Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (72) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Itt a 35-ös...és a 22-es

2016.07.08. 23:36 | zord | 47 komment

Fairfordból üdvözlettel!

160708_airtattoo_3.jpg

Együtt az amerikai légierő 5. generációs összetevői.

160708_airtattoo_6.jpg

A brit GBAD-alájátszók (RAF Speadham) felfújható Sz-300-asa, alig pár száz méterre a statikuson lévő F-35-ösöktől...

160708_airtattoo_1.jpg

Az egyik közel ötven éves mildenhalli tanker mögött tépi magát a Langleyből érkezett Raptor.

160710_airtattoo_12.jpg

Párafüggöny 2.

160710_airtattoo_10.jpg

A VMAFT-101 egyik F-35B-je statikon néhány másodperces napsütésben fürdőzve.

160710_airtattoo_15.jpg

Ugyancsak egy Bravo változat, de ezúttal a vendéglátó RAF színeiben éppen függőleges leszállás közben. A szükséges "ajtó ablak" mellett a fegyverterek ajtajai is nyitva vannak.

160710_airtattoo_16.jpg

Pár perccel korábban még javában hasította a levegőt, szép szárnyvég-örvényeket hagyva maga mögött.

160710_airtattoo_13.jpg

Ismét az Amerikai Légierő Heritage Flightja, itt nem két ötgenerációs típussal, hanem az egyik helyett egy klasszikus Warbird-del, azaz egy kékfarkú P-51D Mustanggal.

Zord

Címkék: F-35 RIAT Fairford F-22 Sz-300

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr228875956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Batkaa 2016.07.09. 02:22:53

Gratulálok az első magyar F-35 szpotterfotóhoz!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.07.09. 19:22:41

Az sem tudtam, hogy lesz F-22 is. Lesz demó is ezektől?

Rommel28 2016.07.09. 22:36:26

Egy video a Raptor demójáról és az együttrepülésről:

www.youtube.com/watch?v=yHkF3uol4dE

Egészen elképesztő az F-22...

Open Skies 2016.07.10. 01:58:29

@molnibalage: Honapok ota lehetet tudni hogy lesz. Szerintem ez volt eddig a leggyengebb europai Raptor demo. De eloben kellett volna latnod mindet, mert a video nem adja vissza teljesen.

Open Skies 2016.07.10. 14:24:52

Ma mar az elejen megszakitottak a Raptor demo-t valamilyen muszaki hiba miatt.

zord 2016.07.10. 20:35:54

@Batkaa: Keléé volt az első Hollandiából, amiről tudok.

Zord

zord 2016.07.10. 23:31:49

Pár további kép az ötödik generációs jószágokról...

Zord

Batkaa 2016.07.11. 09:25:35

@zord: azt nekem sikerült átlapoznom...
iho.hu/hir/leeuwarden-f-35-osokkel-160613
Viszont az ünneplés elmaradt.
Akkor a tied az első B?

Open Skies 2016.07.14. 20:28:25

@Zord: az F-22 bal szárnyán alul a zöld javítást észrevetted?

Open Skies 2016.07.15. 19:56:39

@Levente B.: Mire? Egy a RIAT-on rossz időjárási viszonyok között készült képre, ami agyon lett photoshopolva hogy érdekesebb legyen?

zord 2016.07.15. 20:09:22

@Open Skies: @Levente B.:

Nem tudom, ki hogy van vele, de az én nem agyonfotosopolt fenti örvénysoros képem szerintem jobb :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.07.15. 20:38:43

@Open Skies:
Ezúton megkövezem magam hogy k@a nem értek a fotózáshoz, én utolsó senkiházi...megyek zuhanyozni a kenyérpirítóval. :(

Open Skies 2016.07.15. 22:19:20

@Levente B.: Az Airshowinfón hasonlóan reagálnak a képre, mint te, de itt ezen a fórumon nem a szép párafelhők számítanak.

Épp azon csodálkozom, hogy te hivatásos fotós vagy és mégis mindig olyan képektől ájulsz el, ami fotózás szempontjából igazából semmi extra. Szerintem azért, mert olyan helyeken készülnek, ahová te nem jutsz el.

Valószínűleg erről készült a fotó:
www.youtube.com/watch?v=9MwqX1zNQNM

A Ramex Delta programjából lehetett tudni, mi következik, egy gyors sorozattal simán el lehetett kapni a pillanatot. Láthatod, hogy milyen volt az időjárás. Ha nem fotosopolja túl, akkor csak egy rossz szürke kép lenne. Ha ott lettél volna, te is biztos tudtál volna ilyen képet csinálni.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.07.15. 22:27:48

@Open Skies:
Basszus...hivatásos fotós vagyok?

Open Skies 2016.07.16. 18:36:32

@Levente B.: Sorry, nem jutott eszembe jobb szó arra, aki nem ebből él, de pénzt kap a képeiért.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.07.16. 18:47:13

@Open Skies:
Csak még én sem tudtam ezt magamról ;)

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.07.16. 18:48:18

@Levente B.: @Open Skies:
Na de mindegy...vissza az eredeti témához innentől :)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.07.18. 13:45:57

szerintem aki volt az open dagen-en az mind elsőképes .-))

jetbirds.gportal.hu/gindex.php?pg=36886263&gid=2970320

RIAT fenti linken.. ls senkire sem irigykedek :-))

Open Skies 2016.07.18. 20:19:18

@Kelepisti: Az F-35A és F-35B most már meg van, mostantól lehet vadászni az F-35C-re :)

Vagy az olasz F-35-ösökre.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.07.20. 13:14:41

@Kelepisti: Nem értem, hogy mi szükség van a teljesen félrevezető jelzőkre és stílusra az írás egyes helyein.

Az F-22 nem a dogfight képességei miatt a világ legdurvább ASF-je. Azt nem tudja megmutatni airshow-n hogy miért az.

A beszúrás meg arról, hogy két manőver után tönkrement annak fényében vastagon epic, hogy volt olyan PAK-FA demó, ami a földön már elvérzett, hazai pályán...

www.youtube.com/watch?v=RoXqG45ThYA

Persze pont olyan igazságtalan lenne a proto állapot előtti PAK-FA-t ekézni ezért, ahogy az F-22-őt, bár az PAK-FA-ban még csak nem is újgenerációs hajtómű volt.

Csak, hogy legyen némi kontraszt....

zord 2016.07.20. 13:30:30

@Kelepisti: nekem nincs "politikai jellegű" megjegyzésem, de azt a mondatot, hogy "légierős F-35A és VSTOL tengerészgyalogságnak és a brit flottalégierőnek készülő C változatok" újragondolnám :-)

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.07.20. 17:10:16

@zord: Ebben semmi politika nem volt. Műszaki korrektség annál inkább...

zord 2016.07.20. 18:17:21

@molnibalage: idézőjelben volt.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.07.20. 20:46:10

@zord: eredetileg B-volt, viszont valamiért C lett. A Szerkesztő szabadságon a héten, tehát nem tudom javíttatni, csak a főszerkesztő közbeiktatásával, ami nehézkesebb. A C-re vadászunk kell még egy ideig :-)). Sajnos már 2 napja észrevettem, de még nincs javítva.

Ami a Raptor demot illeti... Aki hallotta szokásos kurva fellengzős dumát a gépről előtte jó Uncle Sam módra fél óráig nyomtak a gépről, annak a bele fordult ki, ha keletről jött.. Aztán az F-22 is lerohadt..

Molnink is van esélye kimenni ilyen napokra riportot is írni, akár odaszarósat a betonra az amcsi übertechnika oltárán :-)).

Egyébként a FB-rós IHO-s cikkemben is pld. kiraktam Cameront és mellett Bransont, utobbi sokkal nagyobb ember szemeben Mr Brexitként.. Mégsem szerepel a képaláírásban...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.07.20. 20:51:07

Gondolom, hogy amikor az Óvilágba elhozták az F-22-öt, demopilotával, válogatott müszakiakkal, gyakorlatilag 4x 7 perces demora, és abból 2 meg sem valósul, akkor nem nem vet jó fényt az USAF-ra annak is 1. vadászezredére és a gép üzembiztonságára. Az f-35-ből 6! darabot repültek át, és ahhoz képest minimálisan repültek.Ellentétetben a Hollandokkal, amelyek 2 gépüket repülték át, és 2x10-15 perces repüléseiket megtartották mindkettővel, nem egy-és egy tartalékkal. Azt dícsértem is a "politikai" miheztartás végett.

GSF 2016.07.20. 21:12:35

Semmi értelme a demózások alapján eszmét futtatni. Minden, így az F-22 es is rendszerben műkődik. És akárhogy nézzük, az amik ezt a rendszert jól működtetik és csinálják a gyakorlatban. Értsd hogy élesben.

Mindig azt mondom, hogy le van szarva a prospektus meg a hangoskodás. Lsd 29-es mitizálása, azt eddig csak mindenki levakarta az égről... Mert a rendszer sokkal jobb volt.

Nem vagyok meggyőzve arról, hogy a már most túlmisztifikált PAK-FA autonóm alkalmazása ne hozna ugyanolyan kudarcot, mint a csodás többi 4. generációs típusuk, bármennyire is a 29-es a szívem csücske.

Lassan über gáz ez az orosz majmolás... Most átbillentünk a ló másik oldalára, minden szar am imade in USA.

Persze. De ott lehet nyilvánosan fikázni, és a transzparencia bár sokx ott is sántít, de azért fényévekre van a posztkomcsi mentaliitástól.

Szóval mi van akkor ha lerohadt? Szerintem semmi. Ennyi.

stonefort2 2016.07.20. 21:43:32

@Kelepisti: Kedves Kele! Úgy tudom Te is voltál a MAKS-on. A hangszórókból jövő duma fellengzőssége, tömegek érzelmeire hatva ott van igazán kimaxolva. Ők a szuperek, mindenki más hülye, stb. Az USA-ban is ez megy, igen. De megfigyelted azt az apróságot, hogy a Typhoon is lerohadt szombaton és ezért csak egy kísérője volt a 35-ösnek? És az sem tűnt fel, hogy a 22-es és a 35 -ös csapatban sem volt 30 feletti (legalábbis ránézésre) műszaki? És az sem tűnt fel, hogy a meghibásodott gép egy system reset után üzemképes volt? És a sértés szándéka nélkül legalább kétszer olvasd át az ihós írásaidat, mielőtt leadod. Most nem csak a B/C-ről van szó. Ja, 2014-ben a RIAT-os fierpower demot, három Tornadóval tervezte e RAF. Egy tudott felszállni, a többi lerütyhedt.

Open Skies 2016.07.20. 23:28:54

Európában szokatlan az, hogy egy bemutató során több a szöveg, minta maga a repülés. Főleg az, hogy már a repülés előtt ennyit beszélnek. Ez megtörte a repülőnapok megszokott rendjét, ezért nem csak a magyarokat zavarta, hanem az angolokat, hollandokat stb. is. Felesleges itt erről mindent belekeverve vitatkozni.

Élőben láttam a PAK-FA és a Raptor meghibásodását is. Mindkettő előtt ugyanúgy ment az "ez a világ legjobb repülőgépe" duma. Szerintem a néző könnyebben elfogadja a meghibásodás tényét, ha az látható módon következik be, pl. hatalmas fényjelenséggel. Mert úgy egyértelműnek tűnik, hogy mi történt.Váratlan meghibásodások mindig előfordulhatnak.

Open Skies 2016.07.20. 23:41:57

@stonefort2:

"És az sem tűnt fel, hogy a meghibásodott gép egy system reset után üzemképes volt?"

Felszállt újra és lerepülte a demót a meghibásodott gép? A vasárnap repült Raptorok oldalszámát megnézted? 181 vs 191?

Vasárnap mikor volt csak egy Typhoon kísérője az F35-ösnek?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.07.21. 00:23:18

@Kelepisti: Ha elintézed a szabit és szerzel szponzort, akkor talán. A megélhetési költségek az albérlet piacon tomboló őrület miatt "picit" ugrottak csak meg...

zord 2016.07.21. 13:13:37

A gépek lerütyhednek és kész, keleten és nyugaton. Én a magam részéről nagyot néztem hogy a konferanszié mondta hogy nyílik a fegyvertér, azt mégse...laposít, katolikus, eltávolodik, jön be leszállni. És igen ez a 181-es volt vasárnap, pénteken és szombaton a 191-est nyúzták. És később vasárnap megint csak azt. Hogy a 181-es megjavult-e, nemtom.

Nem kell ennek nagy feneket keríteni emberek. Inkább itt rütyhedjenek le, mint hogy a PVO szedegesse le őket, nem? Az sokkal cikibb. De valamiért arrafelé nem akaródzik erőltetni a rendőrködést a jenki legényeknek.

This song is dedicated to...everybody :-)

www.youtube.com/watch?v=kcAp3NRF4Jw

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.07.21. 14:54:40

A C már remélem javítvs lett, a kirakás óta láttam. Nekem ez a szubjektív benyomásom volt, és nem változott. Übergáz volt, hogy néhány éve még a RAF összes típusa iskolagéptőlől a nagyvasakig a levegőben volt most meg egy nyavalyás Gr4-esel még áthúzás sem volt. A tornadok leroghadása nem különlegesség,, stoneforttal voltunk kecson mikor az áttelepült F-3asok közül 1 emelkedett a levegőbe fene tudja hány helyett. Az eurofighternél is sokszor van hasonló probléma. Azonban ezeket nem konferálták be előtte fél órával,hogy hugyozzunk a betonra tőle. Amit írtam, atzt irtam.. mindhárom írásra volt 1 órán a képek kiválogatásával együtt. Mindegyik szubjektív. Egyébként érdekes, hogy ezek a szösszenetek többet hoztak ki a társaságból, mint a FB-i kiállítás, vagy, hogy 5 méterre álltam Bransontól, és le is fotóztam mr Brexittel,mégsem lett kirakva képaláírásba, hogy ki a fasz van a képem. egyébként mivel szubjektum, nekem az idei RIAT-ról ez jött le.sajnálom, hogy valaki anyagi okok miatt nem tudott ottlenni, higyétek el, hogy nálam sem kolbász a kerítés, és a Haditechnika sem fizeti azt utat, itt is komoly anyagi áldozatok voltak. Akiknek meg nem tetszik amit írtam, azok a kollégák - amúgy is tisztelem Stonefortot stb. majd megírják a Pléhvarnyúban stb. ahogy ől látták. Nekem mindenesetre a Lengyel 29-es überelte a demoban az F-22-est, az F-35A pedig sehol nem volt a holland ppilóták repüléséhez képest. A marine változat tud függeszkedni, viszont hátrafelé még nem repült mint a Harrier (AV.8) a mostani bemutaton. Remélem találkoziunk Aranyosgyéresen.

zord 2016.07.21. 15:32:58

@Kelepisti: aki dolgozik, utazik, erőlködik, mindig az a fasz az internet népe minősített többségének. Aki otthon van karosszékgenerális üzemmódban, az meg a kurva okos. Ez a réteg többek között a populista politika alapja.

Nekem is van kedves történetem Angliából: még kinn vagyunk amikor este olvasom az mno-s emilem, amin kommandírozó stílusban írja az úriember, hogy nem kellene nekem okoskodnom, fotózgatnom, meg miegymás, hanem a cégektől kellene információkat és képeket kérnem. Mondta mindezt azért, mert a Red Arrows és a két EF kíséri a 35-öst képhez azt írtam, hogy a RAF üdvözölte az F-35-öst, miközben szerinte azon a képen nem volt F-35-ös, csak EF. Annyira határozottan adta elő magát, hogy hazajőve gyorsan megnéztem a kinyomott újságot, hátha kifotosopolták a kollégák a lényeget. De nem.
Írtam neki, de nehezemre esett, hogy ne ordenáré stílusban. Javára legyen mondva, visszakozott.

Zord

zord 2016.07.21. 16:01:17

Na vissza a szakmához. USMC F-35 sisak, a szokásos vászonborítással:

alert5.com/wp-content/uploads/2016/07/2731137.jpg

Zord

Open Skies 2016.07.21. 20:23:30

@Kelepisti:

" egyébként mivel szubjektum, nekem az idei RIAT-ról ez jött le.... Akiknek meg nem tetszik amit írtam, azok a kollégák - amúgy is tisztelem Stonefortot stb. majd megírják a Pléhvarnyúban stb. ahogy ől látták. "

Ami persze megint nem mindenkinek fog tetszeni, mert abban is lesz szubjektivitás.

Itt egész hosszú vita bontakozott ki erről:

htka.hu/kozosseg/discussion/comment/280955/#Comment_280955

Gondolom, ezt nem szokták megírni az Aranysas honlapján megadott emailcímekre.

Open Skies 2016.07.21. 20:30:50

Farnboroughban egyébként meglepően erős volt a SAAB jelenlét. Erről jut eszembe:
www.janes.com/article/62420/saab-submits-gripen-bid-for-indonesian-fighter-requirement

GSF 2016.07.22. 06:41:08

Nem gondolnám, hogy a Zord által minősített internet minősített többségéhez tartozom, összegészében véve tartalmi és stílus dolgában nem értek egyet.

Tényleg mindenféle hátsó szándék nélkül, de úgy érzem, hogy a néhány évvel ezelőtti blogfolyam, ahogy ez az egész sport (repülés szereteten alapuló elvakult vas mánia) mára egy ilyen aktuál és urbanlegend politikai kivagyi ki a faszább ha én nem megmondóememberek szájkaratéjává vált. Pedig ez elvileg a műkedvelők közössége volt.

Üdv

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.07.22. 10:01:20

@GSF: Azért írta Zord, hogy minősített, mert mi nem vagyunk azok.

zord 2016.07.22. 13:26:19

@molnibalage: @GSF: Így van. Én respektálom mindenki erős és itt is megvillantott szakmai munkásságát/aspektusát. A magam pofátlan módján pedig néha rávilágítok az általam látni vélt hiányosságokra. Ezt minden ide író velem szemben is megteszi-megteheti. Persze a moderátor itt ebben a kis disznóólban én vagyok, mint szubjektív faktor.

Csak azt tudom mondani, hogy szélesíteni kell a FOV-ot. Amikor én ezt megtettem, mert úgy hozta a sors, úgy érzem, több dolgot láttam meg, éltem át, barátokat szereztem és hiszem, hogy azóta több dolgot tudok, és jobban értek.

Zord
süti beállítások módosítása