Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Sárga ég Kubinka felett

2018.08.25. 23:39 | zord | 11 komment

Az Armija 2018 rendezvénysorozat keretében ismét vendégszerepelt a kínai Augusztus 1. műrepülőkötelék Oroszországban J-10-eseivel. Kubinkán, a helyi Russzkije Vityjázi és Sztrízsi mellett sikerült őket elcsípni, a LégierőBlogger ezzel első kínai gyártású és kínai szolgálatban álló harci gépeit fotózta.

180826_kubinka_1.jpg

Sárga füstből volt a legtöbb a Bá Jí demóján.

kubinka_j-10_2.jpg

Kigurulás előtti utolsó pillanatok.

kubinka_szu-30_1.jpg

Amikor a LégierőBlogger a kubinkai zónában járt, a kínaiak bemutatóját követte a helyiek demója. Először a Russzkije Vityjazi....

kubinka_mig-29_1.jpg

...majd a Sztrízsi.

Zord

Címkék: Armija 2018

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr9414202723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.08.26. 00:38:18

J-10-esek lencsevégen Kubinka fölött!

Zord

stonefort2 2018.08.26. 10:15:27

@zord: 2013-ban a MAKS-on láttuk már őket, csak a földön.

zord 2018.08.27. 13:01:41

@stonefort2: Emlékszem, a mostani fotózás körülményei miatt ragadtattam magam erre a kijelentésre ;-)

Zord

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.28. 12:39:13

A kérdésem abszolút OFF, de talán itt kapok választ rá:

Adott egy kéthajtóművel repülőgép. Bedöglik az egyik hajtómű. Józan paraszti ésszel az ember azt gondolná, hogy ilyenkor a gép körbe-körbe fog forogni - de nem, mert továbbra is tud haladni és leszállni.

Milyen megoldással biztosítják ilyenkor azt, hogy a gép képes legyen egyenes vonalban haladni és navigálni?

Köszönöm, ha valaki részletes választ tud adni.

zord 2018.08.28. 15:13:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: értelemszerűen kicsit több gázt kell adni a megmaradt hajtóműre, és az aszimmetriát aerodinamikailag ki kell egyensúlyozni, ami jellemzően azt jelenti, hogy "rá kell lépni" az oldalkormánnyal a működő hajtóműre. Tehát ha a bal működik, balra lépek.
Ez körülbelül az alap.
A részletek típusról-típusra változnak, például attól függően, hogy a gép tömegközéppontjától milyen távolságra helyezkedik el a hajtómű, hiszen a forgatónyomaték ezzel arányos, és a szükséges kompenzálás is. Egy utasszállítónál a hajtóművek kinn vannak a szárnyon. Egy MiG-29-esenél a lapos törzs alján, de eléggé széthúzva. Egy F-18-asnál viszont benn, közvetlenül a hossztengely mentén.
Értelemszerűen, ilyenkor minden egyes alkalommal, ha a tolóerőt/húzóerőt változtatják, az oldalkormányos ellenerőt is változtatni kell: ahogy megy rá a gáz, egyre többet kell rálépni. Ahogy pedig veszik vissza, úgy jöhet vissza középre.
Volt egyszer alkalmam L-200D Morava típuson egy ilyen egy hajtóműves gyakorláson részt venni. Hát nem unatkozott a pilóta, se a leállításnál, se az egy hajtóműves repülésnél, se az újraindításnál.

Zord

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.28. 21:14:51

@zord:

Nagyon szépen köszönöm a részletes magyarázatot, most már értem. Az oldalkormány a gázsugár irányát változtatja vagy a hajtóműtől független?

zord 2018.08.29. 06:53:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"és az aszimmetriát aerodinamikailag ki kell egyensúlyozni"

A repülőgép kormányfelületéről, az oldalkormányról van szó.

A legtöbb repülőgépen nincs gázsugár- azaz úgynevezett vektorkormányzás, csak aerodinamikai a szárnyakon illetve a vezérsíkokon elhelyezett kormányfelületek révén.

Zord

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.08.29. 12:52:39

@zord:

Köszönöm szépen, így már teljesen világos.

zord 2018.08.29. 17:34:04

Augusztus 1., Russzkije Vityjázi, Sztrízsi. J-10, Szu-30, MiG-29. Bemutatókötelékek gépei a kubinkai indítózónában.

Zord

zord 2019.11.08. 18:05:55

Csajszik festik Komszomolszkban a Vityjázi új Szu-35-ösét:

www.sukhoi.org/press/news/russkie-vityazi-poluchat-su-35s.html

Zord
süti beállítások módosítása