Szlovákia kedvelt úticélja a magyar repülős zsurnalisztának évek óta; idén a szliácsi bázistúra, a malackai és pöstyéni nyílt napok mellett egy egészen különleges alkalomból is tiszteletünket tehettük náluk. Méghozzá Malackán (Malacky) a Francia Légierő (Armée de l'Air) lövészetén. A reptér iskolakörén, egy kiterjedt erdőség közepén nagyméretű lőtér található, ahol szorító korlátozások nélkül alkalmazható a földi célok elleni fegyverzet. 2000-től az amerikai légierő jópár alkalommal igénybe vette a repteret és a lőteret egyaránt F-16-osokkal és A-10-esekkel.
A Mirage 2000N nukleáris bombázók nem képesek önálló célmegjelölésre, így buddy módszerrel képesek lézerirányítású bombák célba juttatására. Dupla tartón a törzs alatti közéspő pilonon két GBU-12-es 500 fontos LGB.
Két Mirage F-1CT rácsapás közben, két-két pótossal a szárnyaik alatt.
Van, amikor nem baj, hogy lassú az ember és hosszú a záridő. A pillanat dinamikáját a bemozdult F-1-es jobban szemlélteti. A többi nyugati légierővel, különösen az amerikaiakkal szemben a franciák nem túl vonalasak, nem okozott nekik problémát egy-két rácsapás a publikum kedvéért keresztbe a betonra.
Nem tudom, ki mit gondol, de szerintem az F-1-es az egyik legszebb „klasszikus” sugárhajtású vadászgép. Nem véletlen talán az sem, hogy nem igyekszenek kidobni őket, pedig nem ritka a 4-6 ezer órás sárkány sem. Viszont megbízhatóságukban állítólag máig vezetik a francia taktikai gépállományt.
A Mirage F-1CR roppant szűk pilótafülkéje. Modern HUD, mellette besugárzásjelző indikátor. Jól elkülönül, hogy mi az eredti műszerkészelet, és mi a pótlólagos panel.
Lézerirányítású gyakorlóbomba egy 2000D törzs alatti tartóján.
Két gyakorló (kék) Mk 82-es harci résszel épített GBU-12-es lézerbomba egy N hasa alatt. A gyakorlat ideje alatt szlovák előretolt repülésirányítók (TACP)kiképzésére is sor került, akik saját eszközeikkal jelölték meg a célokat.
Mirage 2000D standard konfigurcióban, azaz két pótossal, és törzs alatti függesztménnyel. Éles bevetésen ez két szárny alatti Magic II-vel egészül ki önvédelemre. A törzs alatti mellső és hátsó tartókat ritkán használják a súlyponttól távoli helyzetük miatt. Az egyetlen rendszeres kivételt a PDL-CT célzókonténer jelenti a jobb mellső pilonon. A gyakorlaton mindazonáltal előfordult, hogy az N-ek mellső pilonjaira egy-egy hagyományos bombát függesztettek.
Forszázson az M53-as, ez az N is nekilódult a 20-as pályának.
Üresek a pilonok, besiklás a 20-as pályára észak felől. Kuchyna falun áthaladva, a vasutat keresztezve jó spotterhely található a homokon!
Ennek az F-1-esenek a törzse alatt látható az apró kék gyakorlóbombákkal feltöltött Alkan bombatár, a bal szárny alatt pedig a Barax zavarókonténer.
Zord
Emlék a hőskorból: MiG-15-ös légturbina hajtású csörlővel és vontatott célgéppel.
A 2006 januári hejcei An-24-es katasztrófa malacky áldozatainak emlékasztala a századépületben.