A LégierőBlogger az elmúlt években igyekezett követni a honvédségi forgószárnyas képesség helyzetét. A dolgok hol vadul felpörögtek (használt UH-1N), hol rejtve maradtak a megtorpanásig (G2G AW139), hogy aztán váratlan fordulatot vegyenek (3x orosz Mi-8). Most ismét fokozódik a hangulat, különösen azóta, hogy a miniszterelnök a Közös Fellépés VIP-napján maga is megemlítette a projektet, a nyilvánosság előtt (ha minden igaz) először. A cégek pedig itt vannak, nyomulnak. Lépéseik némelyikére van egy-egy pillantásnyi rálátás.A teljesség igénye nélkül az AH (EC) a napokban zártkörű szakmai demonstrációt tart Szolnokon; az AgustaWestland hirdetéseken keresztül a nyilvánosságnak üzen, a Sikorksy lengyel védelmi delegáció zászlóvivőjeként prezentált Budapesten nemrégiben (Connecticutból közben persze nem éppen örvendve tekintenek az Obama-kormány Magyarországot célzó lépéseire); és végül de nem utolsó sorban a verseny ázsiai "fekete lova", a KAI is tapogatózik. A kommunikációs frekvencia nem 1/hónapban vagy 1/hétben mérhető, hanem sokkal inkább 1/napban. Maradjatok bekapcsolva, és reménykedjünk. Hogy lesz. Hogy rövidesen lesz. És persze, hogy a szakmai szempontokat nem áldozzák fel (teljesen) a politikai-diplomáciai-gazdasági érdekek oltárán...
Pillantás az említett AH demo egyik résztvevőjére: EC145T2.
Két legyet egycsapásra: Úton Albániába ugrottak be demózni hozzánk ezzel az AS532AL Cougarral. Az orr-rész alatt látszik a FLIR előbeépítése. Egyes képeken látszik, hogy a leszállított albán gépeken ott a műszer.
Az felső kategóriás könnyű gép immár Ferihegyen, a földön.
A korszerű fülke, többfunkciós kijelzőkkel...és pár ujjlenyomattal :-))) A képekért köszönet azoknak, akiket illet!
Zord
Az utolsó 100 komment: