Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Két fegyvernem helyreállítása: Leopard 2 és Panzerhaubizte 2000

2018.12.19. 11:52 | zord | 88 komment

Nem is olyan sok évvel ezelőtt a honvédség expedíciós segélyhaddá degradálásának folyamatában kishíján megszüntették Magyarországon a harckocsizó és a tüzér fegyvernemet. A "racionalzálók" végül szerencsére eltűrték a "fegyvernemi kultúrák megőrzése" szintű vegetálást, ám azt mindenki tudta, hogy a 21. században a megmaradt eszközök mennyisége és minősége semmiképpen sem nevezhető relevánsnak. Ennek a tarthatatlan állapotnak vetett véget a ma reggeli szerződéskötés a HM-ben, melynek nyomán ismét valós katonai képességet tud majd biztosítani a hazai fekete- és piros barettsapkás közösség.

 leo_2_pol_moda4_s.jpg

Lengyel modernizált Leopard A4-es az idei kielcei vásáron. A HM által a KMW-vel aláírt szerződés értelmében 44 darab Leopard 2A7+ harckocsit és hat kompatibilis műszaki járművet (három Leguan hídvető és három Wisent műszaki mentő), valamint kiegészítő anyagokat és szolgáltatásokat vásárolnak a honvédségnek. A rendszeresítés elősegítése (kiképzés gyorsítása) érdekében rövid távon 12 darab A4-es változat kerül lízingelésre, melyek idővel szintén magyar tulajdonba kerülnek. 

160205_ujmajor_vc16_blog_1.jpg

Holland Panzerhaubitze (PzH) 2000 Újmajorban 2016-ban. A 155 milliméteres önjáró tarackágyúból 24 darab kerül rendszeresítésre.

Zord

Címkék: PzH 2000 Leopard 2A7+ Leopard 2A4 KMW Krauss-Maffei Wegmann

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr6414500834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.12.19. 12:05:15

Kelepisti · jetbirds.gportal.hu 2018.12.19. 10:12:50
hvg.hu/itthon/20181219_Uj_harckocsikat_vesz_Magyarorszag

tehát 44 LeO2 (A5?6?7?!!)
és 24 Pz2000?
Válasz erre Moderál

Kelepisti · jetbirds.gportal.hu 2018.12.19. 10:18:42
Végül csak megállapodtunk. Remélem nehezen adtuk magunkat és ráadásul nem adtuk fel a nemzeti szuverenitás jogát, tehát áttelepüléseket magyar engedély után lehet végrehajtani.

hiros.hu/hirek/jovore-elkoltozik-a-repulobazis?fbclid=IwAR1CwT5zKJHWr-ZlELDXFBp_BXR8pLfXuqNCEACXB7iXe0Pm7dSNGhm0IkQ
Válasz erre Moderál
Gripi30 2018.12.19. 11:24:38
Igen, az a darabszám.

magyaridok.hu/belfold/uj-harckocsikat-vesz-a-honvedseg-3784022/

zord 2018.12.19. 12:06:45

Áthelyeztem az eddigi MBT/SPG kommenteket, és a bejegyzésben van még egy pár részlet.

Zord

wape 2018.12.19. 12:45:45

Örülök. Milyen darabáron vásároltak idáig ezekből a típusokból? Találtam egy horvát hírt, hogy 12 használt PzH 2000 ért szolgáltatásokkal együtt 41 millió euroért irtak alá 2014-ben.

árpika 2018.12.19. 12:46:31

Hát most leesett az állam.

Darabszámot később lehetne egy kicsit még masszírozni (bár már ennek is nagyon örülünk), de ilyen választásról álmodni sem mertem.

Keletipisti: én úgy értelmezem (ebből, meg a többi cikkből), hogy lízingelünk 12 használt A4-et (ami később a mi tulajdonunk lesz), és jön hozzá 44 új. Tehát összesen 56 harckocsink lesz.

Zord: Mi lesz akkor a szlovák EVÁ-kkal? Akkor az már nem aktuális? Vagy még az is fut?

ms007 2018.12.19. 12:55:06

Biztos ez az A7? Sehol mâshol nem írnak altípust, még a hivalalos honvedelem.hu-n se, sajnos. De nagyon remélem :)

árpika 2018.12.19. 12:58:45

@ms007: Így konkrétan én sem láttam, hogy A7, de újat írtak, azt meg A6-nál rosszabbat csak nem gyártanak...

árpika 2018.12.19. 13:02:16

@wape: Azok használt (de alig futott) darabok voltak. Egy új nem áll meg 3 millából.

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.12.19. 14:17:21

Hihetetlen hogy ennek a beszerzése a közösségi oldalakon 70-80%ban negatív.

árpika 2018.12.19. 14:36:19

@Levente B.:

Magyarok vagyunk, mindenen fanyalgunk, semminek nem tudunk örülni. Ne lepődj meg.

HTKA-n éppen arról vitatkoznak, hogy hova tegyük őket, mert a román HIMARS meg a szlovák Zuzana lőtávján belül lesznek. Kész...

HaNa 2018.12.19. 14:55:55

@árpika: Az, hogy 1 ember ezt leírta, az nem "vita".

zord 2018.12.19. 15:33:38

@árpika: @HaNa:

Szerintem a lehető legjobbat szerezzük be mindkét kategóriában. És valljuk be, nagyon korlátozott a piac is, amiről választani lehet.

Zord

árpika 2018.12.19. 15:36:14

@HaNa:

Attól még marhaság.

(Egy leírta, egy válaszolt. De attól még, hogy ezt leírtam, egy szóval nem kritizáltam az oldalt.)

árpika 2018.12.19. 15:38:44

@zord: Egyetértek.

De a szlovák löveggel most mi van? Fut még, vagy ezzel arról letettek?

Hiryu2,01 2018.12.19. 16:56:17

Magyarok vagyunk, fanyalgunk. Tehát a honvédségnek lesz tüzérsége, ami 24 önjáró löveg, azaz egy tüzérségi ezred, nem éri el egy hadosztály "részét" sem. Mi van a rendszer több elemével? Lőszer, meteo, radar? Milyen rendszer alapján történik a beszerzés, hogy akarják a honvédségbe illeszteni? Mi tervezenk a harckocsikkal, milyen védelmi rendszereket kapnak, hogy XXI századi harctereken is bevethetők legyenek. Mikor a harcoló gyalogság modern IFV-t, ATGM-t stb. Tovább is van mondjam még?

krisss93 2018.12.19. 17:20:30

@Hiryu2,01: ne mondjad senki sem kíváncsi rád.

zord 2018.12.19. 17:39:50

@Hiryu2,01: teljesen jogos kérdések. Idővel lesznek válaszok is. Ne feledjük, nem is olyan régen - a cikkben erről is írtam - még a létről beszéltünk. Azt meg ugye tudjuk, hogy ebből a helyzetből nincs egyik pillanatról a másikra eredmény. Most legalább elindultunk. Ez az alap.

Zord

==T== 2018.12.19. 18:50:07

Vegyesek az érzéseim.

A Leo2 esetén Szíriában kiderült, hogy az elől elhelyezett lőszertároló konstrukciós hiba. K2 jobb lett volna, de nyilván politikai is belejátszott.

PZH 2000 esetén komoly probléma, hogy nem automatizált. Az EVA az lett volna, vagy ha már német, akkor a Donar rendszer, ami többféle platformon is elmegy.

Persze ezek nagyon kis darabszámok, ennyire talán lesz ember.

timargabor · http://kard.blog.hu 2018.12.19. 18:50:25

@zord: elképesztő és nagyon örömteli. köszi!

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.12.19. 18:59:48

@timargabor: Elégséges mennyiségek. Ezzel katonapolitikailag (és persze képesség terén is) komoly modernizációt hajtottunk végre és mégsem terheljük túl sem a költségvetést, sőt a geopolitikai erőviszonyokat sem rúgjuk fel. Ennyi láncos páncélostechnikához valószínűleg lesz elég harcoló és műszaki állomány. Ne feletsük el az A7+ mellett az A4-es"gyakorló járműveket, amelyek szintén a mieink lesznek és térségünkben komoly fegyvereke. És persze a müszaki járműveket sem.
Gyakorlatilag komoly támadó hadműveletre elégtelen, de védelemben, elrettentő erőként reális komoly képességek. Nagyon örülök neki, hogy az EU kvázi legjobb fegyverrendszereit szereztük be.

Beat it! 2018.12.19. 19:09:40

Örülök a típusnak is, a mennyiségnek is. Ne feledjük, volt már nekünk "támogató dandárunk" is 15 hk-val....
Az eddigi beszerzések alapján megelőlegezem a bizalmat, hogy a logisztikai csomag is jó lesz. Vajon az összes Leo és PzH Tatára kerül?

