Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (24) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (48) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Airbus-bemutatkozás Budapest felett

2018.06.24. 20:25 | zord | 42 komment

A  nemzeti légi szállító képesség folyamatban lévő helyreállításának első lépéseként - a második, a business-jet alapú futár-felderítőgépeké küszöbön áll - beszerzett Airbus A319-esek egyik példányának bemutatkozása volt a RB Air Race zárásaként sorra került honvédségi légi parádé fénypontja. A Gellért-hegyről követtük a "katolikus" áthúzást, és a többi elemet.

 180624_bp_parade_099m.jpg

Épp nívó fölött suhant el az a LégierőBlogger által a múlt héten "megrepült" 605-ös.

Zord

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr5714069105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.06.25. 09:59:55

"Tarlós István az M1 hétfő reggeli műsorában kiemelte: ami Budapesten történik a főpolgármestersége alatt, azért neki kell vállalnia a felelősséget. Hozzátette, „elég botrány és zűrzavar” volt az elmúlt napokban a fővárosban a műrepülőverseny miatt, a zajszennyezés és a közlekedési változások okán, ezért elnézést kér a fővárosiaktól.

Leszögezte, hogy amíg ő a főpolgármester, addig „ilyen botrányos zűrzavar nem fordulhat elő a városban”."

24.hu/belfold/2018/06/25/red-bull-air-race-budapest-tarlos-istvan/

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.06.25. 12:59:46

@Levente B.:

"Tarlós a Kossuth Rádióban is beszélt a problémáról, ott pedig arra a kérdésre, hogy lehetséges-e, hogy nem lesz többet ilyen rendezvény a Parlamenttől karnyújtásnyira azt mondta az MTI híre szerint: „ez sem elképzelhetetlen, az én gondolkodásom eljutott idáig, fogunk erről beszélni” – hozzátéve, „nem nagyon tudja pártolni” azt, hogy a hétvégihez hasonló módon valósuljon meg a verseny.

Az MTI 10 óra 50 perckor kirakott hírének címe is változott:„Tarlós István nem akar több műrepülőversenyt ilyen feltételekkel Budapest belvárosában”

Tehát nagyon úgy tűnik az MTI első híre, amit a teljes magyar sajtó átvett arról, hogy nem lesz a belvárosban többet Red Bull Air Race, kacsa volt. Tarlós ezt ilyen formában nem mondta ki."

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.06.25. 13:40:17

Hiába no, lehet felelőtlenül ilyet nyilatkozni, de akkor nem lesz a RB május 1-i autóversenye sem, némi repülőzéssel, és a nép ismét tüntethet helyette.. ennyit pedig megér az RBAR. Hozzáteszem, hogy az RB max a rakpartokért felelős, mert a többi lezárást a X helyen megkezdett furás, faragás miatt van és persze érdekes módon több helyen ott, ahol a metro sem jár ...
Az sem mellékes, hogy sok külföldi van itt rajta, és az országimage-n is kell minden pozitív dolog.. ahogy most jellemenek minket.. Most Bp belvárosa általában este és hétvégén nagyjából a német, holland, brit bulihordáké..

zord 2018.06.25. 16:42:49

Én szeretem a repülést, szeretek fotózni gépeket földháttérrel (pláne ha az a föld Budapest), de ismeritek a véleményem, miszerint "repülésbiztonsági szempontból aggályosnak tartom" az RB-t és minden város feletti légiparádét. Sajnos itt is az "addig jár a korsó a kútra..." effektus és a korrupció működik, nem a józan mérlegelés.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.06.26. 08:54:44

Szintén más helyszínt keresnék neki, de megtartaám az országnak. Én ideális helyszínnek a Tihany, Balatonfüred öblöt gondolom, órási nézőseregnek elég, kiválóan látható, ráadásul közel van Bp-hez is. Másik helyszín a Velencei tó - Pákozd környéke, szintén a tó felett..

Beat it! 2018.06.26. 09:05:40

@Kelepisti:
Ennyi erővel lehetne a Tisza-tó felett is, hogy ne minden attrakció a nyugati országrészben legyen.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.06.26. 10:33:42

Ez igaz, hogy minden a nagyobb attrakció ott van, de éppen azért, mert közelebb van a nyugat felé és jobb az infrasturktúra.. A Tisza-tónál nincs olyan természetes rálátási hely, mint Tihany, vagy a Pákozdy domb..
..de ez akadémikus kérdés.. 2020-ig van kormányzati szándélnyilatkozat, Tarlós sok dolgot nyilatkozott már.

ms007 2018.06.26. 11:18:54

@Kelepisti: Látványban egyik ötlet-helyszín se ér fel Bp-hez, sajnos. Tarlósnak minden évben engedélyeznie kell, hiába van kormányhatározat, meg tudja vétózni. Mondjuk, túl jól nem járna vele, mert valószínűleg más területen visszaütne a kormány. Kevesebb pénz erre arra pl

zord 2018.06.28. 16:50:43

@T.Tom: na, még be is fér. Hál' Istennek!

