zord:
@Levente B.: a helyén van kezelve. Régóta a mantrám, hogy egy-két szerencsés hely kivételével (Mag... (2024.11.02. 10:50)AirPowerNews 139. (2024 okt.)
Levente B.:
Nem először látom, Izrael-Pardubice járat...SPYDER leszállítás?
globe.adsbexchange.com/?icao=738... (2024.11.01. 18:59)Kub: 3M9 helyett Aspide?
zord:
@Levente B.: nyilván a helyén kell kezelni az olyan alkotásokat, melyek eleve a társadalmak egyre ... (2024.11.01. 07:04)Jobb később, mint soha
zord:
Ilyen is van, valós kérdéseket kap egy (ex) NATO főtitkár:
m.youtube.com/watch?v=dqql02DJqVg
Zord (2024.10.26. 01:09)Így néz ki Stoltenberg hidegháborúja
Még mielőtt azt mondanátok, hogy a nyári robot közepette teljesen elfelejtkezem a blogról, így a hónap közepe felé megnyitom az augusztusi hírbejegyzést :-)
A 70 éve véget ért Csendes Óceáni harcokra emlékezve Ausztrália felett több város felett is lesz katonai gép áthúzás, az amerikaiak is "részt vesznek" egy B-52-el:
Folytatódik India kihátrálása a Rafale és a PAK-FA programokból. Az MRCA nyertes Rafale indiai gyártásának törlése után, az indiai PAK-FA gyártási darabszámának felezése is megtörtént. Szerintem ebből is látszik hogy a PAK-FA nem lesz egy sikertörténet, se indiának, se az oroszoknak.
A Martin-Baker honlapja szerint az USAF F-16-tal kb. egyidőben egy USN FA-18C is veszteséglistára került.
Állítólag a USS Truman fedélzetén kigyulladt, és a katapultálás után a pilóta a fedélzetre érkezett vissza.
Elkészült az AF-77 és 78, azaz az USAF két első harci alakulatnak szánt F-35A-ja. A hilli 34. FS "Rude Rams" század IOC-je 2016 augusztusára van tervezve:
És akkor még egy kicsit a bőrnyakúak IOC-jére visszatérve.
"he USMC established its own criteria for achieving IOC, then came up with a waiver for one criterion that could not be met in time. Compared to the more rigid and consequential status of full operational capability, IOC is more symbol than substance"
@Kelepisti: szerintem miért ne tudnának egy-két minyót összekaparni pont egy olyan feladatra, ami az MH legfontosabbja, a kommunikáció?
Előbb döglik meg valaki a roncsába szorulva, vagy marad légitaxi nélkül a jakumó.
Mindig abból kell kiindulni, hogy mi a fontos egy hatalmáért rettegő Nárcisznak...
Ha optimisták akarunk lenni, akkor a tegnapi Lázár nyilatkozat (és Medvegyev-Orbán) tali után, a Minyokat korszerűsítik, 4-5 évre, és akár még 6-8 ténylegesen üzemképes forgószárnyasunk is lehet..
"egyébként a közbeszerzési törvény picsánrugásával" meg lehetne csinálni,hogy elviszünk nagyjavítani X db-t Mi-8/17-est és kapnánk helyette X db, új Mi-8/17/171-ast, benne a régi magyar akármilyen alkatrészzel, és akkor "mindent kicseréltek rajta" Ilyen példa a Horvát 21-esek ügye, ukrajnában. Ott is kivitték a BISzeket, (és mert a konzerválásuk ellenére gazaságosan nem érte meg őket nagyjavítni) kaptak helyettük Jemennek nagyjavított gépeket..
4-6 új gép azért megoldana pár problémát néhány évre.. Ez szerintem régen nem pénzkérdés..
Nekem tetszik a kivitelezés és a dizájn. Hogy gonosz is legyek, nem tudom ide haza miért nem nyitnak egy hivatalos weboldalt ahol az ilyeneket lehetne venni, a Cseheknek van ilyen és tudom szép számmal keresik az új dolgokat.
@Kelepisti:
Csak megsúgom, hogy az új Dongó Század Digitális karjelzését "másolták" :) És úgy tudom a tavalyi NTM karjelzést sem lehetett megtalálni náluk.
Magyar Légierő volt, van és lesz, függetlenül, hogy Honvéd Királyi Légierőnek, Néphadsereg Repülőcsapatainak, Magyar Légierőnek, Vagy az ÖHP alá tartozó Légi haderőnemnek hívják éppen. Mindegyik a Magyar Légierőt takarja...
Nem a szakmai szervezetekben más elsősorban, hanem a reszliben (humán, informatika, számvitel stb.) minek, mindenkinek külön ua. szervezet.. Lásd Belgium. ott is ez van...
legyünk ennyire hagyományőrzők :)
@Kelepisti:
Na kérlek...bizonyos vonalon megerősítést nyert lesz aug 20-án Szolnokon repülés is...a tervezett gyakorló napok 17 és 18-a. De hogy mind a kettő vagy csak az egyik napon lesz azt nem tudom.
Lezuhant Lengyelországban egy PZL-Mielec M-18 Dromader, a pilóta meghalt. A gép a Deblin melletti tűzoltásban vett részt és leszállás közben csapódott a földnek:
796 bevetés, 163 célt támadtak meg. 618 főnyi állomány ebből 48 pilóta volt. A szövetséges erők bevetésének 5,5%-t hajtották végre, összesen 3552 repült órával, 75 óra / pilóta. Átlagban 4,5 órát voltak egyhuzamban a levegőben a gépek. 6 db gép települt Jordániába, 2014.10.01-2015.06.30 között.
@Levente B.: Élőben elég döbbenetes volt,a falábúak is csak néztek:) Egy bázison volt a befutó és már a kapuba kiraktak vagy hat Leo-2-est.Előző szakaszon pedig, egy fjord fölött,egy szikla tetején-ami volt vagy ötszáz méter magas-szal oda raktak egy komplett katonazenekart,de vagy ötven ember dobolt díszegyenruhában a hegy tetején a puszta semmiben.Jó fejek ezek a norvégok,ja és ez a Arctic Race of Norway volt és ma ért véget,bocs az offért.
"A Hazáért Érdemjellel tüntette ki Hende Csaba honvédelmi miniszter Horváth László őrnagyot és Litauszki Zoltán alezredest, akik sikeres kényszerleszállást hajtottak végre a honvédség egyik Jak-52-es oktatógépével - közölte a Honvédelmi Minisztérium."
Én mondjuk nem hiszem, hogy 31-eseket üzemeltetnének Szíriában az Oroszok, Tartuz-nak tudtommal nincs repülőtere, máshol meg veszélyes lenne, meg aztán az AWACS támogatás is hiányozna..
Az NKE oklevél és kardátadójával együtt ez három ceremónia egy nap alatt. Kérem, így néz ki egy sikeres miniszter, aki szabadságról hazatérve dinamikusan lát hozzá nehéz feladataihoz.
Azért engedjétek meg, hogy linkeljem, Mr. Nárcisznak mit sikerült kiizzadnia magából a HM belső vizsgálattal kapcsolatos képviselői kérdésre:
"Tapasztalatai szerint az avatás előtt álló tisztjelölteket fölényes nyelvtudás, magabiztos informatikai tudás jellemzi, és öntevékeny hozzáállásukkal is bizonyították alkalmasságukat a katonai pályára."
Maradjunk annyiban kedves parancsőrtiszt elvtárs, hogy a szakmai felkészítés meg a béka segge alá került, és az erre csak korlátozott erőforrásokkal rendelkező alakulatok küzködnek, hogy az ön- és közveszélyes matériából kész tiszteket faragjanak.
Nem az angol és az informatika teszi a jó tisztet.
"EA-18G Growler Rollout Ceremony
The Royal Australian Air Force (RAAF) received its first EA-18G Growler in a presentation ceremony in St Louis, United States on 29 July 2015.
Former Chief of Air Force, Air Marshal Geoff Brown (ret’d), represented the RAAF at the ceremony where prime contractor Boeing and the U.S Navy formally presented the aircraft to the RAAF.
A derivative of the F/A-18F Super Hornet, the EA-18G Growler is the only aircraft in production providing tactical jamming and electronic protection.
The Growlers enhance Air Force’s current fleet – which already includes 24 Super Hornets – and advances ‘Plan Jericho’, the initiative to transform the Air Force into an integrated, networked force able to deliver air power in all operating environments.
