Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Augusztus 20. légiparádé gyak.

2008.08.19. 12:06 | zord | 56 komment

A tavalyit követve idén is a Honvédség repülő erői ezúttal is Budapest feletti áthúzással vesznek részt a Hősök terére diszlokált és immár koronátlanított tisztavatáson. Mondhatnánk, ebből látszik, hogy milyen gazdag a légierőnk, hogy ilyen díszelgésekre is futja, miközben - immár a felső szinten is elismerten - kevés a repülési ideje. A miniszter úr és tanácsadói tudhatnák, hogy minden egyes ilyen feladattal abból a kicsinke keretből vesznek el, amit az alapfeladat gyakorlására kellene fordítani. Az az erőfeszítés, mely a repnapra, tisztavatási áthúzásra elmegy, szolgálhatta volna a mihamarábbi kesziadás elérését is, ami immár szintén hivatalos cél, nemde? Repülésbiztonsági szempontból is aggályosnak tartom ezt a gyakorlatot (ahogy a Red Bull Air Race Budapest szívében történő megrendezését is).

Ma egy kilenc emeletes épület tetejéről néztem végig az első gyakorlást.

A Mi-24-es kötelék ráfordul a főirányra, az Andrássy útra. Háttérben a Szabadság-szobor és a Citadella.

Az első Ancsa és a két Cápa Alba a város felett. Bal szélen a SOTE Nagyvárad téri tornya, és a Fradi-pálya egyik kandelábere is látható.

A második Ancsa két együléses 29-essel, köztük a speciális festésű 11-essel.

Az első Gripen-raj. Tavalyhoz képest (már a hétvégi repülőnapon látható módon) nem egy ötgépes, hanem két háromgépes kötelék mellett döntöttek. Szerintem helyesen.

A távozó Mi-24-esek a vár, a restaurálás alatt álló Mátyás-templom, és a Halászbástya mögött.

Néhány másodperccel később már a Gellért-hegy mögött repültek.

Zord

 

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr62622863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.08.19. 13:39:58

Azért furcsa érzés Bp. belvárosa felett harci gépeket látni...

block50 2008.08.19. 14:15:43

Nekem jobban bejött a tavalyi 5 gépes Gripen kötelék. Akkor a repnap szombati napján nagyon ütős volt a nagysebességű áthúzásuk.

Collingwood 2008.08.19. 14:20:57

Egyetertek, hogy ennel esszerubb modja is lenne a repulesi ido felhasznalasanak, de en biztosan kimegyek holnap. Ma sajnos nem ertem ra delelott...

Mar alig varom, hogy lassam, ahogy a Hindek elduborognek a fejem felett.

Tindalos 2008.08.19. 15:10:06

Mi igaz abból hogy le mondtunk az ALCA-król?? :O

Tacsk0 2008.08.19. 16:05:25

Ot perce fejezodott be a Breitling kotelek (6 x L-39) gyakorlasa, paholybol neztem egy Var fele nezo Hegyalja uti epulet tetejerol.

Nem tudom ki engedelyezte a programjukat, de en holnap nem mennek a budai belso keruletek kozelebe, meg tankban sem, nemhogy fedetlen fejjel! Szuk kotelekbe rendezodve, komoly tulterhelessel murepulnek surun lakott teruletek felett, Duna felol a hazak fele kezdtek a zuhanast, zuhanospiralt, szemberepulesbol kesben kivalast, stb.

Veszelyesen alacsonyan vettek fel nemelyiket, kb. 80-90 meter terep (hazteto) felett, amelyik pont szembe jott kicsit olyan volt a helyzetvillogoival, mintha haboru lenne es engem alacsonytamadna, geppuskazna.

Ebbol bakker emberhalal lesz, egy-ket haz alacsonyabb lehet a musor vegere. Ugy latszik romai modra veres cirkusz kell a nepnek. Osszeakad ket szarnyveg es kesz a baj. Tavaly meg a sokkal profibb Blue Angels-nek is sikerult lakohazra zuhannia.

Reggel nyilatkozott a katasztrofavedelem szovivoje, hogy az idei repuloesemeny kiemelt kockazatu...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.08.19. 17:03:25

Mármint műrepültek a város felett? Ezt azért nem hiszem el. Ennyire hülyék a pilóták sem lehetnek.

zord 2008.08.19. 17:44:54

Még rémlik, hogy annak idején tanultuk a szabályzatban, hogy "települések és szabadban tartózkodó nagyobb embercsoportok felett és mellett x magasságban és y oldaltávolságra (nem emlékszem hogy mennyi) lehet repülni". Ez a cirkusz sajnos ezzel az általános elvvel homlokegyenesen ellentétes. Azon talán lehet vitatkozni, hogy egy lapos, katolikus fordulókkal megtüzdelt áthúzás mehet-e, de műrepülés szerintem sok...még egy Extrában is rengeteg mozgási energia van, míg megáll, hát még egy Albában...
Nem tudja mellesleg valaki, hogy a Red Bull hazai fellépése közben nettó merre mozdul el pénz?

Bobby Baccala 2008.08.19. 18:04:10

hát én a batthyány térnél lakom, mondhatni páholyból néztem az eseményeket...tényleg meglehetősen alacsonyan nyomták a breitlingesek.
mondjuk holnap amikor fullon lesz a rakpart, ha odaverné magát vmelyik, elég csúnya világ lenne.

úgy tudom hogy a vezérgép pilótáját kivéve, a többi a francia légierőtől leszerelt pilóta, azért talán nem amatőrök.

végignéztem az air race időmérőt is...hát szerintem ez a sorozat is addig lesz amíg nem történik tragédia.
fél kubai nyolcasban 11,7G volt a legmagasabb érték!
amúgy szép és jó :)

zord

holnap honnan nézed a légiparádét. úgy látom lesznek holnap itt páran a kommentelők közül, lehetne egy mini találkozó. vagy sűrű lesz a programod?

Bobby Baccala 2008.08.19. 18:09:23

ja és egy B-25ös és egy F4 Corsair is volt, kötelékeztek, meg csináltak pár áthúzást is, nagyon szépen felújított gépek.

utánuk egy Bo-105 műrepült...hát az elég extrém volt.

ui.:

hovatűntdémonhill és amagyarfiúklányokpéldaképének a hülyeségeit is sikerült végig hallgatnom...komolyan nem tudom melyik jelentett nagyobb veszélyt a plepsre, ők vagy a repülők :)

zord 2008.08.19. 18:26:06

Sajnos ügyeletes vagyok holnap, szóval nem tudok kinnt lenni. De nektek jó szórakozást!

Tacsk0 2008.08.19. 18:38:59

Tulajdonképpen már történt baleset az Air Race keretében, valami kínai kilenclyukú híd alatt akartak egyszerre átrepülni. Az egyiknek a futója beleért a vízbe és lerántotta a gépet, amit totál lett, de a pilóta megúszta - asszem 2-3 éve volt.

Az, hogy a Breitling L-39-eseit obsitos francia pilóták vezetik, engem nem nyugtat meg, mert a neten olyan videók vannak az afrikai Mirage F1 stiklikről, ami kétségbe vonja az ottani pályaalkalmassági pszichológiai szűrés alaposságát!

Tacsk0 2008.08.19. 18:48:40

> fél kubai nyolcasban 11,7G volt a legmagasabb érték!

Collingwood 2008.08.19. 18:56:47

A Breitling Jet Team tavaly is durva produkciot mutatott be. A Halaszbastyarol neztem a musort, velem szemben kotelekeztek szepen osszerakott szarnyvegekkel. Ha jol tudom van koztuk egykori PAF pilota is.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.08.19. 19:09:10

Üdv,
Én azt csodálom, de ezt senki nem vetette fel idáig, hogy ha ebbe a szarba ennyi pénzt belenyomnak, akkor hogy a sz*rba nem tudják ez egy k*rva ingyens webszájtra kitenni, mert ha én tudom, hogy ma gyakorolnak a Gripenek, tuti, hogy fél órával előbb kinn vagyok a Cicacellán, és fotózom őket. Baze sikerül a leglátványosabb programjaikat frankón eltitkolniuk. Grat. Én spec még most sem tudom, hogy mikor lesz a tisztavatás.

A Breitlingesek tényleg életveszélyesek, engem kicsit meglepett, hogy a Duna felett szemrebbenés nélkül csinálnak szemberepülést is.

Bobby Baccala 2008.08.19. 21:12:31

TacskO

11,7G írtak ki a kivetítőre..aztán hogy az annyi volt vagy sem megmondom őszintén szemre nem tudtam megállapítani :) de a 10G sem ment ritkaságszámba.

belső kamerás képeken látszott hogy pár gépben hagyományos műszerek helyett már ott virítottak az lcd-k. azt hittem hogy az ilyen sportrepülőket nem bonyolítják annyira túl.

Adrián 2008.08.19. 22:34:51

mikor kezdödik holnap a légiparádé??

zulu74 2008.08.20. 07:39:37

Ennyi vészmadarat egy helyen, háát komolyan:)
Ti kitiltanátok mindent és mindenkit a repüléssel kapcsolatos eseménykről, hogy csak ti láthassátok?
Repülőnap ne legyen, mert apasztja az órakeretet, és különben is minek. A város felett ne legyen semmi, mert veszélyes. És úgy általában is ne csináljanak semmit, mert amúgy is elkqrják.
Ez szép, mondhatom.
Szerintem tilitsuk ki a polgári repülőket it Bp. fölül Európában egyedüliként, hátha ránk esik egy, és az mégiscsak skandallum lenne, mármint a kormányra nézve ugye.
Ne tudom minek ez a parázás. Ha egy bemutató biztonságos, akkor a qtyát sem érdekli, mert nem látványos, ha viszont látványos, akkor nem biztonságos. Abban semmi érdekes nincs, hogy a Duna felett 6000 méterrel full gázon áthúznak párhuzamosan a folyó felett.
Érdekes a Franciák annyira megbíztak a vendég pilótákban is, hogy beengedték őket egészen Champs Elysee fölé, sőt egészen az Eiffel torony fölé.
Nem kezdtek el jajveszékelni, hogy "JAJJISTENEEEM mosmilesz", ha becsapódik a toronyba, és megsemmisül Franica ország jelképe.
Ha figyeltétek, akkor a légierő gépei nagyon "lájtosan" nyomták. Az nem okozhat gondot azért egy ilyen állománynak, hogy repüljön egy köteléket, egy útvonalat. Azért lehet sírni,hátha meghallja valaki, de az erős túlzás, hogy ez veszélyes lenne a pestiekre nézve, amikor naponta 3-400 gép szál le-fel a fejük felett.

A Red-Bull versenyről meg csak annyit, hogy tavaly London közepén nyomták, az óriás kerék mögött.
Szerintetek Londonban hányan élnek? Ha annyira veszélyes lett volna, akkor az angol hatóságok megengedik?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.08.20. 08:39:54

"hogy ez veszélyes lenne a pestiekre nézve, amikor naponta 3-400 gép szál le-fel a fejük felett."

Csak nem 6 gépes zárt kötelékben és nem tíz méteren és híd alatt repkedve...

zord 2008.08.20. 10:17:27

Zulu,

Szerintem itt senki sem vészmadárkodik. Egyszerűen, hálistennek vannak itt olyan emberek, akik nem hajlandóak a repülésbiztonságot aszerint mérni, hogy mi populáris, vagy mi nem. És bizony egy-két emberen kívül nem azért mondják ezt, mert van hozzáférésük (ami december óta, ha olvastad a bejegyzéseimet, már az újságíróknak sincs idehaza).
Néhány hozzászólással korábban leírtam, hogy ezek a rendezvények az általános repülésbiztonsági alapelvekkel, - miszerint a mozgó vasakat és a lakossági központokat/sok embert igyekszünk elkülöníteni - ellentétesek. Az, hogy a ferihegyi megközelítési/indulási eljárások merre vezetnek, azt meg nagyon nem kéne összehasonlítani kritikánk tárgyával, mert enyhén szólva sem egy kategória.
De ne érts félre, respektáljuk a véleményedet, hogy neked nagyon tetszik. Nekünk is tetszik, csak látjuk és látni akarjuk az érem másik oldalát. Ramstein, Lvov, vagy akár Őcsény (pedig az csak modell volt). Sajnos volt módom pár esemény nem közismert fotóit végignézni, és én nem tudom nem figyelembe venni azt az összeférhetetlenséget, ami az emberi test sebezhetősége és egy ilyen vas mozgási energiája, és a benne található benzin, keró égéshője között fennáll. Agyvelő a fűben, repülőbakancs, benne lábfejjel, egy fekete kupac, ami egyszer egy hajózó, egy édesapa volt. És akkor nyissuk ki Pandora szelencéjét, és egy ilyen esemény brutalitását vágjuk be egy lelkes civil közönség soraiba. A repülésbiztonság sokak buliját elrontja, ezt elismerem, de cserében inkább lemondok a tragikus sokkról.

Zord

Greg36 2008.08.20. 10:43:59

Jelentem, most repült el a kötelék Százhalombatta (pontosabban az utcánk) felett, két Grippen csoport :)

bromden 2008.08.20. 12:14:17

A szó legszorosabb és legpejoratívabb értelmében:INGYENCIRKUSZ

Andris 2008.08.20. 12:18:02

engem is az érdekelne mikor fog ma kezdődni a légiparádé

Greg36 2008.08.20. 13:54:23

Andris? Melyik?
A légierő már 11-kor megtartotta az átrepülést, a Hősök tere felett, az italosok és órások meg kb. 3-kor kezdenek a Duna felett.
A B-25 itt keringett nemrég a Duna felett Tököl-Szhalombatta térségében, van hangulata. :)

mapex 2008.08.20. 13:58:46

Én Kecskemétről néztem a felszállást, a köteléket kísérte egy tartalék Alba egy MiG és egy Gripen. Ők később vissza is tértek és leszálltak.
Az áthúzás egyébként szép volt, még a Tv-ből is.

Greg36 2008.08.20. 15:06:08

Szhbatta felől most indult északnak a Corsair és a Mitchell, nagyon szépen 'elfogta' a bombázót, tehát mindjárt a Lánchídnál lesznek.

tothtomi 2008.08.20. 17:51:39

A festett MiG-29 benne volt a kötelékben, vagy tartalék volt?

Devil 505 2008.08.20. 18:28:24

Benne volt, jobb kísérőként.

zord 2008.08.20. 19:24:00

Maga a tábornok úr ült az egyik 29-esben!!!!!!

Tacsk0 2008.08.20. 23:17:39

A Breitling kötelék "éles" bemutatója 9x távcső + 7-8 km szemszögből megítélve lényegesen "katolikusabbra" sikerült a keddi gyakorlásnál: jóval magasabban és kevésbé agresszíven hajtották végre a manővereket. Ettől függetlenül szerintem NEM a város felett kell hatos kötelékben orsózni.

molnibalage 2008.08.21. 00:08:44

"Ettől függetlenül szerintem NEM a város felett kell hatos kötelékben orsózni."

Egyetértek. A légiközlekedés baleseti statisztikája azért olyan jó, mert létezett (létezik?) a meszállottan biztonságra való törekvés. Ez minden csak nem az...

Őszintén szólva kecsón is voltak olyan rephelyezetek, hogy ütközés esetén lazán a mi fejünkra hullott volna a cucc...

Deus Ex 2008.08.21. 07:42:49

Emlékeim szerint az átkosban is volt valamiféle áthúzás harci gépekkel valamelyik állami ünnepen, egész addig, amíg egyik év főpróbáján a kötelék tartalékaként a főváros határánál visszaforduló MiG-23-asról rejtett anyaghiba miatt le nem szakadt az egyik vízszintes vezérsík, a gép lezuhanását vonva maga után.
Részint nem kellene elfelejteni a majdnem-katasztrófa tanulságait, másrészről valóban nem kellene baromságokkal tölteni az időt.

GSF 2008.08.21. 08:26:28

Odakinn csodáltam meg a köteléket. 2x áthútak a beton felett és galoppoltak fel a fővárosba. Szépen mutattak a tartalék gépekkel, így az Ancsát 3 29 kísérte és az egyik griff formáció is 4-es volt. 10:45-kor ért vissza a pont fölé a 3 tartalék gép, de csak eztán jött a java!

a Griff 4x, míg a 26-os UTI Fulcrum 5x(!) nyomott továbbmenetelt, amihez hasonlót már nagyon rég láttam. Számításba véve, hogy 10 órakor emelték el őket, ez legalább repidőben sem elhanyagolható (29-es hajózókra gondolok, akik átlag felszállásból 30 percet vannak fenn, ha feljutnak).

Aztán szépen sorban bejöttek a kötelékek, kiválások, típusonként párban újra bejövetel, szép griff kiválások és a leszálllások.

Az indítóban láttam még egy Tornádot,meg a beton ÉNY-i csücskében egy Herki függőlegest, talán alkatrészt hozott.

Azt mondanom sem kell, hogy a kerítéstől elkültek. Csodálatosan kivárták, míg az első Alba bejött, így nem láthattam őket. Közölték - amúgy udvarias formában - hogy bár kerítésen kinn vagyunk, attól a leszállófények katonai területenek minősülnek. Ez Magyarország, ahol hétre-hétre változik meddig terjed a bázis területe: tessenek táblázni, új keítést húzni és végre eldönteni mit szabad és mit nem. Volt idő hogy a kerítésnél lehetett spotterkedni, máskor még a földútról is elküldenek és rendőrrel fenyegetőznek... Utóbbi időben ez tényleg ad hoc jelleggel változik. Persze miért épp ebben kéne valamiféle logikát találni...

tothtomi 2008.08.21. 09:46:56

GSF, akkor te láttad a 26 UB utolsó repülését.

zulu74 2008.08.21. 10:32:51

Az a baj, hogy ahol "látvány" van, ott veszély is van. Ld. Forma1. Amikor a célegyenesben, a tribün előtt dobott egy hátra szaltót az egyik autó anno, és pörögve repült, az elég meredek volt. Ennek ellenére a ezrek mennek ki és teszik ki kockázatnak magukat minden évben.
A légi bemutatók is akkor látványosak, ha "hajmeresztő" dolgokat csinálnak a pilóták. Kellemes ide-oda röpködésre senki sem kíváncsi. Az amerikaiak " a biztonság mindenek előtt " szemlélettel összeállított programjai alatt a közönség elmegy pisilni, sorban áll a konyhasátornál stb. A "zúzós" programok miatt jönnek ki. Leszarják a veszélyt.

A budapesti bemutató rendben lezajlott. A ferihegyi érvemre nem mondtatok semmit, pedig, amikor szinte "függeszkedik" egy-egy utasszállító a leszállás előtt a város felett, az is elég frászos szerintem.
Vagy amikor a rendőrhelikopterek, közvetítő helikopterek keresztül-kasul repülik az Andrássy utat fényes nappal a tömeg feje felett. Pedig egy helikopternél ha baleset történik, nem lehet "kivitorlázni", ott esik le ahol van, és metsz szét mindent a rotor amit elér.
Szóval a repülés biztonságot nem itt és nem ilyenkor kell szigorúan betartani. Azt kell mondani, hogy aki "fosik", az menjen el a Balcsira addig és akkor nem lesz áldozat, akit meg érdekel, a saját felelősségére megy ki.
Lehet hogy megint túl liberális, és egyben populista vagyok, de szerintem kellenek ilyen események (ezt már mondtam, tudom). És mindenki vigyázzon a saját bőrére ahogy tud.
Az ominózus augusztusi tüzijátékot is a szerencsétlen "felelősök" nyakába varták pedig, mindenkinek lehetett volna annyi esze, hogy ha elkezd viharos szél fújni, akkor hazamegy. Egyénenként volt felelős mindenki aki ott volt, 1,5 millió ember akkor sem tűnik el egyszerre a helyszínről ha hirtelen baj van. Még akkor sem, ha személyesen a Sólyom kérné meg őket, hogy menjenek már el haza.

GSF 2008.08.21. 10:43:26

Tomi:

Ez most komoly?

Nem mondod, hogy ezzel többet nem lesz fenn a 26-os???!!!

A 27-est rakják össze belőle?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.08.21. 11:34:32

"Ennek ellenére a ezrek mennek ki és teszik ki kockázatnak magukat minden évben."

Igen ők ezt vállalják? És Bp. lakossága az szerinted "kimegy" egy ilyen repülésre. Nem, ők ott vannak alatta akár akarják akár nem. Eh...


"Az amerikaiak " a biztonság mindenek előtt " szemlélettel összeállított programjai alatt a közönség elmegy pisilni, sorban áll a konyhasátornál stb. A "zúzós" programok miatt jönnek ki. Leszarják a veszélyt."

Akkor te nem láttad a kecsói 2003-as F-15 repülést? Erőlködés nélkül simán lemosott mident...


"És mindenki vigyázzon a saját bőrére ahogy tud."

Egy zuhanó Alba ellen mit tehetek????

zulu74 2008.08.21. 12:02:01

Jajj ne máár! Most komolyan!
Szerinted van ennek valami reális esélye? Elhiszem, hogy minden szinten megy a sírás-rívás, hogy ilyen szar, meg olyan szar a légierő, de ettől függetlenül a világon mindenütt rendeznek emlékrepüléseket, bemutatókat városok felett, sőt őrjáratoznak is, hogy a lakosság lássa, mire füstölik el a milliárdnyi adóját, és nyugodjon meg: vigyáznak rá. A pilóták és a technika képességeit bemutatni hivatott repülőnapokon kívül kellenek az ilyen események is, ahol az általatok "plebs" nek degradált adófizető is láthat valamit ebből.
A jajveszékelés mindig akkor hangosodik fel a biztonságért, amikor valami jól sikerül. Amikor Vári bemutatója díjat nyert, akkor itthon rögvest rázendített a kórus, hogy drága árat fizettünk érte. Ha nem nyert akkor ment a fitymálás, hogy még egy nyamvadt bemutatóra sem futja.
Egyébként pedig igenis mutatósabb az emberek számára egy ilyen tisztavatás, mint amikor a 3. köztársaság tisztjei felesküsznek a kettővel ezelőtti királyság koronájára.

A lakosság kint nyomorgott a Duna parton, már amennyire a közvetítésből láttam, szóval még inkább kimentek a "fedezékből", hogy jobban lássák.
Amúgy meg gondolom, hogy volt forgatókönyv arra is, ha valamelyik vasat el kellene dobni.

Párizsban, Londonban miért nem paráznak? Kicsit 5X több ember van "életveszélyben" ilyenkor.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.08.21. 12:42:34

"A jajveszékelés mindig akkor hangosodik fel a biztonságért, amikor valami jól sikerül. Amikor Vári bemutatója díjat nyert, akkor itthon rögvest rázendített a kórus, hogy drága árat fizettünk érte. Ha nem nyert akkor ment a fitymálás, hogy még egy nyamvadt bemutatóra sem futja."

1. Marhára leszartam mindig is, hogy Vári (vagy bárki más) mit nyert, mert az civilek által odaítélt SEMMIT sem jelentő díj. A legjobb vadászrepülője a világnak az nem ott parádézott, hanem éppen harfeladatot gyakorolt.

2. Kedves Gulya szétrepült 2 MiG-et a nagy semmiért. Fasza...


Az F-15 orr leszakadása és szétesése és a régi MiG-23 is teljesen váratlan volt. Rossz elképzelni, hogy város felett mi lett volna a vége. Ráadásul a Gripenben kevés tapasztalat van, lehetnek benne még rejetett hibák.

zord 2008.08.21. 13:12:26

Zulu,

Tudod az a baj, hogy te hívő vagy. Felállítottál egy képet, és azelőtt áldozol. Ne érts félre, a te dolgod. Azt sajnálom csak, hogy szakmai érveket nem tudsz felhozni, ami olvasottságod hiányára utal. Olvass többet, kicsit mélyebben, és meglátod, idővel körvonalazódnak majd előtted a dolgok a repülés természetéről és arról, hogy milyen magatartással összeférhetetlen.
Ja és még egy a katonai parádékról: azért megnézném, hogy Párizs és London fölött hány órás hajózók húznak át, pl. Ettől függetlenül azt is úgy tartom fölöslegesnek, ahogy van!

Zord

zulu74 2008.08.21. 13:38:55

Zord!
Nincsenek szakmai érveim, mert nem vagyok repülési szakember. Egyszerű halandóként azt írom le, amit ésszerűnek gondolok. Ez nem feltétlenül egyezik azzal, amit a szakma gondol. Azért írtam le a véleményemet a repülő bemutatókról, meg az ilyen légiparádékról.

zord 2008.08.21. 17:10:58

Semmi gond, remélem nem bántottalak meg! Szívesen látjuk itt a véleményedet továbbra is! Azt hiszem már írtam itt korábban, hogy a "civil" vélemények segítenek visszahúzni a repülősöket a politikai-társadalmi-pénzügyi realitások talajára.

Zord

tothtomi 2008.08.21. 20:55:03

GSF, azt mondták, hogy a 26-oson reped a függőleges vezésrsík, úgyhogy nyugdíjazzák, és a 27-es lesz kész kb. 3 hét múlva.

Egyébként a repülőnapon voltam a Jurassic Park mellett, és úgy láttam, hogy a 24-es eltűnt onnan, remélem abból is lesz vmi :)

zulu74 2008.08.22. 09:05:48

Nem bántottál meg. Nagyszerű ez a blog arra, hogy végre valós információkat szerezzünk a légierő viselt(es) dolgairól, de így van, ahogy írod, Nektek is érdemes figyelni arra, hogy a valódi "fenntartók", az adófizetők mit gondolnak erről.

Sajnos ezt sem lehet pusztán szakmai alapon üzemeltetni. Figyelni kell a "PR" re is. Nem akarok politizálni, de a szocik legnagyobb hibájának pont azt tartom, hogy elhiszik, hogy csak a PR számít és szinte csak ebbe az irányban mozognak, hogy "mutasson" amit csinálnak (vagy éppenséggel nem csinálnak).
Viszont nem szabad abba a hibába sem esni, hogy a "civilek" nek semmi köze hozzá, mert ez nemzetbiztonsági ügy.

Még azt a kevés képességet is ami megmaradt, meg kell néha villantani, de a folytonos "díszelgés" legalább olyan visszatetsző lehet.

Persze az is igaz, hogy számotokra az ilyen események rejtenek egy plusz veszélyt is: nevezetesen, hogy amikor dagad a népek keble a honbüszkeségtől, fényes légierőnk demonstrációja alatt, szépen csendben elalszik minden lelkiismeret odafönn és elterelődik a figyelem arról, hogy egyik gépből javítjuk a másikat, és a Bochkor többet repül egy évben, mint egy drága pénzen kiképzett aktív MiG-29 pilóta.

zulu74 2008.08.22. 09:18:53

Egyébként is csábító onnan elvenni, ahol nem nyilvánvaló és azonnali a hiány. Ezek a képességek, eszközök nem hiányoznak. Bemutatni meg még van mit, szóval a népek úccse látják mi folyik a cirkusz sátoron kívül.
A baj csak az, hogy ezeket az eszközöket, amiket széthordanak, elherdálnak, tönkre tesznek, szintén majd nekem, jobb esetben a gyerekeimnek kell visszapótolni ha biztonságban akarják álomra hajtani a fejüket.

A blognak nagy szerepe van abban, hogy feltárja ezeket a folyamatokat, és amíg nem olvastam el amiket ide irkálnak fogalmam sem volt arról, hogy milyen katasztrófális helyzetben van a légierő. A sok szép színes repülős újságból ezek miért nem derülnek ki soha? A híradósokat miért nem érdekli ez az egész?
Valóban nem kell a "sebezhetőségünket" reklámozni, de ha nem tudja meg senki, akkor nem is lesz egyhamar elmozdulás az ügyekben.

Bobby Baccala 2008.08.22. 13:50:42

volt egy érdekes elszólása a bochkornak.
felvilágosította népet, hogy azért imádnak a breitlingesek itt repülni, mert a világon egyedülálló módon itt engedélyezik, hogy a város szívében tartsák meg a bemutatót. :)
még azt is elmondta, hogy máshol általában repülőterek felett, biztonságos távolságban a közönségtől bemutatóznak.
ez volt az egyetlen értelmes hozzászólása :)

biztonság ide vagy oda, azért én kimentem megnézni...és szerintem nagyon szépen repültek.

Tapasztalt pókerjátékos kezdő nickje · http://pokerelmelet.blog.hu/ 2008.08.22. 14:03:52

zulu: Én is lelkes amatőr vagyok, és nem szakmai szemmel nézem a dolgokat. Annyira látok csak bele, hogy ejtőernyőzök.
Mielőtt ugrottam volna, hallgatva az oktatót, sokszor csodálkoztam - hozzád hasonlóan - hogy mi ez a túlszabályozás, a csomó számomra értelmetlen regula.
Az első néhány ugrás után rájöttem, hogy az aerodinamika nem játék. Itt a legkisebb hiba is súlyos balesethez vezethet. Itt nem lehet valami 99%, attól sokkal több kell.
Szóval ha 120 kilóval repüléshez ilyen kockázatkezelés szükséges, innen el tudom képzelni, mennyire jelentős ez több tonnánál.

Macroglossa 2008.08.22. 22:10:58

Zulu,

csak hogy tanulj ma is valamit, a helikopter motorhiba esetén nem úgy esik le, mint egy darab kő. van olyan, hogy autorotáció.

üdv

M

Liverbird 2008.08.23. 02:25:20

Ja, ha van hozzá elég magasságod és sebességed...

Tacsk0 2008.08.23. 20:00:16

> tothtomi 2008.08.21. 20:55:03
GSF, azt mondták, hogy a 26-oson reped a függőleges vezésrsík, úgyhogy nyugdíjazzák, és a 27-es lesz kész kb. 3 hét múlva

tothtomi 2008.08.23. 21:41:14

Hallhatja az "elg." nyugodtan, a kétüléses úgyis csak korlátozottan használható harci feladatra :)

samoth 2008.08.27. 16:18:48

Köszi Molni! Jó így egyben látni ennyi tudást.

samoth 2008.08.27. 16:21:23

Bocs, az előbbi hsz-em az ALCA-s cikkhez ment volna.

wasd 2008.09.01. 11:50:42

Hello.

A Népszabadságban van ma egy cikk, ami érdekes lehet itt is.

www.nol.hu/cikk/505344/

Üdv!

samoth 2008.09.01. 12:07:16

Három pici robotrepülö (modell). Mostmár összesz.rhatják magukat az ellenségeink. Mennyi ezeknek az amortizációs rátájuk? Mert ha ráadásul ejtőernyővel térnek vissza, akkor hamarosan lehet újabb közbeszerzés.
Magyarország. 21.század. Jónapot.

zord 2008.09.01. 15:10:12

Na most ajánlanám figyelmetekbe, hogy az MN-ben ezelőtt öt héttel (!!!) írtam a következő cikket:

www.mno.hu/portal/574700?searchtext=SOFAR

Szóval a Szabad Nép csak keni a sz..t, ahogy szokta. A cikk hangvétele olyan, mintha a lényeg az lenne: a HM minden megtesz a PRT katonáiért. Azt, hogy közben történt egy s más, azt csak úgy mellékesen írják le. Amikor én tettem fel a kérdést a HM-nek, azt mondták, hogy biztonsági okokból nem mondhatják el, mi van az UAV-okkal...
Azt is megnézném, hogy az elbírálók között milyen barmok ülnek...az Elbit Skylark-ját használja a fél világ. Nekünk nem volt jó, hát belehúztunk a lengyel papírba csomagolt izraelibe, egy olyan konstrukcióba, melyet civil feladatokra (TV, katasztrófaelh, st.) terveztek, és amely sehol, még Lengyelországban sem állt rendszerbe.
Azt mondanom se kell, hogy a Force Protection, a Counter IED-tevékenységben mennyit dobott volna a magyar PRT-lehetőségein egy működő UAV-rendszer az elmúlt időszakban. Lehet, hogy még élne két tűzszerészünk is?

Na, erre mondja valaki, hogy demagógia!

Zord
süti beállítások módosítása