Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (24) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (73) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (48) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Alkony után, gyors kötélen ...Logikus Döntés 2012

2012.09.11. 23:59 | zord | 16 komment

A napokban Szolnokon és javarészt a táborfalvai gyakorló- és lőtéren zajlik a magyar-macedón-szlovák-lengyel Logical Decision 2012 gyakorlat, mely a forgószárnyas fegyvernem aktuális fortélyainak nemzetközi közegben történő elsajátítását célozza (fél szemmel persze Afganisztánra sandítva). A LégierőBlogger a 86-osok szállítózászlóaljának és a 25/88-as könnyű vegyes zászlóaljnak hála (többek között) egy alkonyat utáni gyorsköteles feladatot kísérhetett figyelemmel a 704-es fedélzetéről.

120911_LD12_704_1.jpgRepelőtti előkészítés.

120911_LD12_704_2.jpg A személyzet (balra) körbejárja a gépet, jobbra a 25/88-asok emberei kezdik a kötél rögzítését, az előtérben tűzoltókészülékek és egy bicikli alszik, diszkrét fényszórófényben.

120911_LD12_704_3.jpg Készülődés indítás előtt a pilótafülkében.

120911_LD12_704_4.jpg "Utas" ugrik a fedélzetre.

120911_LD12_704_5.jpg Sorbanállás a levegőben.

120911_LD12_704_6.jpg Az ereszkedő nyolcast köti be az oktató egy karabinerrel az egyik katona hevederébe.

120911_LD12_704_7.jpg Bátorság!...az elrugaszkodás pillanata.

120911_LD12_704_8.jpg A gyorskötelezés utáni iskolakör vége, éjjeli VFR approach a 02-es pályára.

120911_LD12_704_9.jpg Megbízható technika, klasszikus forma: "nyeles szappantartó" az állóhelyen, feladat után, leállítás előtt.

Zord

...ja, és nem mellékesen:

Zwei bitte!

120911_LD12_Zweibitte_2.jpg

335+336=kettő!

Címkék: alpin Szolnok Logical Decision 2012 Mi 17 Mi 24 gyorsköteles

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr274771375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2012.09.12. 09:54:20

szasa30 2012.09.12. 03:40:41

@zord:

Zwei bitte :-). Csak össze hoztak két repkepes mihut - amiket aztán az év végen le kell állítani üzem idő miatt.....

zord 2012.09.12. 10:27:26

@zord:

Meglátjuk. Az AMT mandátumát nemrég meghosszabbították 2013 május 31-ig. Addig szerintem kell mögé típus idehaza is. Na persze lehet úgy logikázni, hogy az uccsó fél éves váltás felkészül, 2013 év elején kimegy, és idehaza már leállhat a típus abban a szent minutumban.

Senki nem mondja meg, és aligha fogja ezt így megmondani.

Meg hát ott van Hende ígérete, hogy 2014-ben eggyel több helikopter lesz, mint 2010-ben...:-)

Zord

Beat it! 2012.09.13. 09:52:45

@zord:
Ha az afganisztáni AMT missziót vesszük alapul, akkor talán elmondhatjuk, a helikopteres pilótáink is most a legképzettebbek az utóbbi évtizedekben. Sokat repülnek (bár külföldön), éles bevetéseken vesznek részt, extrém földrajzi körülmények között. A emberi erőforrás tehát csúcsra jár, miközben a technika döglődik. Ismét egy égbekiáltó pazarlás. Mikor lesz már vége ennek a rossz tendenciának???

Danke sehr für zwei! Tendiert bis 12 sein! 12-őt szeretnénk!!!

1116001 2012.09.14. 11:36:08

Hogyhogy engedték egyszerre repülni mindkettőt?:)

Egyébként most hogy áll a honvédség a helikopterekkel?
Mely típusból mennyi van állományban és ebből mennyi a repképes példány?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2012.09.14. 14:08:30

Érdekes, illetve elgondolkodtató, hogy a fél tucat szállító és két harci helikopternél jelenleg többet üzemeltetni sem tudnánk, mert egyik oldalról drága az üzem és kenőanyag, tehát relatíve ha több gépünk, illetve kevesebb repült órás forgószárnyasaink lennének, akkor is be van az üzemeltetés szorítva, másik, hogy jelenleg itthon hajózónk sincs sokkal több, hiszen az AMT-ben vannak.

Liverbird 2012.09.14. 14:41:09

"Csöppet" szemcsés, meg nem szép, de hát nem egy DSLR-rel készült: lengyel 17-es úton hazafelé, Eger felett. Akkor őt láttam 2-án idejövet is, a bal oldali ajtó alatt lévő fix lépcső nem tűnik túl általánosnak a 17-esek között.

kepfeltoltes.hu/120914/DSCF7402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zord 2012.09.14. 15:23:41

@1116001:

Szerintem a gyakorlatra szépen össze lettek hozva a hadrafoghatóságok, szóval a publikált felvételeken szereplő, levegőben lévő gépek oldalszámainak összegyűjtéséből jó kép alkotható a kérdésről.

Zord

zord 2012.09.14. 15:25:52

@Liverbird:

Akármilyen is a kép, neked van levegőben a lengyel gépről...
Nekem sajna pont úgy jött ki a lépés, hogy sem a lengyelről, sem a maci 24-esekről nincs levegőben fotóm...
Ezzel persze nem akarok panaszkodni, a kedden a bázison töltött ~8 óra az utóbbi idők egyik legjobb lehetősége volt számomra, ezúton is köszönet érte a szolnoki csapatnak!

Zord

Beat it! 2012.09.14. 17:31:54

@Liverbird:
Hiánypótló kép számomra. Az LHSN fotói között láttam félig takart képet róla, a felségjel sem látszott. Most már tudom, hogy lengyel. Érdekesség: kiegészítő páncélzat a kabin oldalán (ez megszokott), valamint a hajtómű oldalán (nem szokványos, eddig csak ezen a gépen láttam).

zord 2012.09.17. 09:59:09

@Open Skies:

Itt korábban felmerült, hogy A-10-esek jöttek volna Kecskemétre. Na, hát részben ezért nem jöttek, mert ez a programjuk is volt a finálé részeként.

De ne féljetek, terveim szerint lesz anyag a RARO12-ről...

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2012.09.17. 12:17:03

Sziasztok!
Jómagam ennyit szűrtem le a gyakorlatból. (nem a technika és szakmai kivitelezés volt a számomra fontos)

iho.hu/hir/logical-decision-logikus-dontesre-varva-120916

zord 2012.09.17. 12:46:31

@Kelepisti:

Nagyon jó kis összefoglaló a gyakorlatról és a helyzetről, grat!

A Mangusta a 129-es Agusta.

Zord

Batkaa 2012.09.21. 11:22:32

@Kelepisti: Végre levették a függesztőket a 17-esről!
Így nyilván jobb a teljesítménye és a fogyasztása is.

Soha nem értettem, hogy miért éri meg inkább védőrácsot tenni rá, hogy nehogy fölakadjanak az ejések ugratáskor, mint levenni a függesztőrendszert...

Bár az még mindig kérdés marad, hogy nem kellene-e inkább valamilyen -akár polgári- típust bérelni az eje kiképzéshez? Mint állandóan a Mi-17-es kevés és drága üzemidejét koptatni.
Hiszen az alapkiképzésre mondjuk egy lengyel An/M-28-as is alkalmas lenne, elég lenne később néhányat ugratni helikopterből, hogy meg legyen az is.

zord 2012.09.21. 11:47:45

@Batkaa:

Csupa jó kérdés.

Na ezeket nem szeretik Magyarországon.

Vajon miért ragaszkodnak az An-2-eshez több légierőben is? Mert bár nem kerül kevésbe az üzeme, azért egy Mi-8/17-eshez képest eltörpül. De valszeg egy L-410-es sem kerül annyiba.
Nekünk ezek sem kellettek, mi mindenkinél mindig okosabbak vagyunk.

Na én azért nem bántom az év eleji Gripen-változtatást, mert legalább megtörte ezt a trendet, ha csak egy területen is. Egy létező vesztes helyzetből kihozta a lehető legjobbat, úgy, hogy nem kellett egy alakulatot sem felszámolni.

Zord
süti beállítások módosítása