A BAP50-nél tett keddi riportút alkalmával a honvédség először hozott nyilvánosságra meglehetősen bőséges képanyagot a litvániai Siauliaiba települt kecskeméti Fegyveres Légtérvédelmi Készenléti Alegység (FLKA) eddigi munkájának tárgyairól, a Balti-tenger felett elfogott és azonosított orosz katonai repülőgépekről. Ezeknek járt kicsit utána a LégierőBlogger.
Szu-27P piros 03 oldalszámmal, RF-91911 lajstrommal és négy RF közelségi gyújtós R-73-assal. A keddi napon ugyanez a gép hessegette el egy veszélyes manőverrel a Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter szállító Tu-214-es mellől az azt elfogó, szintén Siauliaiban állomásozó spanyol EF-18-ast.
Szu-24M fehér 9-es oldalszámmal, RF-12033 lajstromjellel a Balti Flotta 72. Légibázisa (AvB) 4. Önálló Gárda Tengerészeti Csapásmérő Ezredének állományából. (2018 novemberében ez a gép húzott át alacsonyan, felfegyverezve (H-25ML) a Belga Haditengerészet Godetia parancsnoki hajója felett, némi információs hadviselési hullámokat vetve)
A Balti Flotta két Szu-30SzM-jét (az egyik a kék 75-ös, valószínűleg szintén a 72.AvB 4. OGMSAP állományából) kíséri egy podos Gripenünk. Érdekesség, hogy míg 2015-ben két szárny alatti, addig idén egy törzs alatti pótossal adják a keszit a kecskemétiek a Baltikumban.
Szu-35Sz piros 64-es oldalszámmal, RF-81755 lajstrommal (159. IAP, Petrozavodszk-Beszovec, Karélia), négy lézeres közelségi gyújtós R-73-assal, és ami a legérdekesebb, két aktív radaros irányítású R-77-essel. Ez utóbbival lényegében BVR-ben is paritásba kerültek az oroszok a BAP AMRAAM-fegyverzetű nyugati típusaival.
Továbbiak hamarosan...
Zord