zord:
Első női Ezüstcsillag Izrael védelméért (iráni drónok levadászásáért winchesterig):
m.youtube.com... (2024.11.25. 00:34)AirPowerNews 140. (2024.nov.)
zord:
Újabb adalék Ciprus megosztásához. Nagy kár, amikor a téma tárgyalásánál Akrotiriről és Dekeliáról... (2024.11.23. 22:10)Észak-ciprusi kikiáltásnapi parádé
zord:
@Levente B.: a lokalizációs faktort ebben azért megvizsgálnám. Az odahaza demonstrált rendszerstab... (2024.11.23. 09:07)Harci radarjaink,az ELM-2084-esek
zord:
A Jak-130 és az L-39NG "alá" Vietnam megkapta a T-6 Texan II-t is:
www.flickr.com/photos/usconsul... (2024.11.21. 10:36)Kecskeméten demózik az L-39NG
17:30- as Krónikában bemondták, részletet vágtak be Benkő tábornok úr sajtótájékoztatójából:leszálláshoz készülődés- "motortérből" tűz észlelése-leszállás-hajtómű leállítása-kimenekülés-tűzoltók közbelépése-égési sérült Budapestre szállítása-másik személy nem sérült.
Háát Gábor ezzel megint nem írtad be magad Benkő Almáriumába :)
Az biztos, hogy itt az anyagi megbecsülés mellett a műszaki, repülési és nem utolsósorban a különféle biztonsági szabályok, előírások betartását kéne megerősíteni. Ehhez szükséges a többletforrás, valamint a személyi állomány állománytábla szerinti létszámának feltöltése. Ehhez is források kellenek.
Benkő szerepéről és az anekdotáról annyit, hogy ott van Orosz és Safi, nekik kéne képviselni a légierőt, annak forrásigényét, szabályrendszerét és megértetni, és kommuikálni, hogy nem egy AK karabélyről, van vagy egy BTR-ről, vagy T-72-ről van szó, hanem kicsit bonyolultabb rendszerről. Egyébként itt is megmentettek egy gépet, és súlyosan megégett egy hajózó. OK a gép egy avitt dugattyús, de kitüntetés itt is kijárna szerintem a helytállásért a hajózóknak.
Ezen az A10 demon gondolkodom....ez most mi? Az USA potenciális vevőnek néz minket a használt A10-eire? Vagy ezzel demonstrálja a jelenlétét a térségben?
Valamiért senki nem kapja fel a fejét. Az arizonai gázvezetékre rázuhant F-16-os iraki volt, egy az USA-ban négy éve (!) képzés alatt álló iraki dandártábornokkal a fedélzetén:
@zord: Fel nem fogom, hogy minek erőltetik ezt. Magát az ötletet sem. A hiperszonikus csapásmérőben mi a jó? Olyan pénzekbe kerülne, hogy a világon abból szétszórhatsz annyi csapásmérő gépet, ami hasonló reakció időt produkál. Ezen felül a jelenlegi fegyverek egyike sem lenne bevethető róla.
Az meg nem indok, hogy időérzékeny pontcélokra, mert mégis mi a tököm foja megvilágítani és megjelölni a cél a semmi közepén...? Ha meg van célmegjelölő, akkor lehet hagyományos csapásmérő is a közelben. Vadászgép, UCAV tökmindegy.
Egyszerűen nem értem, semmi értelme magának a koncepciónak...
@molnibalage: Annyi értelme lehet pl, hogy szétszórhatsz ugyan csapásmérőket a világban, de nem biztos hogy az adott ország engedi, hogy csapásmérő bevetéseket indíts a területéről.
@Liverbird: Erre gondoltam. A hipreszonikus gép meg légtérsértést fog elkövetni? Az SR-71-et óránként kellett kb. tankolni, ami cirka 2500 km-est távolságot jelent. Ennyit bármikor lerepül egy B-1, de kétszeri tankolással egy F-15E is.
Sehogyan sem látom értelmét a hiperszonikus gépnek. Amilyen kevés készülne belőle kb. 2-3 milliárd/darab lenne az ára és 1 millió USD/óra alapon repülne. Felesleges hülyeség. Ráadásul sanszosan csak otthonról repülne titokvédelemi miatt. Akkor ez közelben levő Tomahawk indító is gyorsabb reakció időt ad...
B: Esetleg látnak valamit a mostani csapásmérő rendszerek és védelmi rendszerek közötti egyensúlyban, ami miatt gondolkodnak ilyesmiben.
Nekem erről csak az jut az eszembe, hogy az orosz lérak/ellenrakéta fejlesztés kapcsán elszórt infók között is felmerült már évekkel ezelőtt a hiperszonikus nem ballisztikus célkategória.
@zord: De könyörgöm, akkor miért a platfrom hiperszonikus, ha a SAM ernyő a probléma? Sokkal olcsóbb a fegyver durvítani, mint magát a sokkal nagyobb ember vezette platfrom. Ennyire hülyék ezek, mikor mit is kapott a B-52 a '80-as évek során? Egy "ezeréves szar" is pont olyan ütős volt az új hosszú karddal, mint a B-1B-ről indítva az esetek 90%-ban...
Minek hiperszonikus gép? Csináljanak akkor egy ****** nagy hiperszonikus AGM-et és csókolom... Első körben ott keződik, hogy annak is segget lehetne csókolni, ha ez sikerülne...
@zord: Már, ha a hír igaz egy apróságot hallgat el szerintem. Azt, hogy mennyi tüzelőanyag volt a gépekben. Azzal pedig kurva könnyű csalni...
Egy majdnem teli tankolt F-35 vs üres pótttankos F-16. Ok, a két pótosnak van légellenállása, de mondjuk egy cirka 5 tonnával több kerót cipelő F-35 ellen...? Eh... Márpedig ezt simán meg lehet csinálni.
Ezen felül mivel az F-16 főleg csapásmérőként repül maga az ismertetett konfig is fals. Csak két pótos. Aha... Tessék mindent rárakni az F-16-ra, mivel valójában bevetésre megy és ami minimum integrálva van az F-35-re, Ez minimum TGP, de HTS pod is felmehet Aztán 2xAAM és csapásmérő fegyverzetet és az F-35 is repüljön 2 AAM + 2x1000/2000 fontos bombával. Na az lenne fair. Ja hogy így elvérezne az F-16C...? Ez így mismásolás semmi több...
Azt is lazán elfelejti azt, hogy a valóságban az F-35 akkor kezdeményezne dogfightot és akkor léphet le, amikor akar mert az F-16 harcászati hatósugara hozzá képest számottevően kisebb... Ja, meg hogy első körben dogfightig kellene valahogy eljutni és nem 1v1 megy a valóságban, hanem sok v sok, ahol az SA megítélése a döntő. Ja, hogy ebben is hülyre veri az F-35 az F-16-ot, de ilyen teszt során nem számít...?
Valós konfivan M1.2 táján szupercirkál az F-35 az F-16 reális konfigban meg M0.85 táján sem éri el az F-16C/D, de ehhez is először utánégetővel kell gyosítani, hogy kimásszon az "állászög gödörből" ahogy én szoktam mondani...
Modom a tisztán látáshoz első körben szeretnék látni egy low level unrestricted demót aztán térjünk vissza erre.
Szóval ez inkább tűnik megint inkább "politikának" nekem meg felesleges hangulatkeltésnek.
@zord:
Látszik az arcokon, hogy mennyire örülnek a honvédek az "új" gépnek. Kicsit megható.
Elgondolkoztató, hogy 700 milliónál többe került a nagyjavítás, amikor pedig a szoci kabinet 600 millióért vett egy frissen nagyjavított gépet (értsd: ennyi volt a javítás + gép ára!), mekkora balhét csaptak. No de ez már a múlt, most ennyibe került oszt jónapot. Legalább megcsinálták.
A háttérben látszik, hogy még két Ancsa áll a betonon. Tehát 3 üzemképes gépünk van jelenleg? Lehet tudni, hogy hány év és hány repült óra garanciát jelent egy ilyen nagyjavítás? A többi gépnek vajon mennyi tartalék üzemideje van?
Szerintem ez kifejezetten evolulív repülés volt, nem csak amolyan egymásnak esés, úgyhogy minden valószínűség szerint nem volt "csalás", és úgy sakkozták ki a gépeket, hogy reális legyen a lehetőség szerint. Ha csaltak volna, hidd el, nincs pótos, és a cikkben pláne nincs róla szó. Ez szerintem egy bevetés közbeni összeakadást szimulált (ezt valószínűsíti, hogy kinn voltak az óceán fölött, nem a bázis közelében).
De persze mindenki azt olvas ki a dologból, amit akar, igazad van.
Nekem csak egy kérdésem van. Lehetséges-e egy nagyjavítás 3 hónap alatt?
Mert hogy a pecsét az MH-ban An-26-os célszerszámként van elkönyvelve, az tény.
@zord: Egy hasonló rövid hírben csak elejtették, hogy a gép elérte az M1.2-őt utánégető nélkül. A hírt nem találom, de n+1 második hivatkozás van rá, ahol a kevésbé hozzáértők megkérdezik, hogy akkor az M1.6 csúcsseb, akkor miért is van? Nyilvánvalóan a szívócsat optimalizáció hig subsonic és low supersonic tartományra ezt eredményezi.
Valahogy nekem úgy tűnik, hogy az F-35 féktelen fikázása közben ez elsikkadt volna.
Őszintén szólva már elnézést, de be is baszna, ha gép nem lenne rá képesm mikor nála sokkal gyengébb gépek is képesek erre a PR szerint.
Sok helyen még azt is leírják, hogy az F-16 is képes erre. Azt nem tudom, hogy ezt honnan veszik, mert a F-16CJ supplement szerint az F-16 függesztmény nélkül nem képes rá...
Ezen felül soha senki nem írta le, hogy az M1.6 az az a pont, ahol a gép nem gyorsul vagy csak üzemi korlát, de a hajtómű még vígan tolná-e a gépet kategória...
@molnibalage: Ugyebár a MiG-25 csúcssebessége is annyi volt papíron amennyi, de élesben vígan mert M3.0 fölé is. A hajtóműve meg a mutatvány kukába vagy nagyjavításra...
@molnibalage: A sok f*sz aki ba*tatja az F-35 überszuper gépcsodát mi, meg Te az iroasztalodnál a CODE ONE-val, meg a LOCKHEED magazinnal - mert amúgy életedben 2 láttál F-16-ost F-35-öst meg képeken... ja és egyikben sem ültél még :-))
Szóval az meg úgy van a valóságban, hogy állít valamint a gyártó, aztán az üzemeltető, aztán a hajózó, és persze azok, akik ellen repülnek, meg azok akik nem rendszeresítik stb. És mivel titkos adatokról meg dezinformáciról is tudunk ott van közte, különféle irányokban az igazság.
Mielőtt ráfeküdnél a billentyűre, nézzük meg, hogy Amerika a Vietnami háború előtt azt mondta, hogy nem kell gépágyú, aztán bebizonyosodott, hogy ja.. mégis. Pedig csak a teljes világ szakirodalom, szobatudósok mint Te, sok, tervező, gyártó sőt hajózó hitte is.. Csak ott volt egy fránya MiG-17 amelyre ezek nem hatottak..
Vagy ott volt a Szuper alacsony észlelhetőség képesség. Az F-117 mítosz. Itt is kismillió szakirodalom, meg szintén szobatudósok, gyártó, üzemeltető stb. ... és itt volt Dani Zoltán, meg a katonái.. és újabb mítosz le...
Miért: mert a végén emberek vannak nem robotok, és vagy kitalálnak valamit, vagy a másik hibázik. Ennek ellenére még tény, hogy valószínűleg a következő évtizedek nyugati világának igáslovát látjuk, de hiába van 100+ még hadrendben sem áll csak rendszerben. Majd ha pld. lesz egy Rafale vs F-35 vagy ilyesmi, sőt majd ha tényleges combat ready lesz, akkor talán tudunk valamint Addig persze lehet okoskodni, F-16 vs F-35 "műszaki" szemmel 400 oldalon :)
@Kelepisti: Az F-117 köré a média épített fel bulshitet. A jenkik tudták mire képes a gép, nem véletlenül használták úgy, ahogy...
A szovjetek is egy idő nélkül gépágyúban gondolkodtak.
Egyébként elég nagy ostobaságnak tartom azt, hogy a komoly légiharc előtti tapasztalatok nélküli léttel és akkor szemlélettel indokolsz valamit - de tényleg, mit...? - ellenben azóta azért szép számú légiharc volt...
Ém sem froclizni akarlak, de amit olvastunk egy pilóta tapasztalata, aki gyakorló légiharcolt egy Villám 2 ellen. pont..
Ezt lehet magyarázni így-úgy, de ez volt a tapasztalata. Az F-35 hajózójának szívesen olvasnám mit tenne hozzá.. Gondolom védené a mundért.
Emlékszem, hogy nekem über alles tesztpilóta Ricardo Traven, hogy dícsérte az F/A-18 Silent Hornetet - no comment..
Szóval fogadjuk el, hogy bizony megfelelő kezekben és körülmények között egy kétüléses Block40 is győzhet F-35 ellen. Ja BVR... nem minden estben lehet BVR.. Itt azért fontos, hogy az USAF akkor harcol és általában nyer, ha mindent visz magával (tehát nem olyan durr bele, van 10 gépem, hanem rendesen megtervezett iszonyú technológiai, és általában mennyiségi túlerővel az elmúlt 20-25 évben..
Itt lehet a legkevesebb megtudni egy fegyverrendszer valódi tudásáról, mert itt már haderőnem összetett harcászata áll szemben általában néhány korszerű elemmel rendelkező jóval alacsonyabb üzemeltetési kultúrájú rendszerrel. (lásd, Irak, Afganisztán, Grenada, Libia, Szerbia, ISIS stb...)
Erről utána keletkezik 1000 könyv, visszaemlékezés stb..
Újra elolvastam, elsőnél elsikkadt.. Ez pedig még árnyaltabbá teszi az írást. Az meg külön érdekes, hogy a sisakja miatt nem tudta megfelelően forgatni a fejét és a Viper volt néha láthatatlan a számára.
Az, hogy a gépágyúval nehézkes volt egy F-16-os befogása itt a rakétafanok gondolom azt mondák, hogy itt a AIM9X, majd 90 fokról is indítja oszt jónapot....
Én még fontosnak ítélem a gépágyút, pedig már a britek is ismét ua. hibába estek és a Euromadaraikból (és a szaúdiak gépeíről is így) lespórolták költségcsökkentésként a csöves tűzfegyvert... Ha 1x lesz két alacsony érzékelhetőségű között légiharc, a BVR-ek nem látják a célt (mikro a radarjuk hozzá) az hővöketők elfogynak, akkor marad a menekülés, vagy a dogfight..
@zord:
"Lehetséges-e egy nagyjavítás 3 hónap alatt?" - Most, hogy mondod, eszembe jutott, mintha valaki említette volna itt a flightradart, hogy a 406-os ingázott Ukrajnába.
Viszont a 700 millió forint alátámaszthatja a nagyjavítás tényét.
Nagyon érdekes.
A lényeg az, hogy ez nem egy közelharcos gép, nem annak csinálták, szemben az F-16-ossal, amit igen. Ha jól működik a rendszer, nem is lesz rá szüksége, hogy kipróbálja.
A lényeg az, hogy a 406-ost egyszer már szép ceremóniával kivonták. Na most visszaforgatták az idő kerekét, megnedvesítették egy kis tentával, azt mehet.
VÉGÜLIS A JOGHURTOT IS BÁTRAN MEG LEHET ENNI LEJÁRAT UTÁN, IGAZ? Mert mit számít pár óra, pár nap, s akkor már hetek, hónapok, évek? És közben abszolúte sziklaszilárd repülőműszaki-mérnöki talajon állunk, melyen ezt megtesszük. Igaz? Nem számít, hogy 2006 óta nincs légierő, nincs RMSZF, stb. Magabiztosan előre, mint az aknamezőn!
@zord:
Akkor közelítsük meg a kérdést másik oldalról. "téntával megnedvesítésért" sok a 700 millió. Vagy nem? Nekem ez gyanús. 3 hónapig volt kint a gép. (Egy ipari nagyjavításhoz elég gyorstalpalónak tűnik, kivéve ha előre vették és gyorsan haladtak vele. Vagy még ekkor is? Mennyi idő egy ilyen masinának a nagyjavítása általában?) Továbbgondolva a kérdést kevesebb, mint 3 milliárdért lehet egy 4 gépes Ancsa flottánk X évig.
És ezt is tovább gondolva eljutottunk kedvenc vesszőparipámhoz: mennyiből jött volna ki a Mi-24-esek nagyjavítása? (tudom, elavult opció, nincs ipari szupport, meg ukrán válság, orosz irgum-burgum, stb... de bakker: most nincs harci helikopterünk, nem is lesz, úgy viszont lehetne. Nincs és Van - elég szignifikáns különbség.)
Well done. Let me convey the gratitude of our great nation as well as the POTUS himself for your irreplaceable service. Now we know what we did not before :-)
Oliver Stone elkészítette Snowdenről a filmjét, nagy nevek, hatásos első előzetes. Kevés köze van tudom ehhez a topickhoz, de sokszor volt említve a blogon.
Az utolsó 100 komment: