A tavalyit követve idén is a Honvédség repülő erői ezúttal is Budapest feletti áthúzással vesznek részt a Hősök terére diszlokált és immár koronátlanított tisztavatáson. Mondhatnánk, ebből látszik, hogy milyen gazdag a légierőnk, hogy ilyen díszelgésekre is futja, miközben - immár a felső szinten is elismerten - kevés a repülési ideje. A miniszter úr és tanácsadói tudhatnák, hogy minden egyes ilyen feladattal abból a kicsinke keretből vesznek el, amit az alapfeladat gyakorlására kellene fordítani. Az az erőfeszítés, mely a repnapra, tisztavatási áthúzásra elmegy, szolgálhatta volna a mihamarábbi kesziadás elérését is, ami immár szintén hivatalos cél, nemde? Repülésbiztonsági szempontból is aggályosnak tartom ezt a gyakorlatot (ahogy a Red Bull Air Race Budapest szívében történő megrendezését is).
Ma egy kilenc emeletes épület tetejéről néztem végig az első gyakorlást.
A Mi-24-es kötelék ráfordul a főirányra, az Andrássy útra. Háttérben a Szabadság-szobor és a Citadella.
Az első Ancsa és a két Cápa Alba a város felett. Bal szélen a SOTE Nagyvárad téri tornya, és a Fradi-pálya egyik kandelábere is látható.
A második Ancsa két együléses 29-essel, köztük a speciális festésű 11-essel.
Az első Gripen-raj. Tavalyhoz képest (már a hétvégi repülőnapon látható módon) nem egy ötgépes, hanem két háromgépes kötelék mellett döntöttek. Szerintem helyesen.
A távozó Mi-24-esek a vár, a restaurálás alatt álló Mátyás-templom, és a Halászbástya mögött.
Néhány másodperccel később már a Gellért-hegy mögött repültek.
Zord