Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (24) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (48) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Felragyogóban a szolnoki Sarkcsillag

2018.04.20. 20:18 | zord | 12 komment

Nemrég a V4sight SOF-gyakorlat látogatói napján az új kézifegyverek mellett bemutatták a MH 2. VBÁKRD új, az Egyesült Államokból beszerzett különleges könnyű terepjáróit. Az amerikai Polaris Defense MRZR-4-ekre ezen a héten a gyártó és hazai szakemberek részvételével tartottak kiképzési foglalkozásokat a személyi állomány számára a szolnoki crosspályán.

180420_szn_polaris_mrzr-4_1.jpg

A gyári új homokszínű technika gyorsan megkapta  közép-európai sárbevonatát.

180420_szn_polaris_mrzr-4_10.jpg

Ez a kép is tanúsítja, hogy a LégierőBloggernek miért kell ezzel a technikával foglalkoznia :-) Egyébként meg a légimozgékonyságú (belső térben és külső függesztéssel helikopter<b>en) és légideszant műveletekhez (teherenyővel való célbajuttatás rámpás szállítógépről) való passzolása miatt indokolt.

180420_szn_polaris_mrzr-4_8.jpg

A különlegesek traktor- és teherautóabroncsokon pedzegették a leküzdhető lépcsőmagasságot.

180420_szn_polaris_mrzr-4_5.jpg

Mély sárban küzd az MRZR. Mondani sem kell, hogy ide nem a díszegyenruhát kell felvenni, a maszk és a szemüveg pedig az anonimitás megőrzése mellett is bír jelentőséggel.

180420_szn_polaris_mrzr-4_2.jpg

Fölfelé az egyik dombon...

180420_szn_polaris_mrzr-4_9.jpg

...lefelé egy másikról.

180420_szn_polaris_mrzr-4_11.jpg

Érdekes csíkozatot rajzol a napfény a rácsszerkezeten keresztül a felvert porba.

180420_szn_polaris_mrzr-4_13.jpg

Gyülekező az újabb feladat előtt. Az egytucatnyi beszerzett mennyiségből kilenc vett részt a mai kiképzési rendezvényen.

180420_szn_polaris_mrzr-4_14.jpg

Ez már az "erdei" pálya, ahol többször háromkerekűvé vedlett át a jószág. Egyébként a tervezésnél szempont volt, hogy az MRZR egy kerekének tényleges elvesztése esetén (természetesen a megfelelő súlypont-áthelyezéssel) menetképes maradjon.

180420_szn_polaris_mrzr-4_15.jpg

A meredek oldalú, kis dombok felvetik a felülés kérdését, de a jármű tömege és kialakítása miatt egy kis hintáztatással, súlypont-áthelyezéssel kihúzható szorult helyzetéből.

180420_szn_polaris_mrzr-4_16.jpg

Welcome to the jungle :-)

Zord

Címkék: Szolnok Polaris MRZR-4 mh 2 vbakrd

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr5313851918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.04.20. 20:24:30

Egy izgalmas nap az új szolnoki MRZR-4-esekkel

Zord

zord 2018.04.21. 02:32:38

Példás akció volt, példás sajtótiszti attitűddel. Köszönet annak, akit illet!

Zord

zord 2018.04.22. 21:27:16

Frissítés, néhány további sáros-poros képpel

Zord

Open Skies 2018.04.23. 00:22:50

@zord: Más fórumokon arról megy a vita hogy:

- vettük vagy kaptuk (segély)?
- ha kaptuk (segély), akkor miért ezt?
- miért van nekünk erre szükségünk?
- mire fogjuk tudni használni ezeket itthon?
- fegyverek és egyéb kiegészítőket vannak hozzá?

stb.

zord 2018.04.23. 01:25:30

@Open Skies: tudtommal Simicskó a bemutatón rosszul mondta a segélyt, valójában vettük. A netes források alapján 40-50k USD (10,12-12,65 millió HUF) közé tehető az ára darabonként.

Zord

zord 2018.04.23. 07:33:15

Most persze senki nem számol vele nálunk, de így néz ki, amikor ezeket a jószágokat ejtőernyővel juttatják a földre Herkyből:

www.youtube.com/watch?v=dNnz9x-OLeo

Illetve C-27J-ből:

www.youtube.com/watch?v=7y--alF35FQ

Zord

Batkaa 2018.04.30. 22:57:02

@zord: ha vettük, az nem olyan nagyon jó, mert ilyesmit pont, hogy lehetne itthon gyártani (lásd Szöcske), az a baj, hogy a transzparencia hiánya miatt semmi info arról, hogy mik a távlati tervek? Vélhetően semmi...
Pedig ha már megvették a MH2VBÁKRD-nek, hogy vihessék magukkal, ha mennek Badland-be, akkor lehetne fejlesztés idehaza a Szöcske utódjára, ami a területvédelmieknek is ideális lenne.
Annak idején a Szöcskét úgy fejlesztették, hogy az akkoriban elterjedt polgári típusok fődarabjaiból állították össze, hogy a) szervizelhető legyen bárhol az országban és nagy valószínűséggel előtalálható legyen hozzá alkatrész, b) szinte bármilyen autószerelő műhelyben legyártható legyen.

zord 2018.05.02. 15:35:36

@Batkaa: van egy probléma. A haderőnek szükséges van dolgokra. Még a legstabilabb működésűeknek, a legjobban tervezetteknek és finanszírozottaknak is állandó, vissza-visszatérő problémájuk, hogy "tegnapra kellett volna". Namármost fejeljük meg ezt a hazai viszonyokkal, hogy ha van is autóipari képesség, nincs/gyenge rendszerintegrátori képesség van. Egy kész, önálló járműproduktum, mint ez a bokorugró is megoldhatatlan feladat jelenleg. Ezért ha belátható időtáv alatt be akarod tenni rendszerbe, marad az off the shelf. Egyébként a rendszer problémái miatt ez sem egyszerű és gyors. A ~Polarisok beszerzése tudtommal kb. öt éve napirenden van, és csak most lett belőle valami.

Zord

Batkaa 2018.05.03. 02:22:54

@zord: igen, több szempontból is jellemző... a beszerzés valószínűleg szükséges, ez tiszta. De ha lenne komoly koncepció, akkor ezzel párhuzamosan a fejlesztést be lehetett volna jelenteni...
A másik, hogy a nagyon hosszú átfutási időket is redukálni kell, legalább annyival, amennyivel az adminisztratív eljárás hatékonyabbá tehető.
Ez praktikusan a (vezetési) szintek csökkentését jelentené. Elfogadhatatlan, hogy bizonyos feladatok (pl. személyügyi) a HM-nél, a VK-nál és az ÖHP-nél is párhuzamosan megjelenjenek.

zord 2020.06.05. 16:43:01

Új MRZR (Alpha) az amerikai SOF-nak. Olyan titkos, hogy a Polaris nem adott ki róla fotót:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/211666/polaris-wins-7_year-contract-for-new-us-special-ops-vehicle.html

Zord
süti beállítások módosítása