Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

szeptember 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (76) éleslövészet (20) f 16 (20) gripen (76) Gripen (65) Győr (15) H145M (29) Hajmáskér (30) helikopter (45) hírek (26) honvédség (21) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (59) Körös-hegy (20) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (28) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (21) radar (18) Szolnok (49)

HTML

AirPowerNews 100. (2021. júl.)

2021.07.07. 18:39 | zord | 155 komment

Folyamatban van az első, Magyarországnak épülő Airbus Helicopters H225M közepes többfeladatú helikopter végszerelése. Ennek alkalmából látogatott el ma a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos vezette delegáció a gyártó franciaországi Marignane-ban lévő gyárába. Illő pillanat a LégierőBlogger századik hírbejegyzéséhez :-)

210707_airpowernews100.jpg

Zord

(trivia)

Címkék: hírek AirPowerNews H225M KOB Marignane

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr6216615440

zord 2021.07.17. 10:10:12

@balou84: valami ilyesmiről van szó, bár egy transzparens, felsorolásszerrű- összefoglaló anyagot már úgy olvasnék, hogy mi történik Kecsón.

Zord

zord 2021.07.17. 22:44:11

A hardcore simmereket nem állítja meg semmi:

www.rt.com/news/529489-tank-secrets-russian-game/

Zord

Beat it! 2021.07.18. 10:07:03

@Levente B.:
Ennek mi értelme van? Rengeteg Leopard 2-esük van, sok T-72, és most Abrams-ot vesznek?
A darabszámokon pedig lehet példálózni az állampolgároknak, amikor idehaza sokallják a 44+12 Leopárd 2-est.
Ha másra nem, arra mindenképp jó lesz, hogy egy felhasználó ország összevesse a Leo 2-esek és az Abramsok üzemeltetési költségeit.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.18. 18:11:30

WESTPAC 21 - rengeteg Hornet GoPro felvétel

07:10-től nem éppen ideális körülmények

www.youtube.com/watch?v=5eQOTpaf-bA&ab_channel=AndrewCasson

zord 2021.07.18. 21:03:44

@Levente B.: 08:28 is teccccik.

Zord

zord 2021.07.18. 21:22:50

@Levente B.: ezek nyilvánvaló dolgok, csak fel kellene adni hozzá azt a "végképp eltörölni" kommunista hozzáállást, amit a rendszerváltás óta a mai napig hordozunk magunkkal. A szovjet megszállás éveinek katonai aspektusa önmagában külön múzeumot érne, egy autentikus helyszínen. Persze, miután hagyták szétrohadni, széthordani az örökséget, most már nehéz is lenne egy ilyet idehaza összehozni.
Múltkor a HTK-n puffogtam az egyetlen hazai Jak-28-as sorsán...szimbolikus példa is lehetne.

De a magyar hadtörténelem egyik legkülönlegesebb korszakáról is beszélhetnénk, amikor atomhordozó eszközök álltak rendszerben. A HIM kihelyezett gyűjteményében Kecelen szépen lassan menthetetlenül rohadnak szét ennek tárgyi emlékei, pl a 8K11, 9K72 komponensek. Szégyen!

(persze értem én, hogy van aktuális rezonanciája a "hazánkban ideiglenesen állomásozóknak"...)

A csehekre visszatérve:

1. sokat számít az a 300 kilométer nyugatra :-)
2. már kevesen emlékeznek rá, hogy az amerikaiak első kelet-európai rakétavédelmi terveikben Brdybe akarták a X-sávos radart telepíteni a GBI rakéták irányításához, amelyek Lengyelországba mentek volna

Zord

árpika 2021.07.18. 23:03:13

@zord: Jak-28??

Tudtommal bemutatták Tökölön a magyaroknak a Szu-24-el meg még egy-két típussal együtt, és fel is ajánlották megvételre, de nem fontolgattuk a rendszeresítését.
Vagy tudsz valami egyébről?

Liverbird 2021.07.19. 00:19:57

@árpika: Szerintem az ex-debreceni Jak-28R-ről van szó, ami egy ideig Alsónémediben volt, majd szétvágták, és már csak az orra van meg.