On current plans, all 12 aircraft will have been ferried to Australia by the end of 2017. Video courtesy of Boeing."
Az alap sztori:
"“Karbala” is a feature-length Polish production based on an event after the fall of Saddam Hussein, when a group of ill-equipped and half-starving Polish soldiers found themselves in the middle of a Shiite uprising in the holy Iraqi city...This was the largest battle in which Polish soldiers had participated after the end of World War II.
The movie narrates the story that took place during the holy day of Ashura in April 2004, when the Shiites of Karbala rose up against the US-led multinational forces, which included a Polish contingent. The confrontation took place at Karbala’s City Hall, where the allied forces had their headquarters.
The battle lasted four days and the Poles were able to put down the uprising, despite being very poorly armed and on starvation rations. Towards the end of the battle they were aided by Bulgarian troops."
Egy megjegyzésem lenne csak a győri lapszemlét készítőknek. Tessék szépen fonetikusan kiírni az orosz szavakat, ne ezt a nonszensz angol-amerikai átiratot használjuk. Ahogy mondom, úgy írom le magyarul, és kész. Ha pedig van idő, csak a szakmai színvonalat és a referenciaértéket emeli, ha zárójelbe odakerül oroszul, cirillben.
Mert aki bele akarja magát ásni orosz PVO-témában (akár légvédelmi szakmai, akár felderítő vonalon), az értelemszerűen akkor teszi jól, ha oroszul, cirillben keres a neten. Egy más dimenzió nyílik így meg, mondanom sem kell.
Nem akarok okoskodni, csak a jó szándék vezérel, és tudom, hogy az orosz azért Győrben még ismert nyelv.
Kérdés hogy melyik alváltozat...
- Sz-300PMU1 (SA-20A) <- ez tűnik valószínűnek
- Sz-300PMU2 (SA-20B) <- ezt eddig csak Kína kapta meg
- Sz-300V (SA-12) <- ezt ajánlgatták mindenkinek
- Sz-300VM (SA-23) <- ezt kapta Venezuela
@Allesmor Obranna: N+1-szer linkeltem a képet bizonyítandó és cáfolandó az a túl populárus városi legendát, miszerint az SR-71 bármilyen mértékben is alacsony észlelhetőségű gép lenne. Hpaps is jó sokszor használta már. :)
Ausztráliában kicsit komolyabban gondolják az értékmentést:
"Interesting news coming from the latest edition of Flightpath magazine. The Queensland Air Museum at Caloundra is in negotiations with the United States to acquire not one but two ex RAAF/USAF F-4 Phantoms. The airframes in question are 69-7216 and 69-7212. Both started their operational lives being delivered to the RAAF as interim, stop gap aircraft for the much delayed F-111s. "
@molnibalage:
Elég sokat mozgok Phantom oldalakon, facebook csoportokban - -nagy kedvenc a masina - onnan tudom, hogy 1-2-3 ex-Ausztrál gép nem került szerencsére megsemmisítésre.
69-7216 - This is one ex-RAAF Phantom that was not converted to a QF-4 taget drone. 69-7216 is reportedly earmarked for preservation at Boise AB, Idaho although they already have an F-4G preserved there (69-7551).
69-7212 - To AMARC as FP1003, 07/12/95. Believed still extant
Hová tűnt a lengyel MiG-15-ös?
Nem volt M346, pedig tendert nyertek.
Nem volt Hornet.
És nem volt Gripen.
Érthető okokból mi semmit nem tudtunk küldeni a repülőnapra. A cseh gripenek is elég elfoglaltak. De hogy a svédeknek nem volt egy szabad Gripenjük sem statikra. (Persze értem én, hogy részükről nem indokolta semmi a részvételt.)
Ismét egy repülőnapi baleset, ám ezúttal mindenki túlélte. Radomban a repülőnap során a légi felvételeket készítő helikopternek kellett sürgősen elszállnia, az operatőr és a pilóta épségben kiszállt, bár kórházba vitték őket:
Tegnap este 8 körül, 6 db C-130-s nagyon alacsonyan Ajka-Szekszárd-Szeged vonalában húzott el. Többen is jelezték, hogy látták, felismerték, egyik olvasónk küldött is fotót, a kép alapján baromi alacsonyan voltak, ha egy kompakt géppel meg lehetett lőni:
Pontosan azzal van a gond, hogy az amerikaiak ezerrel nyomják a propagandát, miközben az egész alapjaiban véve el van rontva. Afganisztánban nem az a gond, hogy egy csaj nem tud repülni, mert ez ott nincs szokásban. Afganisztánban a külföldi intervenció a gond, nem tegnap óta, és ebből az USA is kiveszi a maga részét nem 2001, hanem kb. 1979 óta.
És bizony a kettő nem választható el egymástól. Stabilizálni és megmondani ennek a más világban élő népnek, hogy mit hogyan csináljon a hétköznapjaiban, egyszerre nem lehet. Tudod az a szép, hogy az amerikaiak és a szaúdiak által kikeltetett tálib mozgalomnak most "ellenzékben" kitűnő toborzó erő, amit a Nyugat akar csinálni az afgán nőkkel.
Ez szerintem intellektushiány, vagy éppenséggel nagyon is számító konfliktusgeneráló politika. Az amerikaiakat ismerve a kettő elegye.
Jó étvágyat hozzá, akinek van gusztusa!
@zord: A baj az, hogy a muzulmán világ egy része fordítva ül a lovon. Hogy a faszba jön bárki ahhoz, hogy nemi alapon megmondja bárkinek, hogy mit csinálhat? Hm...? Az én toleranciám ilyen elvek vallásánál bocs, de végetér.
Szívás(ok) a KC-46-al. Egy év csúszásnál tartanak, legutóbb egy hónap késést okozott, hogy valami rossz vegyszert öntöttek az utántöltő rendszerbe. 2017-re 18 átadott gépnél kellene tartania a Boeingnek:
Ez megvolt? 84 éves amerikai négycsillagost, koreai és vietnami veteránt vitt el a rendőrség egy kajakiszállítási incidens (!) ügyében. Hogy is kell mondani? "Az én toleranciám ilyen társadalmi rendszernél bocs, de véget ér".
@Levente B.: Nincs ezekhez túl jó szemem, de még az is lehet, hogy igaz. De valami rémlik, hogy az export Abrams-ekben nincs urán a páncélban. Persze egy-egy jó találat szerintem az amerikai változatnak se tesz jót, még olyan egyfázisú harci részes rakétától sem, mint a 9M111.
Shabla-2015 éleslövészet. Mirov-t kérdezd már meg, hogy az a Nyeva akkor most Szlovák? Nem ki lett az vonva? A Tocska meglepett rendesen! Fotók a facebookról:
A bolgár lövészetre *?#** stb. Kértem engedélyt, de nem adtak rá. Teljesen elzárkóztak...
Bezzeg a decemberi MIG-21 kivonásra mehetünk, ha minden igaz.. Mondjuk, a fényképezési lehetőségek miatt érdemes.
....
M346 Sz-22 helyett.. Vicc :-)
...
Az export M1-esekben nincs urán sem a páncélzatban, sem a M829 uránnyilas lövedék..
Mielőtt kommentálnék: a BAP kapcsán nagyszerű EW cikk lesz kalinyingrádi orosz EOB-vel a szeptemberi Aeromagazinban.
Szóval:
Év elején kérték a srácok. Volt is belőle kisebb harc, de ezek szerint győztek. Legalább megy bele üzemidő. De azért az kikívánkozik belőlem, hogy AMRAAAM-mal sem volt sok repülés eddig, még ha sok különbséget nem is jelent.
A leszerelt felületek azért vannak (ez lövészeten is ez volt), hogy az átrepülés során véletlenül se lehessen használni a rakétákat (szlovákok, lengyelek, mint tudjuk szövetségesek...) De miért is viszik a rakétákat a gépek? Miért nem az Ancsák? Azért, mert ezzel Ancsa-utat lehet megspórolni, hiszen ha fenn van a pár rakéta mint veszélyes áru a fedélzeten, személyt már nem tudnak szállítani. Szóval az Ancsák csak a dobozokat viszik a vezérsíkokkal és kormányfelületekkel, meg a kiszolgáló berendezéseket.
Ja, nem tudok róla, hogy bármelyik BAP-váltás kitelepüléséhez a fogadó ország légi szállítási segítségére lett volna szükség. Persze, jó, hogy van, de mutatja, mennyire padlón is vagyunk.
(Magyar légierőlködés, 2015.)
Zord
Ps: Csak a szócső volt ott, vagy újságírókat is meghívtak az indulásra?
@zord: Nekem a 3 pótossal együtt volt így kuriózum,de teljesen jogos.
Amúgy az Amraam készleteink nagy része most elszállításra kerülhetett a BAP-ra ? A muníciót is gondolom nekünk kell biztosítani teljes egészében a szövetségi feladatok ellátásakor?
Dehogy! A fent leírt Ancsa-spórolós megoldás miatt szerintem fél javadalmazást vitt ki a 4 vagy öt gép, ami kiment. Azaz kettőt gépenként tehát 8-10 rakéta lehet kint. Ugyanez igaz lehet a csörgőkígyókra is. Elvileg kellene tartalék is, de akkor összeomlik a logisztikai modell, ha Ancsára raknak rakétát.
Tényleg, hány gép ment ki? 4, vagy 4+1? Milyen számok?
Nem tudom, mit terveztek, és egyeztettek le a CAOC-kal (mármint repülési intenzitást, Tangókat). Az Alphák ugyebár kiszámíthatatlanok, de ha lesz mondjuk húsz (nem lesz), akkor az is csak negyven óra plusz négy hónap alatt. Attól még nem kellene rotálni.
A baj inkább azzal van, hogy a számítások szerint a két gépveszteség elvileg a telepíthetőség határértékére vitte le a flottát. A négy kinti gépnek mindig a tervezetten hadrafogható hetven százalékba kell tartoznia, tehát a harminc százalék tervezetten nem hadrafogható itthon kell, hogy legyen (?). Azaz négy plusz négy plusz négy. Repülési értelemben 50-50 százalék lesz itthon, és kinn. Ez kemény.
Lehet, hogy úgy lesz megoldva, hogy kinn lesznek kiképző-karbantartó repülések a Tangók és Alphák mellett az éppen kinn lévő hajózóállománynak. Ez viszont valószínűsíti, hogy több óra lesz kinn, és akkor viszont rotálni kell a gépeket is.
Kellene egy kis számolgatás, akkor tisztább lenne a kép.
@zord: 4 gépet látni a képeken, 32, 38,39,40
Ha lesz Alpha riasztás, elfogás, vajon felkapcsolunk minden EW rendszerünket, és az oroszok majd csemegézhetnek belőle? Lehetséges, hogy pl valamit nem kapcsolunk be?
Isten ments, hogy zavarjunk. Akkor kitört a háború.
Hallgatózni. Azt viszont lehet, és kell is.
Legyünk őszinték, ennek az egésznek ez a legértelmesebb része. Szívd fel begyem a sok elektront!
@zord:
Ha jól emlékszem a litván C-27-ese alapból részt vesz a váltások biztosításában. Talán még a norvég F-16-osok esetében is kiegészítette a C-130-ast és a C-17-est...
Azt nehéz lenne. Az oroszok földi és légi cuccokkal mérik a Gripenek jeleit. Minden le lesz ujjlenyomatolva, amit ott kibocsátanak. Komm, nav, radar, minden. Zavarás is, ha lenne, de nem lesz.
A kérdés az, hogy az EWS 39 mit szed össze, az orosz (és környékbeli más) cuccokból és a srácok abból mit tudnak majd kibogozni. Remélhetőleg minél többet. Nem kell arra számítani, hogy ész nélkül sugároznak és pont a mi gépeinkre. De négy hónap és több száz helyi repülés során biztos lesz szép számmal elég érdekes új, számunkra ismeretlen jel. Persze a sikerhez nem árt az sem, hogy "jó helyre, jó időben" nézzenek a spektrumban. Ez eljárásbeli és programozási kérdés is. Nem úgy van, hogy tágra van nyitva ajtó-ablak, és mindent megértesz belőle, ami bejön.
De amit megfogtál, az a tied. Mástól ne várd, és ha megvan, ne is add oda másnak.
A sablai lövészet. Videós urak, szerintem így kell izgis darabot lőni és szerkeszteni. Volt mit persze, de azért az indító elé lerakott gopro egy magyar mistral, kub, de akár egy fagot, komkursz és metisz lövészetet is feldobna. Persze lehet, hogy a KíNBiSZtosító rosszul lenne, de vagy akarunk látványos propagandát csinálni, vagy nem. El kell dönteni.
