Oroszország Indiával közösen új harci repülőgépet fejleszt, melynek T-50-es prototípusa ma az Amúr menti Komszomolszkban végezte első repülését Szergej Bogdan berepülőpilótával a kabinjában.
Korai lenne megjósolni, hogy a PAK-FA program gyümölcse mire viszi az elkövetkező év(tized)ekben, az azonban valószínűsíthető, hogy stimuláló hatással lesz a nyugati harci repülőgép és más légierő- és légvédelmi (air power) technológiák fejlesztésére.
Ezeket a közvetlenül/közvetve összefüggő folyamatokat mindenkinek – még az olyan apró szereplőknek is, mint a Magyar Honvédség – figyelemmel kell kísérnie, hogy képes lehessen legalább az asszimetrikus válaszadásra.
A LégierőBlogger mindazonáltal úgy látja: sem az F-22, sem az F-35 sem pedig a PAK-FA nem vési kőbe az alacsony észlelhetőség/manőverezőképesség/elektronikai hadviselés egyedül üdvözítő arányát. Ez a tény a költségtényezőkkel együtt a 4+ generáció hosszú távú fenntarthatóságát, a megbízható platformok folytatódó modernizációját és élettartam-hosszabbítását vetíti előre.
Zord
Az utolsó 100 komment: