zord:
A Jak-130 és az L-39NG "alá" Vietnam megkapta a T-6 Texan II-t is:
www.flickr.com/photos/usconsul... (2024.11.21. 10:36)Kecskeméten demózik az L-39NG
zord:
@zord: az első LHK nagy felbontású képén jól kivehetők a HForce 0 strukturlis províziói (a pilont ... (2024.11.20. 13:39)Magyar H145M krónika
zord:
@Levente B.: az időjárásfelelőst azért seggbe lehetne rúgni :-)
Zord (2024.11.19. 11:13)A MACE fantomjai
zord:
Elhunyt Miroszlav Novszkov, a másik jakovói osztály a 250/5 1999-es parancsnoka.
RIP!
Zord (2024.11.15. 18:09)Jobb később, mint soha
zord:
Szubjektív kiragadás a mai "0"-ponti lövészetről, azaz néhány kép a hódmezővásráhelyi aknavetősök ... (2024.11.14. 18:49)Aknavetősök a Hagyma-tetőn
zord:
@Levente B.: a Wasp igazán feljöhetne Triesztbe vagy Koperbe.
Különösen, mivel AV-8B-k vannak rajt... (2024.11.13. 23:31)Triesztben a TCSG
zord:
Immár a vezérkarfőnök-helyettesi posztig és az altábornagyi (генерал-потпуковник) rendfokozatig ív... (2024.11.13. 18:25)Győztes "rávti" a 250. dandár élén
"Sailors on the flight deck of the aircraft carrier USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) participate in the Out of the Darkness Community Walk to increase awareness for suicide prevention. "
A mai napon a JSDAF egyik F-15-s gépe hiba jelzés miatt kényszerleszállt a Kanazawa/Komatsu (RJNK) bázison. A pilóta nem sérült meg, de a gépet nem vontatták le elsőre a pályáról így azt lezárták, a reptér vegyes civil-katonai üzemeltetésű.
"A kecskeméti pilóták becslése szerint évente öt-hat alkalommal előfordul, hogy egy Gripen vagy egy An-26-os madárral ütközik. A nyáron is volt két ilyen „légikarambol...”
A mostani Pléhvarnyúban jelent meg először hivatalosan, hogy GBU-12 Pawevay II bombákat , illetve tehát Mk.82 bombákat vettünk, és felszerelhetjük rá a kittet .vettünk.
Riport Tőrös István - Ugrik Csaba ddtábornokkal..
"Foreign Affairs officials are investigating how a New Zealand-made aircraft turned up at a North Korean military air show painted up in the hermit state's colours."
"Az Albatrosz Repülő Egyesület és a Székesfehérvári Repüléséért Alapítvány október 8-án, szombaton repüléstörténeti konferenciát rendez a fehérvári Városháza dísztermében. A rendezvény fővédnöke Dr. Cser-Palkovics András polgármester."
@Levente B.: Nekünk lesz kisebb kormánygépünk? Még mindig ott rohad a megmaradt MALÉV gép. Nem mintha biztonságos lenne, amennyit repülnének vele, és elég kis befogadóképességű is a Bombardier CRJ 200. A környéken már csak hazánk nem rendelkezik semmilyen kormányrepülővel, csak Csányi magándasszóját nem számítjuk annak.
@zord: A cikk jó. Akkor lenne igazi, ha ott lenne, hány fő honvéd, szakaszvezető, ezredes, dandártábornok stb. van, így lehetne arányosítani is, persze csak átlagolva...
@Kelepisti: Mármint milyen olyan dolgok voltak benne, ami radikálisan új dolgot jelentettek? Nekem csak az volt a meglepő, hogy közeledő célra az Szrela-1 itthon nem volt oktatva vagy használva, mikor az volt a lényege és előnye a Sztrela-2-vel szemben. A látható fény tartományában dolgozó foto-kontrasztos érzékelője volt, ami képessé tette technikailag tudtommal a szembetámadársra.
Nem arról szól, hogy új dolgok, hanem a kezelők katona visszaemlékezése. Nem egy száraz adathalmaz, amit valamilyen könyvből kiolvasol, hanem egy riport. Gyakorlatilag a bloggazda emberi hozzáállása ami teljesen egyedivé teszi az Airbase blogot.
Valamit mindig ad hozzá, és a képek is természetesen erről szólnak. A blog fő jellemzője, hogy a repülő, a műszaki, a légvédelmis stb. emberek munkájáról pozitívan írni, emberközpontú, nem technokrata. Kell a sok technokrata blog mellett ilyen.
Valahogyan van egy Szórád féle stilus, ami utánozhatatlan, és elismerésre méltó.
Jó lenne, ha ezekért a cikkekét, írásokért egyszer kapna a HM-től valamilyen elismerést, mert kevesen írnak nem propagandista, de a katonaemberről ennyire szimpatikus írásokat.
Ennyi
"France and Germany's defence ministers have agreed to create a joint air transport squadron that will operate Lockheed Martin C-130 Hercules aircraft."
"Vitéz Bertalan Árpád ejtőernyős őrnagy nevét vette fel az MH 2. Különleges Rendeltetésű Ezred. Az október 4-én, kedden Szolnokon tartott névadó ünnepségen dr. Orosz Zoltán altábornagy azt mondta: a névadó olyan magyar katona volt, akire méltán lehet mindenki büszke."
@Kelepisti: amiről tudni lehet, 2006-ból van utoljára részletes, állománykategória és rendfokozat szerinti bontásunk. Na most az ugye 10 éve volt... azóta átszerveztek ezt-azt, csökkent a létszám, megnőtt a békehiány is...
Szégyen, amit a köz tájékoztatásával művelnek!
Mindezt azért, hogy ne derüljön ki a mai elborzasztó állapot.
Csakhogy közben elkezdett növekedni a költségvetés és az első két év számai alapján, bizony ezt a vízfej föl akarja szippantani, miközben a végső határához érkezett az elvándorlás és az inkompetencia miatt most egy robbanásban éppen megsemmisült a honvéd tűzszerész szolgálat...
A cikk szerint a Görög F-16-s flotta teljes modernizálása nem tud végbe menni, ugyanis nincsen keret rá...felmerült a régi Block 30-s gépek eladása, a cikk Romániát és Bulgáriát említi.
Plusz infó: a Block 30-s gépek a Almiros/Nea Anchialos 110. Ezred két századában vannak. A gépek 1988-1989 között lettek leszállítva:
Beindult a Cseheknél a helikopter tender...október 1-n a bázis 60-ik születésnapján Petr Čepelka bázisparancsnok kijelentette, hogy elindult a Védelmi Minisztérium által felügyelt helikopter tender 12 db több funkciós nyugati helikopterre. A tervezett beszerzési összeg 110-165 milliárd forintnak megfelelő Cseh Korona.
"International SAR Meet 2016 - Participants update
We feel very sorry to announce that due to several operational and or technical reasons some countries cancelled their participation.
Following participations are cancelled:
Spain - Super Puma
France - NH90 & Caracale
Norway - Sea King
Netherlands - NH90
Latvia - Mi17
Portugal - EH101"
Csak nekem furcsa hogy egyszerre ennyien mondják le?
Fentiekhez...a Litván Védelmi Minisztérium ma adta ki: "07.10. patruļlidmašīnas virs Baltijas jūras neitr. ūdeņiem pie LV terit. jūras robežas identificēja Krievijas BS lidmašīnu Su-24." - "7.10. patrol aircraft over the Baltic Sea neutral. waters to EN well-organized. sea borders identified BS Russian aircraft Su-24th"
Azt Észt Védelmi Minisztérium: "Russian fighter SU-27 Flanker violated Estonian air space early morning today. Fifth air space violation this year."
"Estonian authorities have decided to increase defense spending in 2017. Thanks to allocate additional 28 million share of defense expenditure in GDP exceeds the threshold required by NATO 2% of GDP and reach the level of 2.17%, approaching the value of 2.2%."
