Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (72) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Beutaló szibériai kényszerpihenőre

2016.09.05. 13:12 | zord | 26 komment

Ma elszállítják a Vertoleti Rosszii (valószínűleg) novoszibirszki üzemébe nagyjavításra a honvédség négy Mi-17-esét.

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_1.jpg

Itt az egyik N változatot húzzák be a Volga-Dnyepr Ruszlánjába (RA-82081).

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_2.jpg

Közepes esőben jött be a 30-as pályára.

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_3.jpg

0943 loc. A kecskeméti fénysor fölött a "Gelekszkij". A kutatóintézeti út felől dolgoztunk.

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_4.jpg

Reggel egy tréler hozta Kecskemétre az Malév GH vontatóját, mely a behemótnak földi mozgékonyságot biztosított. A 30-as végéről a gurulóra sasszézva fordították meg a pakoláshoz.

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_5.jpg

Érkezik a fenti első gép az Ancsához.

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_6.jpg

Várakozik a maradék három Mi-17-es. A középsőnél valaki nagyon vicces kedvében volt.

sof-lhke_ra-82081_mi-17m.jpg

Az An-124-es útja Szófiából vezetett Kecskemétre a Flightradar24 tanúsága szerint...

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_8.jpg

...és este helyi idő szerint éjfél körül ment el szép hosszú útjára Novoszibirszkbe.

160905_blog_ke_mi-17_elszallitas_9_dongo57.jpg

 

Napi tanulságok: Az óriásgép érkezése előtt akiknek a blokkolás miatt menniük kellett, elmentek. A titániumból készült csapatot követte Dongó 57 is, hasonló konfigurációban, lásd szárnyvég. HUF 406 vitte a földieket. Nem tudom, hogy fordult-e elő már ilyen időtartamban távollétük, és éjszakázás is Szolnokon vagy másutt, mindenesetre jól illusztrálta, hogy települni idehaza is lehet, és kell(ene) is, nemcsak a Baltikumba, vagy még egzotikusabb helyekre. Merthogy a HONvédelem az elsődleges feladat. Persze ettől függetlenül a kecskeméti HNS képesség/infrastruktúra korlátairól is sokat elmondott a mai nap, ahogy annak idején a C-5/Abrams (2002) és An-124/Mi-8 (2014) esetében is.

Zord

Címkék: honvédség helikopter szállítógép Kecskemét An-124 Mi-17 nagyjavítás Ruszlán Vertoleti Rosszii

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr2211678355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.05. 13:26:10

Ha ezek visszajönnek, akkor hány üzemképes gép lesz? Meddig repülhet egy nagyjavított gép? 8 év? (Az üzemóra itthon nem lesz korlát...)

zord 2016.09.05. 15:32:39

@molnibalage: ha ezek hazajönnek nagyjavítva, attól még nem üzemképesek. Rengeteg nagyjavított gép üzemidejét vesztegette el a honvédség/néphadsereg az elmúlt évtizedekben. Az üzemképességhez alkatrész/műszaki is kell, a repüléshez meg keró is, meg hajózó sem árt, bár ez utóbbi azért szokott akadni.
A nagyjavítással annyi történik, hogy lesz bennük kirepülhető naptári és légi üzemidő. Tudtommal 8 év vagy 2000 óra.
A 2014-ben jött Mi-8-asokkal együtt 2017 végén ha minden igaz, lesz hét olyan gépünk, amiben lesz kirepülhető naptári és légi üzemidő.
Hogy a maradék (finn, iraki) mikor koppan/koppant ki, nem tudom. Az egyik finn bizonyosan repül még, a maradék irakit régen nem láttam már a levegőben.

Zord

Beat it! 2016.09.05. 18:51:28

Nagy étvágya van a Ruszlánnak, hogy 4-et is elnyelt egyszerre.
@zord:
Durva lenne ezek után, ha nem tudná biztosítani a kormány a repüléshez szükséges pótalkatrészeket.
Viszont kecsegtetőnek bizonyul az infó, hogy ez a javítás egy próba, ha jól sikerül és beválik, jöhet a folytatás. - Legalábbis itt valami ilyet hallottam ki a pletykákból. Remélem van realitása.

Open Skies 2016.09.05. 19:05:21

@Beat it!: Ha négyet vittek el és négyről szól a szerződés, akkor hová vitték Szolnokról a múltkori kettőt a nyerges vontatókkal?

Flankerr 2016.09.05. 19:06:08

Az a smiley nekem bejön :)

Beat it! 2016.09.05. 19:16:08

A vigyorgó smile jeles gép mellett jobbról ha jól látom egy Szekeres alatt nagyjavított gép áll (a 701 párja). A festésről gondolom.

Jó utat haza a Ruszlánnak, és szerencsés visszatérést a régi-új gépekkel!
Ha ez tényleg egy teszt jellegű javítás, akkor szerintem az oroszok ki fognak tenni magukért, úgy a minőség, mint a határidő terén. (Kincstári optimizmus...:))

@Open Skies: Szerintem azok most itt voltak, és ment Oroszo.-ba. Merthogy ezek a fotók Kecsón készültek. És azokon pont ilyen fedése volt a leszerelt farkaknak.

zord 2016.09.06. 12:22:49

Frisstíve a tegnap esti, ma reggeli fejleményekkel és tanulságokkal.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.09.06. 12:34:17

A napi tanulságok részt nem értem. Ezen felül titánium nincs, csak titán.

LHKG Iceman 2016.09.06. 12:55:19

Az áttelepülés kapcsán: sok lehetőség adódna idehaza is - a vidéki repülőterekről is lehetne üzemelni, szélesebb stratégiai lehetőséget biztosítva. Az infrastruktúra jelentős része adott (LHDC,LHSM,LHPR,LHTL,LHPP,LHBC) csak használni kellene. Rugalmasabb szemlélet kérdése az egész. Útvonalrepülések során megközelítések gyakorlása már azért akad példa civil repülőtérre is...

zord 2016.09.06. 15:37:53

@LHKG Iceman: láttam, nemrég volt sármelléki is.

Zord

Liverbird 2016.09.06. 17:12:00

Volt már szolnoki éjszakázás, Peszke balesete után oda irányították át a levegőben lévő gépeket. Meséltek olyat szolnoki helikopteresek repnapon, hogy ők vittek át másnap délelőtt műszakiakat Kecskemétről, mert állítólag a Gripenek nem bírták a fürdőzést a délelőtti napsütésben. (?)

zord 2016.09.06. 18:17:27

@Liverbird: 2008 tavasza. De a kesziben nem vagyok biztos, hogy akkor átment, és most erről van szó.

Zord

Batkaa 2016.09.06. 18:21:10

@Open Skies: ne csináld, még azon melegében azonosítottuk, hogy Kecsóra vitték őket! :)

vilmoci 2016.09.06. 22:13:33

@zord: két éve, mikor a 3 helikoptert hozták pont ugyan ez a helyzet állt elő.

zord 2016.09.19. 17:32:11

Bár logikailag következik az elszállított négy gépből, de itt a bizonyosság, a 701 itthon maradt:

www.youtube.com/watch?v=MO94H-nM6rQ

Zord

zord 2016.09.19. 22:05:50

@Levente B.: attól még elszállíthatták volna szeptember 5-én.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.09.20. 15:24:36

@zord:
Ez lehetséges bár úgy emlékszem akkor már rég fel voltak készítve a gépek a szállításra bent a bázison.

zord 2016.09.20. 22:29:08

@Levente B.: Igen, de az elszállított gépek oldalszámai nem egzakt oldalszám-leolvasás, hanem kamuflázs-minta felismerés alapján történt. Ezért fontos ez a videó, persze azt is tudjuk, hogy a 701 kapott legutoljára nagyjavítást, tehát logikus, hogy az ne menjen ki.

Zord

zord 2017.03.15. 16:48:21

Három tűzoltó Huey, egy K-MAX, és földi járművek repültek a Volga-Dnyepr Ruszlánján az USÁ-ból Chilébe. Nyomtak összesen 25 tonnát...de a helyet elfoglalták, bár két gép lapátjait nem kellett leszerelni :-)

madmimi.com/p/e644c9?fe=1&pact=64291-138146206-9135028203-bb7c251526412a00740887d847d5a556e5b3f51c

Zord
süti beállítások módosítása