@zord:
A norvéghoz:
AS 2015/8: Viking misszió/Norvég F-16-osok Litvániában: 42. oldal: "A norvégok felszerelését és személyi állományát saját C-130J Herculesük, a HAW C-17-esei, és a litván légierő C-27-esei juttatták a helyszínre."
Mintha másik nemzet esetében is olvastam volna ilyesmit régebben, de azt most nincs időm előkeresni.
Ezen kívül a helyiek célokat is biztosítanak, pl. Mi-8, L-39-est.
@molnibalage: Ilyen mikor a szomszédod Észak-Korea.
Egyébként nem felesleges a gyakorlás. Ne feledjük el, hogy ott a Hyunday, a Samsung és az LG a vezető cég, nálunk meg a Butcher&Butcher, a MET és az OTP és a MOL... kicsit más gazdasági, politikai és katonaipolitikai helyzet...
Ja meg oda megy némi amcsi katonai segély is, hozzánk meg a néminek is csak a maradéka, Ott 600ezer koreai áll fegyverben és még 30ezer amcsi+ a KATUSA alakulatok (amcsi hadseregben szolgáló dél-koreaiak..)
12.15-kor repült el egy Mi-8T a Hungária krt felett, a keleti pu irányába. Sajnos sem oldalszámot nem tudtam már elolvasni, de vszeg egyik volt a 3 vásárol oroszból...
@Levente B.: Nagyon köszi. A statikot unokaöcsémék fotózták, és tőlük kérdeztem, de a sas helyett baglyot láttak (ami a régi patch volt az 51-eseknél) Javítom.
Akárcsak a Floridai gárdára a Louisinai-t mit szintén bemondása írtam :-(
@Kelepisti:
Az egyik gépen ott virított a 33-s ezred jelvénye, a másikon nem látok semmi baglyot, azt tudom, hogy a beömlőnyílást védő zsákon volt valami lehet arról adtak neked infót. A két F-15 innen jött ha érdekel:
142nd Fighter Wing, Oregon Air National Guard, F-15C, Redhawks
159th Expeditionary Fighter Squadron, Florida Air National Guard’s F-15C, Jaguars
Keflavik 2.rész Tamástól. Azért az jellemző, hogy csehekkel Izlandra ki tudott menni magyar szakújságíró, Siauliaiba a magyarokhoz viszont nem. Lehet tudni, hogy Nárcisz vitt-e magával az udvariakon kívül mást?
Én már a nyáron azt mondtam, hogy el tudunk jutni a BAP-ra, de majd kb. októberre, mikor a királyiak már kimentek és lement az érdeklődés..
ha köpni kell, hát köpni kell. Annyi talán pozitívum, hogy a csókosok közül a három fényképész (Topi-Dévényi-Kaszab) gondolom jó képeket fog készíteni, szerintem biztos ott lesznek.
De még szeptember végén meglátjuk.. Addig szerintem felesleges próbálkozni..
Tényleg, nem arról volt szó eredetileg, hogy a mieink nem Siauliai-ba mennek, hanem Amariba? Csak úgy eszembe jutott. Láthattak volna Raptort a srácok...
A célanyag lehetőségei (repidő, hatótávolság) határolják be, de látszik az is, hogy a RUM indítási/visszatérési pontja 18 kilométerre van. A part is jól kivehető, a 2090 méteres magassággal jól összeillik a látvány.
Egyszóval a PMU zóna kb. egynegyedénél történt az elfogás. Egyébként földrajzilag ezen a ponton:
Nárcisz down. Én nagyon szeretnék, de nem tudok szomorkodni.
Simicskóval öt éves fáziskésésben van a kormány. De talán jobb később, mint soha. Így jár, aki nem mer szuverén döntéseket hozni.
Igen. Lemondott (mondatták) és Simicskó a dzsúdos érkezik.
Személy szerint L.Bloggerrel ellentétben a rendszerváltás utáni legjobb miniszter volt, sajnos olyan miniszterelnökkel, aki szarik a honvédségre. A Gripen szerződés érdeme, a Mi-24 kivonása, valamint a helikopterhelyzet, lérak helyzetért is Ő az válást terheli, bár szerintem minden pénzzel kapcsolatos Orbán az egyszemélyi felelős.
A dzsudós eddig sporttökömtudjaként tartalékolt Simicskó nem rossz választás, hiszen régeben volt honvédelmi államtitkár..
Nagyon szemét amit írok, de Te szuverén döntést hoztál, és holnap nem lehet Kecskeméten.
Nem tudom ki a jobb HM miniszter? Aki szuverén döntést hoz egy autoriter diktárorral szemben, és holnap már nincs a posztján, vagy aki megpróbálja amit vállalat kompromisszumokkal megoldani. Nekem mindegy emberi gyengesége mellett utóbbi volt Hende. Szerintem egyébként OV olyat akart a kerítésnél a HM-től ami enyhén szólva nem felel meg a hadsereg feleladatainak. (európai értelemben).
Nem egészen értem, amit írsz. Én eléggé sokáig (idén februárig) közvetlen közelről néztem ezt az előadást. 2011 elején (!) elszenvedtem az első személyes fenyegetést. Aki nem tud ebben a pozícióban felülemelkedni, és ilyen pitiáner, az bizonyosan nem alkalmas miniszternek.
Szakmailag talán 2012-ig voltak viszonylag jó lépések (tartalékosok, rendrakás HM-ben, stb.) Azóta egyre gyengébb, és sokszor kifejezetten hatalommentő lépések és időzítések sora.
Na de térjünk át törpefalváról és forgó morgóról a való világra. Cameriben repült az első olasz F-35-ös:
ITALY’S F-35A LIGHTNING II FLIES INAUGURAL EUROPEAN FLIGHT
CAMERI AIR BASE, Italy, Sept. 7, 2015 – Italy’s first F-35A Lightning II, known as AL-1 and assembled at the Cameri Final Assembly and Check Out (FACO) facility, flew for the first time today marking the program’s first-ever F-35 flight outside the United States.
@zord: a tartalékos rendszer egy komplett őrület! szóval az már a leszálló ág eleje... tipikus zajosan reklámozott kirakattevékenység és azt bizony még Simicskó jelentette be, szóval ezen keresztül akár mindjárt vizsgázhatna is... hiszen mondott korábban jókat például a területvédelmi erőről, aminek a jelenlegi "műveleti" tartalékos rendszer, némi átalakítással megfelelne.
.
Bizonyosan nem. Most jött az alkalom, a kérdés az, hogy Orbánnak, vagy Hendének. Én arra hajlok, hogy Hende megelőzte Orbánt. Végül ő jött el, és ez még jól jöhet neki, vagy legalábbis azt hiheti. Ne felejtkezzünk el a jó kis stabil egyéni mandátumáról és és az amerikaiakhoz való dörgölőzéséről, amiből egész jó kis folytatás is kinézhet...de csak abban az esetben, ha nem kirúgott miniszter, hanem olyan miniszter, aki önszántából eljött.
"Ilyen „nagyfiút” első lépésben a balti országok, Lengyelország, Románia és Bulgária fogad területén – a szövetség 1999-ben kezdődött keleti bővítése óta ezek lesznek az első állandó NATO-egységek és létesítmények az új tagállamok területén. Ezek azonban túl kicsik ahhoz, hogy az esetleges hadműveleteket irányítsák, így erre északkeleti irányban a szczecini hadtest- délkeleti irányban pedig a constantai vagy bukaresti hadosztály-parancsnokságok szolgálnak majd több száz fővel, melyeknek a létrehozását szintén üdvözölték a védelmi miniszterek."
"Today we have reached a historical milestone. With all contracts signed, the biggest export deal in the history of Saab has now been finalised which means that the Brazilian Gripen NG programme moves in to the next phase. "
@zord: Néha tele van a tököm a nyugati hisztéria miatt. Ha IL-76, AN-124 stb. lett volna akkor megértem, hogy nem engedik át a légtéren. De egy IL-62M-el max könnyű fegyvereket, személyi állományt, "megymagot" vihetnek. Nincs nagy
Cargoajtaja, hogy komolyabb cucc beférjen. Ergo teljesen normális, hogy átengedték..
Meg aztán, az oroszok sem engednének át némi polgári forgalmat, (igaz ez a bevétel hiányozna nekik).. akkor mi lenne.