Bár más tészta, de a Belfegor elcserélését is pocsékolásnak tartom.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.19. 09:11:10

Aermacchi M-346 Master gépek görög színekben de még Izraelben

twitter.com/isozygio/status/1415745076236627972

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.19. 10:05:12

Első alkalommal szervezett repülőtábort a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakirányt választott hallgatói részére a Szolnoki Honvéd Sportegyesület. A július 16-án, pénteken zárult táborban részt vett húsz honvéd tisztjelölt – leendő légiforgalmi irányítók és légijármű-vezetők – a napi repülések mellett, a légierő több alakulatának feladatrendszerébe is betekintést kapott.

honvedelem.hu/hirek/egy-het-a-legiero-buvkoreben.html?fbclid=IwAR2SR2cw9jnT2961ongc-9T1MSpKyk77wb8DNo4LKaZs-lJVp1Upo2qdOQw

árpika 2021.07.19. 20:26:07

@Liverbird: Volt egy ilyen gépünk kiállítva??
Jajj...
Kár érte.
Ezt nem ismertem, köszi az infót.

zord 2021.07.20. 18:08:00

Számomra semmi különbség nincs a tatárjárás, a török kor, illetve a német majd szovjet megszállás tárgyi emlékei között. Fontosak mind, mert emlékeztetnek, hogy milyen az, amikor le vagy nyomva. Attól, hogy hol vannak az időskálán, nem lesznek kevésbé értékesek. Így amikor felszántanak egy török kori leletegyüttest, az épp akkora bűn, mint szétvágni, szétrohasztani közelmúltunk hadtörténetét. A megőrzésre hivatottak és ezért fizetést kapók hanyagságának bizonyítékai, ez ilyen egyszerű.

Zord

Harrdder 2021.07.20. 19:11:09

@Devil 505: Kissé késve reagálás lesz, bocsánat! Köszönöm szépen! Sok mindent írnék, de visszafogom magam. Egy a lényeg. Másként látom azokat az embereket, akiket itt egymást közt szidtok. A partvonal mellől, biztonságos távolságból, vagy bázisokon buszokon utaztatva nulla felelősséggel a legkönnyebb kritizálni.

Harrdder 2021.07.20. 20:08:44

Nem akartam eddig erről írni, de most vettem észre, hogy erre szinte nulla reakció érkezett:
killermetals.blog.hu/2021/07/14/kiprobalhattam_a_honvedseg_mc-6-os_amerikai_ejtoernyojet

Miért is? Mert itt vettétek észre, hogy semmi alapotok nincs semmi kiritikára. Én szóltam mindenkinek, hogy gyertek fotózni. Aki ott volt, jó fotót csinált! Szóval aki 2 fekvőtámasznál többet meg tud csinálni, az legközelebb egyenes gerinccel álljon ki az MH katonái elé fényképezőgéppel. Aki nem, az számoljon a megvető pillantásokkal. Kíváncsi vagyok a reakciókra! :-)

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2021.07.20. 20:32:50

@Harrdder: Tessék????? "Szidtok"???? Ki szid, kit? Ezt pont nekem írod???? Kikérem magamnak!

Gaudi 2021.07.20. 20:51:16

Nem emlékszem, hogy a végrehajtó állományt ezen a blogon bárki "szidta" volna.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.07.20. 20:52:52

@Harrdder: Nem tudom miért írod .. Én már e-mailban amikor leírtad, akkor jeleztem, hogy nagyon tetszett, ami írtál.. Az még nem is a végleges változat volt, hanem nekem küldted át..

De nem is értem, most mit írsz Zoli, mert ahogy én látom, a HM-t, a főtiszti kart, a HM kommunikációt bizony többen, többször (köztük én is kritikával illettem, és fogom is valószínűleg) sőt még néha a védelmi beszerzést aspektusait is (bocsi bloggazda) de a csapattiszteket, az személyi állományt kritizáló hozzászólásokat még soha sem láttam...

zord 2021.07.20. 20:54:05

@Harrdder: ezt most hogy? Nem értem teljesen, de a szemrehányó felhangot nem lehet nem észrevenni. A cikkedben szereplőket tudtommal senki nem szidta itt.

Akit meg igen, annak biztos volt valami logikája. Amikor belevágja a helikopteres tábornok a honvédelmi miniszter jelenlétében a képembe, hogy szállítóhelikopternek nem kell önvédelem, akkor az egy alkalmatlan barom, akkor is, ha 40+ évig szolgálta a hazát, amiért persze köszönet illeti. Ez csak egy példa pár évvel ezelőttről, és ettől már messze vagyunk hálistennek...de tennivaló maradt bőven.

Szerintem a kettő nem zárja ki egymást. A közösség, a bajtársiasság, az izzsdtság, vér, a bátorság, a hivatástudat, az önfeláldozás az egyik.oldalon és a modern hadviselés, hadszervezés, technológia, kommunikáció, humán igények ismeretének hiánya a másikon.

Ezért is gondolom, hogy a haderő mai állapotában.minden külső, friss erőforrást be kell vonni a helyreállításba. Ilyen fontos szereplők, az ugató őrkutyák, angolszászul watchdogok.

Zord

Hpasp 2021.07.21. 12:24:11

Sakkozás mintha kimaradt volna errefelé.
bmpd.livejournal.com/4354511.html

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.07.21. 13:01:44

@Hpasp: A HTKA.n viszont rengeteg info jött össze. A sok linkről egy egész jó kis összefoglalót lehetett összehozni...
A legjobban az tetszett, iho-s írásban fel is használtam, hogy alacsony érzékelhetősége Mig-21 (és még nagyon találó is).
Aztán, hogy az lesz-e vele, mint a kínai FC-31 sárkánnyal meglátjuk..

zord 2021.07.21. 15:26:00

@Hpasp: @Kelepisti:

Én úgy érzem, hogy van ebben nem kevés X-32 ötlet, bár a hajtómű legalább jó helyre került. Hátra :-)

Zord

Hpasp 2021.07.21. 15:51:05

@zord: Pont azon lamentáltam, hogy gondot felénk az okozhatna (amennyiben ez a gép tényleg megvalósul), amikor majd ezek váltják Batajnicán a 29-eseket, és még mindig a Svéd acélba lennénk beragadva...

Elvileg ez lehetne az első alacsony észlelhetőségű platform a szomszédban.

Beat it! 2021.07.21. 19:36:46

@Kelepisti:
A bemutatón egy mock-up szerepelt. Elég ránézni arra a képre, amin a futóműakna látható. Viszont a festése tetszik.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.07.21. 20:13:34

@Beat it!: Ez a gép annyira kiforratlan. Még mock upként is. Ahogy néztem a beömlő nyílását a hajtóműnek nagy állásszögnél alig kap levegőt a turbina..
Szerintem nem lesz ebből 20millió dolcsis gép sem, lehet,hogy a csupasz airframe ára talán..A svéd acélba befagyva egy AESA lokátoros svéd vas ezt is delektálja megfelelő csapástávolságon. Nézd meg a 101KSzVC, az pilótakabin stb. mekkora radarreflexiót gerjeszt. Az hegyes orrészbe nem férhet nagy AESA radartányér. Nekem sok sebből vérzik még ez a rendszer. Meghát látjuk, hogy a Szu-57 elhúzodását. Ez a gép kellett, hogy legyen exportpiac, de nem hiszem, hogy az alacsony érzékelhetőségre hajazó airframe "láthatalan lenne az új nyugat-europai, vagy amerikai szenzorfuzióknak.

zord 2021.07.21. 20:47:20

@Hpasp: ez akkor jelentene gondot, ha az LO valami elvonatkoztatott, örökéletű valami lenne, egyfajta szent grál. Mivel nem az, én a szenzorok ténylegesen látható fejlődésében és integrációjában hiszek. Akármekkora, meg lesz látva. Ma még lehet hogy nem. De holnap közelről. Aztán holnapután messzebbről.

Sokkal inkább félek attól, hogy proliferálódik a térségben a fedélzeti AESA, míg mi továbbra is totál hagyományos antennával nyomjuk, még ha a backend korszerűsődik is. És félek attól, hogy a fedélzeti integrált multiszenzor készletek révén megvalósul a multispektrális (RF, IR/UV, lézer) autonóm SA generálás, míg mi az RF-nél maradunk.

És mindez nem a képzelet világa. A környező országokban is megjelenik a Fox3 képesség: új 16-osok AESA radarral, fejlesztett EW-vel; lesz Rafale is, amin a fentiek ott vannak, 4 generácios gépen a legjobb színvonalon.

Aztán félek még az aktív eldobható RF csalik terjedésétől, mert akkor az egész "egy lapra feltett" vadász/GBAD effektorkomponens egy jó drága hajrakenéssé degradálódik. Ez persze nagy kérdőjel, és a gyakorlati lehetőségét kizárólag abban látom, ha a megfelelő helyről a vonatkozó rakétasorozathoz "illesztett" EW solution érkezik a támogatott félhez. Feltéve persze, ha adott szcenáriókban egyáltalán szamolhatunk a rendszerek illetve az effektorok alapvető működőképességével, illetve rendelkezésre állásával. Szívesen meghallgatnék bárkit, aki tutira veszi, hogy ami kézben van, az mindenképpen működne is. Én 50 százaléknál ezt nem tenném többre.

Mit javaslok? Alternatív BVR effektor; HOBS Fox 2/HMDS, AESA radar; legalább MWS funkciójú disztributált EO szenzorkészlet, fejlesztett, passzív és aktív oldalon is nagyobb átfogású RF EW, eldobható RF csali. Ha be is akarunk menni valahová, ami nem a miénk, akkor pár gépre support jamming pod (C-J) és stand off A-G fegyverzet.

5.generációs platform ehhez nem feltétlenül szükséges szerintem.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.07.21. 22:47:43

@zord: Nos a stealth + jet gép párosa hosszabb ideje tart már, mint a jet gép stealth nélkül... Az F-117 40 éves lesz, hahó. Nah, ennyi idő alatt marketing dumákat sikerült találni a stealth ellen, olyan rizsát, mint aktív lopakodás...

...meg van teniszpálya méretű radar 3MW táji. imp. cúcstelejesíménnyel, hogy talán 90 km-ről kiszúrjon egy -30 dBsm célt.

Ej...

Az Sz-400MFR 30+ év kemény fejlesztése után az Sz-300PT után komoly 30 km tájára képes a fenti cél ellen.

Nem értem miféle szenzor látunk itt...?

Az IR módszerekkel meg mást tessék fárasztani.
A világ nagy részén időjárás miatt eleve nem faktor és olyan durva korlátai vannak, hogy másodlagos szenzornak sem jó, area denialról szó nincs vele ésatöbbi.

Úgy, hogy a SAM nem mozog, ezért egy 3/10-5/10-es felhőzet esetén szinte semmi esélye nincs a folyamatos track-re MÉG 1 gép esetén sem, mert a helyzetét sem tudja a célokhoz képest megváltoztatni.

i.imgur.com/CMWNL9b.png

Ez léptékhelyes. 1 pixel kb. 50 méter. 10 km magasság a rózsaszín.
Ez csak 50 km távolság, ha ilyen 0 mennyiségű felhőzet van.
Na kb. ezen nem lát már át az IR/EO.

Na, akkor csak fél tucat manőverező cél esetén ebből rakjál össz tracket úgy, hogy felülnézetben is képzeld el ez a blokkolást, hogy látsz valamit, hol nem és ezek összevissza vannak egymáshoz képest. Ez alapján vezess célra 2 km pontossággal rakétát úgy, hogy nincs track, mert nem látod az irányváltoztatást.

Tudod, mert a robot is viheti a gépet szépen cikkcakkolva, tehát az RCS is hol 0.001 m2 hol 0.1 m2.

A repcsinél is csak nagy magasságú BVR esetén játszik legfeljebb a PIRATE, mert más esetben a felhőzet miatt cseszheted...

Vagy majd okt-márc között megkéred az ellent, hogy ne szálljon fel és tavasz-nyár zivataros időben?

2010-ben nyár végén olaszból hazajövet is olyan front volt, hogy 26k lábon mentünk bele a felhőbe és Ferihegyen a pályaküszöbnél jöttünk ki belőle....
Augusztus utolsó hetében. Nem ősszel, nyáron. Az őszi-téli időszak ez a sokadik hatványon.

De tessék, minden EO-be belepistult embernek.
youtu.be/vKzjqE_FZwM

Csak repszimben tessék átlagos felhőzet mellett megnézni, hogy akkor 25-100 km távolság 2-8 km repülési magasság között mit látna az EO/IR.
Kb. km vastag felhőrétegen kéne átlátni és szakaszos track. Mert geometria ezt hozza ki. Én nem ezt a ritka. Ez az ÁTLAG.

Vagy tessék valóság és ez igen gyér felhőzet
youtu.be/nOIh8PSFjRM

Tessék számolni szögetek és rádöbbenni, hogy a felhő mennyire zavaró tényező.

100 km távolság, 6 km magasság, 3,43 fok. Na, akkor ez milyen vastag felhőzetet is jelent?

50 km távolság, 6-8 km magasság közepe is 8 fok tája csak.

Szóval de, az stealthnél időtállóbb konvcepiót a moder katonai repülés bizony még nem látott. Az új orosz gép is biztos viccből néz ki ahogy.

árpika 2021.07.21. 23:24:27

A HTKA-n írtak egy bizonyos Batka Miklós szolnoki szakaszvezetőről, aki sajnos nemrég tragikusan eltávozott. RIP.

Korábban szokott írogatni ide egy srác Batkaa néven; tudja esetleg valaki, hogy a két kolléga egy és ugyanaz-e?

zord 2021.07.22. 23:24:10

@molnibalage: pontosan fogalmaztál fenn:

"Nem értem"

Én sem, hogy miért.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.07.23. 08:59:03

@zord: Ez egyre zavarosabb. Miféle szenzorfejlődésre gondolsz te és sokan mások?

zord 2021.07.23. 09:00:16

@molnibalage: @Hpasp: de mindennél fontosabb, hogy Dani Zoltán ezredes úr ma 65 éves! Isten éltesse!

Zord

zord 2021.07.23. 10:46:33

@zord: ...akinek a vezetésével a máig legkisebb visszaverő felületű ember vezette célt sikerült lelőni...egy 60-as évek színvonalú technikával 1999-ben...