Most már viszont a lérak jöjjön! Megfelelő A2AD légvédelmi rakéták nélkül nem elégséges a védelmi képesség.

timargabor · http://kard.blog.hu 2018.12.19. 19:13:51

@Kelepisti: ez pontosan így van, egyetértünk!

==T== 2018.12.19. 19:33:56

@Kelepisti: Azt azért tegyük hozzá, hogy ennyi harckocsi akkor jelent számottevő védelmet, ha megkérjük az ellenséget, hogy otttámadjon, ahol a harckocsik vannak, és ne használja közben a légierejét/tüzérségét.

Kb. 5x44db MBT kellene, hogy értelmezhető erőről beszéljünk, de tény, hogy ezek legalább modern MBT-k, nem pedig T72 Ural szint.

Klassz lett volna/lenne, önjárónak régi/új Leo alvázra
installált Donar-t választanak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.19. 19:38:01

@==T==: Németországnak van kb. ehhez mérhető ereje...

A 44 + 20 db új jármű akkora mennyiség, hogy a civil szféra elszívó és jelenlegi állomány alapján első körben a kérdésem az, hogy hol lesz erre legénység...?

ms007 2018.12.19. 19:56:18

@molnibalage: Ha nem is túl sok embert, de be fog vonzani az új technika. Pl, engem már két ismerős is hívott ma, hogy láttam e a hírt, és megyünk e felszerelni :)

==T== 2018.12.19. 21:05:31

@molnibalage: Azt szögezzük le, hpogyaz sem normális, ahogy ők leépítették a haderejüket.

A személyzetre vonatkozó kérdésed jogos, ezért is emítettem egy automatizáltabb rendszert.

Viszont nyilvn jobb zsold jó technika vonzóbb lesz a katonáskodni vágyók számára is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.19. 21:08:13

Kis érdekesség, legalábbis szerintem ez a helyzet.
Egy kis érdekesség.

Konkrétan 1960-61 óta most fordul először elő az, hogy a NH / Honvédség az adott kor "A kategóriás" eszközeit szerzi be a Gripent (4+ gen gép, korszerű avionika átlagos repteljesítmény) és félig a Mistralt (szar platfrom, papíron eszméletlen durva érzékelő és SHORAD HMZ) leszámítva. Azért ez durva dolog ám.

1960-61-ben a kétszeres hangsebességre képes MiG-21F-13 és a SzA-75 Dvina beszerzések akkor még jenki szemmel nézve is ütősek voltak, nemhogy a NATO tagállamokat nézve.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.19. 22:36:04

@==T==: Határeset. Akkor már AH-64A volt az ablakban a jenkinél. Meg az elsők Sturm nélkül érkeztek sokkal régebbi ATGM-mel.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2018.12.19. 23:22:07

@==T==: A mi földrajzi és geopolitikai környezetünkben és relatív veszélyeztetett terepszakaszokon elégséges.
,,,
a megkérjük az ellenséget, hogy otttámadjon, ahol a harckocsik vannak, és ne használja közben a légierejét/tüzérségét.
,,,
Légierőnk pariban lenne a potenciális fenyegetéssel szemben, a tüzérség ellen pedig ott van szintén a légierő - most a griffen kívül a mihu és veszett esetben az H145...

itt az eltrettentés a lényeg, és a fegyvernemi kultúrák tövábbélése.

Europa változik, a NATO - inkább papirszövetség, ahol az USA inkább külön koaliciós partnereket keres, sok a különféle érdek, távolodik az egyesült europa víziója - sajnos a mi jovoltunkból is - kell ennyi nehézfegyverezettel rendelkezni a térségben. ez a minimálisan elégséges..

árpika 2018.12.20. 02:11:10

@molnibalage:

1956 után a magyarokat megbízhatatlannak bélyegezték orosz földön.

Emiatt fordult elő, hogy mi mindig utolsóként (és amennyire én tudom, drágán) kaptuk meg a különböző technikákat a VSZ-en belül (pl. MiG-21bisz, amikor már máshol már elkezdték a MiG-23MF rendszeresítését, MiG-23MF, amikor Csehszlovákia már az ML-t kezdte rendszeresíteni).

Most az más kérdés, hogy mi mindig is próbáltuk elviccelni a haderő fejlesztést, úgyhogy akkora lelki törést szerintem nem okozott.

zord 2018.12.20. 09:40:46

@árpika: már bocsánat, ebben az is benne volt, hogy a Kádár/Aczél rezsim 56 példájából kiindulva mindig inkább az életszínvonal felé nyomta az erőforrásokat azon a határon belül, amit a ruszkik még eltűrtek a haderő rovására. Amellett hogy mi nem stratégiai főirányban feküdtünk (Németország) ezt látom az okának, hogy nem volt a VSZ fegyverkezés, a követelményteljesítés élvonalában (a többiekhez képest késő típusváltások, illetve az utolsó generációk hiányos teljesítése/kihagyása: lásd Szu-25, MIG-29, Sz-300 stb.)

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.20. 12:02:45

@zord: A kép kettősebb. Van amiben Mo előrébb volt, de más téren bliccelt. Csehszlovákia esetén pl. hadsereg és front szintű légvédelem fullosra megvolt. Csak közben meg ezred szinten még a foghíjas magyarhoz képes sehol sem voltak annak ellenére. hogy ők azért az NSZK felé mentek volna sokkal komolyabb szintű ellenfél felé.

A MN-nek Olaszország volt a mérce, ami egészen más. Sz-300-ra megvolt a felkészülés, laktanya elkészült és ki i képezték a személyzetet, de az eszköz már nem ért ide. A szándék megvolt és a szlovákokkal ellentétben kettő Sz-300PMU osztályt vettünk volna. A 29-es vétele viszont nem tudom, hogy tervben volt-e. A Szu-25 tudtommal fel sem merült a Szu-22M3 miatt.

1116001 2018.12.20. 12:07:45

Bennem még az alábbi kérdés merült fel:

Marad-e ez a szervezeti felépítés a beszerzések után vagy vajon eszközölnek-e változásokat?

árpika 2018.12.20. 13:00:51

@zord: @molnibalage:

Zord, igen is, meg nem is.

A nyolcvanas évek elejétől-közepétől már valóban kb. ez volt a helyzet, egyszerűen kifulladt a gazdaság.
Az a mechanizmus, amit addig alkalmaztak, egyszerűen nem volt tovább tartható (bár korábban próbáltak reformokat bevezetni, nem rajtuk múlott a kudarc).
Ennek okán volt az, hogy csak mutatóba vettünk pl. MiG-23-at meg Szu-22-t, mondván, ha forró lesz a helyzet, veszünk még, a személyzet meg ki lesz rá képezve.
(Vicces leírni, hogy mutatóba, most összesen van 14 gépünk.)
De az azt megelőző időszakban ez nem volt igaz. Mi mindig is utolsónak kaptuk meg az adott típusokat, altípusokat a brancson belül, és ahogy írtam, úgy rémlik, hogy vastagon is fogott a ceruza.

Molnibalage: Szu-25 tervben volt, olyannyira, hogy elő is volt készítve az érkezés. Pár apróság (kiszolgáló eszközök, póttartályok, vagy mifene) meg is jött, még az is lehet, hogy valahol még mindig megvannak.
Az Sz-300-at viszont meg én nem hallottam (csak a rendszerváltás utáni próbálkozásokat). Azért mondjuk nagy kár.
MiG-29 tervezett rendszeresítés - hát most ez egy jó kérdés. Halovány emlékeim szerint én sem hallottam róla, legfeljebb papíron tervezve.
Azért ezek a sztorik megérnének egy cikket, megfelelő utánajárást követően.

zord 2018.12.20. 13:52:24

@árpika: @molnibalage: igen, a Szu-25-re állománytábla is megvolt. A 300-asok miatt lett jóval nagyobb Mezőfalva, mint amit a Vega indokolt volna.
A 29-esről nem tudok, de a nyolcvanas évek végén volt kinn pletyka. Belsős visszaemlékezésben viszont sohasem hallottam.
Mindig elmondom, hogy az uccsó szovjet technika (legalábbis légierő/légvédelem) ami bejött, a Kaszta-2 volt.

Zord

Batkaa 2018.12.20. 14:16:10

Öröm és bánat....
Ha valaki a technika bűvöletéből kicsit messzebb is tud nézni, akkor világos kell legyen, hogy a haderő komplex képességfejlesztése szempontjából pont nem MBT és SPH volt a legfontosabb, hogy új gyártású legyen...
Ha a 24 PzH2000 horvát konstrukcióban érkezne, az tökéletes lenne! De nem erről van szó, hanem újak lesznek, nemde? Az minimum 250M EUR, de inkább jóval több! Örülök nekik, hogy vannak, de a csőnél sokkal fontosabb amit kilő és az, hogy abból mennyi van... erről meg nem fogunk tudni semmit... és van félelmem...
Szóval szép, szép, csak (szükségtelenül?) kurvadrága. Nehogy emiatt ne jusson másra, ami ugyanilyen fontos, miközben a NATO-ban a raktárak dugig vannak jó állapotú, töredék árob korszerűsíthető letárolt lövegekkel.

