A LégierőBlogger a napokban kísérletet tett a hazánkba telepített amerikai A-10-es csatarepülőgépek egy napjának végigkövetésére, amire részben az motiválta, hogy a keddi rosszidő miatt elmaradt jellegzetes berregésnek (GAU-8A) szem- és fültanúja lehessen.
A-10-es az ösküi kerektemplom felett.
Várakozik a magyar JTAC. A ruházat színéből ítélve kőevő.
A 8-as út déli oldalán lévő, kb. ötszáz méter terep feletti magasságú, ~K-NY irányú várakozási körről jön a lőtér felé az egyik gép.
Fej felett...tökéletes áttekintést kapunk a függesztménykonfigurációról. A centroplán hónajában lévő függesztési pontokon tripla tartók (TER) vannak, a gyakorlóbombák számára.
Intenzív ráfordulás a lőirányra...
Neszed neked brrrrrr...ágyús lövészet a körös-hegyi lőtérrészen.
Bombs away! Két BDU gyakorlóbomba válik le az egyik A-10-esről vízszintes (~CCRP) bombavetési mód alkalmazása közben.
A gyakorlóbombák becsapódásakor füstöt bocsátanak ki, jelezvén a találat helyét.
Manőverezés a lőtér felett, alul a körös-hegyi figyelő.
Most egy kicsit közelebbről mutatja a hátát a disznaja, aztán egy órányi munka után társaival együtt RTB. A nagy bedöntésű földközeli fordulók közben hasznos segítséget jelent, hogy az A-10-es rádió-magasságmérőjének karakterisztikája a függőleges vezérsíkok oldalára helyezett antennapárokkal sokkal szélesebb, mint a normál gépeké.
Pozícióváltás közben. A Bradleykre váró hajmáskéri rakódó mellett nehéz szívvel elhaladva, irány Pápa! Ez itt a gyors jutaspusztai kitérő közben megfotózott papodi vitéz Bertalan Árpád kilátó.
A táborban már csak néhány amcsi tanker maradt, a láncosok már elindultak.
Pillantás az 1941-es ejtőernyős-tragédia emlékművére. Hátborzongató, hogy odalátni a hősi halált halt parancsnokról elnevezett kilátóra.
Útközben a 83-asról egy másik nagyhatalom jelenlétének mementója látszik a Középső-Hajagon: a BARSz504 tropo-állomás antennatornyainak vastraverzei.
A pápai reptér és annak új, HAW-relációjú építményei, a magasabb torony és a készülő hangár szokatlan perspektívából, a Bakony magaslatáról szemlélve.
A délies szél Pápán a szpotter legjobb barátja. Újabb feladatra indul egy A-10-es 16-os irányba.
Meredeken süllyed a hosszúfalon a fordulóhoz a kétórás bevetésről visszatérő egyik gép. A reményeimhez képest hosszúra nyúlt feladat miatt indultam el késve Budapestre, s kellett lemondanom BAP-előadásomat, amiért minden érintettől ezúton is elnézést kérek.
Vicsori, pontosabban repülőtigrispofát öltött varacskosdisznó a rövid fájnelen.
Határozottan jobb érzés ilyen szép téli délutános fényben fotózni, mint múltkor.
Jól látható a nagyméretű hátrasikló fényszárny.
A típus jellegzetessége a féklapként is funkcionáló szétnyíló csűrő, felső felén flattersúllyal.
A harmadik (75. FS) gép kifejezetten alacsonyan jött be...
...szépen sorban megmutatva a függesztményét is: a Liteninget a korábban említett ROVER-antennákkal, a nappali (jobb) és az infra (bal) Mavericket (jól látszik az egyik csatlakozójának sziluettje is), illetve a köztük lévő, immár üres TER-eket.
Zord