Air Power Hírek 4.
2011.01.03. 09:54 | zord | 479 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr462555906
stonefort 2011.03.10. 14:29:24
@zord: Hát a 6000 órás élettartam így gyorsan elfogy.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.03.11. 09:03:48
@stonefort: Nem is 8000? Akkor gáz van. Az F-35C flotta túl későn jön.
zord 2011.03.11. 10:39:12
@molnibalage:
Majd ezeket is újjáépítik, mint az a legacy Hornetekkel történt/történik.
Az viszont biztos, hogy a tengerészet érezhetően többet repül, mint a légierő.
Zord
Majd ezeket is újjáépítik, mint az a legacy Hornetekkel történt/történik.
Az viszont biztos, hogy a tengerészet érezhetően többet repül, mint a légierő.
Zord
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.03.11. 11:22:35
@zord: A legacy Hornet az a felújított A/B gépeket jelenti?
zord 2011.03.11. 11:50:56
ABCD.
Zord
Zord
stonefort 2011.03.11. 22:02:23
Japánban 18 F-2-es elázott.
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.11. 22:33:07
Szasztok!
Nem akarok demagóg lenni, de a Terrorelhárítási Központ 2011 évi büdzséje, amelyet áradásul a KBT megkerülésével költhetnek a kormányfő és a miniszterelnök biztonságának növelésére mai áron 39,631.333 EUR vagy 39,5 millió EUR (1milliárd 800 millióFt)... No ebből szerintem a rendőrség vagy a honvédségünk ha csak a felét kapná, akkor lenne pénz fejlesztésre...
Nem akarok demagóg lenni, de a Terrorelhárítási Központ 2011 évi büdzséje, amelyet áradásul a KBT megkerülésével költhetnek a kormányfő és a miniszterelnök biztonságának növelésére mai áron 39,631.333 EUR vagy 39,5 millió EUR (1milliárd 800 millióFt)... No ebből szerintem a rendőrség vagy a honvédségünk ha csak a felét kapná, akkor lenne pénz fejlesztésre...
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.11. 22:37:45
Bocsánat rosszul írtam:
10,800,000,000.00 HUF = 39,635,662.724 EUR
Ennek egy részéből már jutna repült órákra, üzemanyagra, és még "buta bombákra is..
10,800,000,000.00 HUF = 39,635,662.724 EUR
Ennek egy részéből már jutna repült órákra, üzemanyagra, és még "buta bombákra is..
zulu74 2011.03.12. 09:00:24
Az Orbán-Scmitt királyi testőrségről beszélünk?
Hát, ha az a mániánk, hogy minden magyarért kimegy egy kisebb dandár, és egyesével kimenti őket onnan, ahonnan egyébként maguk is simán kijutnának, nos akkor ez a pénz hamar "elolvad".
Amúgy pedig nekünk is megjár, hogy legyen saját Erforszvan, meg egy SAS-hez kicsit hasonlító alakulat, amit meglóbálhatunk a fejünk felett, ha valaki "báncsa" a magyarokat.
Hát, ha az a mániánk, hogy minden magyarért kimegy egy kisebb dandár, és egyesével kimenti őket onnan, ahonnan egyébként maguk is simán kijutnának, nos akkor ez a pénz hamar "elolvad".
Amúgy pedig nekünk is megjár, hogy legyen saját Erforszvan, meg egy SAS-hez kicsit hasonlító alakulat, amit meglóbálhatunk a fejünk felett, ha valaki "báncsa" a magyarokat.
zord 2011.03.13. 08:23:08
Valóban, maradjunk az Air Power híreknél!
Ami a demagógiát és populista hangvételt illeti, visszanézve a hozzászólásokat elég egyértelmű a látkép. Erre nincs itt szükség.
Ne azzal foglalkozzunk itt, hogy más tárcák, ágazatok miért kapnak mennyit, hanem hogy a Honvédség és azon belül is az air power miért csak annyit amennyit, és azt miért úgy használják fel, ahogy.
A polidili kitűnő helyszín az ettől eltérő ado-kapokra. Itt ne fogyasszuk ezzel az idegeket, memóriát, stb!
Zord
Ami a demagógiát és populista hangvételt illeti, visszanézve a hozzászólásokat elég egyértelmű a látkép. Erre nincs itt szükség.
Ne azzal foglalkozzunk itt, hogy más tárcák, ágazatok miért kapnak mennyit, hanem hogy a Honvédség és azon belül is az air power miért csak annyit amennyit, és azt miért úgy használják fel, ahogy.
A polidili kitűnő helyszín az ettől eltérő ado-kapokra. Itt ne fogyasszuk ezzel az idegeket, memóriát, stb!
Zord
zord 2011.03.13. 10:22:49
@stonefort:
Ázott japán verebek.
alert5.com/wp-content/uploads/2011/03/2G20110312TTT0700230G300000.jpg
alert5.com/wp-content/uploads/2011/03/255960976.jpg
Részvétem a tragédia áldozatainak.
Zord
Ázott japán verebek.
alert5.com/wp-content/uploads/2011/03/2G20110312TTT0700230G300000.jpg
alert5.com/wp-content/uploads/2011/03/255960976.jpg
Részvétem a tragédia áldozatainak.
