak finnyásak az elvtik, ahogy a 480-as benyát is betankolják) szűkebbre szabása jogos indok! Most kell odacsapni a kifinomult urbánus-kozmó munkásökölnek.

Persze engem továbbra is érdekelne az ő hazafogalmuk, már ami egy ötker kávézón, a szétszívós-hányós-belefekvős fesztiválozáson kívül tetten érhető belőle.

Akinek nem inge ne vegye magára.

...egyébként meg a fasisztákra is ráférne némi pallérozottság, arányérzék és mértékletesség, az biztos...na de ebben sincs semmi új.

Magyarország volt, van és lesz. Ott volt, van és lesz ahol eddig. Se keletebbre, se nyugatabbra. És semmiképoen se sokkal feljebb, mint amire az elvtik és a fasiszták munkálkodásának eredője predesztinálja. A szintugrás feltételei ezzel továbbra sem adottak.

Ha viszont nagyon elk...ják, lefelé, jó mélyre mindig találni utat...mondjuk egy nyugati nagyhatalom kedvéért elmenni megint keletre háborúzni.
Na ezt a tanulságot viszont senki ne felejtse el.

Egyébként meg mindez tényleg nem ide való.

Zord

GSF 2022.07.23. 05:50:49

Látom a csehek ráhúznak még egy hónapot a balti kérésnek megfelelően a BAP-ra, mi meg a jövő héten települünk ki.

Ha maradt nálunk emelt szintű, 4+ gépes QRA, és kirepül 4-5 gép, akkor nagyjából szétfeszült a rendszerünk...

Üdv
GSF

Hpasp 2022.07.23. 08:52:59

@zord: Magyarország mindig is "vonakodó szövetséges" volt a Monarchiában, a világháborúkban, de még 68-ban a VSz-ben is. Most is azok vagyunk, nincs új a nap alatt, itt erre fussa, és eredménye is jól ismert.

De fel a fejjel, jön már a hűsítő hidegfront.
:o)

Hpasp 2022.07.23. 09:01:27

Sz-300PM2 kutatási zónái.

Az elhatalmasodó paranoia miatt a kezelőpulton a "szektor" kapcsolóra már csak 1,2,3,4 van nyomtatva a korábbi konkrét szögértékek helyett.

i.ibb.co/7GH4j16/S300-PM2-in-Action-mp4-snapshot-01-51-2022-06-05-08-57-42.jpg

De a kezelő "okos" és fölé írta az értékeket filccel.
:o)

Persze a haditudósító a hibás hogy lefotózta...
... vagy a cenzora.

zord 2022.07.23. 10:36:06

@Hpasp: és mi a véleményed az állítólagos földi célok elleni alkalmazásról, pl. Herszonban. Az orosz lőszerhiányt alátámasztó ukrán propaganda lenne csak? Felismerhető rakétadarabokról eddig képet nem láttam, persze az se lenne bizonyító erejű, de mégis valami.

Zord

gal3 2022.07.23. 10:37:25

@GSF: Jut eszembe....

Nem tudja valaki mi történt az Angliából hazatérő Gripen géppárunkkal? Hétfőn már a cseh határ környékéről fordultak vissza Nürnberg (Nuremberg) repülőterére. Másnap elvileg hazajöttek, de mintha Pápán szálltak volna le.

www.planespotters.net/photos/aircraft/Saab/JAS-39-Gripen?sort=date

Itt az első pár kép a nünbergi "kiruccanáson" lévő gépeinket mutatja.

Hpasp 2022.07.23. 11:04:51

@zord: A képesség megvan az Sz-300P család tagjainál a földi célokra való tüzelésre, viszont külső célinformációra van szüksége az RPN-nek ehhez.
Értsd kézzel kell beállítani a földi cél oldal valamint helyszög értékét, illetve távolságát az indítás előtt.

Hpasp 2022.07.23. 11:43:44

@zord: A kézzel beállított földi célkoordinátát ezzel az "НЗЦ" gombbal (НаЗемная Цель - földi cél) viszed fel valamelyik (fölötte lévő) 6 célcsatorna egyikére.

i.ibb.co/h7NCZpL/C-300-mp4-snapshot-00-29-2022-07-23-11-30-01.jpg

A mellette jobbra lévő "КАНАЛ ОТД" gomb (отделение - leváló cél) meg a REL automatikus elfogásához lehet kijelölni a csatornát.

Ez a két "speciális" céltípust lehet bevinni a légicélok mellett.

zord 2022.07.23. 13:37:45

@Hpasp: kösz! A utóbbiról (PMU-nál 2), tudtam, a föld-földről nem.

Zord

balou84 2022.07.23. 17:47:34

@GSF: 15-én jöttem fel Kecsóról vonattal és messziről nekem úgy tűnt, mintha vmi duplasvancú szállt volna fel. A Growlerek még itt vannak? Az lehetett esetleg? Lehet persze h rosszul láttam.

balou84 2022.07.23. 19:13:33

@balou84: közben megtaláltam h csak tankolni voltak nálunk.

zord 2022.07.23. 22:07:17

@balou84: ...hát....volt itt azért némi érdekesség. Egy beesik, éles AMRAAM-okkal, zavarókonténerekkel. Aztán másnap jön egy másik, és együtt elmennek...egyikben sem ül EWO.
Mondom, én ezt a csapatot tartom a legérdekesebbnek az egész feb. 24 után előrevont amerikai bandából. Majd meg kell nézni, hogy ki milyen plecsnit kap 1-2 éven belül.

Zord

zord 2022.07.23. 22:11:08

De ha már így előjött a SEAD téma, a túldalról egy friss videó. Ruszki pilóta mutatja meg a 35-ösre függesztett H-31 illetve R-73 és R-77 rakétákat:

m.youtube.com/watch?v=k-hVpHB_ifI

Zord

zord 2022.07.25. 09:47:04

Nagyon érdekes cikk az ukrajnai fegyverszállításokat koordináló USEUCOM közpözpontról (EUCC/IDCC):

www.defensenews.com/global/europe/2022/07/21/inside-the-multinational-logistics-cell-coordinating-military-aid-for-ukraine/

Zord

árpika 2022.07.25. 18:22:40

@Kelepisti: A szakmai részére reagálnék: a hadiipari törekvéseket nem tartom rossz ötletnek, ha gazdaságosan le tudunk magunknak valamit gyártani, esetleg exportra is megy, emellett tudást és munkahelyeket teremtünk, miért ne.
Az IFV gyárat nem temetném, egyrészt még beeshet megrendelés, másrészt ki tudja, még milyen gyártást vagy tevékenységet terveztek oda.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.25. 22:50:50

@árpika: Senki sem tartja ördögtől valónak a hadiipari fejlesztéseket, azt írtam, hogy az elmúlt években viszont megálmodott exportpiacok nem valósulnak meg, szlovákia, csehország más IFV-t rendszeresít, Ausztrália csökkenti a mennyiséget. Németország eddig nem rendelt aknavetős Lynx-et. A Hinteberger által ebben az évben kapott Dán rendelések 18 darabról szól. Nincs külföldről sem Gidrán megrendelés eddig. Az L-39-et nem veszem magyar hadiipari terméknek, (cseh gyár, alkalmazottak, ottani adózás, Magyarországnak nincs benne része). Nos éppen azt írtam, hogy Maróth Gáspárt erősítené, ha jönnének exportrendelések. Ebben szerintem nincs ellenérdekeltség. Egyébként a hadiipari megrendeléseinknek a politikánk változása segítene, mert ukrajna fegyverekkel való ellátása, amely általános az UNIO-s tagországok között, az fellendíthetné a hazai gyártást is. Egyébként miért is ne szállítanánk fegyver mi is. Egyrészt van inkurrenciában olyan eszközünk, amelyek szovjet eredetűek, amúgy sem számolunk velünk, és persze a hozzá lévő lőszerekkel sem, másrészt mint írtam az új EU program éppen az ukránoknak való szállításokkat pótolja EU gyártású eszközökkel. Itt elsősorban akik IFV-t adnák át, azok kaphatnának magyar gyárból is ilyet, méghozzá EU pénzből. Pld az amúgy is kivonásra ítél és kis harcértékű BTR 80-asok helyett az EU fizetné a Lnyx-ek egy részét. A fegyvertelen Mi-24P és V-k helyett pedig akár a H225M-be, vagy a később dedikált harci helikopter projektbe is lehetne pénz kapnunk A inkurrends vontatott ágytarackok helyetti kerekes lövegeink egy részét is fizetné az EU. Teljesen rossz politikai vágányon vagyunk és ez kihat a természetes európai kapcsolatokra,akár az EU tagországokkal, akár az USA-val, Ráadásuk gyengiti nemzetvédelmi képességeinket, mer nekünk nincs már forrásunk, amig a többi ország elindította hasonló vagy nagyobb volumenbe a sajátját és Ők EU pénzt is kapnak mert átadnak, vagy eladnak fegyvert Ukrajnának. A hazánkban gyártott fegyverekre lehetséges hogy politikai okok miatt is hátrányt szenved hadiiparunk.

zord 2022.07.26. 08:49:03

@Kelepisti: azt hinni, hogy ezek a kipótlások korrektek lesznek és a szolidaritás majd működik, naivitás, mert te is tudod jól, hogy ez az egész másról szól. A Nyugat az "új tagállamokat" régesrég átfegyverezhette volna, nem tette, inkább öntötte Afganisztánba a milliárdos technikát, mint hogy nekünk adja. Kaptunk évente pár millió dolláros segélyt.
Egyébként se gondolom, hogy ilyesfajta prakticitások biztonságpolitikát kell, hogy meghatározzanak. Ott van Svájc, vagy Ausztria. Nem adják fel a pozíciójukat, az érdeküket (legalábbis nyíltan), pedig rommá kereshetnék magukat.
Ami az IFV-t illeti, szerintem meg az látszik, hogy a térségi együttműködés kinek mennyit ér. Meg kell nézni a politikát az adott országokban és látszik. Csak fel kellett volna szállni a Lynx vonatra, ami szakmailag, iparilag a legnagyobb perspektívát kínálta volna, de nem engedték nekik.
Egyébként meg maradjunk annyiban, hogy ez az állandó másra nézés, várás a mi egyik legnagyobb gondunk is. Az érdekeinek megfelelő védelmi szektort csak mi tudjuk felépíteni, hiba azt mástól elvárni. "Adományként" pedig kifejezetten veszélyes naivitás.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.26. 10:03:25

@zord: Amiket írtam, az mostani EU program ami él. Ezzel a forráshiányos Zrinyit lehetne előbbre lökni. Ami az orosz intervenció előtti politikáját illeti az EU-nak, az nem releváns, megváltozott a jaltai világ. Svájc és Ausztria a két teljesen rossz példa, mert nem tagjai a NATO-nak, az első gyakorlatilag 3 évszazada+ nem viselt háborút, a másik az első Vh után, örömmel csatlakozott a Birodalomhoz, majd amikor a szövetségesek nyertek, eljátszotta, hogy "elfoglalták" őket. Volt pld partizánmozgalom a sógoroknál, NEM. Ez a tény sok mindent elmond. A lengyelek egyébként az átadott T72 után viszonylag gyorsan már kaptak amerikai Mi1SeP tankokat, igen még kevesett, de a mi Hiuzaink sem százasával érkeznek meg meg a gyártószalagról.
Amit írtam az EU- s fegyvergyártásról, EU-s közös fellépésről, azt mutatja, hogy az UNIO tagországai közösen újítják meg fegyverzetüket levetett eszközeiket pedig átadják a megtámadott és Mi általunk is agresszornak nevezett oroszok elleni háborújához ukrajnának.
Sőt a HTKA-n írtam, hogy a csehek helyébe 1-2 század L-39NG-t is adnák nekik pilótaképzésre, de csak gyakorló változatként fegyverfüggesztésre nem kötném be a pilonokat. Egyébként ez lenne a magyarország számára is win-win, mert oligarcháék kapnának rendelést, akik megvették, a kormányunk kicsit jobb szint kapna EU szinten.

zord 2022.07.26. 18:54:19

@Kelepisti: két malomban őrlünk. Sajnos jelenleg minimális az uniós hozzáadott érték védelmi téren és nincs változás a háborúval sem, hacsak nem annyi, hogy ami volt is elgyengül, szétforgácslódik és beáll a birodalom mögé: Americans in, Germans down, Russians out.
Tényleg nem értem, hogy hogyan lehet ezektől bármi jelentőset is remélni. Amit bilat ipari/állami partnerrel kiásol magadnak, kb.abban lehetsz biztos, ha jól csináljátok...a szakállas-szivárványos libber-globber eurokraták majd felfejlesztik a magyar sereget, ráadásul olcsón?

Vissza kéne jónni a földre.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.26. 21:55:01

@zord: Úgy gondolom, hogy egyikünk sem tudja alátámasztani állítását, hogy mi lesz, hiszen a program csak most indult. Ahogy az USA által is preferált országok is amelyek harceszközöket adtak át, még nem kaptak másik technikát, védelmük azonban nem gyengült meg, hiszen a kollektív védelem alapján pld. Patriot telepités volt Szliácsra, a T-72 tankok helyett pedig érkeztek már M1Sep első példányok Lengyelországba.
Az igazi választ szerintem cca, egy év múlva tudjuk meg. A kérdés alapvetően az lesz, hogy az EU közös védelmi erőfeszítései fenntartják-e Ukrajnát, és sikeres lesz-e az elvileg beharangozott ellentámadás (utóbbi szerintem semmilyen sikert nem fog hozni(, vagy az kontinentális UNIO egyetlen államaként lesz-e egyáltalán valamilyen pozitiv hozadéka az oroszbarát, most már lassan Ukrajnát mint az agressziót előidő országnak beharangozó propagandát folytató oroszbarát politikát hirdető Magyarországnak. A védelmi politikában addigra már látjuk, hogy az átadott fegyverek pótlása milyen típusokból milyen mennyiségben és gyártási határidővel lesznek megoldva.

zord 2022.07.27. 15:21:03

@Kelepisti: szerintem semmivel sem kell alátámasztani azt hogy ami a haderődben van és működik, az a valóság, minden más igéret. Sajnos ez alól a NATO meg bármilyen más keret sem ment fel, mert nem képes a kellő időn belül reagálni.
Az utóbbi évtizedek minden bajának forrása bizakodásunk az internacionalizmusban. Semleges államként nem lett volna mentség, egy kicsi de használható, korszerű honvédségünk lenne.
De ne folytassuk ezt itt kérlek. Én nacionalista voltam, vagyok és lehet, és ez az én homokozóm.

Zord

zord 2022.07.28. 00:06:12

Itt a vége a polidilinek.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.28. 16:47:54

Egy kérdés motoszkál bennem. A Lengyelek hogy a manóba kaphatnak FA-50-est amikor elvileg a koreaiak Európába nem importálhatják a LM miatt. (Ugye az F-16/35 piac miatt)..

Ez is embargózva lesz mint a Horvátoknak az izraeli használt 16-sok??? Vagy az amcsi azt mondja, vettetek F-35-öst most már jöhet a koreai gép is??

zord 2022.07.28. 17:22:42

@Kelepisti: szerintem így valahogy. Meg tulajdonképoen LM gép.

Zord

zord 2022.07.28. 17:24:04

Kamovok akcióban, nagyon jó rádió/szpu audio:

www.youtube.com/watch?v=cwd4kTAHh1E

Zord

zord 2022.07.29. 09:35:16

@Hpasp: rengeteg. De mint tudjuk, a politika van a pénzcsapoknál.

Zord

Hpasp 2022.07.29. 12:04:43

@zord: Kérem mellőzzük itt a polidilit, mert a fenntartó +haragszik!
:o)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.29. 13:11:27

@zord: Azért egyet megemlítek, politika nélkül. Nekem tetszik ez a megrendelés, annak ellenére,hogy késlelteti a FCAS jelesztést, mert forrást von el. Az tetszik, hogy mindenkinek megmutatja, hogy igy kell wazze megrendelni valamit, tehát, repülőgép, muinició stb. egyben. Nyakam teszem rá, hogy hamarosan már építik át a befogadó német bázison amit kell.
Nálunk, veszünk helikoptert, majd talán még ténylegese hangár fedél is lesz felettük, de addig is veszünk hozzá néhány sátrat (hozzáteszem, hogy minimum három év volt építkezésre, aztán majd veszek NIR-t is az 5 géphez. Szerintem infracsapda sincs, bár erről nem lehet olvasni.. Ja most lett integráció, akkor megrendelem a Spike-ot, (pedig ez kurvára egyben ütemezett szállítással, fizetéssel, egy sima hálótervvel megoldva,kellett volna elvégezni. Forráshiány?? Nem hiszem, mert 3-4 éve nem volt még.. Nos ezért minta értékű a német beszerzés. Ja most jönnek majd a H225 kopterek, de kapavágás sem nagyon látszik egy hangárkomplexumon. Ez pedig nem forrás kérdése csak.

zord 2022.07.30. 11:20:56

@Kelepisti: annyit azért hozzá kell ehhez tenni, hogy a DSCA értesítések egy maximális potenciális csomagot tartalmaznak, amire az amerikai politikai engedély vonatkozik. Jelentős részben azonban nem a benne szereplő mennyiséggel szokott megvalósulni végül az üzletkötés (a gépek esetében igen, de a fegyverzet, szolgáltatás, alkatrész, földi cuccok stb. sok esetben "megkurtulnak")

Zord

zord 2022.07.30. 11:43:46

@Hpasp: a politika persze létezik, olyannyira, hogy a világ teli van az általa meghozott rossz vagy szuboptimális hadfelszerelési döntésekkel. Ennek a tárgyalása egy dolog. A polidili, az öncélú politizálás és a személyeskedés egy másik.
A magam szubjektív módján kezelem ezeket itt, a magam szempontjából optimálisan. Máséból nyilván nem, de hát ilyen a vendégség.
Majd ha eljön az idő, be lehet tiltani. Fájni fog, de nem leszek meglepődve. Ez itt KKE, Magyarország.

Zord

Hpasp 2022.07.30. 13:19:07

@zord: Szarkazmus vót.

"De mint tudjuk, a politika van a pénzcsapoknál..."

...amióta világ a világ. Még az oly tökéletes munkás-paraszt Szovjetunióban is ölték egymást a fényes tekintetű főkonstruktőrök az állami megrendelésekért.

zord 2022.07.30. 15:39:56

@Hpasp: így van. Ezért.mondom, hogy egy-egy vagy akár több döntés nem bizonyosság, tökéletes igazolás. Én biztos vagyok abban, hogy a volt keleti blokkból a lengyelek és a csehek rendelkeznek eséllyel a technika erdemi befogadására.

A németek esete azért szomorú, mert képtelenek voltak saját úton járni.

Zord

Hpasp 2022.07.30. 15:51:30

@zord: "A Szovjetunió Védelmi Minisztériuma gondosan mérlegelte a gázturbinás hajtású harckocsik gyártásának kérdését. Az elvégzett tesztek és az Objekt 219 harckocsik kísérleti katonai üzemeltetése kimutatta, hogy ezeknek a viszonylag nagy manőverezőképességű harckocsiknak magas az üzemanyag-fogyasztása, 1.6-1.8-szorosa a dízelmotorral felszerelt harckocsik üzemanyag-fogyasztásának, ami az utánpótlás rendkívül nemkívánatos növekedését okozza. Az Objekt 219 harckocsi fegyverzetkomplexuma és páncélvédelme szintén nem rendelkezik előnyökkel a sorozatgyártású Ural (T-72) és T-64A harckocsikkal szemben. A fentiekkel összefüggésben, valamint figyelembe véve azt is, hogy a hadseregnek nincs szüksége egy harmadik típusú, hasonló harcászati jellemzőkkel rendelkező közepes harckocsira, a Szovjetunió Védelmi Minisztériuma az Objekt 219 harckocsik megrendelését törölte.
V. Kulikov. 1976. január 18."

1976 július 6-án a "Leningrádi maffia" nyomására a T-80-as harckocsi rendszeresítésre került.
:o)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.30. 22:39:46

SZ.B.A. mondta Kecskeméten: A változó biztonsági környezet követelményeinek megfelelően modern felszerelést kell biztosítani a nemzet szuverenitását szavatoló katonáknak
----
Nos eddig is futott az egyéni felszerelések cseréje, ennek nagyon komoly - talán a legeredményesebben látható formája volt - az új egyenruhák kézifegyverek, (Bren, majd vmikor Gestamen) sisakok, ATGM (CG és majd Spike) . A különlegeseknél kézi aknavetők stb.
----
Most akkor a miniszteri bejelentés mit jelent?

zord 2022.07.30. 23:39:17

@Kelepisti: egy részlet: a CG-t véletlenül se nevezzük ATGM-nek. A tervezett irányított lövedékével sem lesz egyenértékű velük soha, de az még odébb van, már ha egyáltalán...

Zord

zord 2022.07.31. 08:36:01

Orosz flotta napja Petyerből előben:

m.youtube.com/watch?v=h6HSqw4O0gU

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.07.31. 09:58:28

@zord: Teljesen igazad van, de egyszerűbb volt így leírni, mint recoilles ágyú, vagy gránátvető :)... Vagy svéd RPG :)

zord 2022.07.31. 20:16:41

Sz-300 dolgozik, drónról nézve:

m.youtube.com/watch?v=vFV99C-aY7c

Zord

zord 2022.08.01. 05:03:15

@Gaudi:

Jó lenne megúszni ezt a mandátumot háború nélkül. Nyilván egyre nehezebb, a bábállam/protektorátus teszi amit mondanak neki.

Zord

Gaudi 2022.08.01. 09:29:32

@zord: Igen, szurkolok, hogy időben leálljon, számunkra nincs jó kimenetele. Európa egésze számára sincs.

A haderőfejlesztési program "gyorsítása" soha nem volt még sürgetőbb.

zord 2022.08.03. 06:38:48

@Kelepisti: a tanulság nyilvánvaló. Csak az erő.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.08.03. 08:52:39

@Kelepisti: @zord:

1956 szeptemberében és októberében 1-1 alkalommal járt U-2-es Franciaország felett. Bár elsődleges feladata a gépeknek az Egyiptom elleni inváziós flotta megfigyelése volt, a gépek fontos katonai célpontokat is lefotóztak. Ekkor fotózták le az ország első nukleáris létesítményét Marcoule mellett.
A fellelt adatok szerint 1 berepülésre még sor került 1958-ban.
Amikor az izraeli Dimona melletti hatalmas ásatások és építkezéseket felfedezték az U-2-ek, sokáig nem tudták biztosra a CIA-nél, mi épül.
Amikor kiderült, hogy Franciaország egy nukleáris erőmű terveit eladta Izraelnek, továbbá több mint 40 fő francia mérnök is van az országban, illetve 1959-ben Norvégia nehézvízet adott el az országnak, kezdtek rájönni a dologra.

Végül az NRO egyik kiértékelő tisztje vetette fel, az infók alapján, hogy Marcoule és Dimona légi fotóját vessék össze. Miután látható volt a két komplexum közötti egyezés, "hitelesítették" Dimona valódi létét. Ez 1960-ban volt. Tehát 2 évig sikerült az amerikai felet a sötétben tartani.

zord 2022.08.04. 09:09:10

@Levente B.: Leventének van most egy soroazata ezekről a dolgokról az Aeroban, eredeti doksik alapján. Főleg a kínai vonalon úgy hiszem novumnak is számít az informaciós térnek abban a részében, ahol nem szétszórt teafűvel írnak :-)

legiero.blog.hu/2022/07/03/hideghaborus_eg_kina_felett

Zord

zord 2022.08.04. 09:12:54

Molni hadd nosztalgiázzon kicsit:

Avianóban 3D-nyomtatják az F-16-os SSC castle (DMS) kapcsolóját:

www.aviano.af.mil/Home/Articles/News-Display/Article/3111150/31st-mxg-innovates-through-3d-printing/

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.08.04. 13:37:47

@zord:

Majd erről az 56-os megfigyelésről az angolokon, franciákon is lesz remélhetőleg cikk. Az anyag készen van, azon nem fog múlni.

árpika 2022.08.06. 08:29:30

Nagyon nem jön ez az augusztus.
Vagy megvárjuk a PzH-kat? ;-)

zord 2022.08.06. 23:59:44

@árpika: Goethe-vel szólva: Warte nur, balde. Ruhest du auch! :-)

Zord

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2022.08.07. 19:29:26

@zord: Ezek elvileg HARM darabok - Ukrajnában. De ha valóban stimmel a helyszín, akkor vajon miről indíthatták?
twitter.com/GirkinGirkin/status/1556280465207701504?s=20&t=TNic76RH4tuzrCE-Mxi20A

zord 2022.08.08. 07:39:50

@T.Tom: a macska se tudja!

Bár kedvenc témám a hat spangdahlemi Growler, kinetikus intervenciót kizárok.

Ha tényleg igazi a dolog, akkor megjátszották, ami a zsidók anno a Shrike-kal: csináltak egy földi indítót HARM-hoz, és akár a legeszerűbb megelőző módon behajilgálnak pár rakétát a fronton állandóan dolgozó orosz ( PVO-SZV) radaroknak. H=0 V=0 indítással is biztos elrepülhet 10-20... kilométerre lévő célig...

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.08.09. 08:30:03

@T.Tom: @zord:

How did the US mount AGM-88 HARM missiles onto Ukrainian fighters... well, I think I know how. A short thread

twitter.com/i/web/status/1556751670402596865

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.08.09. 17:25:14

@T.Tom: @zord:

The Pentagon announced Monday that the US has sent anti-radar missiles for Ukrainian aircraft to target Russian radar systems, marking the first time the Defense Department has acknowledged sending the previously undisclosed missile to Ukraine.

edition.cnn.com/2022/08/08/politics/anti-radar-missiles-ukraine-russia-pentagon/index.html

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2022.08.09. 22:06:59

@Levente B.: na de mibű (indítják)?
Remélhetőleg hamarosan erre is fény derül.

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.08.09. 22:10:40

@T.Tom:

"This leaves only the Pre-Briefed mode. In this mode a AGM-88 is programmed before the fighter departs from the air base with the coordinates of an enemy radar site. Once in the air the fighter releases the AGM-88 at maximum speed and maximum altitude, giving the missile a range in excess of 150 km.
Once released the AGM-88 will fly towards the coordinates, and when it reaches lock-on range it will scan for, detect, lock on and attack the target autonomously.

This mode works with Ukrainian fighters jets. All they have to do is lift the AGM-88 up, go supersonic, and release the missile.

While AGM-88B and AGM-88C-1 use INS to steer them towards a target area, where they then scan for targets, the AGM-88D also includes GPS-guidance, which enables the missile to strike known radar and air-defense sites, even when they do not emit radio frequencies.

And how does Ukraine know where to aim the AGM-88... I think there are two ways:

1) locals reporting the locations of russian air defense systems, radars, jammers, electronic warfare systems
2) US Air Force or UK Royal Air Force RC-135V/W Rivet Joint aircraft, which are used to detect, identify and geolocate electromagnetic signals.

US Air Force Rivet Joints have been used before to detected enemy radar and radio emissions and then vector AGM-88 carrying fighters towards these targets."

zord 2022.08.11. 02:44:02

@T.Tom: @Levente B.: érdekes. Én a földi indítóra tippeltem volna...persze ebben az infoháborús közegben még nem temetném azt az elméletet se. Majd ha látjuk ukrán Szuhojon/MiG-en lógni, akkor esetleg elhiszem.

(a ruszki légvédelem az augusztus 10-i hivatalos brífing szerint jól van: 2 Tocska, 7 HIMARS és 4 Szmercs lett elfogva állítólag, a vadászok meg 1-1 Szu-25, 27, MiG-29-est lőttek le)

Zord
süti beállítások módosítása