Zord

balou84 2018.09.02. 09:01:10

Most megy HUAF761 Kirgizisztánba, flightradaron látszik.

zord 2018.09.02. 13:14:08

@balou84: ez melyik gép volt?

Zord

ms007 2018.09.02. 18:59:32

@balou84: Viktort vitte a Nomád Világjátékok megnyitójára

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.09.02. 20:08:03

Az OK, hogy Vktort Krigizekhez fuvarozták a TEVék, de az iraki váltást pár napja egy An-12-vel, meg 737-tel vitték ki. Ha polgári gépekkel lehetséges (azokon sincs ellentevékenység rendszer) akkor miért nem a mieink repültek?

A YanAir UR-COG lajstromú 737-300-asával mentek, ráadásul Debrecenből.

zord 2018.09.02. 22:16:15

@Kelepisti: szerintem a váltásokhoz szükséges kapacitással egyelőre nem repülhetnek a gépek - amikor Luleába kirepültünk, is ez volt a magyarázat arra, hogy a résztvevő állomány nagyobb csoportja miért egy bérelt 737-esssel ment.
Ugyanígy egy egy-két tucat fős delegációt kiképzési repülés címén viszont elvihet. A bérelt kapacitás kerete viszont gondolom az Airbusok rendszerbe állásáig átfedéssel lett tervezve, tehát rendelkezésre áll.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.09.03. 08:06:02

@zord: Lehetséges válasz.. Azonban Magyarország államfőjét és kíséretét elvinni - kiképzési repülés címmel - mikor valamiért nem repülthet teljes kapacítással (bár ez sem igaz, hiszen Pristinába is kivittek egy váltás Hódmezővásárhelyi katonát), szerintem biztonsági kockázat. Luelába az utasok száma, és azok közül a katonáké ill. polgári alkamazottaké majd 100%-volt, :-) tehát kvázi saját felelősségre repült..

Greg36 2018.09.03. 11:08:28

Laikusként egy kérdés, látva a váltás képeit. Az Airbus ACJ-knek lehet beépített utaslépcsője. Utólag beszerelhetőek a mi A319 gépeinkbe? Lenne értelme?

zord 2018.09.03. 14:51:17

@Kelepisti: én ezt a verziót hallottam.

@Greg36: mindennek lenne értelme, ami az autonomitást növeli. Beépített utaslépcső, igazi kombiság (tehertérajtó).

Sajnos attól tartok, hogy ezek közül több utólag nem, vagy nehezen/drágán megvalósítható.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.09.04. 09:50:38

@zord: nem írtam, hogy ne lehetne igaz. Az is tény, hogy kiképzési repülésekkel már lassan egész európát körberepülik, más kérdés, hogy ez mennyire lesz később rentábilis, tehát, a kiképzés után a képesség fenntartása mennyi útvonalrepülésre lesz szükség, amelyeken egyéb feladatok nem lennének (tehát sem teher, sem személyszállítás)

zord 2018.09.20. 17:10:02

@Levente B.: a probléma ott van, hogy a cikk elkövetői nem rendszeresítettek még repülőgépet.

A márciusi Aeróban írtam az A319-esek érkezésekor:

"A folyamatban lévő ki- és átképzésekkel együtt ez azt jelenti, hogy 2018 végére az Airbusok elérhetik a műveleti képességet"

Zord

zord 2018.09.21. 09:19:21

@Levente B.: a direkt rosszindulattal nehéz mit kezdeni. A Magyar Nemzetnél az utolsó pillanatig volt tér nemzeti és szakmai alapokon kritizálni a kormány honvédelmi politikáját - ahogy kell. Ezeknél a radikális balliberális orgánumoknál viszont a honvédség létének, tovább megyek az állam, az ország létének racionalitása sem alapértelmezett. Így nehéz ezekről a dolgokról értelmesen beszélni velük. Magyarország vs világrezsim-lázálom, kozmopolitizmus vs patriotizmus.

A lényeget megpróbálom összefoglalni:

- az igénytámasztások jellege miatt a szállítórepülő szakma akarta, hogy először utasszállító legyen, a rámpás teherszállító jöhet később. A mindannap

- Magyarországon a honvédség feladata a kiemelt és védett személyek légi szállítása

- a rendszeresítés a honvédség eddigi rendszerétől teljesen idegen, új technika esetében időigényes. A képesség nem egyik pillanatról a másikra, hanem fokozatosan jön létre

- mivel az 1989 óta tartó leépítés és a rutinszerű honvédségi beszerzések/rendszeresítések hiánya miatt a magyar államgépezet elvesztette ebbéli jártasságát, humán potenciáljának nagy részét, a folyamatok nem optimálisak - hogyan is lehetnének azok?

- viszont mivel most végre van pénz, a legalapvetőbb, fogalmazzunk úgy objektív oka az eddigi zuhanórepülésnek megszűnt. A Zrínyi 2026 minden - a nyilvánosság számára különösen annak tűnő - hiányossága ellenére a rendszerváltás óta a legnagyobb esély a normalizációra.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.09.21. 09:58:42

@zord: Azért ez így erős. A szállítórepülő szakma akarta.. (mert a szakmai helyett önös érdekei is így diktálták - lásd WizzAir melo később).

A Falcon7x-et melyik szakma is mikor akarta??? Hehe.. Kiváncsi lennék alátámasztva szamai érvekkel. Üzleti bizjet igen, de interkontinentális hatótávú luxusbizjet valószínűleg nem volt leírva.

A Z2026 jelenleg a helikopterbeszerzés nélkül semmilyen program( a nyilvános része). A jelenlegi helikpterflotta nagyjaítás, a gépjármvek időleges lecserélése minden hadseregnél rendes szokványos tevékenység, ahogy minden nagycég is 4-5 évente cseréli a gépjármű állományát. Ezt ráhúzni egy programra két dolgot állapít meg.

- egyrész nem csináltak semmi 2010-1017 között (de elődeik sem az előző legalább 4 évben, mivel a gépjárművek egy része - lásd pld. Opel Astra-k, már az ezredfordulon is szolgálatban álltak.

- szokványos tevékenységekre húzták rá szegény Zrinyi nevét, nem pedig tényleges képességjavításra, modernebb technika beszerzésére.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.09.21. 10:13:03

@Kelepisti: Persze ettől még a két Airbus beszerzésére szükség volt, sőt kisebb üzleti gép beszerzésére is (csak a transzparencia, és a kommunkikáció nem megfelelő ahogy ezt hibrid diktatúráknál megszokhattuk.)

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.09.21. 11:56:36

@Kelepisti: @zord:

"A Népszava kérdésére a Honvédelmi Minisztérium 40 főben határozta meg azt a számot, ami fölött nem repülhetnek egyelőre.

A lap megjegyzi, hogy ezek szerint a kormányfőt lehet szállítani elegendő tapasztalat nélkül, de negyvennél több katonát már nem. A lapnak nyilatkozó szakértő meg egyenesen furának mondta, hogy ezzel érvel a HM, hiszen ilyen repülőt eleve csak tapasztalt, Airline Transport Pilot Licence-szel rendelkező pilóta vezethet. Ilyen jogosítvánnyal meg bátran vezethet, akárhányan is vannak a fedélzeten.

Sőt, egy kezdő is vezethet ilyen gépet az említett jogosítvánnyal, ha közben egy tapasztalt kapitány felügyeli. Az meg már csak hab a tortán, hogy az említett két Airbus korábban is szállított magyar katonákat távoli küldetésre is."

index.hu/belfold/2018/09/21/csak_a_kormanyfot_szallithatja_a_honvedseg_airbusa_de_40-nel_tobb_katonat_nem/

vasutas77 2018.09.21. 12:12:17

@zord: Én nem nagyon merek a partvonalról beleszólni, de miért nem volt egy sajtótájékoztató ahol ezt a menetrendet elmondják az újságíróknak egyben? Akkor nem írnának baromságot.
Azt meg hogy aki balliberális az nem akar országot, inkább nem kommentálom, mert orbitális butaság.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.09.21. 12:21:53

@Levente B.: Mondjuk nekem mezei állampolgárnak biztonsági kockázatot jelent, hogy az egyszerű honvédeket (elnézést kérek mindenkitől) nem lehet repültetni A139-el 40 fő felett, de a Magyarország miniszterelnökét és kíséretét lehet.. 40 fő alatt. Féltem egyszerűen az állami vezetőinket, ilyen korlátozás alatt álló utaknál :)
Én egyébként nem olvastam ilyen semmilyen Airbus formulárban, hogy 40 fő ide-oda.. Ráadásul Cseh instruktorral repülnek (amit megint nem értek, mert kapitányi oldalon legalábbis polgári oldalon kötelező a típuson repült órák száma stb.

zord 2018.09.21. 15:00:46

Könyörgöm emberek, az évtizedekig erodálódó, hosszú ideje már alig egy gépes An-26-os vegetálást kezdi felváltani egy komoly valami.
A teljesen egyértelmű forrású és célú keverés illetve a szokásos dilettáns böfögés ne fedje már el a lényeget!

Zord

zord 2018.09.21. 16:05:37

Ide pedig a továbbiakban csak Airbus A319 kommenteket!

Zord

szórád tamás 2018.09.21. 16:41:37

Írtam egy cikket az Airbus személyzetek képzéséről, az októberi Aeróban lesz. Valamennyit talán hozzáad az eddig ismertekhez.

zord 2018.09.21. 17:30:04

@szórád tamás: szerintem ami minket illet, bátran ajánlhatjuk a Aeromagazin októberi számát ;-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.09.21. 18:24:26

@zord: @szórád tamás:

Kéne egy példányt küldeni a megfelelő szerkesztőségekbe.

Netarzenál · http://netarzenal.blog.hu/ 2018.09.22. 15:55:15

Hazánk után Németország is civil légitársaságtól beszerzett Airbus repülőgéppel erősítette meg légi szállító kapacitását, mintegy 90 millió euró (106 millió dollár) ellenében. Az Airbus 321-es típusú gép az elvégzett módosítások során, melyek darabszáma 180 volt, majd 4 tonnányi tömeggyarapodást volt kénytelen elkönyvelni...netarzenal.blog.hu/2018/09/22/2018-09-22

zord 2018.09.22. 19:39:04

@Netarzenál: Merkel mondjon le! :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.09.22. 21:05:41

@zord:

"Berlin values the agreement, signed on 5 January 2017, at €90 million ($96 million), which also includes spare parts and training."

Madár Fokker 2018.09.23. 15:06:58

Azt azért mindannyian tudjuk, hogy ez a 40 fős korlátozásos magyarázat minimum sántít. A civil életben ilyen jellegű korlátozás nincs. Persze a katonai Légügyi Hivatal (vagy legyen bármi a neve) hozhat bármilyen önkéntes szabályozást, amire megkérik/utasítják. Azért júliusban a Honvédelmi tábor résztvevőit bátran megreptették nagyobb létszámban is.

m.facebook.com/story.php?story_fbid=420131105138514&id=179063455911948

m.facebook.com/story.php?story_fbid=423952954756329&id=179063455911948

Természetesen a civil repülésben is vannak ( többnyire az üzemeltető által előírt) korlátozások nem csak a képzés során, de még utána is. Ezek főleg az elsőtisztekre vonatkoznak és általában az oldalszélre, pályaállapotra (havas, vizes, stb), időjárás-minimumra (látótávolság, felhőalap), valamint egyes bonyolultabb repterekre értendők és a tapasztalat növekedésével közelítenek a kapitányi limitekhez. Olyat viszont én még nem hallottam, hogy a gép terhelését korlátoznák a képzés miatt. Sok értelme nem is volna, mert akkor már csak a kiengedés után, mikor önállóan kell dolgozni, akkor találkoznának nehéz repülővel először.

"A folyamatban lévő ki- és átképzésekkel együtt ez azt jelenti, hogy 2018 végére az Airbusok elérhetik a műveleti képességet"

Ez számomra azt jelentené, hogy addigra tud magyar személyzet önállóan (a cseh oktatók felügyelete nélkül) egy útvonalat lerepülni, mondjuk CAT 2 minimumig, nem azt, hogy akkor már vihetnek akár 60 embert is.

zord 2018.09.24. 09:32:33

@Madár Fokker: folyamatban van egy rendszeresítési terv végrehajtása. Ennek során használják a rendelkezésre álló civil dokumentumokat, irányelveket de a meglévő körülményrendszert sem hagyhatják figyelmen kívül. Menet közben is merülnek fel változások. Hiba lenne azt hinni, hogy annyi év mélyrepülés, oda nem figyelés, az ilyen dolgokkal kapcsolatos tapasztalatok hiánya után ideális módon zajlik ez a folyamat. De hát ez van. Amikor először lábra állítanak egy beteget, sem egyből fut egy maratont. Nagyon jó lenne, az lenne a legjobb, ha így lehetne, de a csodákat leszámítva 99 százalékban nincs így.

Zord
süti beállítások módosítása