Együttműködési megállapodást írt ma alá a Magyar Repülő Szövetséggel a Honvédelmi Minisztérium. A dokumentumban fölösleges összegeket, létszámokat, repülési órákat keresni, annak a jelentősége abban áll, hogy mintegy két évtizednyi degradálódás után igyekszik helytreállítani a két fél közötti hivatalos kommunikációt, s megjelöli azokat a területeket, melyen érdemes, sőt, a túlélés érdekében kötelező az együttműködés.
Fotó az emlékkönyvbe. A megállapodás aláírói, Fodor Lajos HM közig államtitkár és Kecskemét Tamás MRSZ-elnök a Csőrike 2. előtt, más vendégek társaságában.
Ilyen a légtérkoordináció; a sportrepülőterek oltalmazása az ingatlanfejlesztő karvalytőke és pénzszűkében lévő/korrupt önkormányzatok jelentette fenyegetéssel szemben; a honvédségi inkurrenciában még mindig fellelhető olyan anyagok átadása, melyek hasznosíthatóak a sportrepülésben; távlatokban pedig az utánpótlási háttér szervezett módon történő biztosítása, szemben a mostani eseti, ad hoc, utcáról lasszóval történő emberfogással.
Hajósi András százados NFTC oktató egy Hawk 115 2009-es, madárral történt ütközés utáni megmentéséért év katonája kitüntető címben részesült.
A LégierőBlogger üdvözli a protokollt, de hozzáteszi: a kereteket mihamarabb tartalommal kell megtölteni, mert a repülés ügyének egésze folyamatos hátrálásban van Magyarországon. Politikai képviselete gyenge, főleg az olyan kiterjedt polipokkal szemben, mint a már említett földrablók, illetve az úgynevezett „környezetvédők”. Itt az ideje annak, hogy deklarálva legyen a magyar repülés státusza, melyből senki nem kísérli meg kimozdítani. Ennek a ma aláírt papír legfeljebb az első lépéseként értékelhető.
Az aláírási ceremónia hátteréül szolgáló statikus bemutató egyik szereplője, a 716-os díszmadár búcsúzkodik Koller József ezredes jóvoltából a Körépület előtt.
Zord