Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (72) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

H145M-ek, sorba szedve

2020.10.07. 16:35 | zord | 30 komment

A repülésbarát számára nincs olyan hozzáférés hobbijának tárgyához, mely ne lenne legalább egy kicsit hasznos, egy kis újdonságot hozó - dacára borultságnak, covidnak, szervezésnek, vagy bármilyen körülménynek, mely tartalmában, minőségében csorbíthatja ezeket a hol gyakrabban, hol ritkábban kínálkozó alkalmakat. Legyen szó kapott (~sajtónap), vagy önállóan teremtett (szpotting) lehetőségről, ezt minduntalan meg lehet állapítani. Ennek megfelelően a LégierőBlogger se üres kézzel tért haza a szolnokiak mai médiarendezvényéről. 

201007_szn_sajtonap_4.jpg

Ugyan az eddig leszállított 11 gépből csak hét került be a sorba, de ez volt az első alkalom, hogy az épülő magyar katonai helikopterflotta számosságát illusztráló fotót készíthettek külső fotósok. Ráadásul a szolnoki toronnyal a háttérben.  

201007_szn_sajtonap_3.jpg

Ugyancsak ma vehettük először szemügyre közelről a típuson alkalmazott Goodrich csörlőt, mellyel nem is olyan régen már idehaza is dolgoztak.

201007_szn_sajtonap_2.jpg

Ich melde gehorsam Schwanzen sind in ordnung! :-)

201007_szn_sajtonap_6.jpg

A dolgok állása. Ehhez tegyük hozzá, hogy már megvolt az első 400 órás karbantartás is. 

201007_szn_sajtonap_7.jpg

Nincs harctéri helikopter napjainkban is releváns önvédelmi rendszer nélkül. Ennek elfogadása a magyar H145M-program egyik erőssége. A túlélőképes helikopter végre tudja hajtani feladatát, és végre tudja hajtani holnap is. Ezzel hihetetlen erőforrásokat tud megspórolni. A mechanizmus persze nem ilyen egyszerű, de ez fontos részét képezi. 

201007_szn_sajtonap_1.jpg

A H145M demót a francia oktatópilóta és egy átképzésen lévő fiatal magyar tiszt repülte. 

Zord

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr7116231198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.10.07. 16:46:35

Sajtónap, Szolnok.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.10.07. 20:56:37

Remélem eljut az illetékesekhez, mert van panasz... háborog a nép...idézek:

"Valami kis upgrade ráférne a "low visibility" felségjel 3 árnyalatára,mert már kis távolságból is csak egy kis világosszürke háromszöget mutat..."

"Nagy csodálója és rajongója vagyok a repülő szerkezeteknek, de sajnos a honi légierő legutóbbi néhány beszerzése inkább elszomorít, több okból.Asszem ennyi még belefér ebben a csoportban"

"mezit lábas helikopterek."

"Miért nem állnak nővekvő számsorban a helikopterek?"

zord 2020.10.08. 08:54:17

@Levente B.: a "nép" szót tartogassuk magasztosabb dolgokra. Az internetes massza alját illetve a trollokat hagyjuk ki a definíciójából.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.10.08. 10:17:34

@Levente B.: Ami a miért nem állnak növekvő számsorba a helikopterek, azt egy Kecsoi vadászpilóta írta, hozzá egy képpel, hogy nálunk már így szálltunk le..

Gaudi 2020.10.08. 14:17:00

@Kelepisti: A kérdésfeltevő személyétől függetlenül teljesen irreleváns, hogy milyen sorrendben állnak, úgy gondolom.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.10.08. 14:48:54

@Gaudi: természetesen én is ezt mondtam :)

Egyébként is ízlés kérdése. Ez nem volt ellenségeskedés, szerintem inkább polemizálás volt. Nem kell neki feneket keríteni :-)

zord 2020.10.08. 16:50:24

Így látta az LHSN, fényhelyesen, tartalmas háttérrel:

www.facebook.com/media/set/?vanity=lhsn.hu&set=a.4955171064507975

Zord

zord 2020.10.11. 11:27:36

1.helikopterhajózó találkozó Kenesén, 08-as az üdülő plázson:

m.facebook.com/story.php?story_fbid=4967543406604074&id=181494445209018

Zord

zord 2020.11.09. 13:42:09

@Beat it!: sajnos szar volt az idő múlt héten, és szar ezen a héten is (mármint azt egész útvonal vonatkozásában).

Zord

zord 2020.11.13. 19:21:37

Na, megjött a 17-es és a 18-as, LHSN megcsípte őket:

www.facebook.com/media/set/?vanity=lhsn.hu&set=a.5120393111319102

Zord

zord 2020.11.20. 07:11:19

Nyugtalanul várja ezen a gyönyörű képen az átadás-átvételt majd a hazarepülést a 14-es oldalszámú MP-nk, (egy Nexter gá konténerrel az oldalán):

photos.google.com/share/AF1QipNy4qJIZOy8ATDAij6VDZiJ8kjpBlEXpfU00VgnLhvpnvQCHjJSTLeeY5gBvicpJg/photo/AF1QipNllzpkXCMPZFt_Z_m-eWl1tZHN6-zz1oo06eJa?key=V3BxNnNXajZ1M0dIc0hNVWJ0S2RLN25PUU5PSXl3

Zord

zord 2020.11.26. 14:27:27

HTKA ügyesen észrevette. Repül a D-HMBE lajstromú gyári H145M Spike-ER függesztménnyel. Nem is akármennyivel:

kepkuldes.com/images/08a348c8ceb8a65d7ae7c0665314899d.jpg

Zord

zord 2020.11.26. 15:22:46

@zord: a korrektség kedvéért a Spike-ER-es 145-ös kép forrása LaKi-photography (Flickr account):

www.flickr.com/photos/158464303@N02/50645922232/in/photostream/

Zord

zord 2020.11.28. 20:19:06

@zord: újabb kép a 14-esünkről DW-ből NC621-essel:

www.flickr.com/photos/adraf/50655598138/

Zord

Gaudi 2020.11.28. 20:29:01

@zord: Ez így HForce Option 1.

zord 2020.11.28. 22:10:57

@Gaudi: Ez egy Option 3, ami éppen Option 1-re van konfigurállva, mert a feladat, amit repül, azt követeli meg.
Egy Gripen MS20 Block 1 se lesz MS16 mert nincs rajta éppen Litening vagy GBU-12.

Ha felrakod rá a tornyot, azonnal megy a másodpilótás-operátoros/robotos célra tartás a nem irányított fegyverekkel, illetve a lézeres kisrakéta rávezetése is.

Ahogy a képen van, persze, pilóta HMDS-el nem irányított.

Zord

Gaudi 2020.11.28. 22:14:55

@zord: Ez egy option 1 így, nem állítottam többet.

Ha már belementünk, remélem, hogy minél többet látom majd őket legalább 2-es konfigban repülni.

zord 2020.11.29. 01:26:44

@Gaudi: zavart érzek az erőben. A gépek HForce rendszere tudja az Option 3-at, ez a lényeg - ezt még a cég nyilvánosságra hozta a 2018-as itteni tesztelés soráb. Ez attól független, hogy van-e torony, vagy mi van függesztve.

Megveheted Option 1-el is de akkor hiaba raksz fel tornyot, nézegethetsz vele, de nem lesz Option 2/3 képes. Óriási különbség van ugyanis a kettő komplexitása és ezzel együtt a fejlesztési költségek, és persze a képességek között. A többet meg kell venni többért.

Egy volt ALAT Gazelle pilóta, Öböl-háborús veterán hasonlata szerint a pilóta HMDS-el olyan, mint pisztollyal lövöldözni futkorászás közben, szóval hogy el is találd, közel kell menni. A torony/másodpilóta-operator/robot célra tartás felváltja mindezt egy jó puskával, ha meg ehhez LGR-használsz, az olyan, mintha a városon kívülről mesterlövész puskával lennél képes elintézni az ügyeidet.

Zord

árpika 2020.11.29. 01:28:16

@zord: @Gaudi: Én érteni vélem mindenki dilemmáját; szerintem zárjuk le azzal, hogy "legalább egy" Option 1.

Az option 1/2/3 az én értelmezésemben nem a konkrét függesztményt jelöli, hanem a tágabb értelemben vett opciókat, amire lehetőséged van. Option 3-ból is lődözhetsz Kalasnyikovval a fülkéből függesztmény nélkül, attól még az Option 3 lesz.

(De valószínűleg tényleg Option 3, ha már szakavatott társunk ezt írja. És ez nekünk jó hír.)

Gaudi 2020.11.29. 01:46:12

@zord: @árpika: Uraim, tisztaban vagyok vele, hogy az osszes gep option 3 capable. A konfig a kepen 1. Ugorjunk.

Gaudi 2020.11.29. 01:49:00

Ehh, tovabb pintositok (es meg en akartam ugrani...): az osszes gep option 3, nem csak kepes ra. Az aktualis felszerelesre celoztam.
süti beállítások módosítása