Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (72) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Finnek, magyarosítva

2011.12.08. 18:00 | zord | 38 komment

Bár ma reggel hét órától erőfeszítéseket tettem, hogy a Finnországtól kapott Mi-8-asok napokban megkezdett szolnoki repüléseiről legalább egy fotót és némi infót (pontos időpont, személyzet, stb.) szerezzek a szolgálati utat betartva, 11 óra időtartam alatt nem jártam sikerrel. Dacára annak, hogy úgy gondolom: hazai léptékkel jelentős és pozitív eseményről van szó. Azért mégis úgy alakult, hogy kedveskedhetek olvasóimnak egy képpel a magyarosított gépekről, igaz, még a hangárban. És egyúttal mindenkinek gratulálok, aki tett érte, hogy a levegőbe emelkedjenek.

3307 és 3309. Felemelő látvány: a "Minyó" újabb élete  magyar színekben.

Zord

 

Címkék: magyar finn szolnok mi 8 elso repules

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr123448749

johnibyg 2011.12.08. 19:37:52

Hello! Szoktam olvasni az oldalt, és most vettem a bátorságot, hogy írjak is.

Ezekben a finn helikopterekben még mennyi felhasználható repóra és naptári év van? Felszerelésükben mennyiben tértek (és térnek) el a többi magyar géptől? + 2 nem lényeges kérdés: A gépek át lettek-e festve a magyar gépek színeire, vagy maradtak az eredeti "gúnyában"? Meg miért ez az azonosító számuk (07 és 09)?

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.08. 20:06:16

Én spec tudok annak örülni, hogy még az idén elkezdenek repülni.

zord 2011.12.08. 20:15:58

3-4 év, és rengeteg óra (nem tudom), hiszen 2008-ban lettek utoljára nagyjavítva.
Elsősorban a navigációs műszerezettség eltérő.

Nem lettek és nem lesznek átfestve magyar színekre, de ez fölösleges is lenne. A felségjelük és az oldalszámuk az első repülések előtt viszont már át is lett festve, amint az a képen is látható. Nyilvánvaló, hogy a 3307 és 3309-es magyar oldalszámokat a gépek gyártási számaiból (13307 - HS-11, 13309 - HS-13) képezték.

Zord

Hollywood 2011.12.09. 08:57:56

@zord:

Lehet tudni, hogy most mennyi Mi-8 és Mi-17 van elvileg rendszerben és mennyi ebből üzemképes? (az "új" finn gépekkel együtt)

Ugyan ez a kérdésem áll a Mi-24 gépekre is.

Meg még az lenne a kérdésem hogy van e valami újabb információd a UH-1 program állásról?
Ha megjönnek a Huey-k akkor gondolom kettő században szervezik őket, és az a kérdés merült fel benne az Aranysasban olvasott cikk alapján hogy vajon legalább 1-1 század harci (pl.:Mi-24/35) és közepes szállító(Pl.:Mi-17/171 vagy S-92) helikopter század lesz e, marad e a UH-1 mellett. vagy ennyivel kell beérni a szolnoki és magyar helikopteres közösségnek.(csak zárójelben kérdezem hogy lesz e újabb képesség csökkenés vajon)

zord 2011.12.09. 09:24:14

@Hollywood:

Én múltkor Pápán három röpképes 17-es láttam. A két N-t és a 704-est. A többiekről nincs friss infóm.

Ami a beszerzést illeti: a miniszterelnök elkötelezte magát mellette és a finanszírozására, már a 2012-es évtől. Most várás van az ajánlatokra. Nagyon remélem, hogy nem húzódik el a kérdés, mert az idő itt az egyik legfontosabb tényező: több helikopter kell.
Ha Amerika nem jön be, sürgősen Mi-17 és 24 nagyjavításokat kell megrendelni. Kettő Mi-17 modernizációs lehetőség elvileg továbbra is adott a LOM-nál.

Zord

rudai gyerek 2011.12.09. 16:30:46

Az azért szomorú, hogy a Honvédség illetékeseinek együttműködési hajlandósága egy ilyen fontos esemény - mert az tényleg fontos esemény, hogy a Mi-8-asok már most repülhetnek - kapcsán ilyen alacsony...:-(

zord 2011.12.09. 16:54:47

@rudai gyerek:

Volt hajlandóság, de elakadt, eltévedt, félreértették. Ma már nem is hívtak. Remélem, még karácsony előtt szerveznek valami hozzáférést!

Zord

Open Skies 2011.12.09. 18:44:33

@zord: Csak téged nem vagy mást (Sas, HT, bulvár..stb) sem hívtak?

Open Skies 2011.12.09. 18:47:32

Illetve fordítva: csak téged hívtak volna vagy mást is?

rudai gyerek 2011.12.10. 08:12:15

@zord: Én is remélem, hogy pozitív fordulat következik be. A Honvédség imázsának mindenesetre jót tenne szerintem, ha ily módon (is) együttműködne a médiákkal.

zord 2011.12.10. 14:00:31

@Open Skies:

Két dolog van.

Amint a bejegyzésben említettem, a héten megtörtént első felszállásokról készült fotók és rövid infók beszerzését és publikálását céloztam. Ez egyelőre nem jött össze, helyette a fenti képpel tudtam előjönni - ez is valami.

A másik, hogy amikor lehetséges, jó lenne nekünk magunknak (gondolok itt a témával foglalkozókra) fotólehetőséget kapnunk.

Úgy néz ki, sínen van mindkettő, a napokban remélem többel is tudok majd szolgálni. Többet most nem tudok erről írni.

Zord

Open Skies 2011.12.10. 16:49:48

@zord: Értettem. Várjuk a beszámolót.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.10. 20:24:38

Egyébként ez alapján a Mi-8/17/24 csapatból idén kép készült a következő verdákról:
Mi-8: 6206, 6215
Mi-17: 701, 703, 704, 705
Mi-24P 336
Mi-24V 716

Mondjuk azt, ez az alsó limit

mig23 2011.12.10. 20:48:05

@KGyST: Egy pici korrigálás a táblázatodhoz. A 23-as volt a "madaras" gép.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.10. 20:50:39

@mig23:
Thx, beírtam, de aznap a 22-essel repülte a bemutatót, két gép ment át Szentkirályra?

mig23 2011.12.11. 08:08:21

Ja! Hogy te a bütykös hattyúra gondoltál!!!! Az valóban a 22-es volt!

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.11. 11:02:21

@mig23:
Jézus, volt másik madaras gép is? Ezt nem is ismerem, jöhet a sztori.

zord 2011.12.11. 11:53:09

@KGyST:

Bár nagyon lemásztunk a témáról, de hozzátenném: a 23-as madaras az aranymadár festés volt.
A 22-es madaras a Vári bütykös hattyúsa volt.

Magyarán az egyik a festése miatt madaras, a másik pedig a "madárral való ütközése" miatt, ami a Balaton vizébe seggelés volt a valóságban.

Zord

zord 2011.12.11. 19:58:20

@KGyST:

De lehet, hogy egy kicsit gyorsan reagáltam...utánanézek!

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.11. 21:23:52

@zord:
Ráér, nem kell elkapkodni :)

Egyébként nagy istenkáromlás lenne kicsit több, mint 10 évvel az esemény után leírni, mi is történt a bütyköshattyús géppel?

Mert finom utalásokat olvastam itt-ott, de sajna pont nem voltam a Balcsin (ill akkor gondolom, már autóztam hazafelé), és insider sem vagyok.

mig23 2011.12.12. 08:39:56

@zord: Igen, erre gondoltam én is. :)

zord 2011.12.12. 21:37:10

@KGyST: @mig23:

Az biztos, hogy 99-ben Szentkirályon a 23-as harci volt ott.

Zord

zord 2011.12.12. 21:46:03

@zord: 2000-ben meg a 16-os.

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.12. 22:16:07

@zord:
De a móka 2001-ben történt, nem? Ez után lett Vári képviselő, ha jól teszem össze a dolgokat.

toth.tomi 2011.12.12. 23:07:18

@KGyST: Tudtommal 99-ben történt az eset.

FutoBolond 2011.12.14. 08:23:41

volt nekem itt kommentem tegnap az UH-1 beszerzes kapcsan. Elvitte a kiscica?

zord 2011.12.14. 08:57:45

@FutoBolond:

Nem a cica, hanem én. Időnként igyekszem egy helyre rakni a kommenteket egy adott témában.

Megtalálod a tiedet is itt a sorban:

legiero.blog.hu/2011/09/20/kiut_ikerhuey_a_honvedsegnek

Az UH-1N ügyben, mivel nagyon aktuális, különösen igyekszem.

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.12.14. 10:01:00

@zord:
Ez a komment-átrakási technikád elég sajátos, ha nem írod oda értesítésként, hogy hova tetted valaki kommentjét, a büdös életbe nem fogja megtalálni.

Ne feledd, minden megszólalóra jut 10 olyan, aki nem ír be ide, csak mérges lesz rád, mikor eltűnik a kommentje, pedig a szándékod jó, csak nem kommunikálod, ez hosszú távon nem szerencsés.

zord 2011.12.14. 10:04:20

@KGyST:

Majd igyekszem. De tudjátok, hogy ha "eltévedt" komment eltűnik, az csak átment az illetékes bejegyzés alá. Eltévedtet SOHA nem törlök.

Zord

FutoBolond 2011.12.14. 22:51:08

ok, most mar en is tudom :-)
az atmozgatassal egyet ertek, valoban hasznos, de egy "atmozgattam ide" bejegyzes valoban jol jonne

zord 2011.12.16. 13:38:34

@Bandibacsi34:

Egy kis kiegészítés. Ez volt az első alkalom, hogy a miniszternél valaki rákérdezett az UH-1-re, és nem kapott cáfolatot:

legiero.blog.hu/2011/01/19/sar_ot_ev_utan

Ez január 19-én volt, ha jól számolom 11 hónapja.

Zord

Beat it! 2011.12.17. 10:22:04

@zord:
Visszaolvastam, és találtam benne egy érdekes infót: "Tíz milliárdot szánnak a hét meglévő Mi-17-es nagyjavítására, korszerűsítésére..."
Lehet tehát számolni, mennyibe kerülne a jelenlegi flotta feltámasztása. mondjuk 14 db Mi-8/17 nagyjavítása - 20 milliárd, mellé 8-9 db Mi-24 - 12 milliárd. 32-35 milliárdból lehetne 22-24 hadrafogható gépünk. Igaz, a hosszútávú üzemeltetés költsége ebben nincs benne.

zord 2011.12.17. 10:35:57

@Beat it!:

Így van, ez volt a terv az év elején. Aztán kiderült, hogy 26 milliárdos zárolás lesz, aztán kiderült, hogy a LOM Praha jogosításainál gondok vannak, aztán birkózni kellett az orosszal hogy a két finn Minyót is megkapjuk.
Szerintem az, hogy idáig juthatott az UH-1N, ezeknek a tapsztalatoknak is szerepük van: HM büdzséből nem megy, és az orosz technika ipari javításához, alkatrészbeszerzéséhez egyenes út nem vezet, stb. A főnök zsigeri oroszutálatát ehhez hozzáadjuk, és nem lehetett más a végeredmény.
(két magyar gép korszerűsítésére a LOM-nál a csehek megkapták az engedélyt az oroszoktól)

Zord
süti beállítások módosítása