@Open Skies:
Ez tetszik. Ennyi. Ezeket arra használják, amire tervezték őket.
Mégha nem is kell egyet érteni a céljaikkal, technikai-technológiai szempontból ebben látom az értelmét egy légierő fenntartásának. Ilyen, amikor működik.
Ez volt kézzelfogható az izraeli 16-osok látogatásakor is. Vannak harci repülök, amit akarnak és tudnak is használni. Meg vannak kirakatlufik, van a finggereblyézés. Zárójelben: ilyet sajnos alapvetően a lator nyugati gépek esetében érzek. Pfujjj.
@GSF: mondjuk az sem rossz, ha sikerül megelőzni velük egy háborút. Sőt, számomra akkor van a legnagyobb siker, ha működik az elrettentés. A 248 bombasziluett azoknak is a kudarca, akik oda küldték őket. Különösen ebben a kontextusban (IÁ).
Ezért mondtam, hogy a politika az egy dolog. Abban az egész un. fejlett világ elégtelenre vizsgázott az elmúlt időszakban.
Lehet vitatni a csendőr USA lépéseit, azonban most is elképesztő az az erő amit tudnak mozgósítani. Kis túlzással elmondható, hogy könnyen elképzelhető, hogy a belinkelt gépek által ledobott precíziós bombák mennyisége meghaladja az egész ruszki tartalékot, ahol a precízios fegyverek tömeges, általános alkalmazása most van, de inkább lesz elterjedőben / a lemaradás mintegy átlagban mennyi is? 20 év/.
Hajlamos a nagyérdemű elfeledni, hogy az USA-ban csak az F-16 folyton upgradeingelt változataiból 10x annyi áll hadrendben valós képességekkel, mint amit az iván melldöngetve állít v. fog hadrendbe állítani, és akkor nem beszéltünk a többiről.
Amikor ilyen képet látok, akkor a gépezetet látom, ami mögötte van. És az lehengerlő, függetlenül attól, hogy a mögöttes irányító adminisztráció mire használja. Erre céloztam.
@GSF: tökéletesen egyetértek. Ugyanakkor az eltérő politikai ambíciókból fakadóan mások a hangsúlyok, ambíciószintek, és mégis működik az aszimmetrikus válasz, elrettentés is. A légi uralmat illetően például az orosz nem akar OCA-ban jó lenni, elég a DCA, és az is lérakkal. Abban meg elég jól áll.
Azt se felejtsd el, hogy a 248 bombasziluett egy szervezetszerű légvédelemmel nem és legfeljebb Manpads-al rendelkező környezetben realizálódott. Ez az F-16-os bombaszállítóként, és nem harci gépként érhette el ezt a teljesítményt. Egy high threat environmentben megvívott intenzív konfliktusban a megsemmisítése előtti bombadobási célbajuttatási teljesítménye egy, de talán két nagyságrenddel lenne alacsonyabb.
Permanens települést akar a Svéd Fegyveres Erők a Gotland szigeten...a humor faktora a dolognak, hogy a helyi civil szervezetek megvétózhatják a dolgot, zajártalom címen, az állandó települést a helyi Önkormányzatnak is engedélyeznie kell:
@Levente B.: a szárazföldiek állomásoztatása ugyanakkor már eldöntött.
Ha Gripen lesz is, csak forward keszi géppár/tarcsi/rajkötelék. Így volt a régi szép időkben is.
Afgán Mi-17-es lezuhant/lelőtték hét halott. Érdekesség, hogy Baglán tartományi harcokban történt, melyet a honvédség íme bizonyság, sikerrel pacifikált:
"Ugo Mara barracks, headquarters of the Rapid Reaction Corps of NATO in Italy (NATO Rapid Deployable Corps-Italy, NRDC-ITA), based in Solbiate Olona in the province of Varese, hosted the visit of the official patrons of ' Hungarian General Staff Training Course"
Az utolsó 100 komment: