A helikopter ismét megmutatta, hogy nélkülözhetetlen árvíz idején. A Honvédség hosszú évek elhanyagoltsága ellenére éppen meg tudott mozdítani annyi eszközt, ami elégségesnek bizonyult, de ez messze nem jelenti azt, hogy az illetékeseknek hátra lehet dőlniük a székeikben. Sőt! Most kell csak elkezdeni verni az asztalt, mindenekelőtt a meglévő gépek rövidtávú fenntartásához szükséges szerződésért, majd azért, hogy az ígért beszerzés valóban megtörténjen, 2014 nyarán döntés szülessen és még abban az évben szerződés is az új gépekről. Közben persze az elmúlt napokért köszönet illeti a magyar forgószárnyas közösség (a 86-osok) minden tagját, akik most is megtettek mindent, ami tőlük tellett. Rajtuk múlott, ezt mindenki tudja.
Illusztrációként pedig fogadjátok szeretettel az LHSN-nek fotozó és videózó Benedek Levente Dunakeszin készült képeit:
Együtt a négy: 701, 3309, 6215 és 704. Némi szolnoki kutató-mentő trükközéstől (24) eltekintve ez 2013-ban a magyar honvédségi helikopterflotta. Azt is mondhatnánk: ennyit tud a rendszer.
Reggeli készülődés, az ex-iraki gép hajtóműdekkje nyitva. Egyenesen Szaddam Husszeintől.
A szocialista kormány alatt az MVZ-ben nagyjavított 701-es és a finnektől ajándékba kapott 3309-es.
Úgyszintén.
Indulóban a 704-es.
Irány a Duna!
Zord
130621-én a HM-től megkaptam a következő számadatokat:
MI-8, MI-17 típusú helikopterrel
Repülési idő: 101 ó
Emelés (külső súlyként): 1038
Összes felszállás: 192
Rep eszközök: 4 db szállító helikopter
Hajózók: 45 fő
Repülés vezető: 14 fő (Harci Helikopter Zászlóalj, ERICS, Hivatásos Repvez)
Száll hel állományból : 6 fő zsákpakoló
illetve más megközelítésben (talán áttelepülési idők nélkül, illetve a teheremeléseket másként számolva):
Repülési idő: 84 ó 40 p
Emelés (külső súlyként): 519
Nagy zsák: 1500 db
1 zsák kb : 800 kg