A hazai repülős közösség súlyos megaláztatást volt kénytelen elszenvedni a MiG-29-esek tavaly decemberi elsunnyogott kivonásával, mely egy korszak lezárása volt (lehetett volna...) a Magyar Honvédség történetében. A szerencse és néhány repülőbarát elszánt lelkesedése azonban úgy hozta, hogy a MiG-interregnum mindössze bő fél évig tartott Magyarországon: bár 2010 december 16-án utoljára szállt le a 27-es oldalszámú MiG-29UB Kecskeméten, ma, 2011 július 11-én 12 óra 18 perckor ismét levegőbe emelkedett egy MiG, ezúttal egy 15-ös (igaz, lengyel licenszváltozat), Tökölről. A LégierőBlogger gratulál az egész stábnak!
A magas külső hőmérséklet, az elrendezésből adódó sajátosságok és az alacsony tolóerő/tömeg arány dacára meglepően rövid nekifutás után levegőbe emelkedett a HA-UTI „031”.
Már az első repülés alkalmával, felszállás közben behúzásra került a futómű.
Visszagurulás a történelmi repülést követően.
Pinkóczi József ezredes és Rohács Tamás, a berepülés két hajózója boldogan, megkönnyebbülten és izzadtan szállnak ki a 15-ösből.
Zord