Az erdetelieg tervezett 15-e helyett ma ténylegesen átvették a Fegyveres Légtérvédelmi Készültségi Szolgálatot (FLKSz) a MiG-29-es közösségtől a Gripenesek. Amíg fut az orosz típus, 3 hetenként cserélnek: a jelenlegi hivatalos információ szerint a jövő év végéig. Majdan meglássuk, úgy legyen!
1113, Tangó Viking módra: A bázisparancsnok-helyettes, Kilián Nándor ezredes a 40-essel kigurul a 30-as pályára a felszálláshoz.
A kísérő, Asztalos „Sztali” István alezredes, a Pumák főnöke a 36-osban, közvetlenül rotáció előtt.
Sztali airborne, jön a futó befelé. Ezen a képen is jól látszik, hogy az APU be- és kiömlőnyílásainak zárólemezei nyitva vannak. Háttérben a 12-es pálya siklópályaadója, egy UAZ és egy MiG-15-ös.
Egy csapat vad(liba) légtérsértő a reptér felett. A kötelék tartása kifejezetten gondot jelentett.
49 perc eltetével újra a beton felett, az alacsony felhőalap környékén.
Precíz géppárbejövetel és leszállás a 30-ason.
A vezérsík megy át fékező kitérésbe, a féklap már teljesen nyitva: megérkezett a 36-os.
„Ajtó-ablak nyitva”, amivel csak lehet, fékeznek a Gripenek.
A kopottorrú 40-es visszagurul a keszibe leszállás után, háttérben a közelkörzeti radar.
A cseh tapasztalatok dacára egyelőre a törővégre függesztve repül a Sidewinder AIM-9L/I-1 a magyar Gripeneken.
Zord
Kesziátadás után: Zsámboki Tibor alezredes, a Dongók parancsnoka közösségi feladat ellátása közben a kecskemétiek karácsonyi ünnepségén. Köszönjük a szolgálatot!
PS 1: Egy kedves olvasónk a tengelyben jelen volt az első Gripen keszi-fel-, és leszállásnál. Íme egy kép a hidegből:
PS 2: Nemrégiben GSF kolléga küldött képet, melyet 090326-án készített a keszi leszállásáról (köszönöm!):