A másik, hogy a 44 (56) Leo2 megerősíti a nehéz-közepes-
könnyű koncepciót, hiszen csak egy zászlóalj anyaga! Ez az elképzelés szerintem tévedés. De legalább értelmezhető mennyiség... a PzH2000 is két osztály, bár tartalék nélkül.

árpika 2018.12.20. 14:38:21

@Batkaa:

A kommented bizonyos részeivel abszolút egyetértek, a 2000-es években olcsón be lehetett volna vásárolni használható, jó állapotú technikából, amik még hosszú ideig elketyegnének (csak hogy a fontosabb példákat említsük, Leopard, M109, Hercules).

Ma már más a helyzet, nem annyira szórják ki két kézzel a felszerelést nyugaton. Kevesebb is a lehetőség, meg drágán is adják.

Én összességében pozitívan állok hozzá az aktuális beszerzésekhez; most lehetne azon vitatkozni, hogy valamiből lehetne több, meg valamiből más típus, de szerintem jók lesznek ezek.

Azt meg ne felejtsük, hogy ez politikai döntés volt. Egyrészt nyomnak mindenkit a 2% felé, emiatt amúgy is kell fejlesztenünk, másrészt jelen helyzetben ha nem haditechnikát vettünk volna a franciáktól meg a németektől, akkor valami mást, hasonló értékben (1.000.000 tolószéket, 10.000 markológépet, tengerjáró hajót a Dunára, stb).

árpika 2018.12.20. 14:40:47

@Batkaa: Ja, és szerintem árban alálőttél.

Személyes véleményem szerint, ex has, ez a PzH + Leopard beszerzés olyan 350 milliárd lehetett.
De persze egyelőre csak találgatok én is.

árpika 2018.12.20. 17:32:17

@ms007: Kösz az infót, ezt még nem láttam.

Szerintem annál több lesz, de ne legyen igazam.

Batkaa 2018.12.20. 20:13:59

@ms007: az a kérdés, hogy mennyivel van az 565M USD fölött...és miért pont ezt az összeget nevezték meg?!
Ha csak 565M lenne, az kimondottan jutányos ár!
Ja, itt sem írják, hogy a PzH2000 új gyártású lenne. Lehet, hogy mégis csak használt darabok és a horváthoz hasonló konstrukcióban vesszük?
Ezért tiszta hülyeség, hogy csak csöpögtetik az infókat, lehet, hogy a fenntartások alaptalanok és jó üzletet kötöttek?

ms007 2018.12.20. 20:37:31

@Batkaa: a magyar és a német sajtóközleményben is benne van, h új gyártású lesz a Pzh is

árpika 2018.12.20. 22:48:17

@ms007: @Batkaa:

Azt ne felejtsétek el, hogy az "egyéb" gazdasági tényezők mellett a magyar társadalomban annak is nagy hagyománya van, hogy az emberek felhördüljenek minden honvédelmi kiadáson, mivel azt lehetett volna inkubátorra meg lélegeztetőgépre költeni.

Amikor a kilencvenes-kétezres években kilógott a baka feneke, a legkisebb fejlesztésből is botrány volt.

Batkaa 2018.12.20. 22:49:17

@ms007: akkor viszont a bekerülés egészen biztosan jóval magasabb összeg lesz!

ms007 2018.12.20. 23:06:00

@Batkaa: Katarnak 37 millió per darab volt, de valószínű, hogy sok mindent vettek még hozzá, így jön ki ez a magas ár. Még utána kellene nézni

fakirbakir 2018.12.21. 13:57:28

Ezek utan tessek mar azt is megnyilatkozni a miniszteriumtol, hogy milyen szallitogepet veszunk. Lefogadom mar reg el van dontve. Kivancsi fancsi.

Beat it! 2018.12.21. 14:09:30

@fakirbakir:
Én titokban reménykednék a C-27J Spartanban. Az Airbus most ki lett elégítve a helikopterekkel, az olaszok is kaphatnak egy üzletet.

Gripi30 2018.12.21. 14:23:54

@Beat it!: A C-27J vel maximálisan elégedett lennék én is.. mások is szerintem.
más érdekesség is akad még:
http://www.deutschesheer.de/portal/a/heer/start/aktuell/nachrichten/jahr2018/oktober2018/!ut/p/z1/hY9BC4JAEIX_kbNamh0VcZFQQstyLzG4ixm2K8smHfrxrQTepDk8mPnevGGAwRWYxKnv0PRK4mD7hgW3YL_NqFeRnHrniER1eTrUeeFSGkANl38WZjFZqYhAxQU0NmO3mhFaEzBgXDitksLMaoQ0vdVOo1HaGZU2w0xeWlvi9Bwa4iYx8ZdT7if28zQJN9sgyeJyDnzghO9lF9v5aWjuKPkgjqqNfoPxmYZF4Xdfa72wpg!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/#Z7_694IG2S0MG2UA0AVRTKVMN1G80

sualsidal 2018.12.21. 14:31:47

@Beat it!: Azért jobb lenne, ha nem ilyen alapon döntenének egy szállítógép-tipus rendszeresítéséről. Igaz, a Spartannal szép műrepülő-bemutatót lehet tartani, de én jobban örülnék ha a Gripeneket is lehetne róla légitankolni. Mint ahogy pl. az Embraer KC-390-ről lehet. Remélem ez fontosabb szempont mint a légibemutató-"képesség", hogy a többi kedvezőbb paraméterről ne is beszéljünk. És az eddigi tapasztalatok tükrében el ne felejtsük: a következő 25-35 évre veszünk szállítógépet, kétlem hogy előbb lesz a következő tipusváltás.

fakirbakir 2018.12.21. 14:51:53

@Beat it!: Nemhiaba kapunk helikopter alkatresz gyarat, telepul be a Mercedes meg a BMW. Szerintem C-295 lesz az.

zord 2018.12.21. 17:46:28

@Gripi30: ezt anno a honvedelem.hu is hozta, ide linkeltük. Az már egy jelzés lehetett a vájtfülűeknek :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2018.12.23. 10:42:35

@zord: @árpika: @molnibalage:

"két csatarepülő-század, 25-30 Szu–25 típusú repülőgéppel. A Szovjetunióban megkezdődött a repülőgép-vezetők kiképzése a típusra, de a beszerzés leállításakor megszűnt a pilóta képzés is, valamint egy század pilóta nélküli harceszköz.
(Ez sem jelent meg sehol sem írott formában, de a Honvéd Vezérkar Légvédelmi tervező főtisztjének emlékezete szerint ez valós terv volt. Sőt, a meg nem erősített információk szerint, a Bolgár Népköztársaság hadiipari üzemeiben el is kezdték ezeknek az eszközöknek a gyártására való ráállását, kidolgozását, azonban a magyar fél elállt a beszerzéstől, nyílván gazdasági okok miatt.)" - Csizmadia Árpád mérnők alezredes, a Magyar Honvédség Vezérkari Főnöksége Légvédelmi tervező főtisztjének visszaemlékezései alapján

"egy század, amely, 15 Szu–22M4 típusú repülőgépből (13harci repülőgép és 2 gyakorló harci repülőgép) állt volna. A fejlesztés első fázisában egy önálló felderítőrepülő-század, – bár, a század a vezetésével ezredszintű szervezésben „állt fel”, hogy a tervben szereplő későbbi fejlesztésben két Szu–25-ös csatarepülőszázad hozzáadásával felderítő, szárazföldi csapatokat támogató alakulattá fejlődjön fel." - Balogh Imre alezredes, a 101. önálló felderítő-repülőszázad parancsnoka, később altábornagy, a magyar légierő parancsnokság parancsnoka visszaemlékezései alapján.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.23. 11:04:21

@Levente B.:

Furcsa, hogy a '80-as években csapásmérő potenciált akarták ennyire fejleszteni, a Szu-22M3 mellé még Szu-25, amikor a magyar vadászlégierő minden szempontból eléggé elavultnak volt tekinthető még az olaszokhoz mérve is.

Amennyire tudom 1 db MiG-23MF annyiba került, mint 6 db MiG-21bisz. Az az egy század MiG-23 többe került, mint a teljes 21bisz flotta. Ennek fényében kíváncsi vagyok, hogy mibe fájt a Szu-22M3 vagy a Szu-25-ösök.

balou84 2018.12.23. 18:11:16

@zord: Primitív cikk, a 2010 utáni züllesztésről mélyen hallgat, minden a gyúrcsány hibája....

krisss93 2018.12.24. 13:35:35

@balou84: Addigra már nem volt sok minden amit lehetett zülleszteni. Max a vegetálást folytatni. Ami meg is történt.

balou84 2018.12.24. 14:12:49

A számok szerint szépen sikerült alulmúlni a szoci időszakot, úgy h közben elindult a gazdasági fellendülés: www.napi.hu/showpic.php?w=900&p=/fototar/201702/orig/image1487688547.png

zord 2018.12.24. 15:40:11

@balou84: a dolog sok mindenből tevődik össze. A GDP arányos ráfordítás egy (fontos, de csak egy) dolog. Sok más tényező van.
De azért az elmúlt napok fényében úgy gondolom kissé vicces a szoci időszak alulmúlásáról beszélni :-)

Tényleg vicces, szóval szerintem hagyjuk, inkább ünnepeljünk.

Zord

balou84 2018.12.24. 15:52:31

@zord: Ha nem lett volna a migránsválság ugyanaz maradt volna a trend. A helyzet csak ez miatt változott, OV politikájához hirtelen kellett az erős sereg. 2010 után mostanáig semmit nem javult a helyzet a cikkben sugalltak ellenére. A mostani hirtelen ébredés nem teszi semmissé azt elmúlt évek hibáit.

zord 2018.12.25. 22:41:29

@balou84: @Flankerr: Én ide sorolnám 2014-et, Trumpot, a mindennél nagyobb amerikai/NATO-nyomást is a 2 százalék érdekében.Azt se felejtsük el, hogy 2012 óta hivatalos kormányzati terv volt a 0,1 százalékos évenkénti emelésre 2016-tól (akkor még csak 1,4-ig). Ezt tartották is.
De akárhogy is, a majdani mérlegben csak számít majd "valamit" amit most tesznek :-)

Zord

Batkaa 2018.12.27. 13:50:51

@zord: így van, egyesek gyorsan felejtenek... hogy 2010-ben még elég meredek volt a gazdasági helyzet... görögök? Ciprus? (Na meg később a Majdan, meg a Krím, meg a kelet ukrajnai harcok, még a nigrácsok előtt... )Attól, hogy világosan látjuk a haderő fontosságát és azt is, hogy a rendelkezésre álló, mégoly alacsony finanszírozást felhasználhatták volna jóval hatékonyabban, még a prioritásokat el kell fogadni. "Economy You Fool!"
Az a helyzet, hogy most pont a politikusok tartják magukat az ígéretekhez, sőt, már 2015-ben emeltek kevest a költségvetésen és azóta ez folyamatos.
A katonai vezetők voltak teljesen készületlenek és ez még mindig fennáll valamennyire, mert a hatékonyságuk még mindig nem kielégítő.
Kicsit szélesebb látókör jót tenne a kedves olvtársaknak...

zord 2019.01.23. 15:29:52

"A Magyar Honvédség parancsnoka elmondta azt is: új feladat lesz a harckocsizászlóalj és a tüzérosztály fegyverzetének lecserélése. „Önökre és az új parancsnokukra vár a feladat, hogy a szárazföldi haderő legütőképesebb és legmodernebb haditechnikai eszközét integrálják a Magyar Honvédség szervezetébe. Ennek érdekében feladatul szabom Lőrincz Gábor ezredesnek, hogy az előző parancsnok által felépített és megtartott készségek alkalmazásával szervezze meg és irányítsa az átalakítást. Készítse és készíttesse fel a kiképzői szakállományt az új technikai eszközök és felszerelések gyakorlatias és professzionális használatára”

honvedelem.hu/cikk/114321_uj_parancsnoka_van_a_tatai_dandarnak

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.02.10. 18:25:00

Régebbi fotó ugyan de összevetésnek jó:

"Leopard-2A4,T-72M1 & T-55AM2 tank in 1991."

pbs.twimg.com/media/DzC5RZHX0AE0nyl.jpg

árpika 2019.03.05. 20:23:06

@zord: Az írt mennyiség reális vajon?

zord 2019.03.06. 11:45:12

Vicces LM-videó a páncélosok aktív védelmi rendszereiről:

youtu.be/FVoLfj161Z0

Zord

ropy 2019.03.26. 21:18:32

Biztos lemaradtam , de ebbe a vidibe az ukránok már Anti-Thermal armor-t emlegetnek/írnak, (persze opciósan) egy szimpla Bmp upgrade-nél - ..megpróbálják legaläbbis

youtu.be/dF12T2AEo-g

zord 2019.04.08. 13:11:29

2026-ig 101 Bundeswehr Leo A6-ost modernizál a KMW A7V változatra, 300 millió euró értékben:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/201579/kmw-to-modernize-101-german-leopard-2-tanks.html

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.04. 10:03:50

@zord:
Most 2A7+ vagy 2A7HU?? (mert a A7+ az szerintem szinte országonként más-mást jelent...) magáról az A7+ ról megjelent német kiadványok is eltérnek például amit láttunk Budaörsön, vagy láttam Németoszágban..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.03.04. 10:07:02

@zord: A 130-as azért még viszonylag távoli jövő.. Majd talán az új iparicsoportok új tankjai lesznek az új protók.. Most, hogy az oroszok is visszavettek az ARMATA-ból, ismét távolodik a nagyobb kaliberű löveg és vele a hk-k sorozatgyártása.. Nem tudom, ki fogja az új fegyverkezési kört megkezdeni...(oroszok, EU/USA/Korea

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.01.08. 16:09:22

The artillery battalion 131 in Weiden is training the first eight Hungarians on the Panzerhaubitze 2000. The Hungarian armed forces have ordered 24 of these modern self-propelled howitzers from the German armaments industry. In February 2022, they will take over the first delivered howitzers and then teach their comrades back home.

"It was fun," sums up Köhnke and is now looking forward to the next course, "that is a really great job." Artillery Battalion 131 has already planned to continue this successful cooperation. The Hungarian soldiers will complete further training to become a gun leader in Weiden in the first quarter of 2021. This training phase is scheduled to begin in January. After graduation in March, one officer will take the chief executive course, and four more soldiers will be sent to the platoon leader course. In summer the Weiden artillerymen are in Hungary for their part. In June the 131st artillery battalion with parts of the battalion command post and a battery will take part in an artillery bombardment in Tata.

www.bundeswehr.de/de/organisation/heer/aktuelles/ausbildung-mit-blitz-und-donner-5014788

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.01.25. 09:56:18

"Mint ismert, a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program részeként a Magyar Honvédség technikai eszközeinek tárháza 24 darab Panzerhaubitze 2000-es típusú, önjáró tarackágyúval is bővülni fog. Mivel az első lövegek várhatóan 2022 februárjában érkeznek meg hazánkba, az MH 25. Klapka György Lövészdandár kijelölt állománya számára megkezdődött (és folyamatosan zajlik) a típusra történő átképzés Németországban."

honvedelem.hu/hirek/harom-loves-kilenc-masodperc-alatt.html

zord 2021.01.25. 18:24:02

@Levente B.: ismét kiderült, hogy a bloggerek szemfülessége, gyorsasága és munkája egyfajta élesztőként hat a honvédelmi kommunikációban, csak így tovább :-)

Kálmánfi Gabi cikke profi, különösen ennek örültem:

"A tüzér képességfejlesztéssel kapcsolatban a kiképzés mellett természetesen szólnunk kell a vonatkozó tatai infrastrukturális beruházásokról is. A beérkező lövegek fogadási feltételei kialakítása érdekében a dandár laktányájában folyamatban van az eszközök előírások szerinti tárolása érdekében egy 32 beállós, mintegy 3200 négyzetméter alapterületű hangár tervezése. A kiviteli tervek elkészültével együtt tervezetten 2021. évben megkezdődik a kivitelezés is. Emellett a személyi állomány munkafeltételeinek megteremtése érdekében 400 fő elhelyezésére alkalmas épület tervezése, engedélyeztetése is folyamatban van. A technikai eszközök kiszolgálását biztosító úgynevezett „technikai kiszolgáló sor” (sárrázó, mosóépület, üzemanyag-töltő pont) is tervezés alatt van. Emellett tíz beállós, új harcjármű-javító műhely is elengedhetetlenül szükséges. Idén ugyancsak megkezdik a laktanya 20. számú épületének (az ikonikus Kupolának) a felújítását, amely a megfelelő kiképzést biztosítandó, szimulációs központtal is bővülni fog."

Zord

zord 2024.02.07. 10:43:42

Mennyibe is kerül most a tankosdi (hollandok szerint)?

"A tank battalion costs between €260 million and €315 million (U.S. $280 millions and U.S. $339 million) a year, based on a 15-year planning period that includes buying the tanks as well as maintenance, spare parts, operating and personnel costs, the officials said."

www.defensenews.com/global/europe/2024/02/06/netherlands-considers-creating-tank-battalion-but-needs-funding/

Zord
süti beállítások módosítása