Az elmúlt hét regionális híre, hogy hétfőn Bukarest-Otopenire, a 90. szállító repülőbázisra megérkezett a Román Légierő (Fortele Aeriene Romane) első két C-27J Spartan repülőgépe (2701, 2702). Ezzel Lengyelország, Bulgária és Csehország után Románia is belépett azon volt VSZ-tagországok sorába, melyek korszerű könnyű szállítógépet szereztek be, és fájdalmas búcsút intenek az An-26-osnak: "köszönjük, de ez már egy más kor". A térségbeli példák nyomán erőteljesen reméljük, hogy az új kormány Magyarországon is záros határidőn belül nemzeti légiszállítási koncepciót rajzol fel, melynek minden emberi számítás szerint részét kell, hogy képezzék korszerű "könnyű" szállító repülőgépek (C-295, C-27J).
Géppár-beköszönés Bukarest egén. A típus egész koncepciója a harcászati alkalmazás követelményein nyugszik, és ez meg is látszik rajta.
Gyűrösi Miroszláv barátom, aki a héten a bukaresti BSDA kiállításon dolgozott, ott volt a két román spártai érkezésekor, neki köszönhetem a képeket.
A kerítés fölött az egyik kis Dugó Dani...
Begurulás az állóhelyre, az egyik hajtómű már áll.
A spártai jövevényeket a tábori pópa is megszentelte.
Ha szépnek nem is szép az Alenia Spartanja, funkcionális. Azért az látszik, hogy nagy sebességű gurulásnál lehet, de nem érdemes vele szűken fordulni (lásd: bolgár eset).
A román gépeken az EW-előbeépítések megtalálhatóak, de egyelőre sem indításjelző, sem besugárzásjelző nincs rajtuk. Reméljük lesz.
Zord