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.07.23. 12:44:24

@árpika: Sajnos van egy gondolatom, hogy Ő volt. Isten nyugosztalja.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.25. 14:23:41

"Dale ‘Snort’ Snodgrass Reportedly Killed In Idaho Accident

Snodgrass was a legendary F-14 pilot in the U.S. Navy and was famously photographed in a knife edge pass close to the USS America aircraft carrier in 1988. Snodgrass was the F-14 demo pilot for Navy for more than a decade and has flown a laundry list of warbirds at airshows around the country."

www.avweb.com/aviation-news/dale-snort-snodgrass-reportedly-killed-in-idaho-accident/

zord 2021.07.25. 16:57:32

@Levente B.: egy Bird Doggal...milyen kegyetlenül cinikus a repülősors!
RIP!

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.25. 18:41:39

Dunakeszi repülőnap honvédségi dinamikus bemutató

youtu.be/c_mFh_cYRN8

zord 2021.07.26. 09:21:10

@Levente B.: nyilván a videóban össze van sűrítve, de azért egész jónak tűnt. Persze, finomhangolni kell. Ebből, de akárcsak még kisebb megmozdulásokból kellene országszerte a sportreptereken minél több. A 145 ideális erre.

Zord

zord 2021.07.26. 09:26:23

Mire nem jók a szpotterek! Lakenheath-ban jól jött a megfigyelés:

www.avweb.com/aviation-news/planespotter-alerts-f-15e-crew-about-engine-damage/

Zord

zord 2021.07.26. 09:45:28

Az oroszok a héten elkezdték aktívan kommunikálni a szír légvédelem izraeli támadásokkal szembeni aktivitását. Buk-M2E és Pancir-Sz dolgozott, állítólag nagy hatékonysággal. Stand offból, F- 16-osról indított Delilah, Spice, SDB célok lettek megsemmisítve valószínűleg

m.facebook.com/story.php?story_fbid=3001581376751265&id=1492252324350852&__tn__=-R

A rendszeres megfigyelők szerint lehet, hogy ezek egy nagyobb műveletet megelőző "impulzus műveletek", a reakciót meg mérik az üstökösök meg a drónok, és abból megy a targeting.

Zord

zord 2021.07.26. 11:41:35

@Levente B.: ebből a peccsből kéne nekem:

m.blog.hu/co/combatant/image/dunakeszi/_35b2972.jpg

A jelmondaton túl a szimbolika is érdekes: hollók kék és zöld háttér előtt, azaz elektronikai hadviselés a levegőben és a földön. Lenyűgöző!

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.27. 17:40:51

A talibánok szerint lelőtték, az afgán hadsereg szerint műszaki hiba miatt kényszer leszállt majd később a légierő megsemmisítette a földön lévő Mi-17-est:

twitter.com/Natsecjeff/status/1419987955431661571

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.28. 11:55:05

For decades, the Air Force gray-tailed aircraft have displayed their home base and heritage with a small graphic on the plane’s tail, but that tradition will come to an end for much of the service’s next-generation tanker fleet.

Air Mobility Command has ended the policy of allowing tail flashes on the Active-duty KC-46s, a step that will make it easier for the command to manage its fleet of tankers from base to base. This means the KC-46s based at McConnell Air Force Base, Kan., will not have the white-and-black “MCCONNELL” graphic that the KC-135s had for decades at the base.

“Identifying markers such as tail-flashes need to be repainted when aircraft are reassigned to other bases,” AMC said in a statement. “For example, when KC-135s are transferred to and from Kadena AB, [Japan], to Fairchild [Air Force Base, Wash.,] or McConnell AFB as part of their corrosion management program, their tail flashes need to be repainted.”

www.airforcemag.com/amc-blocks-tail-flashes-for-kc-46-fleet/

zord 2021.07.28. 12:20:34

@Levente B.: értem a logisztikai/karbantartási oldalát, de az USAF-nek pont ez a hagyománytisztelet, heraldika az egyik legnagyobb pozitív allűrje kifelé. Hogy úgy mondjam, a légierő "soft powerje".

Zord

zord 2021.07.28. 12:27:46

További fotók Spike NLOS hordozó korszerűsített azeri Mi-17-esekről:

twitter.com/Ninja998998/status/1420002875598458883

Zord

zord 2021.07.28. 13:59:39

Létezik, hogy ez az első nagysorozatú Scorpion HMDS megrendelés a francia Rafale-oknak?

www.thalesgroup.com/en/group/journalist/press_release/thales-provide-new-avionics-equipment-dassault-aviation-rafale

Zord

zord 2021.07.28. 14:05:59

Szép páros Szu-30SzM demó a MAKSz-ról. Ezek asszem kalinyingrádi gépek:

youtu.be/o4CFUEFTm3k

Zord

ljuka71 2021.07.28. 16:03:27

A 77-es oldalán a 2-3 méteres Калинингра́д felirat miatt gyanús :)

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2021.07.28. 20:22:58

@zord: Két éve is ők voltak, sőt, még a Baltikumban is adtak a magyaroknak lehetőséget a fotózkodásra :)
htka.hu/wp-content/uploads/2019/10/baltikum.jpg
htka.hu/wp-content/uploads/2019/10/IMG_1028.jpg

zord 2021.07.28. 23:53:13

@T.Tom: a kék 70- es sorozat volt ismerős...

@ljuka71: ja szmotriju, no nye vizsu :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.29. 12:34:41

Raytheon Missiles and Defense, Tucson, Arizona, has been awarded a $482,895,193 modification to contract FA8675-21-C-0034 for Advanced Medium Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) Production Lot 35. The modification provides for the exercise of the pre-priced options for Lot 35 production of AMRAAM missiles, AMRAAM Telemetry System, initial and field spares, and other production engineering support hardware and activities. Work will be performed in Tucson, Arizona, with an expected completion date of May 31, 2024. This contract involves unclassified Foreign Military Sales to Canada, Hungary, Korea, Netherlands, and Qatar, which accounts for 28% of the contract value.

www.raytheonmissilesanddefense.com/news/advisories/us-air-force-awards-raytheon-missiles-defense-482-million-advanced-medium-range-air?grid-cta=

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.30. 08:27:18

Az elmúlt hónapokban az angolszász 50-es évekbeli kémrepülésekről írtam Kelet-Európa és így Magyarország felett is. Akit érdekel itt olvashatja ezeket:

combatant.blog.hu/2021/05/28/kameraval_a_hideghaborus_egen

combatant.blog.hu/2021/06/30/kameraval_a_hideghaborus_egen_763

combatant.blog.hu/2021/07/30/kameraval_a_hideghaborus_egen_566

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.30. 08:35:31

Tájfunok a német árhullám utáni helyreállításban:

Two Eurofighters of the TLG31 have just started for the first reconnaissance mission of the squadron in the RecceLite version - to create new images of the disaster area.

twitter.com/Team_Luftwaffe/status/1420663078602092545

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.30. 11:07:01

Six French soldiers were detained at the Bata airport in Equatorial Guinea on Thursday morning while stopping to refuel their helicopter, according to the French military and local media.

www.france24.com/en/africa/20210729-french-soldiers-detained-at-airport-in-equatorial-guinea

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.30. 20:46:50

"Új repülőgéppel bővült az Aeropark gyűjteménye! Megérkezett az a MIG-21-es, amelyet 1979-ben gyártottak, és nemrégiben az eredeti, gyári festését kapta vissza. A nálunk megtekinthető polgári repülőgépek mellett ezzel jelképes kitekintés nyílik arra a világra, ami ezzel párhuzamosan a katonai repülésben zajlott. "

www.facebook.com/aeroparkbudapest/posts/2093112114163823

zord 2021.07.31. 10:08:38

@Levente B.: a rengeteg különböző idehaza kiállított MiG-21-es közé most már nagyon elkélne egy JuGV festésű példány is. Szerintem nagy sikere lenne egy atombombázó konfigurációnak, még ha "kegyes csalással" magyar biszből is lenne megcsinálva és utángyártott attribútumokat is kapna. Ha még extra pénz és szent akarat is adódna, akkor talán posztszovjetből is lehetne szerezni egy autentikus példányt.
A magyarországi atomfegyverek kérdése több misét is megérne, ez lehetne az egyik.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.31. 10:52:39

Challenge coins have emerged for sale online that appear related to a secretive cadre of F-117 Nighthawk stealth attack jets still operating from the Tonopah Test Range Airport. Despite the Air Force officially retiring these aircraft more than a decade ago, a number of them have continued to fly, ostensibly for research and development purposes. In recent years, they have been increasingly spotted acting as "red air" aggressors during a variety of exercises, as well.

www.thedrive.com/the-war-zone/41758/challenge-coin-emerges-for-secretive-unit-that-still-flies-the-f-117-nighthawk?xid=twittershare

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.08.02. 15:27:06

Romania’s national aviation museum has formally received a licence-built Rombac One-Eleven, formerly in the presidential fleet of dictator Nicolae Ceausescu, donated following a 27 May auction.

Rombac locally licence-built the UK’s BAC One-Eleven. The auctioned aircraft (YR-BRE) was manufactured in 1986 and served as the presidential transport from 1986 to 1989, says auction house Artmark.

Owing to its “extreme rarity and significance” for Romania’s technical history, the auction house adds, the aircraft has been classified by the ministry of culture as a mobile national heritage treasure, benefiting from legal protection.

www.flightglobal.com/air-transport/presidential-rombac-one-eleven-donated-to-romanian-aviation-museum/144849.article

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.08.02. 18:18:54

Horvát égi tűzoltók munkában (sajna dátum nincsen, de eddig nem láttam, szóval sanszos, hogy új)

www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1400992000286333&id=240641566321388

fadrusz 2021.08.03. 16:24:45

@Levente B.: Hasonló képességre sajnos nálunk is szükség lehet 10-20 éves távlatban. Lehet, hogy lassan érdemes lenne gondolkodni a létrehozásán.

zord 2021.08.04. 07:55:21

@Levente B.: a videó alapján úgy érzem, világos, hol van a hatalom. Akármilyen is legyen, a civil oldalon. Nem a katonain.

Zord

zord 2021.08.04. 08:00:26

@fadrusz: nálunk milyen vizek jöhetnek szóba merevszárnyas szkúpolásra?

Zord

fadrusz 2021.08.04. 12:14:37

@zord: Például a CL-415-ösről azt találtam, hogy egy 1340m hosszú akadálymentes területre, ezen belül pedig egy 410x90m-es szabad vízfelületre és legalább 2m-es vízmélységre van szüksége a teljes feltöltéshez. Ezeknek a feltételeknek a Balaton jelentős része megfelelne, de valószínűleg a Duna is, bár az utóbbi lehet, hogy vízállásfüggő.

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2021.08.04. 12:27:54

@fadrusz: Meg a Tisza-tó. Arrafelé voltak már nagy tüzek a Hortobágyon.

Egyszer láttam dolgozni a horvát 415-ösöket. Hát, nem sokat gatyáztak a vízfelvétellel.

airbase.blog.hu/2015/08/01/derult_egbol_tuzoltogep

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.08.04. 14:54:47

Én elhiszem, hogy ezt akarják a kis filmmel, de amíg azt látom, hogy az idei évre még tervezett vidéki kis repülőnapokon (most nem Börgönd és Szegedről van szó) egyetlen egy honvédségi gép sem lesz jelen, úgy nehéz lesz megszólítani

"Az egyik fővárosi moziban vetítették le a Magyar Honvédség új kisfilmjét augusztus 3-án, kedden. A vetítés után dr. Ruszin-Szendi Romulusz vezérőrnagy, a Magyar Honvédség parancsnoka elismerését fejezte ki a film készítőinek."

„A film visszaadta azt a figyelmet és szeretetet, amely az ejtőernyősök nagy családjában a földön és a levegőben, a gépeken is megjelenik” - emelte ki beszédében dr. Ruszin-Szendi Romulusz vezérőrnagy. A Magyar Honvédség parancsnoka elmondta: a filmben végig érezhető az a figyelem, amely jól jellemzi az ejtőernyős társadalmat. Megjelenik benne az odafigyelés a bajtársakra, ahogy támogatják, segítik az újoncokat, egymást. „A filmmel nem csak az a célunk, hogy megszólítsuk a fiatalokat, hanem az is, hogy nyissunk a teljes magyar társadalom felé” – tette hozzá a vezérőrnagy.

honvedelem.hu/hirek/bemutattak-a-magyar-honvedseg-ejtoernyoseit-nepszerusito-kisfilmet.html

Illetve a dunakeszi heli demo videómra jött ez a hozzászólás

"A videó jó, de az eseményhez szeretnék hozzászólni. Tényleg rövid volt, igaz dinamikus, de abból a távolságból akár a repülőtér túlsó oldalán is bemutathatták volna. Az átlag emberek nem rohangálnak 300-400-500 mm teleobjektíves fényképezőgéppel a nyakukban. A profi fotósok igen, de az ilyen bemutatók ugye nem kizárólag nekik szólnak. Le is mondtam arról, hogy végig fényképezzem a bemutatójukat. Lehet, hogy rosszul emlékszem, ezért elnézést kérek, de nem kommentálták, hogy milyen esemény fog történni, azon belül mit is látunk. A videóban sem hallottam a bemondó hangját. Biztos úgy voltak vele, találja ki mindenki magának, csak fantázia szükséges hozzá... Ez a szervezők hibája, legalább a bemutató idejére átadták volna a mikrofont egy katonának aki kommentálta volna az eseményt.
Habár, talán a vége felé közölte a bemondó, aki a veterán autókkal volt elfoglalva szinte egész nap, hogy úgy látja egy megkötözött embert visznek a helikopterhez. Amikor vége lett a bemutatónak, a katonák komótosan kisétáltak a területről, és meg sem álltak volna, ha a nézők közül nem kezdenek el tapsolni.
Így sajnos ennek nem sok értelme volt."

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.08.04. 14:57:40

@Devil 505:

Az a környék az egyik kedvencem

zord 2021.08.04. 15:17:20

71 éves korában Belgrádban elhunyt Miroszlav Lazanszki, vezető szerb védelmi szakújságíró, 2019 óta hazája moszkvai nagykövete:

www.novosti.rs/vesti/politika/1023721/evo-bio-miroslav-lazanski-ambasador-srbije-rusiji-iznenada-preminuo-71-godini

RIP!

Zord

zord 2021.08.04. 15:30:21

@Levente B.: a kommunikáció, a toborzás szakma. Ha sikeresen akarod csinálni, megkeresed a legjobbakat, és a következőt mondod:

- Csókolom bácsi, csókolom néni! Sikeresen szeretnék kommunikálni és toborozni!

Erre ők:

- Jól van kisfiam, jól tetted, hogy hozzánk fordultál. X forint lesz.

A rendszerváltás óta a védelmi kommunikáció, 2004 óta a toborzás a spanyolviaszt akarja feltalálni, éppen, esetlegesen a célra rádobott anyagi és humán erőforrásokkal. Nem meglepő, nem megy. A megörökölt haderő felélése közben ez "mindegy" volt, ezer milliárdos új beszerzések közepette már nem az - az egész hatékonysága, hasznosulása a tét.

Zord

zord 2021.08.05. 00:49:00

A tengerész a USS Bonhomme Richard tűz mögött:

www.bbc.com/news/world-us-canada-58091854

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.08.05. 12:08:47

@zord: A spanyolviaszt azért nehéz megtalálni, mert akkor azt is be kell vallani, hogy az eddig erre a feladatra is használt szervezet munkája nem megfelelő. Ez a legnehezebb, mert közel helyezkednek el a miniszterhez, a honvédség parancsnokához stb. A honvedelem.hu-n azt látod, hogy minden nap a csúcsvezetők beszédeket mondanak, kezet fognak, átadnak stb. tehát ergo Ők teszik a dolgukat (márha tényleg ez lenne a dolguk). Az oldal meg tájékoztat erről - ráadásul a szervezet több médiacsatornán - youtoube, twitter fbokk stb. tehát Ők is teszik a dolgukat... mégsem megy … Miért??? Nos ezt Mi el tudnánk magyarázni, de Ők ezt nem értik, mert "benne" vannak. Ők elvégzik a munkájukat, de ezek a fránya polgárok nem kattintanak oda, nem nézik meg, nem jönnek toborzásra.. Pedig a belünket kidolgozzuk. Lehet, hogy itt is soros, brüsszel és a buzik a hibásak.. mert Ők nem tudnak erre mit mondani..

Madár Fokker 2021.08.05. 21:32:02

@zord: szerintem nem feltétlenül kellen vízről tölteni őket. Néhány hete izraeli és ciprusi Air Tractorok dolgoztak a larnacai reptérről. Nem úszótalpas gépek voltak és a reptéren vették föl a vizet. Szerintem itthon egy 6-800×20 méteres placc is megteszi nekik a tűz közelében. Csak a vizet kell odavinni. A Bambit se lehet mindenhol megmeríteni.

zord 2021.08.06. 00:06:06

@Madár Fokker: persze, mérlegelni kell, hogy hova mi az optimális. Az amfíbiák a legmagasabb intenzitást tudják biztosítani, ha a közelben a szükséges vízfelület megvan.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.08.06. 01:29:29

Vájtszeműeknek :)

HM Arzenal - Leonardo S.p.a levegő-föld éleslövészet 08-22 - Helikopterrel..
aug. 23-27 és 30. szept 3.

0. pont, Köröshegy.

forrás: Lőtéri értesítő..

08-22

zord 2021.08.06. 12:46:27

@Kelepisti: nem lehetetlen, hogy az AW139/149/169 sorra ajánlott, de eddig a nyilvános anyagok alapján gyakorlatban meg nem történt fegyverrendszer-integrációs munkákról van szó. Akárhogy is túrtam a netet, csak 109-esről találtam lövészeti videókat, az újabb típusokról nem (nyilván 129-ről nem beszélünk itt). Példának okáért az osztrákok a 169-esen nyilván akarnak használni fegyverzetet, de más (potenciális) kliensek számára is fontos ez a kérdés.

Aztán az is lehet, hogy nem.

Zord
süti beállítások módosítása