zord:
Kormányhatékonysági Minisztérium. Valószínűleg a legértelmesebb trumpi (muski) kezdeményezés, ami ... (2024.12.16. 05:56)AirPowerNews 141. (2024.dec.)
zord:
Szép videó Marignane-ból az HForce-os H225M SOF-unkról, Róka nyilatkozatával. A nyitókép miatt bei... (2024.12.06. 18:31)AirPowerNews 139. (2024 okt.)
zord:
Ha kínai vagy Dél-Koreában, ne fotózz amerikai hordozót:
koreajoongangdaily.joins.com/news/2024-1... (2024.12.03. 10:54)Forddal Triesztben
zord:
A szaga alapján ez egy infoops kampány. A rezsimszócső BBC civil lakosok nyilatkozataival futtatja... (2024.11.30. 13:07)AirPowerNews 140. (2024.nov.)
Demonstáror, demonstrátor hátán..
A FACAS UCAV elsősorban brit-francia kooperációban, de a Leonardo és több más él európai üzem is benne van. Ide kéne talán a svédeknek is csatlakozni, meg a németeknek.. A NeuroN és a brit technikai demonstrátor után, már valami életképes is kéne..
"Pomoćnik ministra odbrane, Nenad Miloradović, rekao je za RTS da će avioni dobiti radare dometa 120 km u otkrivanju cilja veličine lovca (moguće radar Žuk-ME), da će imati rakete vazduh-vazduh sa aktivnim radarskim samonavođenjem (jedina ovakva ruska raketa je RVV-AE odnosno R-77), da će služiti još 14 godina i da će biti na „savremenom standardu kao i avioni Gripen kakve poseduje Mađarska“. Uz modernizaciju 6 ruskih isti radovi bi se izvršili i na postojeća 4 srpska aviona."
"Assistant Minister of Defense, Nenad Miloradović, told RTS that the planes get radar range 120 km in detecting the target size of the hunter (possible radar Zhuk-ME), you will have air-air missiles with active radar homing (the only such Russian rocket RVV Startup relief or R-77), to serve another 14 years and that will be the "modern standard and planes Gripen what has Hungary". With the modernization of 6 Russian same works would be carried out and the existing four Serbian planes."
"A kormány 1841/2016 (XII. 23.) határozatában egyetértett a Red Bull Air Race 2018-20 közötti megrendezésével és legfeljebb évi hatmillió euróval támogatja is a rendezői jogdíj és a szervezés költségeit."
"Photo accident two Su-27SM from the 790 th Fighter Regiment, 105th Guards Composite Air Division 6th Leningrad Red Banner Army Air Force and Air Defence Russia, which took place December 15, 2016 the regiment Khotilovo based on the airfield "
@Open Skies: hát nem hinném. Szíriában szerintem csak korszerűsített gépek mentek, amiben valszeg minden cucc erősebb egy An-30-asnál.
Taktikailag ugyan nem túl bölcs ilyen közel repülni, de az is biztos, hogy nem hagynék egy szállítót se kíséret nélkül Szíria fölött. Potenciális ellenségek néhány (másod)percnyire körös-körül. Ha ott van egy vadász, még akkor is se veszélytelen a támadás, ha a legtöbbször látott R-27-es fegyverzet, még hosszú változatában sem versenyképes az AMRAAM-okkal szemben. De azzal, hogy mutatóba lehetett látni a 77-est is, már senki sem mehet biztosra, jobb nem provokálni a ruszkikat.
Nekem a közelség inkább légifotózásnak tűnik. Ha nemsokára k. jó képek megjelennek Szíria fölötti felfegyverzett SZuhojról, ne csodálkozzatok.
A cikk alatti kommentek kétségbeejtők. A kedvencem:
"Fékszárny az, ami miatt lezuhan a gép. Csak ha miatta zuhan le, nem értem minek teszik rá?"
- ez már veri a szőke nős viccek szintjét.
"36 years of operational activity have come to an end this morning as the "Netz" (F-16A/B) landed from their flight and shut off the engine for the last time. The IAF parts from the first of F-16 aircraft that are leaving a hefty past behind them and a promising future ahead. "
@Levente B.: ilyenkor merül fel bennem a kérdés, hogy az extrapoláció útján alkotott véleményünk az izraeli légierőről pontosan milyen valósággal áll szemben. Persze 36 év abszolúte jó rendszerbenmaradási idő egy változatnak.
Hasonló kérdés merült fel bennem, amikor pár éve egy gyakorlaton ujjnyi vastag porral fedett pár 16-os előtt gurultak az aktív gépek.
"Az ostravai nemzetközi repülőtéren található helikopteres kiképzőközpont, a HTP Ostrava 2012 óta rendezi meg a Hip Cup elnevezésű szimulátoros szakmai versenyt. A Mi-8/17 típus NATO kódjáról (Hip) elnevezett megmérettetésen eddig négy alkalommal indultak magyar katonai helikopterszemélyzetek és idén hat nemzet tizennégy csapata közül az első helyen végeztek."
Válasz erre Moderál
@zord: Ezzel most nem igazán értem, hogy mit akarsz mondani, túl sokat lehet ebből extrapolálni. Nem először csinálod ezt. Nem értem, hogy mi a rákért nem lehet konkrétumokat írni, ahelyett, hogy barkochba játkban kényszerítenéd a közösség egy részét... :(
Azt, hogy a flotta egy részét ők is kannibalizálták és/vagy hagyták rohadni, tehát az IAF nem olyan profi, mint látszik?
Vagy azt, hogy ott sem kolbászból van a kerítés?
Azt, hogy majdnem minden jól csinálnak és kitolták a típusból a teljes életciklust?
Horvát vadászgép beszerzés....a tanácsadói csoport (Josip Čuletić, Josip Štimac i Vlado Bagarić) a Gripen-t és az FA-50-nt favorizálj.a...nem támogatják az F-16-t. Josip Štimac javaslata szerint az államnak jövő év végéig döntenie kell az új gép beszerzésén...
"In determining the best variant for the Air Force has taken into account technical and economic options offers. As we found out, it was concluded that the introduction of these two aircraft require the lowest operating costs of use, minimal investment in infrastructure and the best economic benefits. "
I believe that we will cooperate with the US and strengthen due to the fact that our armed forces must continue to shift to the western military technology...we decided to go further in the procurement of transport helicopters, most likely American Black Hawk.
@Levente B.: Összesen 125 F-16A/B került Izraelbe, ez 2680 órát jelent gépenként úgy, hogy 1980 és 1994 között érkeztek be. Ha azt mondom ebből, hogy az izraeli Netzek átlagéletkora (a náluk töltött idő) 29 év, akkor egy átlag zsidó F-16-os 92 órát repült évente. Nem megyünk a falnak ettől a számtól. Ezek azok a nüanszok, amire fenn próbáltam utalni, és amit nem látunk a mindent elsöprő propaganda miatt.
@zord: A 91 után használtan kapott gépek egy része nem repült, hanem kannibalizációra szolgált. Az első 75 darab, amit újonnan kaptak, az kirepülte az idejét.
De Laci korrekciójával csináljunk egy best case számítást:
75 gép 36 év, 335 ezer óra: 124 óra/gép/év.
(Helyezzük ezt perspektívába: a sokat általam is bírált hazai Gripen program már több éve sárkányonként ~128 órát hoz ki, jövőre először talán megugorja a 150-et.)
Az én következtetésem ebből az, hogy a zsidó pilcsik vagy nem repülnek nagyon sokat (szemben a sztereotípiával), vagy kevesen vannak (erről javítsatok ki, nem tudunk semmit). Hajlok az utóbbira. Nem zárom ki, hogy 1 alatt van a pilóta/gép arány.
A "most", az idént jelent. Márciusban volt az évforduló, akkor 14 ezer óra körül jártak összesítve. Így a 10 éves átlag az csak 100 óra/gép/év. És mivel ez átlag, ebben benne van hogy nem egyszerre érkeztek a gépek és a gépveszteségek hatása is.
Gondolom az F-16-osok sem mindig 124 óra/gép/év-et repültek, hanem az elején sokkal többet. Aztán ahogy jöttek a modernebb típusok, úgy csökkent a szerepe, kihasználtsága. A vége felé már leginkább sugárhajtású kiképző gépnek használták. Létszámhiány pedig náluk is van már vagy 10 éve.
@Open Skies: oké. Ezzel együtt érdekes reveláció ez a cikk, mint az izraeli légierőre, mind az amerikai technikára vonatkozóan. És persze, lehet 200, 400 órákat, fázisokat évente belepörgetni egy gépbe, de nem ez a tipikus, és nem lehet, mert kiszaladsz az összüzemidőből, illetve jönnek a nem programozott meglepetések.
"German military flew nearly 700 missions against 'Islamic State' in 2016
...operating six Tornado reconnaissance jets and a tanker aircraft used for aerial refueling.
New figures showed the Tornados flew 692 reconnaissance missions and the tanker flew 315. Together the aircraft flew 3,651 hours out of Incirlik Air Base in Turkey."
Sajnos csak összevont óraszám van benne, de az látszik belőle hogy "háború" esetén kb. hogy alakulnak repült óraszámok. Persze azt is tudjuk hogy a Luftwaffe otthon maradt Tornado flottájának a hadrafoghatósága pedig katasztrófális.
Damir Krstičević Védelmi miniszter visszahozta az F-16-t és a Rafale-t a buliba...a tanácsadói csoportot "kéri" induljanak neki újra, a miniszter szeretné Ivan Selak és Ivicu Ivandića pilótákat is a csoportban látni.
U.I. A Textron AirLand Scorpion-t látni a listába kicsit merész gondolat.
"Defense contractors deliver over 100 warplanes to Russian troops in 2016.....If we speak about military aviation, the output includes 109 warplanes and 186 combat helicopters"
Valamint van még egy dolog 1:45:30-tól. Itt azt állítják, hogy az iráni vezetési rendszerben, beleértve a légvédelmet is ki be járkáltak az amcsik. Ez mennyire lehet igaz? Amúgy az egészet érdemes megnézni, a Stuxnetről szól.
@Rommel28: nekem erős kétségeim vannak. Részigazságok biztos lehetnek. De nem kell túldimenzionálni. Senki nem hülye, és tudjuk, hogy kell a fizikai hozzáférés.
Ami az embereket illeti, hát azokra meg vigyázni kell. Sose voltam híve itthon se a tablóknak, és egyéb teljességeknek. Messze nem csak MH2/MH24/KNBSZ-nél látnám ennek szükségét.
@zord: 2016-ban Keléékkel terveztük, de más programjuk jött közbe. Ha utána nézel, miket lehet ott fotózni........a reptéren egy tucat kijelölt szpotter hely van
@stonefort2: Most is tervben van. Tavaly nem más program volt, hanem elolvadt a hó, és k. nagy sár volt helyette ami már nem adott olyan szép hátteret.
Nem velük kell menni, csak akkor... Jóval olcsóbban megoldható. Egyébként nézzétek meg a linket vannak érdekes lehetpőségek, amit magánúton is meg lehet csinálni. Ja és van fotózási lehetőség KECSKEMÉTEN :)
Illetve egy nappal akartuk tolni, mert akkor voltunk Bulgáriában 25 fokban februárban, aztán mire visszatértünk elolvadt Svájcban is a hó, és csak eső és sár volt...
Az utolsó 100 komment: