Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (72) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Spartan Roman - C-27J a FAR-nál

2010.04.18. 18:00 | zord | 13 komment

Az elmúlt hét regionális híre, hogy hétfőn Bukarest-Otopenire, a 90. szállító repülőbázisra megérkezett a Román Légierő (Fortele Aeriene Romane) első két C-27J Spartan repülőgépe (2701, 2702). Ezzel Lengyelország, Bulgária és Csehország után Románia is belépett azon volt VSZ-tagországok sorába, melyek korszerű könnyű szállítógépet szereztek be, és fájdalmas búcsút intenek az An-26-osnak: "köszönjük, de ez már egy más kor". A térségbeli példák nyomán erőteljesen reméljük, hogy az új kormány Magyarországon is záros határidőn belül nemzeti légiszállítási koncepciót rajzol fel, melynek minden emberi számítás szerint részét kell, hogy képezzék korszerű "könnyű" szállító repülőgépek (C-295, C-27J). 

Géppár-beköszönés Bukarest egén. A típus egész koncepciója a harcászati alkalmazás követelményein nyugszik, és ez meg is látszik rajta.

Gyűrösi Miroszláv barátom, aki a héten a bukaresti BSDA kiállításon dolgozott, ott volt a két román spártai érkezésekor, neki köszönhetem a képeket.

A kerítés fölött az egyik kis Dugó Dani...

Begurulás az állóhelyre, az egyik hajtómű már áll.

A spártai jövevényeket a tábori pópa is megszentelte.

Ha szépnek nem is szép az Alenia Spartanja, funkcionális. Azért az látszik, hogy nagy sebességű gurulásnál lehet, de nem érdemes vele szűken fordulni (lásd: bolgár eset).  

A román gépeken az EW-előbeépítések megtalálhatóak, de egyelőre sem indításjelző, sem besugárzásjelző nincs rajtuk. Reméljük lesz.

Zord

 

Címkék: román otopeni c 27j

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr211930906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Roy- 2010.04.18. 21:58:55

nekünk is kéne az Ancsák helyett.. a személyzetük is így gondolja szerintem :)

Amanitin3 2010.04.19. 07:09:14

monnyuk pont a személyzet nem feltétlenül gondolja így, mert majd feleannyi kell belőlük. Persze lehet kétszer annyi gépet is venni és akkor mindenki jól jár.

k/m 2010.04.19. 09:23:25

Az Ancsa már egy bevált vas. És szép is. Jó kis szovjet csoda, szerintem még sütőolajjal is megy... nem olyan kényes, mint a nyugati papírrepülők. Főleg nem mint ezek a Spartanok, és még csúnyák is. Személy szerint én az Airbus A400M re lennék kíváncsi...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.19. 12:01:31

@k/m: Nem értem, hogy honnan jön ez a " olyan kényes, mint a nyugati papírrepülők" duma.

Miért van az, hogy mindenki feltételezni, hogy az összes orosz technika strapabíró és az összes nyugati meg nem? Számomra ez érthetetlen.

Melyik vadászgép is az, ahol a függőleges vezérsík korróziós problémája a fél flottát halálra ítélték? Ha orosz és strapabíró, akkor méirt nem bírta a csillaghangárt a MiG-29?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.19. 12:07:34

@k/m: Továbbá szerinted a műrepülés a géppel a "pappírrepülő" állítást támasztja alá?

www.youtube.com/watch?v=wd-AWtLhiik

Találsz még szép sok ilyet. Szólj, ha látsz hasonló paramétereket és képességeket egy An-24-től. Szép volt, jó volt, de az Ancsa már a múlt.

stonefort 2010.04.19. 14:32:13

@k/m: Javaslok több szerénységet és tiszteletet a TECHNIKA iránt. Ne minősíts "papírrepülőnek" olyasmit, amit nem ismersz. A vakhit és a városi legendák együtt sokakban téves képzeteket hoznak elő.
Ahogy Molni előttem is mondta, az esetek jó részében nem igaz, hogy az orosz technika strapabíróbb, jobb, stb. mint a nyugati. A szovjet csodákról pedig tudnék Neked mesélni, nem hallomásból, én üzemeltettem ilyeneket.

zord 2010.04.19. 15:20:33

A DC-3/C-47/Li-2 szerintem még az An-24/26-nál is beváltabb gép. Szóval szerintem egyértelmű, hogy nekünk mi kell. Egy jól bevált gép. Nem értem mellesleg, minek ez a sok fejlesztés, amikor annyi bevált gép volt minden kategóriában. Minek ez a sok LCD? Minél több bizgentyű, mutatós műszer, jó nagy ekvipázs, és persze mindenekelőtt ACsSz óra.

Zord

su-30mk 2010.04.19. 18:37:28

Annyit még szubjektíven megjegyeznék, hogy egyáltalán nem csúnya ez a repülőgép! Mondjuk nekem alapfeltevésem, hogy csúnya repülőgép nem is létezik:-D
Kecsóra nem lenne rossz egy C-27J dinamikus (ha jól emlékszem ezidáig nem volt még, csak statikuson), bár az olasz légierőtől egyelőre a Frecce van ugye visszajelezve, de a lehetséges listában még benne van. Remélem a szervezők "erőltetni" fogják, mert túl sokáig már nem lehet halogatni a kp. szállítógéppark cseréjét, amit sok környező ország már meg is tett illetve a folyamat zajlik. Szóval élőben láthatnánk így a Spartan valóban egyedülálló képességeit.
A jó öreg An-26-ot pedig nem bántanám, mert imádom, elismerve, hogy javarészt elszállt felette az idő. Azért örülök, hogy egy ideig még köztünk van:-D

-Roy- 2010.04.19. 22:56:12

Tökmindegy milyen az An-26, ha egyszer 30-35 éves gépek, megérettek a cserére, a c-27J ideális lenne. ENNYI. Molnit meg nem értem miért emlegeti mindenhol, hogy a MiG-29 milyen rossz, mert a 15-20 év szabadban tárolás után korróziós problémáik vannak, megnézném melyik gépnek nem lennének.. a nyugati gépeket nagyrészt klimatizált, illetve fűtött hangárakban tárolják gondos körülmények között ami nagyon helyes. Kíváncsi lennék mi lenne velük a csillaghangárban...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.19. 23:24:54

@-Roy-: Azért emlegettem, mert valaki szerint az orosz technika igényletelen. Ez volt a példa hogy nem. Azt hittem érhető. Mert minden géppel pontosan ez történne valszeg, ha hosszútávon ezt játszanák velük.

stonefort 2010.04.20. 10:15:44

@-Roy-: A szabvány NATO repülőgép fedezékekben nincs fűtés és klíma, nem is kell.

stonefort 2010.04.20. 10:17:45

@-Roy-: A szabadban tárolt MiG-21-eseknél nem, vagy alig voltak korróziós problémák. Anyagtechnológiai szempontból egyes korszerűbb orosz típusok visszalépést jelentettek a régebbiekhez képest, hasonló volt az utasgépeknél is, az IL-18-as kiváló, a Tu-154-es csapnivaló volt ebből a szempontból.

-Roy- 2010.04.21. 21:48:31

Stonefort. Köszönöm a kiegészítést, sajnos én nem ismerem testközelből ezeket a gépeket. Viszont a fő téma, az An-26 cseréje szerintem nem tologatható sokáig.
Molni, így már értem mire gondoltál, nem az számít melyik nemzet gyártott egy gépet, hanem az, hogy milyen anyagokból.
süti beállítások módosítása