zord:
Első olasz Lynx átadás, persze úgy ahigy kell, előszőr tesztelésre a tesztegységnek: Centro Polifu... (2025.01.01. 12:07)Előugrott a magyar Hiúz
zord:
A Gettysbug által lelőtt SH pilótàjának beszámolója:
m.youtube.com/watch?v=jqiZiIKAnnw
(a rész, ... (2024.12.31. 00:52)Somogyban csapott le Neptun
zord:
Al-Arabija interjú Dzsolánival. Az orosz relációról:
- While Russia is expected to withdraw from ... (2024.12.29. 20:42)Marad-e Hmeimim és Tartúsz orosz bázis?
zord:
@exi__: viszont! Nem hivatalosan ez az M-MMR (Monster Multi Mission Radar :-)
Komolyra fordítva a... (2024.12.29. 19:59)Boldog karácsonyt és új esztendőt!
Itt van az ausztrál különleges erőknek címzett H145M ajánlat:
"primarily in their domestic counterterrorism role. Australia plans to buy up to 16 aircraft to provide an air assault capability for small teams within the special forces, and a fast-roping system to rapidly deliver troops while hovering.
Secondary roles include intelligence, surveillance and reconnaissance, fire support, and general utility. A weapons capability is optional."
@zord:
IPTR téma az előző blogbejegyzés folytatásának:
Hiába gyártják még most is a Konkurszt, ha a hordozó BRDM-eket kukáztuk nemrég. Ha valóban gyártanak Kornet-et a törökök, a Sárkányra (Ejder Yalcin) vagy a Nomádra (Yörük) azt lehetne felszerelni.
The Defence Acquisition Council (DAC) in its meeting held on Thursday, under the chairmanship of Defence Minister Rajnath Singh, accorded approval for capital acquisitions of various platforms and equipment worth Rs 38,900 crore approximately.
Focused on indigenous design and development, these approvals include acquisitions amounting to Rs 31,130 crore from the Indian industry. The equipment is to be manufactured in India involving Indian defence industry with participation of several MSMEs as prime tier vendors, read an official statement.
The indigenous content in some of these projects is up to 80 per cent of the project cost.
A large number of these projects have been made possible due to transfer of technology by the DRDO to the indigenous industry. These include Pinaka ammunitions, BMP armament upgrades and software defined radios for the Army, besides long range land attack cruise missile systems and Astra missiles for Navy and Air Force. The cost of these design and development proposals is in the range of Rs 20,400 core, the statement added.
Acquisition of new/additional missile systems will add to the fire power of the three Services. While acquisition of Pinaka missile systems will enable raising additional regiments over and above the ones already inducted, addition of long range land attack missile systems having a firing range of 1,000 km to the existing arsenal will bolster the attack capabilities of the Navy and the Air Force.
Similarly, induction of Astra missiles having beyond visual range capability will serve as a force multiplier and immensely add to the strike capability of the Navy and Air Force, read the statement.
Further, addressing the long felt need of the Indian Air Force to increase its fighter squadrons, the DAC also approved the proposal for procurement of 21 MIG-29 fighter aircraft and upgrade of existing 59 Mig-29 aircraft and procurement of 12 additional Su-30 MKI fighters.
While the MIG 29 procurement from Russia is estimated to cost Rs 7,418 crore, the Su-30 MKI will be procured from HAL at an estimated cost of Rs 10,730 crore.
Boeing Quietly Pulls Plug on the 747, Closing Era of Jumbo Jets
Boeing Co. hasn’t told employees, but the company is pulling the plug on its hulking 747 jumbo jet, ending a half-century run for the twin-aisle pioneer.
The last 747-8 will roll out of a Seattle-area factory in about two years, a decision that hasn’t been reported but can be teased out from subtle wording changes in financial statements, people familiar with the matter said.
Gondolom, illetve nagyon remélem, hogy már ezekhez is teljes lőszerkészletezés érkezik. Attól, hogy elsősorban kiképzési célra vannak, még teljes harcértékű eszközök.
Érdekesség a videóban: Puma harcjárművek is vannak a gyárban... És korábbi cikkek egy-két fotóján a háttérben feltűntek torony nélküli, leponyvázott Leopardok. Lehet azok lesznek nekünk felújítva.
"Egy 20 méter magas fa tetején akadt fenn egy siklóernyős Vértesszőlős térségében a vasárnap kora délutáni órákban, közölte a Honvédelmi Minisztérium az MTI-vel.
A közlés szerint a Magyar Honvédség légi kutató-mentő központját az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság munkatársai értesítették, ám
A PÁPAI BÁZISREPÜLŐTÉRRŐL KIÉRKEZŐ SZOLGÁLAT A HELYSZÍN ADOTTSÁGAI MIATT NEM TUDOTT LÉGI MENTÉST VÉGREHAJTANI,
ezért a katasztrófavédelem munkatársai a kutató-mentő szolgálat helikopterének személyzetével közösen segítettek a bajba jutott siklóernyősön.
Eddig a történet hivatalos oldala, az Indexet több szemtanú és az esetet közelről ismerő forrás is arról tájékoztatta, hogy a szerencsétlenül járt férfi biztos pozícióban tudott elhelyezkedni a fa tetején, a Facebook-oldalán több posztot is megosztott a kialakult helyzetről ("Itt ülök egy ágon, egy szép hosszú ágon... Sérülésem nincs, várok."), ám amikor a segítségére igyekvő helikopter a közelébe ért, annak rotorszele lefújta, így leesett.
Az Indexnek telefonon nyilatkozó források szerint a bajba jutott férfit a 20 méteres zuhanás után a helyszínen újra kellett éleszteni, kórházba szállították, azóta intenzív osztályon küzd az életéért, állapota kritikus."
Pár napja a Tecső feldobott egy hirdetést egy igencsak komcsi időket idéző, de ezúttal nyugatos propagandaoldalról. Totál kontraproduktív, ezzel nem lesz "winning hearts and minds"...
Tényleg nagyon tragikus az eset és megy a rage, de mintha valamit nem értene meg a siklóernyős baráti köre. A mentők kaptak a egy riasztást. Ők nem állnak neki akkor mérlegelni, meg nyomozni. Hívták őket, akkor mennek. Ez nem a Tanú című film, hogy "itt is tűz, meg ott is tűz és ellenőrizni kell, hogy nem-e hamis a bejelentés". A Mentőszolgálat sem mérlegel tudtommal, hogy megy-e legfeljebb prioritások szerint, de mennek.
Az, hogy a helyszínen mit rontottak el, az megint másik faktor.
"Tisztára, mint a Góbés fáraszállások, ahol a vászonszakadásosból sikerült totálkárosra zúzni a gépet a szakértő tűzoltóságnak.
Hiába na, amikor a tudatlanság a szorgalommal párosul...
Szakmaitlanság ! És ezért súlyosan megsérült egy ember. Persze nem lesz hibás senki. Kutató mentő helikopter MI8 alkalmatlan erre a feladatra ezt csak Alpin technikával lehetett volna megoldani.Sajnálom és jobbulást a sérült ernyősnek.
Ez már nem az elsô alkalom, hogy szükségtelenül, a baleset körülményehez képest aránytalanul nagy erôkkel vonulnak ki menteni, mindig helikopter bevonásával. Mintha csak arra várnának, hogy felszálljanak, mindegy milyen esetre. De eddig csak a légimentôk jöttek, MI8 nem volt képben. Az amúgy teljesen alkalmatlan az ilyen mentésekre..
Kurvára dühítő eset, gyakorlatilag csoportosan elkövetett emberölési kísérlet. A világon semmi nem indokolta ezt az "akciót"
HM hivatalos tájékoztatása? HÁNYINGER BASSZUS HÁNYINGEEER
Szakértelem a bányász béka segge alatt.több kilométerrel!!!!
Lejött? Le! Benkőnek tehát igaza van, a Magyar Honvédség készen áll!
@molnibalage: Az biztos, hogy egy részletes vizsgálat lenne szükséges.
Nem tiszta a részletekből, hogy jó döntést hozott-e az, aki a Honvédség bevonásáról döntött; alkalmas volt-e a gép ilyen feladatra, ill. a gép személyzete megfelelően fel volt-e készítve.
Én azt nem értem, hogy ha az első körben látszott, hogy veszélyes helyzet teremtődött, miért kellett másodszor is nekifutni. Nekem úgy tűnik, valahogy nem volt meg a megfelelő kommunikáció a felek között.
"Mivel Magyarországon nincsenek hegyek, értelemszerűen hegyimentők sincsenek. A kijelölt technika és az emberek mellettük nem képesek erre a feladatra. A tisztelt hatóság meg ismét bizonyítja, hogy a leggyengébb ellenállás irányába mozdulva kezdi “orvosolni” az ügyet. Mi meg ismét behúzzuk fülünk-farkunk, holott most kéne kurvára hangosnak lennünk, hogy ez ne történjen meg soha többé!!!"
"Talán vehetnenek egy mentesre gyártott gépet a katonáknak . Gondolom a környező orszagok valamelyike hasznal ilyen repülö alkalmatosságot ."
"Hát, most jöttek meg, pár napja (2 db), de még nincsenek rendszerben, szerintem még össze sincsenek szerelve, a kiképzés kezdődik még csak. Olyanok mint az olaszoknál. ( H145-ötösök.)"
" a mentohelikptereket kell ellatni ilyen csorlovel (a mentoszemély le a helikopterrol a fara/sziklara/autoval elerhetetlen helyre rekedt-serult emberhez; stabilizalja, magahoz koti, csorlés vissza fel a helibe ahol a mentorvos es apolo megkezdik az ellatast es viszik a megfelelo helyre) es kepzett szemelyzettel; a katonasgnak ehez semmi koze. Nyugaton már rég bevett gyakorlat. Ausztriaban pl mindez nem tortent volna meg Zsolttal. Egy ilyen mentes kb 1,5millio ft. Magan biztosito fizeti. Vagy zsebbol. Jobbulast Zsolt, remeljuk fogod tudni olvasni mihamarabb ezeket a sorokat.."
"Barmelyik mentohelikopter ( ec135 ) alkalmas lenne ilyen jellegu csorlos eszkozzel valo mentesre. Azert nincs , mert az orszag domborzati adottsagai miatt nem tartjak indokoltnak ilyen eszkoz beszerzeset. En igy tudom, ha rosszul tudom kovezzetek meg erte. Ehelyett hasznaljak a 3x nehezebb 30 eves retket. A fasza uj gepek meg mennek a boka toresekhez bizonyos esetekben."
Hülye, hülye, leghülyébb, postás, rendőr, vasutas és siklóernyős? Mert mintha olyanról pofázna a sok ember, amiről gőze nincs és egy gyors keresésre sem futja?
Azt értem. Csak láttam én már Mi-8/17-ből embereket csörlőzve (?). Tehát nem tudom, hogy akkor én nem láttam jól vagy csak a kommentelő fröcsög.
A H145 nem tudom, hogy erre alkalmas lesz-e, de gondolom igen, hiszen azért vesszük. De, hogy a H225M-nek kell, az biztos. De azt érdekes módon meg sem említették...
@zord: amikor ilymit olvasok, mindig eszembe jut, hogy Ausztia és Magyarország mégiscsak egy ország volt, és ez amai napig meglátszik. A képesség, hogy a dolgot magát lássuk, minmális. Rendfokozatok, íróasztalok, jogászok, belharcok, minden fontosabb min a lényeg, a releváns légtérvédelem.
Őszintén szólva, ezzel együtt mi azért jobban állunk ebben, mint a sógorok.
"“Canopy insertion or extraction, for example, requires dynamic hoisting of the load to the canopy insertion point, then maintaining a static hoist position until the load has negotiated the height of the canopy and made it to ground. This ‘combination hoisting’ technique is used in many other hoist missions such as ship transfers, urban operations, power utility function and ‘vertical picks’. The overriding objective is to reduce the exposure and impact of the rotor-flow by minimising the hover in one place longer than required.”
Egy két évvel ezelőtti paraglideres a fán eset Walesben, ahol sikerült jó döntést hozni. Elküldték a helikoptert, egy szintén méretes S-92-est:
“The Holyhead coastguard helicopter also had a look at winching the casualty but there was considerable danger of displacing the paraglider canopy due to the downdraft, potentially causing the casualty to fall."
"Queenstown police oversaw the rescue and Sergeant Terry Wood said a helicopter was ruled out because of the possibility a downdraft could blow Mr Letham out of the tree.
Mr Laguna said climbing was the safest way to get someone out of a tree."
A svéd nagyfülűek pörgetik tovább a kalinyingrádi A2AD képességeivel kapcsolatos nyílt vitát, Bursting the Bubble cím után Beyond Bursting the Bubble címmel. Az egész erőfeszítés értelme nyilván infoops, de azért vannak kilógó lólábak. Az új elemzésbe bevont 11 elemző közül egyetlen volt szovjet blokkos van (egy lett), a többi nyugati. Annyi szabad PVO kultúrás vegyérték van mifelénk, a nyugati (északi) uraknak derogál megszólítani?
The US government has cleared the sale of eight Bell Boeing MV-22 Block C Osprey tiltrotors to Indonesia.
If concluded, the deal is valued at $2 billion and would be conducted under the US government’s Foreign Military Sales process, says the Defense Security Cooperation Agency (DSCA).
@zord: A 6. és 7. fejezetekre érdemes SAM és SEAD+DED szempontjából fókuszálni. Csak pár helyen olvastam bele. Voltak nagyon helyes és számomra homlokráncolós és túlzó kijelentések is.
A belgák eladtak 25 Alpha Jet-et a Top Aces kontraktor cégnek. Ahogy néztem 3-4 kontraktor cég nagyobb légiflottával rendelkezik mint a keleti európai légierők összesen..
"with full-color digital video capability and two-color laser spot search and track."
"LITENING’s digital color video, with greater than 1K x 1K resolution, will give warfighters a significantly more detailed understanding of their environment.
Built with a modular design, any LITENING pod can be upgraded to the color configuration. This upgrade also includes the ability to record simultaneous video feeds from all sensors for post-mission analysis, automatic laser code display and an eye-safe mode that allows for more realistic training while using the laser."
Szivárogtatókat keresnek a Pentagonban Esper utasítására, persze odavan a sajtószabadságért, meg vissza:
"“I’ve launched an investigation that is underway to go after leaks, whether it’s of classified information or unclassified information that is sensitive and also, you know, unauthorized discussions with the media,” Esper said. “All those things, again, hurt our nation’s security. They undermine our troops, their safety. They affect our relations with other countries. They undermine our national policy.
“The illegal leaks are terrible. They’re happening across the government, particularly in the Defense Department.”
The National Defense Authorization Act for 2021, which is working its way through Congress, includes $130.5 million to renovate Campia Turzii Air Base in what would be the biggest overseas military construction project under the Pentagon’s European Deterrence Initiative, which was initiated in June 2014, shortly after Russia annexed Crimea.
The Air Force has requested major upgrades at the base, including dangerous cargo landing pads, more parking aprons to supporting additional tactical fighter aircraft squadron rotations, fuel storage and a depot to support a deployable air base system.
“Campia Turzii Air Base is one of the primary sources for United States European Command and its Service Components’ ability to respond to an evolving European security environment,” the Air Force said in its 2021 budget request.
Az egész hatótávozás onnan indult el amúgy, hogy egy F-111-es interjú sorozatban az ex. F-111 zsoké összehasonlította azt a Szu-24-gyel. Hpasp erre megnézte azt, hogy akkor LO-LO-LO nuki csapásmérésből mi jött ki. Hát, elég sokkoló a vége.
A modell persze primitív és végig konstant és nem gazdaságos sebességet vesz figyelembe, de ez alapján nem látni azt, hogy akkor is más lenne az eredmény. Mert minden gépnél sanszosan kb. egyformán hatna az sebesség csökkentése. Arányaiban egyformán nőne a hatótáv.
@molnibalage: így kiemelve nem láttam, de kapásból volt egy jelentős technológiai előny az F-111 oldalán. Kétáramú hajtóművei voltak, míg a Bőröndnek egyáramúak.
Ami a vasalók és a mai F-15E illetve SzU-30, 34 utódokat illeti, azt is jegyezzük meg, hogy a jóval alacsonyabb felületi terhelés miatt a nagy sebességű terepkövető repülés ideje a személyzet nagyobb igénybevétele miatt rövidebb. Ezeknél ez a profil jóval kisebb súllyal esik a latba, ami miatt nem is jellemző a "lone wolf" vagy "whispering death" taktika, mint a vasalóknál. Magasabban, ezért masszív SEAD-DEAD támogatás követelménnyel.
@stonefort2: Nincs más relevánsabb adatsorom.
Az -229-es hatásfoka sanszosan picivel jobb, de a gép annyival nehezebb is.
A nem tűpontos modell is jobb, mint a semmilyen modell. És a matek kiadja úgy kb. a dolgot.
A levezetés lényege ez volt, illetve rámutatás arra, hogy a pótost nagyon nem ott dobták el, ahol az ábra szerint. Az 100%, hogy nem igaz, mert olyan a mesében nincs, hogy ennyire eltérjen a fogyasztás, mert a akkor a gépek soha nem érték volna el a helyszínt.
Úgy tűnik a Lajtán túl se fenékig tejfel a relikviák élete:
"Cancellation of Cold War Jets open day August 2020.
Following the acquisition of C.Walton Ltd and a lease of land at Bruntingthorpe by Cox Automotive UK Ltd.
the August open day will not take place.
This brings to an end many years of Cold War Jets Open days.
This news will be a huge disappointment to aviation enthusiasts across the UK and worldwide.
Every aircraft based at Bruntingthorpe has its own unique and distinguished history
which has been preserved by teams of dedicated volunteers.
Bruntingthorpe has been the focal point of UK jet aviation preservation for over 30 years.
Many amazing aircraft have been saved, restored and maintained in fast taxi condition."
A cikk bevezetőjében lévő fejtegetéshez csak annyit fűznék hozzá, hogy a vitorlázó repülőgép rendszerszinten alighanem a legbiztonságosabb repülőeszköz kategória. Egyszerű, tehát meghibásodási valószínűsége nagyon alacsony, saját meghajtás nélkül is nagy távot tud siklásban megtenni, azaz ha nem talál emelést akkor is nagy esélye van leszállásra alkalmas terep elérésére. Aerodinamikailag legtöbbször jóindulatú. És olyan ember ül benne, aki éppen a meghajtás hiánya miatt a "hova érek el, illetve vissza" gondolatiságban szocializálódott-képződött.
Én persze elfogult vagyok, de a komplex repülési területek vonatkozásában is a legjobb belépésnek a vitorlázórepülést tartom :-)
"Harangozó erre úgy reagált, reméli, hogy a későbbiekben nem ugyanazok adják kezébe a papírt, amiből most felolvasott, mert „ebben a mentésben nem volt csörlő, nem voltak alpinisták”, és épp ez volt a probléma szerinte."
"On Friday morning, June 14, Barkhane soldiers were fighting in the heart of a jihadist hideout on the border between Mali and Niger, aided by the forces of both countries. A French Gazelle helicopter was hit by 7.62 mm caliber fire from a Kalashnikov-PKM machine gun, causing a fire and then a loss of engine power, forcing the crew to make a forced landing near the combat zone on dusty ground and with bad visibility, according to RFI."
Annyira nem kell még azokat a harci helikoptereket temetni.
@árpika: tudni kell mi mire való. Ezek az puhabőrű könnyűk ha bekapják, végük. Ezért kell a lézeres kisraketa, és mihamarább nagy hatótávú, lehetőleg BLOS többfunkciós irányított rakéta. És persze third party (UAV) infó. Ezek nélkül a feltételek nélkül nincs korszerű helikopterharcászat, szántóvető parasztok ellen sem, hát még peer to peer-ben.
Pont.
Halad az Arany Horda, az egymással "beszélgető" SDB-k es MALD-ok programja. Cél egyértelmű: a sok célcsatornás, muníciók ellen is alkalmas lérak tűzrendszerek szaturációja, megtévesztése révén bevinni a szükséges számú találatot:
@zord: Huhh, még hogy a lérak drága...
... 150mUSD gépenként?
"The first delivery order, which has a not-to-exceed value of about $1.2 billion, covers the first lot of eight F-15EX fighter jets, as well as support and one-time, upfront engineering costs."
@Hpasp: szerintem az, hogy könnyűhelikopter, harci helikopter, közepes szállító helikopter, nem jelenti azt önmagában, hogy jó vagy rossz, vagy hogy alkalmas vagy nem alkalmas. A megfelelő rendszerben minden jó lehet, míg egy koncepciótlan rossz rendszerben bármi rossz. Egy Mi-8-as éjjeli képességgel, önvédelmi rendszerrel, infóval (azaz elől és a feje felett UAV-val) és BLOS rakétákkal?Hát, ma ez egy korszerű rendszert képezne.
(Ezzel szemben az, hogy Mi-24-esen csinálsz time building-et könnyűhelikopter konverzió előtt, de fegyverzetet csak nagyon részben állítasz hozzá helyre, téves - főleg, hogy még Ecureuil is van a rendszerben. Az én véleményem szerint ha már megtörtént a Mi-24-es nagyjavítás, akkor ezeknek a gépeknek a megnövelt éjjeli képességével együtt kellene azt a műveleti képességet biztosítani (beszélünk itt nyolc, nekifutáskor még 12 példányról), ami az új típusok, illetve rendszer IOC-FOC deklarációjáig tartana.)
@zord: Nem a magyar Mi-24 bulira gondoltam, hanem a Mi-24 koncepciójára, miszerint egy páncélozott harci helikopter esetén sem elvetendő hogy a pilótákon kívül még pár katona/sebesült is beleférjen.
A fenti két eset (Francia Tigre, és Brit Apache) legalábbis erre szolgáltatott példát.
Egyébként meg a H145M de facto ad már egy ideje műveleti képességet. Én elöljárók rutinszerűnek nevezhető légi szállítását annak nevezném, amire nyugodtan büszke lehet a forgószárnyas közösség, és mindenki:
@Hpasp: értettem, csak azért reflektáltam ezzel, mert a koncepcióknak, akár egy adott helikopter tervezésének bemenő paramétereiről legyen szó, akár alkalmazásának rendszeréről, jónak kell lennie. Szerintem a mai világ pont arról szól, hogy bizonyos minimális teljesítményparamétert megütő platformok mind megfelelhetnek feladatok meglehetősen széles körére, ha jól illesztve vannak egy rendszerbe. A Mi-24-esre, ami az eredeti orosz terminológia szerint transzportno-bojevoj, azaz szállító-harci helikopter, ez fokozottan vonatkozik.
Hozzáteszem, a mi nyílt architektúrájú HForce-os H145M/H225M platformjaink is egy jó kompromisszumnak tűnnek. De végül az őket körbevevő rendszer, az abba történő integrációjuk sikere dönti majd el, hogy mennyit érnek alsó hangon 30 éves élettartamuk alatt. Lehet, hogy egy igazi "vastagbőrű" harci helikopterszázad mellettük jó járulékos biztosíték lenne, de távolról sem mondom azt, hogy nélkülözhetetlen.
Nem volt üzemképes a Bonhomme Richard tűzoltórendszere, ezért is nagy volt a pusztítás. Lehet, hogy a hajó kuka, mindenesetre nagy szó, hogy senki se halt meg!
"Parts of the ship’s superstructure melted from the heat, which is said to be around 1,000 degrees Fahrenheit.."
US Navy LCS, egy MH-60S és két MQ-8B, újabb példa, hogy UAV-ok nélkül nincs (helikopter)harcászat:
"The MQ-8B provides situational awareness and precision targeting support in distributed maritime operations through a manned/unmanned “system of systems” concept."
"Az első Gépjármű Beszerzési Program lezárását követően 2019-ben nyilvánvalóvá vált, hogy a 15 éves sikeres projekt a korábbi keretek között nem folytatódhat, és megrendelések hiányában lezárása, a kapacitások felszámolása 2020 első negyedévében elkerülhetetlenné vált."
Fordítsam magyarra, vagy tudtok a sorok között olvasni?
A GBP alatt a cserearány cirka a negyedét érte el az előzetes számításoknak. Igazából arra lennék kíváncsi, hogy ennyivel kevesebb járműre volt igény? Vagy nem volt rá pénz?
@Beat it!: Eredetileg 12.000 volt a cél, amit levittek 8.000-re, majd erre a 3-4.000-re, de ez sem jött össze.
Így mondjuk nem csoda, hogy adódtak gondok.
Gondolom, a Z2026 keretében meg fognak nőni hirtelen az igények, de már a Rába nélkül.
Kár ezért a képességért.
@árpika: Bár megjegyzem, a 12.000 a teljes GBP mennyiség volt, ebben benne lett volna a tervezett Iveco közúti összkerekes állomány (1.300 db), a buszok, a Mercedes G-k, meg minden. Ettől függetlenül a darabszámok nagyon leestek.
@árpika:
Igaz, rémlenek ezek a számok. Bár valljuk meg, egy 26 ezer fős hadseregnek minek 12 ezer teherautó. Minden második katona teherautót vezetne? Most, hogy 30 + 20 ezer fővel számolnak, már lehet, hogy több jármű kellene. De a legbeszédesebb mégis csak az, hogy kb negyedét érték el kategóriánként a lecserélt járműveknek. Ha megfordítjuk a számokat, akkor kijönne az ezer alapján a négyezres összeg.
Mi lesz ezután? Teherautót vennénk, de nemzetközi tenderrel, ahol nem biztos, hogy a Rába nyer? Pont az ilyen sokféleség logisztikai rémálmát küszöbölte volna ki a gépjármű program.
@Beat it!: Persze; 1998-99-ben már folyt az előkészítés, akkor még bőven sorozott hadsereg volt, nagyobb létszámmal, és nagyobb igényekkel, ami idővel megváltozott.
Ettől függetlenül lehetne sorolni, mi vezetett ehhez a helyzethez: az alacsony költségvetés, a folyamatosan magas arányú vízfej, a maszatolás bő 25 évig, az Uralok felújítása, stb.
Én titkon reménykedtem benne, hogy a Z2026 kapcsán (hadiipar feltámasztása, stb.) kap valami szerepet a Rába, de nem látom ennek semmi jelét.
Bocs, ez kissé távoli dolog, de a stratégiai környezetet jól jellemzi. Az előrejelzés szerint 2064-ben, 9.7 milliárddal tetőzik az emberiség, aztán elindul lefelé:
Az a döbbenetes, hogy egyes országokban a nyugathoz képest mennyire drámaian esett a születésszám a nyugathoz képes rövid idő alatt úgy, hogy annak közelében nincs a jólét...
@Levente B.: amikor ezt megnézed, akkor rájössz arra, hogy bárhogy is forduljon a geopolitika kereke, ezek nem térdelnek le szankcióktól. A szuverén haderőfejlesztésnek azt gondolom jellemzője a forrásdiverzitás, persze a hazai hadiipar lehető legnagyobb mérvű fenntartásával együtt.
Igen, az ilyen szavaktól rosszul lesznek a logisztikusok, csak ők azt felejtik el, hogy amikor baj van, a békeidős logisztika legszélesebb értelemben vett nemzetközi keretei is összeomlanak. Márpedig a haderőnek rendkívüli időkre kell készülnie.
(azzal együtt, hogy egy ciprusi konfliktus esetén nyilván Görögország is megmozdulna, és erre Ciprus nyilván bazírozik is)
@árpika:
Még egy apróság a GBP-hez. Ha 15 év alatt futott ki a program, akkor egyes beszerzett járművek már 15 évesek. Az Uralokról és egyéb örökölt járművekről (ha még vannak az állományban) ne is beszéljünk. Mennyi lehet az átlagéletkoruk? 30+ év?
The immediate cause of last year's MiG-29 fighter accident was a lack of fuel and the pilot's subsequent decision to eject. Minister of Defense Jaroslav Naď informed about it at Monday's press conference. He stressed that the incident was not caused by the condition of the aircraft or the lack of competence on the part of the pilot.
A Republic of China (Taiwan) Army OH-58D Kiowa Warrior helicopter has crashed near Hsinchu just before 3:30pm local time. Two persons on board have been taken to hospital, condition unknown at this time
"A Magyar Honvédség július 18-án, szombaton altisztavatási ünnepséget tart a Hősök terén. A rendezvény ideje alatt helikopterekből és Gripen vadászgépekből álló kötelék áthúzása során megnövekedett hanghatásokra kell számítani."
A Bonhomme Richard tuti bontó, elképzelni se tudom másképp. Azt tudja valaki miért volt egy felújítás alatt áll hajón 3 millió liternél is több üzemanyag?
F-15EX: Egy nem túl szakmai portálon azt írták hogy Mach 3-ra lesz képes.. Ez igaz lehet vagy szokásos hülyeség? (én utóbbira tippelnék, felesleges ekkora sebesség)
A Kormány 1419/2020. (VII. 16.) Korm. határozata
a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos kinevezéséről és feladatairól
1. A Kormány a kormányzati igazgatásról szóló 2018. évi CXXV. törvény 12. § (1) bekezdésében meghatározott
feladatkörében eljárva dr. Maróth Gáspárt 2020. július 17. napjától a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztossá
(a továbbiakban: kormánybiztos) nevezi ki.
Erről eszembe jut az a csodálatos üzlet, amikor úgy 15 éve 30 éves teherautókat kaptunk a németektől (mindenféle típust); eredetileg valami értelmesebb dolgot ajánlottak fel, de mi inkább ezt választottuk.
Szerintem simán lehet 30 év felett az átlag életkor. Az elmúlt 20 évben vettünk Rába, MAN, Mercedes gyártmányokat, de még mindig sok az öreg vas.
Megjegyzem, ez nem egyedülálló a térségben (legfeljebb arányaiban); a csehek pl. most keresik az UAZ-ok utódját.
A legidősebbek az én becslésem szerint a Krazok, azokat viszont ötletem nincs, mivel váltanák ki. (Műszakiak pl. pontonkészlethez használják.)
@árpika:
Gondolkodom azóta is a dolgon. Ha adva van például egy Kraz, ami pontonhídelemet szállít (tehát másra nem is használható), és évente csak kétszer viszik ki gyakorlatra, meg esetleg a gyakorlótéren járnak vele, akkor az még 30 év után sincs lehajtva. Persze a gyári állapotát nem őrzi meg, az idő is kikezdi. Futásteljesítménye viszont kicsi, ha megoldható a szervizelése, érdemes rendszerben tartani. Ez szinte minden olyan járműre igaz lehet, aminek speciális felépítménye van. A pót és cserealkatrészek beszerzése viszont fejtörést okozhat. Ha nem megoldott utóbbi, akkor viszont cserélni kell a járművet. Na mármost, egy pontonhíd elemet szállító Krazt mire cserélhetnek?
Másik. Ott vannak a Mistralokat szállító Unimogok. 1997-ben lettek rendszeresítve, tehát 23 évesek. Futásteljesítményük relatíve kicsi, van gyártói támogatás. Érdemes-e lecserélni pusztán a kora miatt?
És ezt a sort még biztosan lehetne folytatni. Terepjáró képességben az Ural lényegében verhetetlen. Egyszerű felépítésű, robusztus, V8-as motor van benne. Kell-e cserélni? Jobb-e a terepen egy Rába? Van-e az Uralhoz cserealkatrész?
Szerintem a kulcs a működtethetőségben keresendő. Ár-érték arányban megéri-e megtartani, vagy le kell cserélni.
Némiképp speciálisabb eset, amikor most Tatáról kivonták a pct rakétás járműveket. Nem hiszem, hogy csak a járművek amortizálódtak le. Valószínűbb, hogy már Konkursz sem volt hozzájuk.
@Kelepisti:
Nézzünk akkor pár mondatot:
"A nagyobb hatóágyuk tesztjét több alkalommal II. Vilmos császár is személyesen tekintette meg."
Mi az a hatóágy? Hajóágyúk lenne?
"Az állítható 2000-6000 lövés/perc tűzgyorsaságú géppuska német típusjelzése MG6 (Maschinesewert 6)."
Nem maschinengewehr? Egy későbbi mondatban is előjön.
"A lényegében a T-72M1 változatokkal egyenértékű harckocsik térségünkben nem számítanak elavultnak, L/55-ös 120mm-es tankágyújukkal..."
Itt is bent maradt az L/55. És itt szerintem felesleges tankágyút írni, elég az ágyú, vagy még szebb ha "120 mm-es lövegeikkel" szerepel benne.
"A Páncélos Tarack védettsége nem éri egy egy harckocsiét."
Helyesen: ...nem éri el egy...
"A gyártott rakéták száma elérte a 700ezret."
Célszerű a 700 után egy szünet karaktert betenni. Lehet más számoknál is előfordult. Van olyan is, hogy a mondat végi pont után nincs egy karakter szünet a kezdőbetű előtt.
A blog egyébként nagyon jó, informatív, sok képpel. A combatgear blog hemzseg a helyesírási hibától, a tiédben eddig nem nagyon voltak. Lehet, hogy most ezért tűnt fel. :)
Apró kiegészítés: A meppeni csodacsapatban van egy mesterlövész is.
Ez pedig már a saját véleményem:
A Boxer-nek elöl van a motorja, találat esetén ez némi plusz védelem a személyzetnek. Viszont a deszant katonái nem használhatják az üléseikből a kézifegyvereiket.
A festése a bemutatón szereplő példánynak elég jó. Ha a magyar Leo 2-eseken valami hasonló drapp vagy világos zöld került volna a sárga foltok helyére, jobb lenne a kamuflázsa.
"The Indonesian Defense Minister, Prabowo Subianto, makes an offer to his Austrian counterpart Klaudia Tanner: he wants to buy all 15 of Austria's Eurofighters. The defense department confirms receipt of the letter."
Until now. Because around 10,000 kilometers away from Vienna, there is obviously great interest in the planes that were not necessarily upgraded under ex-Minister Norbert Darabos: Last week, on July 10, Indonesian Defense Minister Prabowo Subianto informed his Austrian counterpart Klaudia Tanner (ÖVP) by letter with that he would like to buy the Eurofighter - every 15 pieces.
@Levente B.: Meg kéne neki súgni, hogy a szomszédban meg MiG-29-eket árulnak, hátha arra is ráharap... ;-)
Azok sem okvetlenül lettek modernizálva '93 óta.
AMSTERDAM - ON Sunday around 2:30 PM (local time in the Caribbean), a Defense NH90 helicopter crashed in the Caribbean Sea near Aruba. This happened at the end of a coast guard patrol. Two out of four crew members were killed. This is reported by Commander of the Armed Forces Rob Bauer during a scheduled press conference of Defense.
@zord:
Érdekes cikk volt. A Kornet-M rakéta amit kb "game changer"-ként magasztal fel az író: en.wikipedia.org/wiki/Kornet-Den.wikipedia.org/wiki/9M133M_Kornet-M
Igen, jó kis eszköznek tűnik, elnézegetném az Ejder-re szerelve. De mint orosz eszköz, embargós tétel egyelőre.
Említettem korábban más témában, hogy nagy hatótávolságú (4 km - nálunk már ez is nagy a kategóriájában) IPTR nincs, vagy kihaló félben van a Honvédségnél. Ideje (lenne ?) gondolkozni a hiány orvoslásán.
Rövid elemzés az osztrák és a svájci katonai beszerzésekről:
Switzerland will decide on the purchase of new fighter jets on September 27. Austria is also in the process of renewing air defense. But nobody is willing to invest so much there.
Austria plans to renew its airspace defense. Cost point: a maximum of one billion euros. That is a fraction of what Switzerland wants to spend on new combat aircraft.
This is no coincidence, because in Austria it is unthinkable to spend as much money as Switzerland on it, explains Georg Mader, a military aviation journalist: “They would lose all choices in Austria. You would be crucified. »
Vigh Tibor közel tízezer órát repült polgári utasszállító repülőgépekkel, nemrég viszont úgy döntött, hogy a honvédségnél folytatja pályafutását, természetesen pilótaként. Zolnai Lea nagypapája példáját követve vágyott a magasba, és egy amerikai ösztöndíj után ő lett hazánk első női szállítórepülőgép-vezetője, Koller Kinga pedig ugyancsak első magyar nőként végezte el a NATO kanadai pilótaképző programját. Három érdekes és izgalmas pilótaportré a kecskeméti bázisról.
The first flight of the fully equipped prototype of the M-346FA - Fighter Attack is an important milestone in the development program of the M-346 family .
FMS szerződés a Boeingnek a pápai C-17-es személyzetek képzésére, jön egy Weapons System Trainer, ami "includes an air vehicle station and loadmaster station, both with instructor operator stations; a core integrated processor task trainer; and computer-based training and courseware. Two years of initial spares to support the training device are also included."
@zord: Ez kb. megmutatja a harci helikopter túlélő képességét LOS fegyver alkalmazása esetén.
Csak ezzel a "bibi" az, hogy lényegében feleslegessé teszi a dedikált harci helikoptert, ami ráadásul irgalmatlan drága. Lényegében csak egy repülő fegyverplatformmá válik a hálózatban. Egy H145M is pont úgy elviszi, min egy AH-64E akár. Töredék áron.
Vucic Szerbiában bejelentett pár beszerzést...plusz:
"President Vučić and emphasized that it is important for us at the same time, because we cannot follow the gifts and donations that some NATO countries receive from Germany , The United States and other countries and "then we must fight alone, keep our own peace and our own future."
@molnibalage: jó meglátás. De ez mobilitási kérdés is. Mondjuk Magyarország területére bárhová mennyi idő alatt ér ki, szemben azzal a 9P148-assal, a nehéz láncos tüzéreszközökről nem is beszélve.
Persze itt tegyük hozzá, már szélesebb a repertoár is, mint az ATGM (De kell az infó is mélységből, leginkább drónnal).
Szóval én ezt látom útnak.
@molnibalage: @zord: A repülő fegyverplatform alkalmatlan sajnos CSAR feladatokra. Ott be kell repülni a indiánok közép és nem nagytávolságból lődöztem a tankokat és pszh-kat, lérakot stb.. és valakinek kísérni kell a mentőcsapatot szállító helikoptert.. A dedikált harci helikopternek van még jelentősége... Persze szokásos téma ez a vértelen (mármint saját vér nélküli háború) különösen az USA-ban.. (ezért is vadászzsokék vannak még mindig hatalom) megeszem a fánkom, iszom a kávém, beöltözök, felszállok távolról meg lopakodva lelövöm a rosszfiukat, (levegőben,földön stb.) hazarepülök, elmesélem, letöltem az adatokat, aztán cola-sőr hambi és megyek aludni.. (persze direkt kisarkítva..
@Kelepisti: de fent nem is CSAR-ról volt szó. Egy felderítő-csapásmérő komplexumról, melynek az effektorait a helikopter viszi az alkalmazás drónok által megfigyelt körzetébe.
Mint mindennek, ennek is megvannak a korlátai, és ott lehet, hogy elkerülhetetlen egy kemény bőrű (harci) helikopter.
Igen láttam. Azért írtam csak le, mert mindenhol az folyik, hogy a csatakopterek, repülőgépek a múlt.. és a dronok, a távolharctüzérség, flefegyverzett többfeladatú helikopterek, és persze a überdrága vadászbombázók kiváltják őket.. .. és talán igen, de ott van egy rakás konfliktus amelyben azt látja az ember, hogy egyrészt indokolatlanul drága, nagy intenzítású harcra kifejlesztett gyilkoloószközökkel abszolút nem "rentálibisan" harcolnak félig-meddig felfegverzett, és kiképzett irreguláris osztagokkal, másrészt ezekkel karosszék háborút akarnak viselni a tábornokok és katonák természetesen saját veszteség nélkül. Egyetlen háborút sem nyertek meg így, még az Iraki-USA/NATO stb. háborúkat sem, mert a hadjáratban tényleg alacsony veszteséggel nyert a koaliíció/USA de nem sikerült az országok pacifikálni.. ez a felderítő csapásmérő komplexumos megoldás is ennek egy mozaikkockája.. A HUMINT felderítést ez sem váltja ki...és nagyon új nincs is benne..
