Ma a Honvédelmi Tudósítók Köre (HTK) nevű "ernyőszervezet" ellátogathatott a Fegyveres Légtérvédelmi Készültségi Szolgálat létesítményébe a kecskeméti légibázison. Legutoljára hasonló hozzáférésre 1999 májusában került sor, a NATO Jugoszlávia elleni háborúja során. Jó volt látni, hogy a keszi, aminek a nyilvános tárgyalásáért három éve még meghurcoltak embereket Magyarországon, most (ha néhány órára csak), de megnyílt a nyilvánosság előtt, melynek képviselői így lehetőséget kaptak az FLKSZ működésének megértésére.
Készültségi csendélet, régi és új "lefedésekkel". Balra a MiG-29-eseknek épült (immár egyetlen) "félcső" egyike, melyben ma a tarcsi gép fázik. Jobbra a két, már kifejezetten a Gripen számára épült, elöl-hátul zárható, temperálható és a típus APU-működését is elviselő hangár egyike, a másodjára épült (>100M HUF), tavaly átadott látható. Összességében megállapítható, hogy a magyar FLKSZ-létesítmény mára sokat javult, és immár kielégíti a jelenleg repült típus tárolással-üzemeltetéssel kapcsolatos megnövekedett igényeit is. Ugyanakkor az FLKSZ elhelyezésének fundamentális elhibázottsága (FP), az "átgurulós" kialakítás hazai elutasítottsága miatt messze marad attól, amit egy ilyen létesítménytől el lehet várni.
Mindig az élen. Riasztáskor előre fut a műszak.
Hajózó repülőgép nélkül a levegőben.
Kikerülnek a Sidewinderek biztosítékai.
Elhagyja fészkét a Griff. Irány a 30-as pálya, aztán a Tango őrjáratozási légtere.
Swingrole-konfig először
A kecskeméti műszakiaknak és fegyvereseknek hála először láthattunk ma vegyes Maverick-AMRAAM függesztésű Gripent.
Hiénázás Ancsával
A HTK keretében jelenlevők a keszi megtekintése mellett több fordulóban lehetőséget kaptak két bő iskolakörnyi repülésre Ancsával. Köszönjük! Itt a második csoport alacsony áthúzását örökítik meg a szakemberek.
Zord