Szombat helyett hétfőn Kecskemétre érkezik az ohiói légi nemzeti gárda 178. ezredének 162. százada, hogy nyolc darab Block 30-as F-16-osával közös gyakorlatot folytasson a magyar vadászrepülőkkel, mindenekelőtt A-A feladatkörben. Ugyanez a társulat 2001 augusztusában már Magyarország vendége volt, igaz, akkor Taszárra települtek. Mielőtt belevetnénk magunkat a gyakorlat eseményeinek lehetőleg minél pontosabb tudósításába az elkövetkező napokban-hetekben, felidézzük néhány kép erejéig 2001 nyár végét, amikor még sokan abban a hitben éltünk, hogy F-16-osai lesznek a Magyar Légierőnek...
Kétüléses „rugómezei” (copyright Stonefort) F-16-os a KC-135-ös bal szárnya mellett várakozik az itatásra.
A 162-esek címerállatának vonásai feltűnő hasonlóságot mutatnak a mi pumánkkal.
Tizenhatos valahol a tanker alatt, Délnyugat-Magyarország légterében.
A nemzeti gárdák gépeinek fejlesztése független a légierőétől. Az ohiói gépeknek már 2001-ben Terma ALQ-213-as elektronikai hadviselési menedzsment rendszere volt. A műszerfal bal felső szegletében az eredeti besugárzásjelző panelt helyettesítő színes LCD-s kijelző és nyomógombjai.
Az ALQ-213-as kezelőpanelje a döntött helyzetű bal konzolszekción, jobbra az ACES II ülés biztosítéka.
2001-ben mindössze három gép jött Taszárra Springfieldből. Háttérben a kaposhomoki dombok.
A kaposhomoki temetőből nyílt a legjobb kilátás a bázisra, így az akkor spotterkedőknek sokszor felvezetett oda az útjuk, hogy ellenőrizzék, mi is van a reptéren. Itt a három 16-os és a KC-135-ös látható. Rajtuk kívül még egy Hercules is átkelt az óceánon a 2001 augusztusi Buckeye fedőnevű gyakorlatra.
Zord