@Kelepisti: Ennek semmi köze a vértelen háború elvárásaihoz.
Azt nem igazán értem, hogy az ATGM fegyverplatformot miért mosod össze a CSAR-ral. Szezon és fazon...
A harci heli túlélőképességét jelzi, hogy az US Army a minden jóval felszerelt AH-64E előtt is drónokat zavara.
Kérdem én, akkor mi a búbánat értelme van a LOS fegyvernek a helin, ha a drón lesz úgyis LOS-ban? Bakker már a 25 éves AH-64D koncepciója is az volt, hogy a kilátszó radardóm legyen csak LOS-ban.
Komolyan mondom, hogy néha vakarom a fejem rajtad...
@Kelepisti: A repülőgépek nem, mert igaz, hogy a csapból is a drón folyik, de az olcsó és tömeges drónok kb. a földön, szabad téren álló harci gépet tudnák csak agyoncsapni, ha eljut olyan közel egyáltalán az ellen, hogy indítsa azokat.
De ez hol negálja azt, hogy a mai légvédelem mellett egy harci helikopter túlélőképessége gyakorlatilag 0 felé tendál csinálj bármit is?
30+ mm-es gépágyúk vadásznak rá, AHEAD és airburst lőszerrel. Bakker, ma ott tartunk, hogy lassan az IFV-k egy fajtája már nagyobb tűzerőt mutat fel majd a helik ellen, mint 40 éve a ZsSzU-23 Silka. Csak ebből nem 4 db van ezredenként...
Meg kettős érzékelős IR MANPAD, amit 35 éves. Az Igla. Meg Tor-M2 és mindenféle csúnyaság.
Ez ellen repüljön az, akinek 9 élete és 9 gépe van...
A repülőgépeknél nem tűnik fel, hogy az SDB II miért lett kitalálva...? Mert MANPAD/SHORAD zónán kívül indítható és végfázisban rávezeti magát. Még az is lehetséges az SDB-vel, hogy low levelből a gép gyorsít M1.0 tájára és elhajítja a bombát, ami a pályacsúcson nyit és onnan siklik tovább. Terepkövető alacsonyrepülésből 20 km-re lazán el lehet hajítani.
Egy F-22-es ezt 130 km-re tette meg nagy magasságban... Ekkora távolságból nem CAS-ol senki, de csak mint a képesség demója. i.imgur.com/kvfz5Zw.jpg
Az összes példa csak arról szólt, hogy kurva drága felszereléssel bombázgatnak mindenféle filléres földi célokat (lehet akár CAS, akár más csapás).. Kivéve mondjuk a Szír Pantsir rakétakomplexumok..
A F35, F-22 CAS repült órában és célta irányított fegyverzettel olyan drága, hogy normálisan nem is mérhető, különösen az elpusztított célok értékét nézzük. (most csúnyán szólva, egy kalasnyikovos felkelő "értéke" nem releváns, mert katonai kiképzése, fegyerzete alapján komolyabb harctevékenységre alkalmatlan)..
A USAF szokás szerint elkaszálta, az olcsó Low coast légcsavaros támadógépeket (a SOCOM beszerez néhányat, de az más kérdés).. Az AH-64 változatokat komolyan nem fenyegeti szinte semmivel sem több a bevetési körzetekben, mint a hidegháború idején, amikor minden fa mögött MANPADS volt, és mindenfelé önjáró gépágyúk, vagy SHORAD komplexumok.
Ma ezek a számok mások, mennyiségben sokkal kevesebb, de minőségibb a lérak (márha van a környéken, mert a sűrűség nem azonos).
A kérdés inkább az, hogy amikor a totális háborúra készültek akkor megérte pld. 1 Tornado lelövése, hogy elpusztit napokra pld. aknaszóróval egy repülőteret, de az öbölháborúban már ugyanez nem érte meg. Most meg ott tartunk a drága fegyverzet (és a demokráciák fosása a humán veszteség miatt) hogy minde 500 dolláros célra, inkább több 10ezer dolláros bevetéseket terveznek..
@Kelepisti: @molnibalage: az egész kérdésnek van egy költséghatékonysági aspektusa is. Ezeknek az okos precíziós effektoroknak, amiket az emlegetett rendszerben alkalmaznánk, az ára. Mennyit tudsz vanni belőle? Mennyi az élettartama? Amikor elindul a dolog, nemzetközi szankciós/embargós, vagy csak logisztikailag elnehezült közegben hogy pótolod a készletet?
Nem mondom, hogy nem kell egyszerűbb, direktebb eszközrendszert is fenntartani, de hogy az általam felvázolt, amerikainál, orosznál és európainál is kirajzolódó trendnek meggyőződésem, hogy létre kell hozni a hazai analógiáját. Főleg annak fényében, hogy multifunknciós, vékonybőrű platformok irányába indultunk el. És ez faktum, kilenc gép itt van, és jön a többi, 23-tól pedig a HForce-os 225M-ek is jönnek.
(hozzáteszem, azért is jó szó ide az effektor, mert nem feltétlenül ATGM-ről, de nem is feltétlenül csak szó szerinti harci résszel ellátott rakétáról beszélhetünk. A US Army "air launched effects"-ről beszél. Mi van, ha egyszer használatos felderítő drónról, kamikaze drónról, EW payload-os decoy drónról, swarm-ról, akármiről beszélünk? A határ a csillagos ég)
Így nézve soha senki ne háborúzzon. A háborúkat egy kijelölt célért vívják és senki nem azt nézi, hogy X USD-s fegyverrel mit lőtt szét. Ha a politika cél elérhető, akkor senkit nem érdekel ez az egész, mert a politikai cél teljes hozadékához úgysem mérhető ez az egész.
Ne feledd a gép békeidőben is repült X órát, csak nem dob annyi éles fegyvert...
Az, hogy az USA 20 éve csak COIN "bohóckodik" az nem determinálja azt, hogy mire kell képesnek lennie, hogy magával a létezésével legyen ez elrettentő eszköz, egy lóbálható furkósbot.
@molnibalage: @Kelepisti: az izraeli film szépen bemutatja az ilyen rakéták lehetőségeit. Az adatátviteli antenna a sötét az Apache jobb szárnycsonkján:
Fontos megbízás nyert el a KÉSZ Csoport generálkivitelező cége, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. a kecskeméti Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison – derül ki a holding közleményéből. A KÉSZ egy 22.500 m2 területű, bazaltbeton burkolatú átfegyverző zóna, illetve egy jégtelenítő állóhely kivitelezét is elvállalta.
Emellett elvégzik a gurulóút burkolatszélesítését 3000 méter hosszan, illetve az egyik gurulóút kopórétegét is lecserélik még.
Sor kerül
új fénytechnikai és térvilágítási rendszer kiépítésére,
az északi jégtelenítő állóhely szennyvíz elvezetésére,
valamint az északi és déli jégtelenítőknél egy-egy monitorozó és automatizált vízelvezető rendszer megépítésére.
Kapcsándi ezredes úr emlékeztet: Huszonöt évvel ezelőtt, 1995. július 28-án szüntették meg a harmincnégy éven át tartó, megszakítás nélküli állandó légvédelmi rakétakészültségi szolgálat ellátását Magyarországon.
Németországi csapatcsökkentés részletei. Spangdahlem, azaz 480FS/52FW megy Avianóba. A 2CAV 4500 katonája megy haza az USA-ba, helyettük Stryker rotációk jönnek Kelet-Európába. Mildenhall ARW és SOF a tervekkel ellentétben marad, nem megy át Németországba.
@molnibalage: :-) lassan de biztosan Ivánról mindenki áttér a technikára. Maguk Ivánék is elég jól állnak vele.
A nagy kérdés bennem a sáv, és persze a válasz a több, csak mennyiért, milyen nehezen?
"Az újonnan létrejött MH Légi Vezetési és Irányítási Központtal kapcsolatban elhangzott, hogy az eddig egy szervezetben tömörült hadműveleti és harcászati elemek az MH LVIK létrejöttével különválnak a logisztikai, a híradó, az informatikai, a támogató és a radar elemektől. A korábban az MH Összhaderőnemi Parancsnokság keretein belül működő Légierő Hadműveleti Központ is átkerül az új központ szervezetébe. A központ feladata a légvédelmi és repülőerők tevékenységének hadműveleti-harcászati tervezése és irányítása lesz. A tevékenységhez szükséges támogatást a légtérellenőrző ezred fogja biztosítani. Ez az új szervezeti struktúra egyébként nem egyedülálló a NATO-ban. Tipikus példa erre egy többnemzeti légi hadműveleti központ, ahol a hadműveleti elemek külön egységbe szerveződnek; ezek kiszolgálása, támogatása pedig egy másik szervezet feladata."
2020: egyesül az LVIK és az MH 54. mint Légi Műveleti Vezetési és Irányítási Központ (LMVIK)
„A haderő, és ezen belül a légi vezetési és irányítási rendszer most érett meg arra, hogy változtassunk, újítsunk, hogy még szervezettebbek, még hatékonyabbak legyünk. Senki ne féljen a küszöbön álló változásoktól, mert továbbra is számítunk az állomány nélkülözhetetlen munkájára”
Supported by Sweden, Saab has submitted its proposal for the Future Fighter Capability Project (FFCP) to Canada. The proposal comprises 88 Gripen E fighter aircraft, with a comprehensive support and training package and an industrial and technological benefits programme.
Some new pics have emerged of the South African Air Force C-130BZ, serial 403, being dismantled for transport. It was heavily damaged after veering off the runway at Goma, DRC in bad weather in January, and will almost certainly never fly again.
"the U.S. is going to face two peer-capable nuclear competitors," Richard said, adding that Russia is the other peer. "We have never faced that situation before."
The current US_EUCOM plan will reposition approximately 12,000 military personnel from Germany Németország zászlaja, from roughly 36,000 down to 24,000.
5,600 service members will be repositioned within
NATO countries, and approximately 6,400 will return to the United States Az Egyesült Államok zászlaja.
On thursday, july 30th, the first BeAirForce#A400M Atlas has executed its maiden flight at the AirbusDefence facility in Seville. The aircraft performed a full Production Aircraft Test Manual (PATM) flight test profile in the late afternoon. CU soon 15WAirTransport!
"Launch of new initiatives in defense programs that can summarized in the following:
- Transformation of three A330 aircraft into MRTT (multipurpose aircraft of resupply).
- Acquisition of 4 C295 aircraft for Maritime Patrol.
- Launch of a joint program between the Ministry of Defense and the Ministry of the Interior for the acquisition of 36 H135 helicopters in a first phase of six years, expandable to 59 in a second phase. And a program from the Ministry of the Interior to acquire 4 H160 in the next six years.
- Start of Phase II of development of the NGWS / FCAS program (Future System of Air Combat), continuing its development in the coming years.
- Facilitate the financing of the current NH90 helicopter contract and anticipate payments associated with Spanish participation in the A400M program. All of it in support of the balance of the company's cash flow.
- Analyze the possibility of launching a concept and feasibility study for the development of an advanced trainer aircraft, as a strategic program open to other allied countries, France and Germany, to strengthen capacities of the Spanish industry to design, certify, produce and maintain a complete, future-oriented coach for the NGWS.
- Spain, in order to increase the capabilities of Defense Europe and promote a Technological and Industrial Defense Base in Europe, recognizes the importance of successfully completing the international TIGRE programs MK-III and E-MALE (EURODRONE)."
Jaja, radaron követtem is őket...két tanker és egy (valószínűleg több gép) F-16 látszódott. Pécs felett mentek keleti irányba, Temesvár környékén tűnt el a jelük.
The United Aircraft Corporation (UAC) will begin supplying the latest attack drone "Okhotnik" to the Russian Aerospace Forces from 2024. This was announced on Monday, August 3, by the head of the corporation, Yuri Slyusar.
World’s largest cargo plane, the Antonov AN-225 has landed in Israel carrying US military Osh Kosh trucks set to be fitted with Iron Dome missile systems
A combined developmental and operational test team successfully tested a new F-16 radar capability during a four-ship formation of F-16s here July 2.
The mission was the first of its kind to test the APG-83 Active Electronically Scanned Array radar on four fighter aircraft at the same time. The Operational Flight Program Combined Test Force, 40th Flight Test Squadron and the 85th Test and Evaluation Squadron were responsible for fielding the radar for the Air Force’s F-16 fleet.
On 31 July 2020, the Ministry of Defense of Ukraine received all documents from the Israeli company Elbit Systems for the implementation of a thorough modernization programme for a part of the fleet of Ukraine Air Force (VVS Ukraine) MiG-29s.
The United States will establish a permanent military presence in Poland as it deploys around 1,000 additional U.S. troops there, Poland’s Defence Ministry said on Friday.
Legyen bármi, vagy nevezzük bárminek, idegen csapatok állomásoztatása nem természetes egy úgynevezett országban. A legtöbb német támogatja az amerikai csapatkivonást: