Lassan végéhez közeledik a Sztrela-történet (-2, -10) Csehországban is, ahol bölcsen megtartották, és a jövő lérakos generációinak kiképzésére fordították a közeli hatótávolságú szovjet lérak utolsó csepp erőforrásait is a strakonicei 25. rakétaezrednél...gyorsjelentés a hradistei lőtérről.
Esti szalvó 9M32M indítás a Tatra platójáról.
Oldalsó aspektusból majdnem ugyanez. Itt az első rakéta beinduló menethajtóműve megvilágítja a másodikat, mely a start- és a menethajtómű üzeme közötti pillanatnyi szünetben lendületből repül a csőelhagyást követően.
Hosszú expozíción az egyik Sztrela-2M kirepülése a célig.
Lövészeti testhelyzet a Tatra plató padján ülve. A tűzkiváltás rövid megállásból történik.
Az első fokozat itt kissé jobban megvilágítja a Tatra teherautót.
Indul a célként használt Flg 5000 ejtőernyős rakétalövedék...
...melyet így tép szét egy közvetlen 9M32M találat.
A két légvédelmi lövész itt már relaxáltan, lövészet után.
A nappali szekcióban a rend kedvéért "lábról" is sor került néhány 9M32M lövészetre. A fotós megjegyzése: a cseh vendéglátóknak köszönhetően ez az a távolság, aminél már csak akkor lenne az ember közelebb az akcióhoz, ha saját maga indíthatna :-)
És amiért tulajdonképpen a Covid utáni első külföldi riportútra vetemedtünk: ez a Sztrela-10 utolsó lövészete Csehországban.
Nappal, itt a 9M37M rakéta már elhagyta az indítókonténerét.
A strakonicei ezred 3. ütegének 9A34-es harcjárműve speciális festéssel. Jól látható az imitátorral töltött tároló-indító konténer, illetve a rádió-távolságmérő antennája, mellettük a korszerűsítésnél felszerelt IFF antenna.
Lövészetre várva. A 9A35-ös jármű elején jól láthatóak a 9Sz16 passzív RF felderítő rendszer mellső antennái.
A tárolóládából kiemelt, 1988-as gyártású 9M37M rakéta tároló-indítókonténere.
Málházzák az éleslövészetre szánt rakéta konténerét.
Az MT-LB alvázra épített légvédelmi harcjármű menetben a tüzelőállás felé.
Az indítási pozícióhoz 180 fokkal megfordítják a konténereket tartó állványt a menethelyzethez képest.
Az infravörös önirányítású szovjet technika mellett a lézeres vezetősugaras svéd is dolgozott Hradistében. RBS-70 Mk2 rakéta hagyja el az indítót, miután a Barracuda álcarendszerbe "öltöztetett" Tatra tüzelőállásába szállította a légvédelmi rajt.
Értsd: Előre!
Jóformán a teljes éleslövészet alatt egy korszerűsített Mi-171S repült fel s alá "tükörben" az eseményekkel, azaz a lövők háta mögött. Az olvasók fantáziájára bízom, hogy vajon miért, de az biztos, hogy az ilyesmire minden modern helikoptererőnek szüksége lenne.
Zord
Ui: Kiemelt köszönet a strakonicei 25. Légvédelmi Rakéta Ezrednek és sajtósuknak, Jana Samcova századosnak a példás szervezésért, mellyel a Légierő Blogger eddigi legjobb VSHORAD éleslövészeti fotólehetőségét biztosították.