Zord
zord 2011.03.13. 10:26:12
Hát a 35B egyre biztosabban mozog a csobbanás felé:
www.flightglobal.com/articles/2011/03/10/354189/us-marines-to-split-f-35-purchase-between-stovl-carrier.html
Zord
www.flightglobal.com/articles/2011/03/10/354189/us-marines-to-split-f-35-purchase-between-stovl-carrier.html
Zord
zord 2011.03.13. 19:19:48
@molnibalage:
Hát, hogyha a legfontosabb vevő, mely eddig csak B-t vett volna, azt mondja, hogy C is kell, akkor az nem jó jel. Persze, továbbra is elkötelezettek a B mellett, de akkor is elmozdulás az eddigi állásponttól.
Sajnos úgy érzem, hogy nagyon szűkül a Bravo esélye.
Zord
Hát, hogyha a legfontosabb vevő, mely eddig csak B-t vett volna, azt mondja, hogy C is kell, akkor az nem jó jel. Persze, továbbra is elkötelezettek a B mellett, de akkor is elmozdulás az eddigi állásponttól.
Sajnos úgy érzem, hogy nagyon szűkül a Bravo esélye.
Zord
stonefort 2011.03.13. 21:06:16
@zord: Mennyiségileg lehet, de azért több megrendelőt én biztosra vennék. Olaszok, spanyolok szerintem előbb utóbb tuti a B-vel váltják a Harrier-eket. További lehetséges vevő Ausztrália (!!!) nézzétek meg a most épülő Canberra hordozójukat. Síugró sáncos, aminek csak az F-35B esetén van értelme, noha eddig szó sem esett róla velük kapcsolatban.
zord 2011.03.13. 21:54:06
@stonefort:
Az rendben van, hogy máshol is van STOVL követelmény. De az amerikaiak aligha lesznek tekintettel egy összesen 50-100 gépes igényre, ha ők maguk kiugranak belőle. US Marines nélkül nincs F-35B szerintem.
Zord
Az rendben van, hogy máshol is van STOVL követelmény. De az amerikaiak aligha lesznek tekintettel egy összesen 50-100 gépes igényre, ha ők maguk kiugranak belőle. US Marines nélkül nincs F-35B szerintem.
Zord
2011.03.14. 12:32:37
www.patricksaviation.com/photos/ricardo.ricjam/40014/
Nemcsak eláztak, itt súlyosabb sérülések is történtek az F-2 gépekkel. Jónéhány T-4-es is nagyjavításra szoorul, hacsak nem selejtezik.
Nemcsak eláztak, itt súlyosabb sérülések is történtek az F-2 gépekkel. Jónéhány T-4-es is nagyjavításra szoorul, hacsak nem selejtezik.
2011.03.14. 12:46:07
Az F-35B-vel kapcsolatban megjelent egy érdekes cikk mostanában az Air Forces Monthlyban, Nagy Britannia szempontjából.
Elvileg a B helyett a kifejezetten hajófedélzeti üzemre tervezett C-t rendszeresítenék a legutóbbi politikai döntés után.
A cikk szerint a B mégis sokkal jobb megoldás lenne. Meglepő érv az volt, hogy az ára alacsonyabb lesz, mivel ha a USMC mégis megrendeli a tervezett darabszámot, akkor több készül belőle, mint a C-ből.
A másik érv az volt, hogy a pilóták hajófedélzeti alkalmasságának fenntartása olcsóbb. Egy állandóan STOVL géppel repülőknek nem okoz gondot a hajókra történő leszállás. Ez bebizonyosodott még a Harrier esetében, a repterekről üzemelő RAF pilótáknak alig kellett ehhez plusz képzés.
Ezzel szemben a "hagyományos" C-t repülő személyzet nem folyamatosan hajón üzemel, sokat települnek a szárazföldre. A fél évig, vagy akár több ideig is betonhoz szokott személyzeteket ismét hajófedélzethez alkalmassá tenni plusz kiképzéssel jár. Ez pedig többletköltség. Persze semmi sem egyértelmű, nem szabad leegyszerűsíteni, de így nézve ebben is van logika.
Elvileg a B helyett a kifejezetten hajófedélzeti üzemre tervezett C-t rendszeresítenék a legutóbbi politikai döntés után.
A cikk szerint a B mégis sokkal jobb megoldás lenne. Meglepő érv az volt, hogy az ára alacsonyabb lesz, mivel ha a USMC mégis megrendeli a tervezett darabszámot, akkor több készül belőle, mint a C-ből.
A másik érv az volt, hogy a pilóták hajófedélzeti alkalmasságának fenntartása olcsóbb. Egy állandóan STOVL géppel repülőknek nem okoz gondot a hajókra történő leszállás. Ez bebizonyosodott még a Harrier esetében, a repterekről üzemelő RAF pilótáknak alig kellett ehhez plusz képzés.
Ezzel szemben a "hagyományos" C-t repülő személyzet nem folyamatosan hajón üzemel, sokat települnek a szárazföldre. A fél évig, vagy akár több ideig is betonhoz szokott személyzeteket ismét hajófedélzethez alkalmassá tenni plusz kiképzéssel jár. Ez pedig többletköltség. Persze semmi sem egyértelmű, nem szabad leegyszerűsíteni, de így nézve ebben is van logika.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.03.14. 18:27:02
@Z69: Mennyi C gépet igényel a US Navy? Én úgy tudtam, hogy crika 400-500 gépet. Ehhez képest nem hiszem, hogy a B darabszáma labdába rúg. Eredetoleg is alig 300-at rendeltek volna.
stonefort 2011.03.14. 19:31:17
@molnibalage: Ott van a hárommal feljebb lévő linken.
zord 2011.03.14. 20:30:28
@stonefort:
Úgy legyen! Ahány F-35-össel kapcsolatos változást láttunk azonban a közelmúltban, kíváncsi vagyok, hogy éppen ez megvalósulhat-e ebben a formában.
A Marines F-35C kicsit olyan, mint láb az ajtórésben, vagy egyfajta életbiztosítás, amit akkor köt az ember, amikor már kissé megbölcsül. Ha a bőrnyakúak azt mondják, hogy egy 35C-t vesznek, akkor is óriási elmozdulás az eddigi, tisztán 35B-re alapuló tervekhez képest.
Summa summarum, iszonyatosan viszket már a tenyerem, hogy 35-öst fotózzak. Magam részéről nagyon tetszik ez a masina is. Viszont mostanában, amikor látom az újabb és újabb évszámokat, mindig arra gondolok, hogy hány éves leszek én akkor...
Zord
Úgy legyen! Ahány F-35-össel kapcsolatos változást láttunk azonban a közelmúltban, kíváncsi vagyok, hogy éppen ez megvalósulhat-e ebben a formában.
A Marines F-35C kicsit olyan, mint láb az ajtórésben, vagy egyfajta életbiztosítás, amit akkor köt az ember, amikor már kissé megbölcsül. Ha a bőrnyakúak azt mondják, hogy egy 35C-t vesznek, akkor is óriási elmozdulás az eddigi, tisztán 35B-re alapuló tervekhez képest.
Summa summarum, iszonyatosan viszket már a tenyerem, hogy 35-öst fotózzak. Magam részéről nagyon tetszik ez a masina is. Viszont mostanában, amikor látom az újabb és újabb évszámokat, mindig arra gondolok, hogy hány éves leszek én akkor...
Zord
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.14. 20:43:32
Tavaly még úgy volt, hogy bemutatják a Párizsi repülőkiállításon (nem a mockup-ot, hanem átrepülik az egyik gépet). Szvsz ennek az esélye majdnem egyenlő a 0-val. Elég csak az óceán átrepülésére gondolni..
stonefort 2011.03.14. 22:09:29
@Kelepisti: Kevered a Raptorral. A 35-öst eddig még nem akarták semmilyen nyilvános bemutatón szerepeltetni
stonefort 2011.03.14. 22:10:23
@zord: Engem nem lep meg a dolog, a MARINES-nek eddig is voltak hajó fedélzeti hagyományosan fel és leszálló egységei.
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.14. 23:07:07
Nem keverem. A tavaly előtti LeBourget-n volt, hogy esetleg az F-22 átreptetik a kiállításra.
Én tavaly olvastam, de nem Lockheed-től,
---
Planned DOD air and trade show exhibitions 2010 (subject to change):
BLACK SEA DEFENSE & AEROSPACE EXHIBITION
13/4/2010 - 15/4/2010
USAFE: F-16C
BERLIN AIR SHOW
8/6/2010 - 13/6/2010
USAFE: C-130J-30, F-15E, F-16C
USAF: B-1B, B-52H, C-17A, C-5, CV-22, E-8C, MQ-1/MQ-9
USAR: CH-47F, AH-64D
USN: F/A-18F
CNE: MH-60S
FARNBOROUGH INTERNATIONAL AIRSHOW
19/7/2010 - 25/7/2010
USAFE: C-130J-30, F-15E, F-16C
USAF: B-2A, F-22A, C-17A, CV-22, T-1A, T-6B, MQ-1/MQ-9
USAR: AH-64D
USN: F/A-18F, E-2C
CNE: MH-60S
F-35 European tour is set for 2011 (Le Bourget).
Kele
Én tavaly olvastam, de nem Lockheed-től,
---
Planned DOD air and trade show exhibitions 2010 (subject to change):
BLACK SEA DEFENSE & AEROSPACE EXHIBITION
13/4/2010 - 15/4/2010
USAFE: F-16C
BERLIN AIR SHOW
8/6/2010 - 13/6/2010
USAFE: C-130J-30, F-15E, F-16C
USAF: B-1B, B-52H, C-17A, C-5, CV-22, E-8C, MQ-1/MQ-9
USAR: CH-47F, AH-64D
USN: F/A-18F
CNE: MH-60S
FARNBOROUGH INTERNATIONAL AIRSHOW
19/7/2010 - 25/7/2010
USAFE: C-130J-30, F-15E, F-16C
USAF: B-2A, F-22A, C-17A, CV-22, T-1A, T-6B, MQ-1/MQ-9
USAR: AH-64D
USN: F/A-18F, E-2C
CNE: MH-60S
F-35 European tour is set for 2011 (Le Bourget).
Kele
Open Skies 2011.03.14. 23:21:56
@stonefort: a tengerészgyalogos Hornetek üzemelnek a hordozókról is?
Open Skies 2011.03.14. 23:29:07
@Open Skies: És tényleg.
Open Skies 2011.03.15. 00:01:22
Mi kell ahhoz hogy az F35-össel egy atlanti átrepülést meg lehessen próbálni?
Open Skies 2011.03.15. 00:01:56
@Open Skies: ....illetve biztonágosan végre lehessen hajtani?
zord 2011.03.15. 00:48:49
@Open Skies:
Igen, az együléses századok egy része települ hordozókra a bőrnyakúak részéről. Rendszerint minden CWV-nek (fedélzeti repülőezrednek) tagja egy Marines F-18A+/C század is.
A Marines kétüléses D, azaz VMFA(AW)-xxx századai viszont sosem mennek hordozókra.
Zord
Igen, az együléses századok egy része települ hordozókra a bőrnyakúak részéről. Rendszerint minden CWV-nek (fedélzeti repülőezrednek) tagja egy Marines F-18A+/C század is.
A Marines kétüléses D, azaz VMFA(AW)-xxx századai viszont sosem mennek hordozókra.
Zord
balou84 2011.03.15. 20:52:51
Ez sem lesz kis gyakorlat:
goo.gl/pCFpP
Állítólag a Tiger Meeten is részt vesznek majd előtte az amcsik.
goo.gl/pCFpP
Állítólag a Tiger Meeten is részt vesznek majd előtte az amcsik.
szoltam 2011.03.15. 21:37:47
Nem pont ez a téma, de most jutott eszembe. :)
Több, mint 10 évvel ezelőtt járt nálunk a művházban Vári Gyula (Németh Zolival) és vetített pár felvételt a fairfordi és más bemutatóiról (pl. a világ leggyorsabb legyéről... :) ). Itt láttam egy gyakorló repüléséről készült anyagot, mely az egyik szentkirályszabadjai repnap előtt a helyszínen készült. (Fura, mert sehol máshol nem hallottam róla így ma már kezdem azt hinni, hogy csak képzelem, hogy láttam... :D )
A lényeg, hogy a felvételen a nagy állászögű áthúzás közben leállt az egyik hajtómű (vagy valami hasonló dráma volt) és a 20 fok körüli állaszöget tartva tolt egy "szűk"körből leszállást. A földet érés elképesztő varióval és állásszöggel történt, sérülés nélkül.
Hallottatok erről az eseményről, netalán meg van valakinek ez a felvétel, amit meg is osztana másokkal is...?
Több, mint 10 évvel ezelőtt járt nálunk a művházban Vári Gyula (Németh Zolival) és vetített pár felvételt a fairfordi és más bemutatóiról (pl. a világ leggyorsabb legyéről... :) ). Itt láttam egy gyakorló repüléséről készült anyagot, mely az egyik szentkirályszabadjai repnap előtt a helyszínen készült. (Fura, mert sehol máshol nem hallottam róla így ma már kezdem azt hinni, hogy csak képzelem, hogy láttam... :D )
A lényeg, hogy a felvételen a nagy állászögű áthúzás közben leállt az egyik hajtómű (vagy valami hasonló dráma volt) és a 20 fok körüli állaszöget tartva tolt egy "szűk"körből leszállást. A földet érés elképesztő varióval és állásszöggel történt, sérülés nélkül.
Hallottatok erről az eseményről, netalán meg van valakinek ez a felvétel, amit meg is osztana másokkal is...?
zord 2011.03.15. 22:28:40
@balou84:
NTM honlapján nincsenek fenn az amerikai Hornetek (mi viszont még rajta vagyunk...).
@szoltam:
Nekem valami olyan szentkirályi eset rémlik, hogy elment vezérlése a lehajtható belépőélnek (a hidraulikanyomás karikára hajlított, rugalmas csövön megy a munkahengerhez, ez törött el asszem).
Szentkirály érdekes emlékeket ébreszt...
Zord
NTM honlapján nincsenek fenn az amerikai Hornetek (mi viszont még rajta vagyunk...).
@szoltam:
Nekem valami olyan szentkirályi eset rémlik, hogy elment vezérlése a lehajtható belépőélnek (a hidraulikanyomás karikára hajlított, rugalmas csövön megy a munkahengerhez, ez törött el asszem).
Szentkirály érdekes emlékeket ébreszt...
Zord
toth.tomi 2011.03.15. 23:32:11
@zord: Ja, hallottam én is ilyenről, hogy műrep közben ilyen történt, bár nem tudom, hogy Szentkirályon-e, de akkor nyilván ott lehetett.
zord 2011.03.16. 10:11:53
@stonefort:
Már megint mekkora egy hazugság! A címben a Gripeneket kell kiemelni valami perverz gondolattól vezérelve, aztán a cikkben persze kiderül, hogy nem ez a fő tétel, hanem a laktanyák.
Egyetlen dolog tanulságos, hogy a svéd koronában kötött szerződésnek hála za infláció miatt ma a 2003-as 210 milliárd helyett 340 milliárdon áll a program értéke.
Itt 30 milliárdot ír évente, a HM egy nyilatkozatban az idei "költségeket" 40 milliárdra tette.
Igen. A program és a magyar szuperszónikus képesség médiával is támogatott ostrom alatt áll.
Riadó hazafiak!
Zord
Már megint mekkora egy hazugság! A címben a Gripeneket kell kiemelni valami perverz gondolattól vezérelve, aztán a cikkben persze kiderül, hogy nem ez a fő tétel, hanem a laktanyák.
Egyetlen dolog tanulságos, hogy a svéd koronában kötött szerződésnek hála za infláció miatt ma a 2003-as 210 milliárd helyett 340 milliárdon áll a program értéke.
Itt 30 milliárdot ír évente, a HM egy nyilatkozatban az idei "költségeket" 40 milliárdra tette.
Igen. A program és a magyar szuperszónikus képesség médiával is támogatott ostrom alatt áll.
Riadó hazafiak!
Zord
zord 2011.03.16. 10:44:23
Túl szép volt, hogy igaz legyen. Mégsem lesz IRST az Arany Sasokon:
www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=aerospacedaily&id=news/asd/2011/03/15/04.xml&headline=USAF%20Pulls%20Funding%20For%20F-15%20IRST%20Upgrade
Zord
www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=aerospacedaily&id=news/asd/2011/03/15/04.xml&headline=USAF%20Pulls%20Funding%20For%20F-15%20IRST%20Upgrade
Zord
zord 2011.03.16. 16:30:15
@Flankerr:
Mi itt EF-ekről írtunk, mert abból is lesz innen-onnan egy-egy század nemsokára "ingyen".
A német Phantomoknak van jó APG-65-öse, AMRAAM-ja, de sajnos fenntartás szempontjából egy rémálom. Remélem a horvátok nem lesznek olyan hülyék, hogy beleugorjanak...
Zord
Mi itt EF-ekről írtunk, mert abból is lesz innen-onnan egy-egy század nemsokára "ingyen".
A német Phantomoknak van jó APG-65-öse, AMRAAM-ja, de sajnos fenntartás szempontjából egy rémálom. Remélem a horvátok nem lesznek olyan hülyék, hogy beleugorjanak...
Zord
zord 2011.03.16. 20:44:38
Nem tudom, nézitek-e mostanában a honvedelem.hu-t, egyre inkább a személyi kultusz jeleit mutatja...Gubcsi így, Gubcsi úgy. Érthetetlen reakciói egyszerűen méltatlanok egy olyan honlaphoz, melynek célja a Honvédségről szóló tájékoztatás. És különben is: "Aquila non captat muscas".
Zord
Zord
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.16. 22:32:21
Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Ezért szerepel Gubcsi ennyit.
Érdekes módon a régi honlap sokkal több információt tartalmazott, mint ez az új talán csili vili de egyébként nagyrészt haszontalan website.
Örülök persze, hogy volt a Afganisztánban is nőnap, Pristinban kopjafa, vagy éppen a Sinai félszigeten is történt valami a missziós katonáinkkal, sőt egyetértek, hogy erről is kell írni, mert máshol ezek nem hírek, de biztos, hogy nem is ezek a legfontosabb események...
Érdekes módon a régi honlap sokkal több információt tartalmazott, mint ez az új talán csili vili de egyébként nagyrészt haszontalan website.
Örülök persze, hogy volt a Afganisztánban is nőnap, Pristinban kopjafa, vagy éppen a Sinai félszigeten is történt valami a missziós katonáinkkal, sőt egyetértek, hogy erről is kell írni, mert máshol ezek nem hírek, de biztos, hogy nem is ezek a legfontosabb események...
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.16. 22:38:52
A Gripeneket kiemelni.. Az biztos, hogy ez a 300+ milliárd forint a honvédség nagyobb más irányú fejlesztéseit 10 évre tette lehetetlenítette el.
A nemzetgazdaság büdzséjéhez mérten viszont nem igaz. És most nem a Terrorelhárító Központ 2010 vagy 2011 költségvetésére, vagy éppen a gyalogoshíd a Duna felett stb. gondolok. Minden ország számára a repülőtechnika beszerzése a legdrágább "mulatság". Ezt időnként vállalni kell. Csak lenne aki ezt nyilvánossan is vállalná a Zemberek előtt.
Egyébként ez a cikk megjelenhetett volna a fülkeforradalom előtt is, ugyanolyan mocskos, és pártállástól független szerintem..
A nemzetgazdaság büdzséjéhez mérten viszont nem igaz. És most nem a Terrorelhárító Központ 2010 vagy 2011 költségvetésére, vagy éppen a gyalogoshíd a Duna felett stb. gondolok. Minden ország számára a repülőtechnika beszerzése a legdrágább "mulatság". Ezt időnként vállalni kell. Csak lenne aki ezt nyilvánossan is vállalná a Zemberek előtt.
Egyébként ez a cikk megjelenhetett volna a fülkeforradalom előtt is, ugyanolyan mocskos, és pártállástól független szerintem..
Open Skies 2011.03.16. 23:26:05
@Gerginho93: igen, a németeknek.
zord 2011.03.17. 09:59:55
@Gerginho93: @Open Skies: @molnibalage:
Fentebb ezt már belinkelte valaki. Igen, ha szembe jön valaki az utcán, és azt mondja, hogy nesze, itt van 20 Phantom, akkor az jó ötletnek tűnik.
De komolyan véve tudjátok mivel jár ez? Egy sosemvolt Phantom üzemeltető megkap közel 40 éves sárkányokat, melyekről azért eléggé köztudomású, hogy munkaigényesek...mindig is azok voltak, hát még életük végén? Horvátországnak sajnos a saját 21-esei is gondot okoznak, nem még egy "új", sehova nem vezető típus, mely sokkal több ráfordítást követel minden tekintetben, mint a meglevő gépek.
Hogy ez működjön, a Luftwaffénak nagyon komoly támogatást kellene adnia, a technika mellett EMBERBŐL is, mely mindenhol a legdrágább. Voltaképp a JG-xx valamelyik Staffelje lenne ez Zágrábban vagy Pulán.
Szeretem a Phantomot, nyilván lefotóznám horvát felségjellel, de szerintem ezek az igazi nagy dilettantizmusai/csapdái egy védelmi tervezésnek. 2011-ben már a használt korai 16-os MLU-val is necces ügy lenne rendszerszempontból (a gépek kitűnőek, nem erről van szó), na de Phantomok?
Szerintem Horvátország elcseszte azzal, hogy nem lépett, amikor jól mentek a dolgok...ott is csak ment a halogatás. A nemrégiben felmerült indiai Bison sokkal jobban hangzik, vagy el kell fogadni a "vereséget" és kérni a magyar Gripeneket air policingra Kecskemétről.
Sajnos politikai okok miatt ez utóbbira nincs sok esély egyelőre, mert a háborús hős légierő harci repülőgép-képességének elvesztése még mindig nagy felháborodást váltana ki.
Zord
Fentebb ezt már belinkelte valaki. Igen, ha szembe jön valaki az utcán, és azt mondja, hogy nesze, itt van 20 Phantom, akkor az jó ötletnek tűnik.
De komolyan véve tudjátok mivel jár ez? Egy sosemvolt Phantom üzemeltető megkap közel 40 éves sárkányokat, melyekről azért eléggé köztudomású, hogy munkaigényesek...mindig is azok voltak, hát még életük végén? Horvátországnak sajnos a saját 21-esei is gondot okoznak, nem még egy "új", sehova nem vezető típus, mely sokkal több ráfordítást követel minden tekintetben, mint a meglevő gépek.
Hogy ez működjön, a Luftwaffénak nagyon komoly támogatást kellene adnia, a technika mellett EMBERBŐL is, mely mindenhol a legdrágább. Voltaképp a JG-xx valamelyik Staffelje lenne ez Zágrábban vagy Pulán.
Szeretem a Phantomot, nyilván lefotóznám horvát felségjellel, de szerintem ezek az igazi nagy dilettantizmusai/csapdái egy védelmi tervezésnek. 2011-ben már a használt korai 16-os MLU-val is necces ügy lenne rendszerszempontból (a gépek kitűnőek, nem erről van szó), na de Phantomok?
Szerintem Horvátország elcseszte azzal, hogy nem lépett, amikor jól mentek a dolgok...ott is csak ment a halogatás. A nemrégiben felmerült indiai Bison sokkal jobban hangzik, vagy el kell fogadni a "vereséget" és kérni a magyar Gripeneket air policingra Kecskemétről.
Sajnos politikai okok miatt ez utóbbira nincs sok esély egyelőre, mert a háborús hős légierő harci repülőgép-képességének elvesztése még mindig nagy felháborodást váltana ki.
Zord
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.03.17. 10:07:29
@zord: Nem lehet kérni azt, ami nincs...
zord 2011.03.17. 10:46:47
@molnibalage:
Ez igaz, de az elmúlt hetekben folytatott némi tájékozódás után azt mondom, hogy a horvátoknál és a szlovénoknál sem buzog a fogadókészség az ilyen megoldásra. Sajnos.
Zord
Ez igaz, de az elmúlt hetekben folytatott némi tájékozódás után azt mondom, hogy a horvátoknál és a szlovénoknál sem buzog a fogadókészség az ilyen megoldásra. Sajnos.
Zord
Liverbird 2011.03.17. 23:35:45
www.origo.hu/nagyvilag/20110317-a-nyugati-hatalmak-az-ensz-bt-dontesere-varnak-libia-megtamadasaval.html
Bár még mindig lenne mivel odacsapni, de biztos jól jönnének most a tavaly hazaküldött spangdahlemi 16-osok...
Bár még mindig lenne mivel odacsapni, de biztos jól jönnének most a tavaly hazaküldött spangdahlemi 16-osok...
gaffel 2011.03.18. 07:59:55
@Liverbird:
nagyon kíváncsi vagyok mi lesz. érdekes hogy a franciákat és az angolokat írják mint elsődlegesen beavatkozókat.
én azt gondoltam, hogy csak a jenkik rendelkeznek ilyen pár óra múlva indulunk képességgel.
nagyon kíváncsi vagyok mi lesz. érdekes hogy a franciákat és az angolokat írják mint elsődlegesen beavatkozókat.
én azt gondoltam, hogy csak a jenkik rendelkeznek ilyen pár óra múlva indulunk képességgel.
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.18. 10:06:48
Mindenesetre már lehet tervezni a térképeken, hogy milyen légibázisról, mekkora hatósugárral lehet a légtérzárlatot fenntartani, illetve milyen típusokat lehet bevetni. Szvsz. Brit, francia és Kanadai gépek lesznek a harci erőben, de ezeket több ország tankerei támogatják majd. Elsősorban az USAF gépei.. Gondolom, hogy a US.Navy Prowler, vagy Growler gépei közül néhány elektornikai támogatást/lefogás is fog végezni.. A 6. flotta "deszant"hordozói is lehet, hogy részt vesznek a későbbiekben AV8 gépekkel a támadásban. Ők nincsenek Irakban, Afganisztánban lekötve..
Majd meglátjuk..
Majd meglátjuk..
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.18. 10:27:34
Csatlakoztak a dánok, norvégek, és lengyelek is.
Liverbird 2011.03.18. 10:40:41
Zord meg már tuti száguld a francikhoz, hogy fegyverzettel tökig pakolt Rafale-okat, lengyel 16-osokat, stb fotózzon :)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.03.18. 11:00:01
@Kelepisti: A légtérzár kevés. CAS támogatásra van szüksége a felkelőknek. Ehhez különleges erőket kell odaküldni célmegjelölőnek. Ehhez a felkelőknek ell kell fogadni mentálisan, hogy USA/angol/francia, stb. katona bakancsa lesz földjükön. Ha ez nem tetszik, akkor meg lehet halni mártírként...
zord 2011.03.18. 11:20:32
@zord:
Azért az elég komoly, hogy Gubcsi-reakciókkal teli van a honvédelem.hu, de most, délelőtt 11 után egy szó sincs a líbiai eseményekről...
BRAVÓ!
Zord
Azért az elég komoly, hogy Gubcsi-reakciókkal teli van a honvédelem.hu, de most, délelőtt 11 után egy szó sincs a líbiai eseményekről...
BRAVÓ!
Zord
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.18. 13:53:28
A CAS földi támogatására nyakam rá, hogy már ott van a brit SAS és SBS, és a franciák, hollandok, amerikaiak stb. különleges egységei...
Szerintem az legnagyobb probléma, hogy városi környezetben, hogyan különböztessék meg a felkelőket és a kormánykatonákat, amikor azonos fegyverzettel harcolnak.. (most nem hk oszlopokra gondoltam.. hanem ZSU-23 gépágyuk, egymás lövöldöző AK,RPG stb. gyalogság könnyűfegyverzet..
Szerintem az legnagyobb probléma, hogy városi környezetben, hogyan különböztessék meg a felkelőket és a kormánykatonákat, amikor azonos fegyverzettel harcolnak.. (most nem hk oszlopokra gondoltam.. hanem ZSU-23 gépágyuk, egymás lövöldöző AK,RPG stb. gyalogság könnyűfegyverzet..
Gepida 2011.03.18. 14:12:05
Phantom story: USA 2010-ben már felajánlott 12 db használt F16 block 25-öst, ingyen, de 300 millió dollárba került volna az alkatrészek, kiképzés, repülőterek átalakítása...
Saab ekkor már csak 8 Gripent ajánlott fel 220 milló EUR-ért (persze ellentételezések + két korvett is szóbakerült)
www.jutarnji.hr/stari-f-16-besplatno--tristo-milijuna-dolara-za-obuku-i-dijelove/776092/
Saab ekkor már csak 8 Gripent ajánlott fel 220 milló EUR-ért (persze ellentételezések + két korvett is szóbakerült)
www.jutarnji.hr/stari-f-16-besplatno--tristo-milijuna-dolara-za-obuku-i-dijelove/776092/
zord 2011.03.18. 15:31:31
Hipoxiát szimumáló berendezés barokamra "helyett":
www.af.mil/news/story.asp?id=123247276
(értelemszerűen a nyomáscsökkenést ez nem tudja produkálni)
Zord
www.af.mil/news/story.asp?id=123247276
(értelemszerűen a nyomáscsökkenést ez nem tudja produkálni)
Zord
zord 2011.03.19. 14:22:01
Egy kis Predator-történelem:
www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2011/03/a-history-of-predator-from-the.html
Zord
www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2011/03/a-history-of-predator-from-the.html
Zord
Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2011.03.21. 18:34:08
Ma öt éve érkeztek meg Kecskemétre az első Gripenek.
szoltam 2011.03.21. 20:11:14
@Devil 505:
És ezzel kezdetét vette a dicsőséges 133... izé, hány nap is...? ;) :D
És ezzel kezdetét vette a dicsőséges 133... izé, hány nap is...? ;) :D
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.27. 10:31:46
Így múlik el a világ dicsősége..
Amíg itt Libiára, figyelünk, bár Szíria és Jemen is melegszik, és az AirPower nem is foglalkozott a Japán atomerővel, közben a héten egy újabb típus tűnt el a világ harci repülőgép palettájáról, mivel Leuchaars-ban ünnepélyes keretek között búcsúztatták el a Tornadó F3 vadászgépeket. A brittel légvédelmét ezentúl a Typhoon biztosítja.
Amíg itt Libiára, figyelünk, bár Szíria és Jemen is melegszik, és az AirPower nem is foglalkozott a Japán atomerővel, közben a héten egy újabb típus tűnt el a világ harci repülőgép palettájáról, mivel Leuchaars-ban ünnepélyes keretek között búcsúztatták el a Tornadó F3 vadászgépeket. A brittel légvédelmét ezentúl a Typhoon biztosítja.
Open Skies 2011.03.27. 13:17:26
@Kelepisti: htka.hu/2011/03/23/nyugdijba-vonultak-a-brit-tornado-f3-vadaszok/
2010 szeptemberében még ott voltak Ostravában.
2010 szeptemberében még ott voltak Ostravában.
zord 2011.03.27. 14:44:01
Líbiát a Líbiához. Ide minden mást!
Zord
Zord
Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2011.03.27. 20:59:51
@Kelepisti: Egy apróság, ha már Japánt szóba hoztad. Egy hete írtam egy rövid bejegyzést a blogomra arról, hogy a csehek elküldték a két katonai Airbust Japánba. Legnagyobb meglepetésemre másnap kaptam tőlük egy e-mailt, hogy látták a bejegyzést, lefordították és köszönik, hogy foglalkozom a légierejükkel. Itthon erre még nem volt példa. Mármint a köszönetre ...
Devil
Devil
zord 2011.03.27. 21:06:20
@Devil 505:
Erre mondják, hogy 300 kilométerrel vannak nyugatabbra és ez bizony meg is látszik rajtuk.
Zord
Erre mondják, hogy 300 kilométerrel vannak nyugatabbra és ez bizony meg is látszik rajtuk.
Zord
zord 2011.03.29. 15:09:48
A kiképzésre érkező, pénzhozó szaúdiak nem annyira kelletlen vendégek az USA-ban. Vagy mégis?
english.aljazeera.net/indepth/features/2011/03/2011316131230188238.html#
Zord
english.aljazeera.net/indepth/features/2011/03/2011316131230188238.html#
Zord
zord 2011.03.29. 21:35:53
Újabb tömegpusztító fegyvert fejlesztettek ki az oroszok (pontosabban egy régebbit korszerűsítettek):
www.youtube.com/watch?v=mIO4libFXiM
Zord
www.youtube.com/watch?v=mIO4libFXiM
Zord
su-30mk 2011.03.29. 23:45:11
@Devil 505: Tényleg meglepő lehetett így a nagy magyar valóságban...igazán szép és elegáns gesztus volt a részükről szerintem is. Persze ehhez Te is kellettél:-) Valahogy így kéne a dolgoknak működniük másutt is...
Üdv.
Üdv.
stonefort 2011.03.30. 08:16:06
www.publications.parliament.uk/pa/ld201011/ldhansrd/text/101111w0001.htm
Csak érdekesség. Az angol Parlamentben szakszerű kérdések hangzanak el, amelyekere szakszerű választ adnak POLITIKUSOK. Mikor lesz nálunk hasonló?
Csak érdekesség. Az angol Parlamentben szakszerű kérdések hangzanak el, amelyekere szakszerű választ adnak POLITIKUSOK. Mikor lesz nálunk hasonló?
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.03.30. 08:18:03
Választások után...
(ez vicc volt)
(ez vicc volt)
zord 2011.03.31. 09:48:30
@stonefort:
Én egyetlen egyszer hallottam relatíve szakmai tájékoztatót a magyar parlamentben, amikor Hollósi röviddel a Gripenek érkezése után a program állásáról számolt be. A kérdések ezzel szemben teljesen elárulták a HB-tagok dilettantizmusát.
Zord
Én egyetlen egyszer hallottam relatíve szakmai tájékoztatót a magyar parlamentben, amikor Hollósi röviddel a Gripenek érkezése után a program állásáról számolt be. A kérdések ezzel szemben teljesen elárulták a HB-tagok dilettantizmusát.
Zord
zord 2011.04.01. 19:32:23
Volt egy svájci Cougar-esemény is, március 31-én:
nationalpostnews.files.wordpress.com/2011/03/jeffisgr8t-4115704.jpg?w=940&h=663
Zord
nationalpostnews.files.wordpress.com/2011/03/jeffisgr8t-4115704.jpg?w=940&h=663
Zord
samoth 2011.04.02. 13:40:10
Hát ez borzalmas! A szlovák magyar viszály már a tengerentúlra is átterjedt. David Hlatky-t kitúrta Andrew Toth az F-35-ös programból:))))
samoth 2011.04.02. 13:42:16
Ja, hogy lehagytam a linket? Bocsi:)
www.airforcetimes.com/news/2011/03/military-f-35-training-wing-commander-david-hlatky-fired-033111w/
www.airforcetimes.com/news/2011/03/military-f-35-training-wing-commander-david-hlatky-fired-033111w/
szasa30 2011.04.03. 20:28:15
Helikopter fronton hallani vmit?
Áprilisra ígérétk a 2 finn masinát és csönd van az UH-1 körül is.
Áprilisra ígérétk a 2 finn masinát és csönd van az UH-1 körül is.
samoth 2011.04.05. 14:51:54
Egy törok Phantom pilótanő elvitte a minaret tetejét:)
www.liveleak.com/view?i=569_1301826627
www.liveleak.com/view?i=569_1301826627
stonefort 2011.04.07. 15:15:30
www.youtube.com/watch?v=Pi-vawv4Bg0
Ennél lejjebb már nem lehet.
Ennél lejjebb már nem lehet.
Allesmor Obranna 2011.04.07. 22:39:20
Öt új Jak-130-as került átadásra:
www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=5570246&viewfull=1#post5570246
20 éves a Vityazi.
Az alakalomból kiállítoták az egyébként erősen lekorlátozott masinákat, meg még az egyébként feltűnően jó állapotban levő egyik Szu-27M-et az ötből, melyekkel amúgy nem repülnek.
vitalykuzmin.net/?q=node/352
www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=5570246&viewfull=1#post5570246
20 éves a Vityazi.
Az alakalomból kiállítoták az egyébként erősen lekorlátozott masinákat, meg még az egyébként feltűnően jó állapotban levő egyik Szu-27M-et az ötből, melyekkel amúgy nem repülnek.
vitalykuzmin.net/?q=node/352
stonefort 2011.04.08. 19:51:32
@zord: Azért szerencsére még nem éles a dolog. Nagyon nem hiányzik a programnak egy crash, pedig benne van a pakliban.
su-30mk 2011.04.09. 04:44:14
@Allesmor Obranna: Isteni képei vannak amúgy a Vitalij Kuzminnak, a teljes galériáját "átnyálaztam" a télen - ami nem kevés. Mikor felfedeztem, alig bírtam abbahagyni mivel kész kincsesbánya:-)) És bár több haderőnemet is górcső alá vesz, azért elég nagy részét a katonai repülés teszi ki. Ami a lényeg, hogy nagy felbontásban is elérhetővé teszi a képeit. A linkeltek közt is van nem kevés gyönyörű! Egyébként itt a teljes archívuma akit érdekel:
vitalykuzmin.net/?q=node/188
vitalykuzmin.net/?q=node/188
Az utolsó 100 komment: